Volkswagen ID.4 menetpróba

Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.

Bevezető, külső, belső tér

Az ID.3 a Volkswagen szerint egy olyan mérföldkő, amit az első Bogárral és a Golffal lehet majd összemérni a gyártó bő 80 éves történelmét leíró könyvekben: hatalmas kijelentés ez, és ha figyelembe vesszük, hogy az elmúlt évtized már sokkal inkább az emelt hasmagasságú SUV-kről, mintsem a kompakt autókról szól, akkor piaci relevanciáját tekintve talán nem is lesz igaz: az ID.4 méretben és kialakításban egyaránt egy sokkal népszerűbb kategóriát támad, de ugyanarra az MEB platformra épül, amit kifejezetten a villanyautói számára fejlesztett ki a cég.


[+]

A Volkswagen-csoport MEB platformja várhatóan legalább 2025-ig szolgálja majd ki a konszern villanyautóit, és természetesen nem csak Volkswagen, hanem Skoda (Enyaq), Seat/Cupra (Cupra el Born) és Audi (Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron) márkanév alatt is találkozhatunk majd vele. A német cég eleve ismert volt arról, hogy viszonylag széleskörű autós palettát tudtak felhúzni egy-egy platformra, az MEB esetén azonban ez hatványozottan így van: a személyautós gördeszka nagyon rugalmas méretezési lehetőségeket ad, kialakítása az elektromos autók potenciális erényeit, az alacsony súlypontot, a nagy tengelytávot és a csekély fordulókört egyaránt kihasználja, miközben a hajtásmódokkal is jól lehet variálni, így aztán az ID.4 is érkezik hátsó- illetve összkerékhajtású változatban. Nálunk egyelőre a hátsókerékhajtású modell járt Pro felszereltséggel, nettó 77 kWh-s akkumulátorral és a 1st kivitelhez passzoló apró különlegességekkel.


[+]

Függetlenül attól, hogy a bőre alatt ez egy nagyon modern villanyautó, a formatervét egyáltalán nem ebben a szellemben rajzolták meg: míg az ID.3 ékforma eleje hatékonyan utal arra, hogy nem a hagyományos értelemben vett motorháztető alatt kell keresni a lényeget, addig az ID.4 akár egy teljesen átlagos, belsőégésű motorral szerelt SUV is lehetne, és ha a feltűnően méretes kerekeit nem számítjuk, akkor tulajdonképpen semmi nem hívja fel magára a figyelmet, simán csak egy jól kinéző autót látunk magunk előtt, és egész biztos, hogy ez is volt a cél a tervezőasztaloknál.


[+]

Ha figyelünk az apróságokra, akkor a karosszériától eltérő színű C-oszlop és oldalkeret és az első-hátsó lámpatestek között végighúzódó ledcsík teszi valamelyest észrevehetővé a típust, illetve teljesen megújult a külső kilincs kialakítása is: az alulról benyúlós megoldás eddig ismeretlen volt ennél a márkánál, most, az ID.4-nél azonban előkerült. Elsőre furcsa érzés is volt kipróbálni, hiszen számos hasonló megoldással ellentétben itt nem az egész kilincset billentjük fel, csak bent nyomunk meg egy kapcsolót, és így nyílik az ajtó, mindenesetre ez egy apró részletkérdés, a lényeg nyilván az, hogy milyen beltérbe tudunk jutni rajta keresztül.


[+]

Ízléseken és színösszeállításokon lehet, de nem érdemes sokat vitatkozni, ám tény, hogy a kívül kék fényezésű, belül pedig barna/szürke kárpitokkal operáló kombináció kevesek tetszését nyerte el, külön-külön mindkettő ízléses, együtt kissé furán hat. Az ID.4 beltere egyébként letisztult, egy igazi családi autó benyomását kelti, megvannak a nagy tárolórekeszek mindenhol, méretesek a pohártartók, különálló könyöklő jut a két első ülésen helyet foglalóknak, gigászinak érződik benne minden tér, legyen szó első vagy hátsó lábtérről és csomagtérről egyaránt, 543 literrel bizony az ID.4 csomagtere az egyik legnagyobb ebben a kategóriában, nagyra és szélesen nyílik, jól pakolható, a padló nincs túl magasan, tehát viszonylag magas dolgokat is lehet vele szállítani, és az alatta lévő rekeszbe kényelmesen elfér akár két töltőkábel, tehát zavartalanul használhatjuk ki az egybefüggő teret.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés