- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Apple Watch
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz FeRRaR1 #3400 üzenetére
hali!
nekem volt egy évig egy 2006-os s80-am a 160 lóerő körüli dízel motorral, de az sztem nem ugyanaz az autó mint ami neked van (2006 évvégén volt modellváltás). ami érdekes viszont hogy az is csinálta ezt, igaz mivel bérautó volt egy évre ezért én nem foglalkoztam vele. majdnem 40 ezret tettem bele egy év alatt és a jelenség nem változott
igaz hogy az nem volt nagy erős rántás, de egyértelműen érezhető voltcryptot minden termékemért elfogadom
-
FeRRaR1
őstag
Szia,
Igen ez az újabb 2. generációs S80, nekünk is van a családba ezen kívül még egy 2003 164 losvas, nagyon szerethető és kényelmes, bár közelében sincs a futómű az újnak, ha sietni kell szeret nagyon alul kormányzott lenni, de viszont majd egy literrel kevesebbet fogyasztott. Hatalmas tér elöl hátul nagy csomagtartó ott is.
Erről van most szó:
Egyszerűen hihetetlen, mikor a radaros tempomat magától fékez, majd gyorsít autópályán, mikor beállítod hogy 200.-ig kövesse le az előtted haladó porschet németbe, és vele együtt gyorsít lassít, akár meg is áll, vagy vészfékez. Hihetetlen biztonságérzetet nyújt, hogy egy ilyen hosszú kár 2000km-es úton a radar is figyel helyetted ha te nagyon fáradt lennél.
Tényleg nagyon szeretem, oda figyelek rá, mindent meg akarok adni neki, hogy sokáig szolgálhasson, de ez a váltó dolog aggaszt kicsit.
gaborbol
Nekem a drágábbik olaj ment bele 5.700,- per liter nagyker áron.
Gondoltam hogy nem egy életbiztosítás így, hogy soha nem cseréltek benne, de sajnos én már túl későn tudtam csak megtenni, mivel 200e + van már benne. Igazából hosszú utakon teljesen elhagyja, csak itt városba feltűnőbb néha a rántása.Viszont lenne valami konkrét tanácsod vagy javaslatod esetleg, ami nekem megoldhatná ezt a problémát?
Mert én már tanácstalan vagyok, reméltem hogy az olajcsere megoldja, de csak kicsit jobb lett tőle, amit egyik szerelő javasolt, váltócsere, de a többi nem tudott mit szólni rá, azért ha egy mágnes szelep, vagy nagytakarítás segít rajta, nem költenék rá egy vagyont. (csak ha nagyon muszáj)[ Szerkesztve ]
-
BBalu
tag
válasz FeRRaR1 #3403 üzenetére
Nagyon szépen néz ki tényleg, gondolkozom én is rajta, hogy lecserélem az enyémet egy 2006-7 körülire de nálam csak benzin játszik vagy a t6 vagy a v8
Viszont: "beállítod hogy 200.-ig kövesse le az előtted haladó porschet " - akkor cudar egy porsche volt az ha diesel tudott utána menni, lassan elásom a t6-ot
-
gaborbol
őstag
válasz FeRRaR1 #3403 üzenetére
A tied ujabb nem tudok rola mit mondani biztosra. Ra kell keresni modellszam alapjan, de szerintem hasonlo mit az elozo szeria.
Az elozo generaciora kifejezetten nem ajonlott a trasmission flush( atoblites, magyarul leengeded es felotod) le kell szedni az olajdeknit, kitisztitani a magnest, kicsereleni a valto hazban levo szurot, tomiteseket.
8.8 L olaj kell bele tehat en vettem 12 litert es eppen csak eleg volt a vegen atmosni vele 3 kis lepesben. 14-16 litert irtak a tobbiek, gondoltam az rengeteg, de annyira nem volt az. Feltotod teljesen a rendszert jaratod 5-10 percet, vagy mesz vele par kilometert, aztan leengedsz 2 litert, megint feltotod, jaratod megint leengedsz 2 liter,es igy tovabb, igy lehet a leheto legtobb regi olajat kiszedni a rendszerbol.
Persze nekem az 1500 Ft-os olaj kell bele, neked a dragabb az mindjart mas teszta.
Az olaj nagyon nem mindegy, hogy milyen, csak es kizarolag azt lehet beletenni amit eloirnak, en oszinten nem nagyon hiszek egy szerelonek sem. Lassan kozel a negyvenhez eddig ketto olyat lattam aki tenyleg megbizhato volt ilyen teren. Hogy mit rakott vagy akar beletenni, meg hogy honnan jott az olaj Inkabb megveszem a markaszervizbol, vagy kimondottan azt a markat amit irnak, ha beszerezheto a szurevel tomitesekkel. cakk pakk.
Ha ez megvan akkor szoftver frissites, rengetegen irtak, hogy nagyon sokat segit, szerintem a tiedre is van valtoval kapcsolatos frissites.
Ha ez a ketto nem hoz eredmenyt, akkor el kell kezdeni gyujteni...
Sajat velemnyem szerint az auto gyartonak nem erdeke, hogy a valto orok eletu legyen. Gondolom beterveznek 10 ev vagy 140K( nem tudom mennyi az EU evi atlaga) Km-t elettartamra es, ha annyit kibir csere nelkul akkor nem kell vele foglalkozni.
Ha egyszer csinalsz egyet akar csak 60-75.000 km-utan a es a sajat kezeddel vakarod ki a femreszeleket a valto dekni aljabol es belegondolsz, hogy ez kering szepen az olajjal es reszeli a tobbi alkatreszt non-stop akkor rajossz, hogy a gyari utmutatas mennyire nem a hosszu eletre fog vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz FeRRaR1 #3403 üzenetére
Szép autó, csak kár h automata.
Annó több hétig bújtam a netet az S60-nal kapcsolatban. Nem volt olyan forum, ahol ne lett volna folyamatos téma a problémás automataváltó, így akkor eldöntöttem, h biztosan nem olyan lesz, kényelem ide vagy oda.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FeRRaR1
őstag
válasz runner 125 #3407 üzenetére
Igazából most se bánom hogy automata, eddig csak manuál kocsijaim voltak, szeretek is váltani, de szerintem ez már egy olyan kategória, ahol jobb az automata. Soha nem hittem, hogy ezt fogom mondani, mikor volt négyes golfom, opel astrám, renault megane, nem értettem, hogy faternek a mercibe, audiba miért van automata, mondtam is neki hogy ez rossz dolog. Ő erre mondta hogy még nem értem, ok annyiban maradtunk, ez volt 10 éve, és azt mondom igaza volt. Bár azóta most pont manuális Vianója van, nekem meg automata S80
Nagyon jó áron nyertem meg a kocsit, szóval igazából belefér még egy kis ráköltés, de egy új váltó már közelíti a vételárat, az azért már fájna nagyon, de mindenképpen meg akarom tartani.
Jövő hónap elején indulok London, Frankfurt, Kaposvár, Pécs, Zadar, Sibenik, majd ugyan ez vissza.
5000km oda vissza, a "kényelmes" (fos) francia meganeból, lagunaból úgy szálltam ki minden tankolásnál, hogy majd meghaltam, nyújtottam, egész kis torna órát tartottam, de ez teljesen más, sokkal kipihentebb vagyok 1000+ km után is.
Tényleg nagyon jó mindenben a kocsi, az meg a hab a tortán, hogy megne II kombiban nem fértem el, hátsó ülésen is volt bőrönd, de amikor pakoltam át az S80-ba ott befért minden a csomagtartóba...
Tényleg csak pozitív meglepetéseket okozott az autó, egyedül a váltó problémán kéne úrrá lenni, de az az elejétől ilyen már...
-
aneda
aktív tag
válasz FeRRaR1 #3400 üzenetére
A múltkor a márkaszervizben mesélte a szerelő srác hogy az XC60-akban ezt a hibát szoftveresen korrigálják.
Gondolom a tiédben is hasonló váltó van, érdemes lehet rákérdezni a VOLVO-nál.
Ettől függetlenül olajcsere, szűrőcsere (ha van), takarítás alapvető fontosságú.
Ha rákeresel a típusszámára a váltónak, biztos lesz sok infó a neten.[ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
FeRRaR1
őstag
Közben telefonálgattam, és egy Bosch szerelő csinálta a nagy szervizt, aki nagyon jó szerelő hozzá teszem, de nem volvo specifikus. Van egy ismerősünk aki a Volvo márkakereskedésbe volt szerelő évekig, amég meg nem szűnt, így most már maszekba nyomja, viszont nem tudtam vele csináltatni, mert bár le volt egyeztetve, előtte két nappal eltörte a lábát... Így jártam, de most felhívtam, és ő csinálta faterék másik volvóját, 2007 S80 D5 szintén, és bizony ő szűrőt is cserélt, és kitakarította a mágnest is nekik, nekem meg csak átöblögetéses olaj csere volt.
Most hogy ez kiderült, bejelentkeztem nála egy szoftver frissítésre, ha az nem oldja meg akkor még egyszer olaj csere, szűrővel mindennel, de túl boldog nem vagyok az 5.700,- as olaj tavalyi nagykerár volt, most már ugye jövedéki adós is lett, meg emeltek is rajta, meg nem mellesleg 5500 km tettem bele azóta, szóval elég friss is. Mindegy, ha "csak" ennyiből megúszom, akkor nagyon boldog leszek.
Majd beszámolok a fejleményekről, de csak egy hónap múlva megyek majd haza.
-
gaborbol
őstag
válasz FeRRaR1 #3410 üzenetére
Ez igy korrektul hangzik!
En nem rizikoznek, egybol kernem a teljes olajcseret. Azt mondjak, ha mar szarul valtogat az mar eleve rossz, akkor mar eleve kapott, ezt elozne meg a redszeres olajcsere. Inkabb most 60k mint 250-400K par honappal kesobb vagy meg rosszab ha kulfoldon terdel le.
A vezeto ules kicsit jobban sikeredett:
(ennyire nem volt durva/koszos mint a kepen latszik, valmiert sotet lett a kep.)Aztan ma meg ismet szilent csere a lengokarban ...
[ Szerkesztve ]
-
-
BBalu
tag
válasz Loore22 #3413 üzenetére
Hali!
Nekem 2002-es van abban mindössze kb 20 sor van amit kiír az autó na most ezt 12'000-ért fordítanák le, nem ér annyit szerintem. Ha kell adhatok egy telefonszámot én navi dvd-ket vettem tőlük 2 éve, plusz tisztították.
Erről jut eszembe megint annyi a gyári navinak csak a gyári lemezeket olvassa a többit nem nagyon akarja, egyszer volt rá példa h beolvasta... egyik barátom kitisztította a fejet, nem volt elég, a "szakik" szerint 30ezres csere tétel. Gondolom igaza van és nem lehet már működésre bírni, mondjuk a 2008-as lemezek se rosszak
-
runner 125
nagyúr
A gyári lemezes megoldás eleve egy teljesen halott ötlet, ugyanis piszkosul érzékeny az olvasófej minden rázkódásra. Nem véletlen h 2-3 évente olvasófejeket kell cserélni gyakorlatilag az összes lemez alapú autós navirendszerben.
IGO Limousine. Ez egy tökéletes megoldás lehet, rá lehet kötni a gyári kijelzőre, stabil és folyamatos frissítés, tökéletes szoftver. Legutóbb 30k-ért árultak egyet vaterán.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
gaborbol
őstag
válasz runner 125 #3415 üzenetére
Hogy valt be neked az utolag bepitett cucc a volvoba? Annyi outlandert neztem mar, de szinte egybe sincsen gyari navi, ugy, hogy nekem is lesz majd a sorsom.
A szilentcsere jol megszopatott, a kis henger alapu uj szilentet egyszeruen nem tudtam bepreselni a szettel a helyere. Komplett lengokar csere lett belole 46$ dollar helyett $220 es elbasztam ra vagy 3-4 orat, mire rajottem, hogy ez nem fog menni.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz gaborbol #3416 üzenetére
Áh, szopunk rendesen.
- A legnagyobb problémát továbbra is az jelenti, h egyszerűen nem gyártják le neki a CAN adaptereket, anélkül meg nem megy ugye a kormányvezérlése. A kütyü már nálam van, de ki sem tudtam próbálni, mert 2x biztosan nem fogom szétszedni.
Dani (ő nevére vásároltuk az egész csomagot) legutóbbi levelezése a svéd polgárral arról szólt, h üzemképessé teszik a beépített CAN dekódert és a kifizetett adapterek árát visszautalja. Kíváncsi leszek mire lesz ebből valami.- A másik nagy probléma, h már 2-ben elszállt a GPS vevő, ugyanis többen beépítették és tesztelgették. Ha, egy 30.000ft-os fejegységről beszélnénk, egy szavam sem lenne, de a br svéd ára a teljes pakknak 680 ajró.
Megfogadtam, ha nekem is elfossa magát én visszaküldöm neki a francba és utalja vissza a pénzt, nem fogok újabb hónapokat várni, mire megjavítja és ki tudja mennyi ideig lesz stabil működésű, ha pár üzemóra után elhalt már kettőben a vevő.Úgyhogy részemről a bluepower.se egy piszkosul gyenge support-ral rendelkező, kerülendő lúzer cég.
Az egyébként a baj, h nincs alternatíva. Nem tudsz máshonnan gyári kinézetű multi fejegységet rendelni bele. A beépítőkeretes 2 DIN-es megoldás azért erősen kilógna az enteriőrből, így ezen opciót számításba sem vettem.
Első körben az volt a tervem, h beszerzek egy gyári motoros kiemelkedő monitort, és arra kötök rá egy navi box-ot, de az érintőpanel hiánya miatt a vezérlése nehézkes lenne, tocuh-ossá varázsolni meg nagy meló. Ezért döntöttem végül a Bluepower mellett."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
gaborbol
őstag
válasz runner 125 #3417 üzenetére
Uhh, hat ez nem hangzik tul jol
Akkor lehet hagyom a picsbe az outlanderbe a mokolast. majd megy telorol a navi aztan ennyi. -
BBalu
tag
válasz runner 125 #3415 üzenetére
Köszi, látom tényleg rendesen utána jártál h milyen lehetőségek vannak.
Jelenleg sehol sem találtam, de egyébként ez se a legolcsóbb mert amit vaterán találtam 52-ért ment el plusz még valahonnan be kell szereznem egy adaptert h be tudjam kötni.
Lehet nekem is marad a telefon...
-
runner 125
nagyúr
921.000km a D5-ös V70-ben, eredeti turboval.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FeRRaR1
őstag
válasz runner 125 #3420 üzenetére
Faternak is van egy első generációs S80 D5 560.000 km-el, komolyabb hiba nélkül eddig, szintén eredeti turbó+motor.
Biztos a mai 3-4 hengeres, 900-1400ccm3 túlfújt szutykok is elmennek majd ennyit eredeti turbóval
-
runner 125
nagyúr
válasz FeRRaR1 #3421 üzenetére
Hahaha.
..ha, fizetnének érte sem vennék downsiznig, szarrá hegyezett motorral szerelt autót.Egyébként a legnagyobb probléma, h már kötelező jelleggel minden autógyárnak be kell állni a sorba.
A 2010 körüli 1.6D motorral szerelt V70 is, mi ha nem a vicc kategória?"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Cxgrav
senior tag
válasz FeRRaR1 #3421 üzenetére
Szia!
Automataváltónál olajcserénél illik szűrőt és tömítést is cserélni!
Ezek után ha nincs baja a váltónak meg kell hogy gyógyuljon a rántás.
Amennyiben nem, le kell venni a váltót és megnézni, hogy kóser-e a wandler.Ha elmúlik a rántás (olaj, szűrő, tömítés csere után) akkor 5-6 ezer km után egy sima olaj átöblítést még érdemes végezni, hogy a bennmaradt cucclemákot kihozza.
[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
FeRRaR1
őstag
Ezt nem tudtam még akkor, mikor vittem nagy szervizre, azt hittem a sima olajcsere is több mint elég lesz, ha már élettartamnak hívják az olajat benne. De ugye ez már lassan fél éve volt, ráadásul nem is a volvo szerelő ismerős csinálta, mert eltörte előtte 2 nappal a lábát...
Most júli elején már ő fog ránézni, szoftver frissítés, utána olaj + szűrő csere a váltóban, meg nagytakarítás, ha utána sem szűnik meg akkor veszek egy bontottat, egyenlőre így állunk, remélem nagy pucolás elég lesz neki.
-
FeRRaR1
őstag
Mivel az előző tulaja Anglia és Hollandia között ingázott heti-kétheti rendszerességgel, és nagy Volvo barát család, van nekik most XC60 és XC90 is, ezért remélem, hogy nem lesz nagy baj, találtam olyan számlát szervizről ami átszámolva majd 1.000.000,- HUF, szóval nem sajnálta rá a pénzt, csak ugye hiába márka szervizes előélet, ha az olaj szerintük élettartam a váltóba.
Tegnap is mentem vele, első indulásnál D és rántott egyet, 3,6 km múlva megálltam fél órára, mentem tovább, és vaj simán azonnal indult, csak első indulásnál jelentkezik, egyébként a váltó tökéletes ha már elindultál, vált fel le, ahogy kell, észre sem veszed sokszor.
-
gaborbol
őstag
válasz runner 125 #3420 üzenetére
Szerintem valami nem stimmel vele. Ennyi kilometer belever es 3000 fontot koltott csak ra ami az egyszeru javitasokat, olajcseret meg gumikat is tartalmazza?
Ez minium 8-9 garnitura gumi, es ekkora futas soran nem padkazott meg semmit, nulla baleset se a futomuvet se a generatort se kormanyszervot se a lengescsillapitokat nem kellett javitani?
A belso ter is kizart, hogy ilyen allapotban legyen ekkora futasnal. a 200 kilonyi valeo alkatreszt meg sem emlitemBaratom golfja amit vett anno ceges kocsikent ismerostol 470.000km benne 4 evesen na azt is tekertek elore a kilometer elszamolas miatt erre is azt tipplenem.
[ Szerkesztve ]
-
CYBERIA
őstag
válasz FeRRaR1 #3421 üzenetére
Azért ahogy D5-ös motorból sem mindegyik megy annyit eredeti turbóval, úgy a downsized motorok közül is egészen biztos lesz, ami el fog menni annyit eredeti turbóval. Szerintem a mostani turbók nem különösebben lettek érzékenyebbek az 5-10 évvel ezelőttieknél.
Azt elég nehéz így megállapítani, hogy mi a túlfújt, mi nem. 15 éve a 2.0 T5 a maga bő kétszáz lóerejével elég brutálisnak tűnt, a mostani brutális kétliteresek meg már 400 lóerő körül járnak. Erről a végéről nézve akkor a 2.0 T5 teljesítménye egész szerénynek tűnik.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
runner 125
nagyúr
válasz CYBERIA #3429 üzenetére
Az rendben van, h a technika fejlődik, de az alumínium és a vas nem lesz keményebb.
Így a tartósság határai egyre csak szűkülnek.A 2.0 T5 teljesítménye szvsz az az érték volt, ami még nem ment a tartósság és a megbízhatóság rovására.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FeRRaR1
őstag
válasz CYBERIA #3429 üzenetére
A renault, citroen BMW/mini 1.6 és alatti turbósok már most hullanak, nemrég egy francia petíciót is olvastam, hogy szüntessék be a gyártását, és már 4000 tulaj aláírta. Ezt 100% mondom neked hogy nem fognak elmenni ennyit, egyik sem. Van amelyik 1.6 mini 80e Km-nél jár, és már a második turbót kapta. Totalcaron olvastam... Szégyenek ezek a mai motorok, Volt egy C4 teszt nemrég, valami 1.2 vagy 1.4 benzinnel, nem lehet vele bevenni egy kanyart kettesbe, olvasd el a cikket. 30 alatt egyszerűen akkora turbó lyuk van hogy halott az egész, 30-35 től meg rátolja a teljes nyomást és kicsavarja a kezedből a kormányt, a tesztet író srác majdnem beleszállt egy parkoló kocsiba, egy hétig tanulta hogyan vegyen be kettesbe egy kanyart, padló vissza majd megint padló, csak jól kell elkapni az időzítést ... Ez egy rossz vicc kategória, a katalógus adatok mindig szépek, nagy lóerő kevés fogyasztás, csak a valóság teljesen mást mutat. Vezethetetlenek, de legalább sokat esznek. A TC-s cikkek végén is leírja szinte mindenki, hogy ez rossz irány, amivel tökéletesen egyet értek.
A 2000-es és nagyobb motorok nyilván mások, de egyébként 360 lóerős a legerősebb utcai kétliteres, a Mercedes A45 AMG, biztos sokan fognak AMG mercivel járni A többi alatta van lóerőben inkább többé mint kevésbé.
Hogy Volvorol is legyen szó, a D5 motor egy olyan konstrukció ami kimegy a világból, a fentebb tárgyaltakra ez közel sem igaz. Majd ha tudsz cikket, légy szíves mutasd meg, hogy valamelyik túl fújt kisköbcentis szutyok megtett 1.000.000km-t szerintem még motorcserével sem, nem hogy eredeti turbóval...
-
CYBERIA
őstag
válasz runner 125 #3430 üzenetére
Olyan ötvözetek vannak, amik 10-20 éve sehol nem voltak. Egyébként én nem a fizikai kopásban látom a jelenlegi motorgeneráció gyengeségét, sokkal inkább a komplexitásban, szinte átláthatatlanul sok bennük a segédberendezés, érzékelő, beavatkozó. Sajnos már nem csak a turbós motoroknál.
@FeRRaR1: Gyenge konstrukciók régebben is voltak, nem biztos hogy abból érdemes kiindulni, ami a ranglétra legalján van. A Mini 1.6-osa (már ha a benzinesről beszélünk az egyik legélvezetesebb feltöltött 1.6-os) nem kifejezetten a nagy literteljesítménytől olyan, amilyen.
A C4-et nem ismerem ilyen felállásban, így nem is nyilatkoznék róla.Említhettük volna a CLA 45 AMG-t is, az legalább helyi.
De az Audi felől már 420 lóerős motorról hallani, nincs kétségem felőle hogy meg is csinálják.Egyébként meg ezek nálam műszaki csemegének számítanak, saját részre legalább öthengeres szívó benzinesen kívül más nem kéne, D5 sem.
A Volvo a jövőre maximum négyhengeres motorokat ígér, na arra kíváncsi leszek.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
FeRRaR1
őstag
válasz CYBERIA #3432 üzenetére
Az Audi 420 lovasa egy nem gyártott csak kiállított koncepció autónak a katalógusára volt ráírva. Hurrá. Senki nem írta az ellenkezőjét, én a C4 motorra mondtam hogy kukába való, az 1.6 miniről valóban azt írták az új autó teszteken, hogy nagyon élvezetes, és azóta érdekes módon már petíció is van a beszüntetéséért, 4000+ tulajjal, akinek a 2. kokszosodott szelepszett, vagy a 2. cserélt turbó adta meg magát. Részemről lehet élvezetes, de nem is ez volt kérdéses, ha nem a tartóssága. Az biztos hogy nem 60-80e km-re vesz az ember új autót.
De a merci meg az audi egyébként is 2 liter vagy több, itt meg 1.6 és alatti túl fújt szutykokról eszmecseréztünk.
Részemről imádom az 5 henger hangját, remélem nem kopnak ki a kínálatból, de az új D4 is jó lehet, mivel hozza az előző D5 adatait kisebb fogyasztással, és teljes egészében a Volvo tervezte, de maradnék az 5-6 esetleg 8 hengernél részemről
-
zsid
senior tag
válasz FeRRaR1 #3433 üzenetére
A szelepek elkokszolódása az gyakorlatilag az összes közvetlen befecskendezéses benzinmotor betegsége, egyedül talán csak a Toyotának van rá megfelelő ellenszere: a szívócsőben is van hengerenként egy injektor bizonyos időközönként az is dolgozik, így nem alakul ki koksz lerakódás a szívó szelepeken.
Érdekes, ez a BMW/Mini 1.6-os turbós motorja a PSA-tól származik. Azt' pont a franciák nyígnak a gyártás beszüntetéséért? ÖngólA turbó problémák valószínűleg itt is a nem megfelelő használatra és olajcserére vezethetők vissza.
<tRucKdriFteR>
-
FeRRaR1
őstag
Vannak ott komolyabb gondok is, konstrukciós hiba, szegény befecskendezés, mini téren, fogakat ugró vezérlés, rossz gyári szerviz előírások, mesébe illő 30.000,- Km es olaj intervallumok...
És ezek úgy jönnek elő, hogy üzemszerűen használták, de pl csak városba, vagy az első olajcserével 30e km-t vártak, mert hát ennyit vagy 1 évet kell ugye (LoL). Koromlerakódás, gyárilag hibás vezérlés...
Most nem kezdem el össze gyűjteni, de amit az elmúlt fél évben olvastam ezekről a túl fújt kis turbósokról szerviz tapasztalatok terén (Totalcar, Belsőség, egyéb fórumok) az valami katasztrófa, és a hibák többsége 20.000-80.000km között jelentkezett, ami önmagában is vicc kategória.
Na jó párat mégis, nem bírtam megállni :
Tönkreteszi a motort a harmincezres olajcsere?
Minden ízében tönkrement, keveset futott...
Új C4 tesztből idézet:
"Az új motor papíron 23 százalékkal fogyaszt kevesebbet, mint a régi egyhatos, és mint a fenti keretesből is érzékelhető, műszakilag mindene megvan ahhoz, hogy jó legyen. Ettől függetlenül nem vagyok a háromhengeresek rajongója, de a 208-asban például kifejezetten tetszett a szívó változat, akkor ez miért ne lehetne jó? 130 lóerő ugyan nem kevés, a turbómotoroknál viszont sosem az a kérdés, hogy fullgázon mit tud: olyankor tölt a turbó, pörög a motor, van erő dögivel. A kérdés inkább az, hogyan jut el idáig a motor, attól a pillanattól kezdve, hogy lenyomtuk a pedált. Hát, vannak a C4 esetében lyukas zónák, ha nem is nagyok. Például kettes fokozatban, amikor az ember tipikusan befordul valami kis utcába hússzal, akkor pont van egy kellemetlen hatásszünet, amikor hiába tiporjuk a gázt. Úgy 28-30-ig. Aztán megjön a 230 newtonméter, a nyomatékcunami kiemeli a kocsi orrát, meglódítja a Citroënt, úgy 35 táján ijedten veszem el a gázt, mert különben az út szélén parkoló kocsikba csapódnék, elszánt Wartburg-hangon bőgő motorral.
És ekkor jön a másik kellemetlenség: mintha gatyagumin lógatták volna be a motort a C4-es orrába. A gázelvételre, a pedálmozdulattól függően vonaglásba kezd az egész hajtáslánc. Egy hétig tartott, míg megtanultam viszonylag finoman vezetni. Mindezzel együtt lehet élni, csak a tankoláskor kiderült, hogy nem fogyaszt keveset az új, szupertakarékos 1,2-es. Csak poénból egy nagykörúti dugóban kinulláztam az egyik fogyasztásmérőt: start-stop ide vagy oda, a vánszorgásban megtett szakaszra 27 literes átlag jött ki. Igaz, ezt bármi mással is kihozhattuk volna.
Csakhogy a tesztidőszak alatt ez volt az egyetlen dugó, amúgy szép, egyenletes hetvenes közlekedéssel, elég sok komótos országút és autótút, valamint csipetnyi autópályázás mellett közel 9 literes átlagot sikerült produkálnia az új motornak. Ez semennyire nem kevés, pláne, ha előszedem a régi, egyhatos motor tesztjét, amivel városban elközlekedtem nyolc liter alatt..."
Más:
Most hirtelen ennyit tudtam visszakeresni, a petíciót nem találtam meg, de nem is akarok ennél mélyebb keresgélésbe bele menni, tény hogy szomorú idáig elfajulni látni a dolgokat, mint aláírás gyűjtés... Vannak simán szar konstrukciók, nem mindig az olajcsere a hibás, bár jellemzően arra vezethető vissza !DE! a gyári periódust betartva...
-
zsid
senior tag
válasz FeRRaR1 #3435 üzenetére
Ezeket én is olvastam. Viszont sok helyen azt is leírják, hogy az akár 30 000km-es olajcsere periódus nem városi használatra vonatkozik, talán még a manualban is benne van, csak mindenki lusta elolvasni (mondjuk a 1er manualjában pont nincs benne az olajcsere intervallum). Sőt, ezt még a márkaszervizekben is lesz@rják, ott sem tájékoztatják a kedves tulajdonost... De mit várunk egy mezei autótulajtól, ha néha még az olajdoktor is ordas nagy
fasságokatír?Persze, vannak eleve elrontott konstrukciók, ez benne van a minden új fejlesztésben. De ezeknél egy ilyen olaj elnyújtott olajcsere periódus az halálos ítélet - főleg városi használatban.
Én nemrég húztam szét a 15 éves T6-os blokkomat,és sehol nincs benne olajsár és koksz lerakódás. Nem akarom elképzelni hogy nézne ki a belseje ilyen 30-40k km-es csereperiódussal.
<tRucKdriFteR>
-
runner 125
nagyúr
Aki 30.000-enkét cserél olajat, meg is érdemli h elkopjon a motor 4x-i csere után, nem is értem ezt az über fasságot melyik gyártó, vagy egyáltalán miért hozta divatba.
"De mit várunk egy mezei autótulajtól, ha néha még az olajdoktor is ordas nagy fasságokat ír?"
Erről nekem is megvan a véleményem. Írtam neki kb 1 hónapja olajügyben. Van egy Honda HR-V-m még, ahhoz kerestem prémium, ismétlem prémium olajat. Lazán beajánlotta a Mobil Super 3000 X1 5W-40-et, majd forumban egyöntetűen leírták, h a kategória leggyengébb minőségű olaja, még csak nem is full szintetikus.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FeRRaR1
őstag
válasz runner 125 #3437 üzenetére
Én is gondban voltam olaj választásnál, rengeteget hamisítanak, vagy csak adalékolnak tisztítanak aztán vissza töltik használtan stb... vannak rémhírek rendesen, bár mióta jövedéki adós lett állítólag szorul vissza. Van egy autó alkatrészes ismerősöm, akitől mindig rendeljük ha kell valami és neki is Volvoja van, ő ajánlotta a BMW motorolajakat, hogy ő is ezt használja, meg szerinte ez a legjobb minőségű ami kapható (nála). Szóval pár éve ezzel megy a három D5 motoros volvo. Hibátlanul mennek, nem esznek semmit, igaz előtte is így volt
Más.: Úgy néz ki hogy meg leszek lőve szerelő ügyileg, mármint váltó téren. Most megyek haza, megkapja a második kört, mint 2 park szenzor csere, gyertya csere, klíma fertőtlenítés és feltöltés, meg egy két ilyen apróság ami múltkor kimaradt, hogy 100% os legyen az autó, most vettem bele egy Bosch S5 100 Ah akksit (5 év gar). Szóval igyekszem megadni neki mindent ami jár, hogy sokáig szolgálhasson.
Váltó téren: Aki fateromét csinálta, ugye múltkor eltörte a lábát azért nem jött össze az enyémmel is, most meg úgy néz ki hogy kiköltözött Svájcba
Akit ajánlott az meg olyan kategória, hogy egyszer már látott szétszedve egy ilyen D5 geartronicot... Jobbnak érzem megkérdezni, hogy Ti tudtok e ajánlani egy szerelőt, aki megcsinálná nekem a váltón a dolgokat, mint mágnes kipucolása, átjáratás, szűrő, olaj, tömítések cseréje stb... Nektek jó tapasztalatotok van vele, Kaposvári illetve Pécsi vagyok, szóval nem hátrány ha ebben az ország részben van, de felmegyek Pestre is szívesen, ha kell egy napot ott alszok valamelyik ismerősnél. Csak legyen rendben ez a fránya váltó már Két hét múlva megyek haza, de már most annyi a dolgom, hogy biztos nem fogok ráérni, de ősz körül rászerveznék.
Gumi téren:
225 50 R17
Continental Sport Contact 5
avagy
Michelin Primacy HP
?Ez a kettő maradt fent a szűrőn kis utánajárás után.
(értsd beteg vagyok és 3 napig ezt bogarásztam) -
runner 125
nagyúr
válasz FeRRaR1 #3438 üzenetére
Castrol Edge Professional A5 0W-30-at néztem, ez a gyári Volvo ajánlás is a D5-höz.
Regelj be index forumra, és kérdezd meg a Volvo topikban, úgy rémlik már írtak párszor ajánlott szakikat.
Sport Contact 5-öt sok helyen dicsérik, nekem is majdnem az lett a Honda-ra, de a tesztek és a vélemények különösen jónak írták a Vredestein Sportrac 5-öt, így azt választottam.
Conti:
Vredestein:
Két gumis ismerőst is megkérdeztem, illetve itt forumban is kimagasló ár/érték arányú guminak írták a Sportrac 5-öt.
_Lényeg az egyéniség ugyebár:
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FeRRaR1
őstag
válasz runner 125 #3439 üzenetére
Ránézek Index fórumra, de azért továbbra várok itt is ajánlást.
Amit ajánlottál, 225 50 R17 méretben nem találtam egyáltalán, 3 nagy webshopot is átnéztem + totalcar gumiválasztót is. Nekem gumis ismerősöm a Conti sport contact 5-öt javasolta, bár neki is az van, most vagy azért mert tényleg jó, vagy részrehajlás miatt ajánlotta, hozzá teszem nyerte az Adac tesztet is, így biztos nem rossz...
-
runner 125
nagyúr
válasz FeRRaR1 #3440 üzenetére
Persze, nem mondom h ez a legjobb, csak a beszámolók engem meggyőztek.
"Csak annak a statisztikának hiszek, amit én magam hamisítottam."
ADAC
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
BBalu
tag
válasz FeRRaR1 #3438 üzenetére
Hello!
Nekem vredestein ultrac cento 225/55 R16 van fent, én teljesen meg vagyok vele elégedve.
Michelin Primacy HP kisbuszon volt nekünk, viszont minden egyes kanyarban nyekergett ha kicsit nagyobb sebességgel vettük be szintén 225/55 R16
szerkesztve: nekem is gumis ismerősöm ajánlotta, az ő autóján is vredestein van, szerintem ami ajánlatot kaptunk mindketten abban volt egy pici részrehajlás
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Faternak van egy első generációs S80, az nagyon más mint a 2. főleg kanyarokban, nyugodt kényelmes autókázásra való, viszont ha egy kicsit is gyorsabban mész, sietsz valahova, akkor keni az elejét nagyon és nyikorog az is, szóval ez a nyikorgás inkább futómű beállítás és hangolás kérdése, mert az én S80-asomon a gumikat még nem sikerült megszólaltatni, pedig siettem egy kétszer annyira, hogy a másikkal leestem volna már az útról.
Ezzel a konkrét mérettel szerelik gyárilag az Audi S1-et és valamelyik AMG Mercit, szóval annyira rossz az sem lehet (Michelin Primacy HP)
De egyébként meg rohadt drágák ezek a gumik, úgy hogy kitolom jövőre a cserét, itt úgy se nagyon vannak mínuszok, illetve meg van egy kevés a kopás jelzőig.
Más:
Szerelő ajánlat itt valakitől?
-
zsid
senior tag
válasz runner 125 #3437 üzenetére
Szerintem ez valahol olyan, mint a devizahitel. Az összes modern dízelhez kínálnak már a gyártók 30-40 000-res csereperiódusokat, ami egy két esetben még akár el is menne mondjuk német használat mellett. De amikor itthon megvesz valaki egy új autót, amivel csak a városban kocog, meg egy hónapban kétszer az országúton az így egyértelműen kinyírja az autót. Viszont akkor miért nem figyelmeztetik erre a vásárlókat a kedves márkakereskedők? Vagy épp a garanciai időn belüli kötelező szerviznél? Aztán csodálkozunk, hogy a magyar autópiac olyan amilyen..
Az átlag magyar arra lusta, hogy az autó kézikönyvét átlapozza amikor megveszi... Nyilván nem mindenki gépészmérnök vagy autószerelő,a nagyobb hányadnak fing fogalma sincs arról mit miért mikor kellene, hát ezeket ez kellene mondani az embereknek, nem?
Az olajdokiról csak annyit, hogy nálam már akkor elásta magát, amikor azt írta, hogy nem kell az automata váltóban olajat cserélni. Innentől számomra teljesen komolytalanná vált az egész.
Kb mindenre azt írja, hogy mi a gyári előírás. Nemrég láttam egy elég jó oldalt, ahol kissé szájbarágósan, de elég tisztességesen kivesézték az olajtémát. Akit érdekel:[link] , ezek alapján minden autóba ajánlhatná az olajdoki a 0W30-at, és meg is tudná indokolni miért.. ezzel szemben " tökéletesen megfelel a gyári előírás szerinti 10W40"..
Én eddig 5W30-as használtam, már tervben volt, hogy kipróbálom a 0W30-at, ha összerakom a blokkot akkor megborítom veleAz ADAC-cal nem tudom mi a bajod. Nem tetszik a szubjektivitásuk?
FeRRaR1: ha jól emlékszem, akkor a BMW gyári olaját a Castrol szállítja. Nem tartom kizártnak, hogy semmiben nem tér el a Castrol Edge-től .
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
runner 125
nagyúr
Gyönyörű Amazon...
Nem egy P1800, cserébe ez még talán a megfizethető OT kategória.
Egyszer biztosan lesz egy OT-m."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zsid
senior tag
válasz runner 125 #3445 üzenetére
Ha még 15-20 évig megtartom az S80-at akkor nekem is.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz runner 125 #3447 üzenetére
Mert meleg motornál alapjáraton produkált némi füstöt az autó, ami égett olajra utalt, ezért gondoltam belenézek. Meg ezeknél a motoroknál már sok helyen csak ragasztást használnak pl: szelepfedél, karter.. és ezeknek az élettartama véges. Nálam is eljött, kialakult némi olajfolyás, ezeket mindenképp orvosolni kellett volna.
A váltó kiszedésének két útja van: lekötsz mindent, lelazítod a bolcsőt és leemeled a kasztnit a motor-váltó kombóról, amihez csápos emelő kell, vagy kiveszed a motort váltóval együtt. Csápos emelőm egyelőre még nincs.
A füstöt a kipufogó oldali szelepszárszimeringek okozták, négy elgyengült, az cserélve lesz. Ha már kint van, akkor kicserélek mindent, aminek előbb-utóbb eljött volna az ideje, vízpumpa,olajpumpa,vezérlés,gyertyák...
Szerencsére a blokkon belül minden rendben van.
<tRucKdriFteR>
-
FeRRaR1
őstag
-
Márk
senior tag
Sziasztok!
Volvo V70 D5, 2003-as évjárat, 2401cm3, 120kw, D5244T motorkód.
Az lenne vele kapcsolatban a találós kérdés, hogy milyen automata váltó van benne? Valószínűleg Aisin, de mégis melyik típus? AW55-50SN? Vagy valamilyen másik típus? Úgy tudom, hogy a benne lévő váltó nem Gartronick-os.
Tudom, hogy a legegyszerűbb az volna, hogyha a kedves tulaj kinyitná az elejét és megnézné az automataváltóra rakott adattáblát, de ez most nem járható út.
Köszönettel: Munkácsi Márk
2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666
Új hozzászólás Aktív témák
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs