Az LG és Samsung uralja az érintőkijelzős piacot

Az érintőkijelzős modellek iránti igényt egyértelműen az Apple iPhone piaci sikere katalizálta, mely nem annyira technikai paraméterei, hanem kiemelkedően kényelmes menürendszere miatt vált közkedvelté. A dél-koreai gyártók az elsők között voltak akik felismerték a technológiában rejlő lehetőséget és mindét cég alig két év leforgása alatt 20 millió érintőkijelzős modellt szállított le, mely egyértelmű koreai dominanciát jelent. A havi szinten 1,6 millió leszállított modell még csak a kezdet, hiszen elemzések szerint az érintőkijelzős modellek száma hatalmasat bővülhet a következő években, így a piac legkülönbözőbb árszegmenseiben is elérhetőek lesznek hasonló megoldásokat. Maga az érintőkijelzős modellek előállítása nem drága, hiszen habár a nagyobb kijelzők alkalmazása ugyan drágábbnak tűnik, ám az összeszerelés egyszerűsödése és a bonyolult szerkezetű gombsorok elhagyása is komoly megtakarítást jelent. A Samsung és az LG várhatóan továbbra is a piac meghatározó szereplői lesznek, ám a Nokia, Motorola és a Sony Ericsson is előrukkolt már saját megoldásokkal, melyek közül az 5800 XpressMusic önmagában havi egymillió példányban kel el.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés