- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
Hirdetés
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
gp A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
it Az OpenAI és a mások eszközeivel gyártott, AI-alapú tartalmakat is címkézné a TikTok.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Goose-T
veterán
válasz duracell89 #1 üzenetére
A Focus kiforrott konstrukció, nem fogtok befürödni vele. Sok szerencsét hozzá!
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz DeFranco #346 üzenetére
Na este ha hazaérek, megnézem neked, aztán írok.
Más. Azt tudtátok, hogy az MK1-es Focusba bele lehet szerelni az MK2-es Focushoz kapható Isofix készletet? Itt van hozzá leírás, itt pedig kapható az alkatrész. Én már vettem egyet a 2003-as Focusomba, beszereltük tesómmal, és már használom is! Tökéletesen illeszkedik, mintha gyári lenne.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz DeFranco #348 üzenetére
Nekem igazából MK1.5-ös Focusom van, a faceliftes, ezzel tökéletesen kompatibilis. A csavart bele kell csavarni a padlólemezbe (nem az alvázba, nem GAZ-69 ez ), mert abban van a menet, anya nem kell. Az ülés továbbra is lehajtható, csak olyankor ki kell szedni az Isofix vezetőket (azok a kis műanyag biszbaszok, amikbe bele kell dugni a gyerekülést), de azok egy-egy mozdulattal kikaphatóak, szóval nincs semmi kellemetlenség vele.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
-
-
Goose-T
veterán
válasz DeFranco #352 üzenetére
Mégis meg tudtam nézni: nekem mindkét oldalon 4-5 mm réssel indul a menet, és egy kör után meredeken emelkedik, szóval nagyjából olyan, mint nálad a jobb oldali. Ránézésre nincs kicsit megereszkedve a kocsi bal oldala? Olyan, mintha jobban össze lenne nyomva ott a rugó.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Jobban jársz az utángyártottal, legalábbis a lökhárító esetén. Tesómnak is egyes Mondeója volt jópár évig (nemrég cserélte csak le), és a hátsó gyári lökhárító állandóan repedt magától, hiába forrasztgatta. Gondolom az első is ugyanolyan tré anyagból van. Vett később utángyártottat, az sokkal rugalmasabb, azt mondta. Az a baj, hogy az egyes Mondeókból már van húszéves is, és az eredeti lökhárítóknak elfárad az anyaga ennyi idő alatt. A gyári új meg gondolom megfizethetetlen, ha lehet egyáltalán kapni. Egyébként innen is összevadászhatod.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Tessék, itt egy tökéletes donorautó fillérekért.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz Atlantis #406 üzenetére
Egyébként is mi értelme van lecserélni újabbra, ha ép az eleje? Több százezres pénzkidobás, ráadásul az eladásnál is magyarázkodni kell majd, hogy miért nem az van az elején, ami rávaló.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz Atlantis #408 üzenetére
Nem is mondtam én, hogy nem szabad, csak azt, hogy nincs sok értelme.
Egyébként meg a hülye is látja a képeken, hogy más alakja van a lámpának, a motorháztetőnek, és talán a sárvédőknek is, tehát azokat is cserélni kellene. Így meg már szerintem simán lenne félmillió is a csere költsége (de lehet, hogy alábecsültem), és valószínűleg bontottat sem találna, mert nagyon új típus.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
A Focusomat náluk szoktam szereltetni, szerencsére ritkán kell. A bátyám is nemrég vett egy ugyanilyen TDDI kombit, szintén 2001-eset, eddig neki sincs gondja vele. Ő ott lakik, ahol az előbb említett Ford szerelőknek van a műhelye, ő is oda vinné a gépet, ha lenne gond vele, jóban van a srácokkal, ahogy én is. Megbízható, nagy szakértelmű szerelők, nem gagyiznak. Bár a Focus a specialitásuk, Mondeokkal is ugyanúgy foglalkoznak. Az oldalon ott van a telefonszámuk.
Egyébként a bátyám meg futóműszerelőként dolgozott évekig, és kisebb futóműjavításokat ő is el tud végezni jutányos áron a szerelőaknás garázsában, van elég sok célszerszáma hozzá.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Írtam privát!
Szerk.: a Fordos srácok törött autók javításával is foglalkoznak, úgyhogy szerintem a bölcsőt is meg tudják oldani. Ha hívod őket, akkor ott is hivatkozhatsz a bátyámra vagy rám. Vagy mindkettőnkre, úgy biztos tudni fogják, kikről van szó.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz hurenzon #424 üzenetére
1. Vidd el hozzájuk, én is oda hordom a Focusomat. MK1 Focus-specialisták.
2. Nekem egyszer volt ilyesmim, de akkor még Skoda Feliciám volt. Ott a kerékcsavar ért bele a féktárcsába, mondjuk Focusnál ilyen nem lehet, mert ott anyával van felfogatva a kerék.Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Nekem is szokott kopogni a 2003-as 1.6-os Focus kombim, de általában csak olyan esetekben, amikor nagyobb fordulatszámról leejtem a motort alapjáratra, pl. amikor hirtelen megállok a piros lámpánál, vagy parkolásnál egyesből rükvercbe teszem. Olyankor kopog egy kis ideig, néha hosszabban, néha hangosabban. Nem futóműkopogás, biztos a motor csinálja. Kizárólag 95-ös Shell és OMV benzint használok, de leginkább Shellt, mert az van a közelben.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
TDDI elmegy, TDCI-t ne vegyél, túl sok bonyolult elektronikai és finommechanikai alkatrész van benne, vagyonokba kerül a javítása. TDDI egy fokkal jobb. 6 literes fogyasztást még a Mondeoval is el lehet érni, hát még a Focus-szal. Ha van mindig rendes helyed parkolni, nem cipőkanállal kell becentizned a kocsit két másik közé állandóan, akkor Mondeot vegyél, mert az azért kényelmesebb autó a Focusnál.
Nekem amúgy 2003-as benzines Focusom van, a bátyámnak meg 2001-es TDDI Mondeoja, szóval van összehasonlítási alapom. Legszívesebben én is Mondeot vettem volna, csak Budapest belvárosában lakom, és a társasház udvari parkolója elég szűkös, ezért a Focus mellett döntöttem.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Nekem 185/65 R15-ösök a téli gumik, 195/60 R15-ösök meg a nyárik. 2003-as Focus Ghia-m van, ahhoz gyárilag 15-ös könnyűfém felniket adtak, és még vettem hozzá egy garnitúra 15-ös acélfelnit.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz radi8tor #518 üzenetére
A nagyobb kerékátmérő megnöveli a végáttételt, ezért fogyaszt kevesebbet (cserébe kevésbé lesz dinamikus az autó). Egyébként meg gyári méret, erre van tervezve a futómű, nem hiszem, hogy jobban megterhelné.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Miért kell neki egyterű? Kisgyerek-hadakat furikáz? Mással nem magyarázható egy ilyen döntés. Esetleg még azzal, hogy könnyebb ki-beszállni, ha már fájós a dereka vagy ilyesmi. Szarabb az úttartása, lomhább, többet fogyaszt, mint egy "hagyományos" autó.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Mondjuk ennyi pénzért vagy kicsit többért kb. kap egy vadiúj dízeles Dacia Dustert. Az is nagy, magas, keveset fogyaszt, és még garancia is van rá. Mondjuk cserébe biztos sokkal igénytelenebb is. A használt modern dízel viszont mindig lutri, sosem lehet tudni, mikor csúszik be egy félmilliós szervizszámla.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz hurenzon #551 üzenetére
Legutóbb gyári Fordot vettem, eddig elég jó. Azelőtt vettem a Tescoban Valeo márkájút, az egy fosgané volt.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz DeFranco #554 üzenetére
Nem illeszkedett rendesen, így koszosan hagyott területeket, valamint dörzsölő hangokat adott (most hirtelen nem jut eszembe rá jobb szó), emiatt ugrált is az üvegen. Rátettem az újat, rögtön tuti lett.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
A Focus 98-ban jelent meg. Egyébként nem különösebben költséges, korának legsikerültebb autói között van. Nekem egy 2003-as évjáratú kombim van 1,6-os benzines motorral, kopó-fogyó alkatrészeket kell csak venni hozzá, komolyabb gondja nem volt másfél év alatt.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
-
Goose-T
veterán
Kicsit nagyot álmodsz szerintem. Azokból eleve másfél milliónál kezdődnek a használható példányok, és szerintem az alkatrész is drágább még hozzájuk. A 2005-ös Focus eleve nem is facelift, hanem új modell, ami a Volvo S40/V50 alapjául is szolgál, emiatt még drágább lehet hozzá az alkatrész (ha már ugye prémiumautók vásárlói is befigyelnek).
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz hurenzon #669 üzenetére
Az igen! Nekem csak 10 évig bírta a gyári akkumulátor a Focusomban, tavaly cseréltem le egy Bosch-ra, mert csak abból van olyan méret, amire rámegy a gyári akkufedél.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz jozsi252 #735 üzenetére
55 ezerért kapsz utángyártott xenonos fényszórót. Ez sokkal jobb ár, mint a gyári 190 rugóért.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
-
Goose-T
veterán
válasz radi8tor #744 üzenetére
Na jó, csak majdnem háromszoros az árkülönbség, de itt legalább jól látható, hogy nem pár ezresről van szó. Egyszerre meg csak nem megy tönkre mindkettő.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Más márkák bizonyos típusainál (VW, Opel) ez teljesen normális érték. Viccet félretéve: ahol parkolni szoknál, ott nem látsz olajfoltot? Ha pedig kékes füst jön a kipufogóból, akkor meg sürgősen vidd el autószerelőhöz, mielőtt nagyobb lesz a baj.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz hurenzon #1067 üzenetére
Hát én biztos csak benzineset vennék, ha nem akarod az autó árának a felét turbó- és befecskendező-felújításra költeni, a kettős tömegű lendkerékről nem is beszélve. Dízelesek közül már csak a TDCI-k vannak abból az évjáratból, persze ha van fél millád pluszban ezekre a költségekre, akkor pár évig még jó autód lesz, mert amúgy különösebb gondjaik nem szoktak lenni. A 16-os kerekek miatt az új gumikat sem úszod meg 100 alatt (esetleg valami gagyi teszkóssal), ezekre jó felkészülnöd.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz jozsi252 #1131 üzenetére
Az eredeti Ford a tuti, és nem is drága szerintem.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz jozsi252 #1154 üzenetére
Belemegy bármilyen 2DIN-es fejegység, azzal semmi probléma nincs. A kormányról való távirányítással lesznek gondok, mert kell hozzá egy speckó adapter:
An additional wiring adaptor is required specific to your model of car for this feature
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Most beszéltem a szerelőmmel, aki a légkondis fordulatszám-leejtés miatt szoftvert frissített a 2003-as Focusomon, és azt mondta, hogy frissítés közben jött egy áramszünet, így a kocsi nem bootol be.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz DeFranco #1218 üzenetére
Azt mondta nincs gáz, várják a Ford szervizes haverjukat, aki gyári kütyüvel megcsinálja. Csak gondoltam, bedobom ide, mint érdekes sztorit, mert ahogy egy telefont lehet téglásítani egy elkúrt frissítéssel, úgy egy egész autót is. Csak az utóbbi kicsit kínosabb. Gondolom ők sem számítottak rá, hogy pont akkor kapnak áramszünetet.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Ha az alatt a 3000km alatt autópályán toltad neki üveghangon, akkor teljesen normális ez az olajfogyasztás. Egy ilyen kis motornál már a 130-140 km/h-s sebesség is megerőltető hosszú távon, a Fiesták alapvetően városi autók. (Városi autóknál jellemzően rövidebbek a sebességfokozatok, ezért autópálya-tempónál magasabb fordulatszámon mennek, mint a nagyobb autók.) Persze a kizárólagos városi használat sem tesz jót a motornak, mert ott meg a sok hidegüzem miatt sokat megy elégtelen kenéssel a motor, amitől jobban kopnak az alkatrészek, ami megint csak nagyobb olajfogyást eredményezhet. Az is lehet még, hogy semmi baja alapvetően a motornak, csak mivel sokat futott, ezért nagyobbak a hézagok, és a vékony olaj könnyen bejut a hengerbe. Ilyenkor szoktak eggyel vastagabb olajat tölteni bele, pl. 5W-40 helyett 10W-40-et.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz zsolt1225 #1396 üzenetére
Az a motor a jobb vétel, igen. Még nem annyira bonyolult és problémás, mint a tdci. Kicsit gyengébb meg szerintem hangosabb is, viszont nem megy rá a gatyád a javítására.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz zsolt1225 #1400 üzenetére
Próbáld ki mindenképpen. Elég erős és nyomatékos motor, lehet vele dinamikusan közlekedni. A hangot csak akkor tudod megítélni, ha mész vele. A kocsi meg egy nagy, kényelmes hodály nagyon jó futóművel.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz gaborbol #1470 üzenetére
A hagyományos "amerikai" automata váltónak az ellenállása nagy, ezért tökmindegy, mennyivel és hogy megy vele az ember, mindig többet fog fogyasztani vele a kocsi, még akkor is, ha azonos a sebesség és a fordulatszám.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz szuszinho #1485 üzenetére
Hát milyet? Ugyanakkorát, ugyanolyan évszakra valót. Ha már 16-os malomkerekeket raktál alá, rá fog menni a gatyád is, ha rendes gumit akarsz rá venni (~30k/db), nem valami gagyi Tescosat, de hát te akartad.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen