- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
Nagyon nem szívesen írom ezt, de muszáj.
Az nem zavart, hogy "helyretettél" bűncselekmény ügyben, és demonstráltad, hogy te jobban tudod. A hétköznapi beszédben nem szoktunk különbséget tenni bűncselekmény és vétség között. A szabálysértésről már nem is beszélve. Főleg nem egy bankos topicban, tanácsadás során, hiszen arra ott a jogász topic. Ott kell maximálisan szakszerűen fogalmazni.
... nehogy bevonják a kártyát, mert akkor nem leszel előrébb.
Tudod, mit írtál? Nyitva hagytad azt a lehetőséget vagy indirekten tanácsolod, hogy mégis vegye fel a pénzt a hagyatéki lezárása előtt. Ami adott esetben - legyen így - vétség is lehet.Az én véleményem, hogy ha egyedüli örökös vagy, és nincs végrendelet, hogy más kapja meg a bankban lévő összeget, akkor büntetőkategória probléma nem lehet.
Hogy ki az örökös, azt a hagyatékin a közjegyző állapítja meg. Addig csak vélelmezett örökösről beszélhetünk.
De - elméletileg - lehet, hogy van végrendelet, amiről az örökös nem is tud, de a közjegyzői nyilvántartásban szerepel.
A károkozás kizárása sem egyértelmű. A hagyaték terhére - elvileg - igényt nyújhat be bárki, akinek követelése van az örökhagyóval szemben. Pl. egy adósság, amiről a vélelmezett örökös szintén nem tud.A tanácsadás során a "jóhiszeműen sem ártani a másiknak" elvét kellene gyakorolni.
Elhangzott egy laikus kérdés olyantól, aki nem tudta, mik ilyenkor a lehetőségek. Olyan választ vár, ami megoldja a problémáját, de nem okozhat neki nehézségeket.
Van olyan, hogy az örökhagyó számláján ott a pénz a temetésre, az örökös(ök)nek pedig nincs pénze erre. Ez egy nehéz helyzet.
De sugallni sem szabad, hogy esetlegesen jogszabályba ütköző megoldást keressen.Mert igaz, amit merqree írt, hogy ők felvették és nem lett belőle semmi. Van így olykor, de erre nincs garancia.
Egy barátom ugyanezt megtette. Nála volt a kártya, szülője életében mindig ő használta helyette, vette fel a pénzt is. Megtette a haláleset után is. Kiderült, mert észlelte a bank. Volt belőle rendőrségi ügy. Többször is meg kellett jelennie. Nem lett belőle vádemelés, mert utólag, a hagyatékin kiderült, hogy nem volt károkozás, stb. De közel háromnegyed évig a Damoklész kardja ott lógott a feje felett.
Erre a lehetőség a kérdező esetében is megvan. Ha követi a sugallt tanácsod. Remélem, nem.[ Szerkesztve ]
-
Hintalow
senior tag
Annyit hozzáteszek, hogy telefonos ügyfélszolgálaton ha kiderült a hívásban, hogy a számlatulajdonos elhunyt, azonnal megszüntetnek minden kártyát, és nem "lécci még ne szüntesd meg alapon"
Részt vettem pár ilyen folyamat kialakitásában még annó.Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
axioma
veterán
Hat, attol fugg. Amikor apum meghalt, de anyuval kozos volt a folyoszamla, azt megkaphatta egybol es meg is szuntethette (2017, KH), termeszetesen azzal kezdtuk hogy bementunk rogton az elso munkanap, es me'g meg is szivattak szegenyt pedig kiemelt ugyfel volt (az o kartyajat is szetvagta mielott kivette volna, penztaros felvet lett belole, nyilvan nem volt ereje kuzdeni az igazaert). De az ugyanott levo ertekpapir-szamlat nem is lehet kozosnek letrehozni, halaleseti kedvezmenyezett meg nem volt, ott egy bonyolitas miatt (apu orokos lett volna egy masik ugyben amit a halala utani napon targyaltak - volna, igy osszevont es me'g jobban elhuzodo ugy lett) a lenyegi penzugyi tartalekhoz valoban tobb mint fel evig nem fert hozza, mi adtunk neki kolcson az elso kiadasokra.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ne veszekedjetek ezen, bementem személyesen, megkérdeztem, az ügyintéző kb. ugynazet mondta. Ha én vagyok az egyetlen örökös, akkor vegyem le nyugodtan, bár hivatalosan nem lehetne.
Viszont azt nem tudom, hogy a nyugdíj az visszamenőleg jár vagy utólag? Vagyis október 28-án hunyt el, az utosó nyugdíja november 11-én jött. Az az októberi nyugdíj volt, vagy már a novemberi?
Szerintem hagyom amúgy az egészet, csak nem akartam, hogy a bank vonogassa a havidíjat (mert gondolom fogják attól, hogy zárolva van a számla, ezt elfelejtettem megkérdezni...)Aki él és nem boldog, az téved!
-
sifarr
senior tag
válasz pilóta #17208 üzenetére
Viszont azt nem tudom, hogy a nyugdíj az visszamenőleg jár vagy utólag? Vagyis október 28-án hunyt el, az utosó nyugdíja november 11-én jött. Az az októberi nyugdíj volt, vagy már a novemberi?
November 11-én (inkább 12 volt az) a novemberi nyugdíj jött, az már már nem járt. A nyugdíjfolyósító vissza fogja kérni.az ügyintéző kb. ugynazet mondta. Ha én vagyok az egyetlen örökös, akkor vegyem le nyugodtan, bár hivatalosan nem lehetne.
Azt megkérdezted, hogy írásba is adná? Nem hinném, hogy megtenné.
Külön háttérosztály végzi az elhalálozás, hagyaték miatt ügyintézést, nem fióki ügyintéző. Hogy ott mire "harapnak", azt a fóki ügyintéző nem biztos, hogy tudja. Probléma esetén az ügyintéző letagadná azt is, hogy valaha látott. -
SzGee
aktív tag
válasz sifarr #17211 üzenetére
a bankkártyát csak a tulajdonosa használhatja jogszerűen, az hogy valaki tudja a másik pin kódját az nem szerződésszerű, így természetesen pénzt sem lehet felvenni erről a számláról
a bank azonnal zárolja a számlát, amint tudomására jut, hogy elhunyt a tulaj
jogszerűen a hagyatéki tárgyalás előtt egyedül haláleseti rendelkezéssel lehet felvenni a számlaegyenleg illetve a lekötött betét erejéig a számláról (tehát állampapírra, értékpapírra, részvényre, ÉP számlára nem vonatkozik a rendelkezés, az mindenképp a hagyaték része lesz
ilyen esetben hiába vagy teljeskörű meghatalmazott a számla felett, a haláleset pillanatában ez a meghatalmazás érvényét vesztiIf you leave me, can I come, too?
-
sifarr
senior tag
válasz pilóta #17208 üzenetére
Szerintem hagyom amúgy az egészet, csak nem akartam, hogy a bank vonogassa a havidíjat (mert gondolom fogják attól, hogy zárolva van a számla, ezt elfelejtettem megkérdezni...)
Azt semmiképpen ne halogasd (ha még nem tetted meg), hogy a halálesetet bejelentsd a Nyugdíjfolyósítónak. Főleg ha a bankszámlát nem zároltatod, akkor továbbra is minden hónapban utalni fogják a nyugdíjat, amit persze később visszakövetelnek.
Ennek bejelentése 15 napon belüli kötelezettség. A bejelentésre kötelezett pedig a közös háztartásban élő vagy az örökös. Lásd itt a hivatalos tájékoztatót. -
addikt
válasz pilóta #17217 üzenetére
Magyarországon? [hasát fogja röhögös smiley]
Még a kormányhivatal különböző osztályai között is az ügyfél viszi az iratokat, nemhogy hivatalok között.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
sifarr
senior tag
válasz pilóta #17217 üzenetére
Azt hittem, hogy automatikusan megy az info a hivatalok között, de akkor utánakérdezek.
Linkeltem a tájékoztatót, abban le van írva.
Viszont sok időd nincsen. A decemberi nyugdíjat december 1-én utalják. Ha azonnal bejelented a halálesetet, még akkor is előfordulhat, hogy a decemberit még kiutalják. (Lassú ügymenet.)
Viszont ha a bankszámlát a haláleset bejelentésével zároltatod, akkor a NyuFi hiába utal, az visszapattan a zárolt számláról. Mivel a halotti anyakönyvi kivonatod már biztos megvan, ezért a banki ügyintézés gyorsabb. Utána jöhet a NyuFi.
Sajnos halálesetnél van több kikerülhetetlen eljárás, amikor pedig inkább gyászolna az ember.
Ez ellen nincs mit tenni. De ugyanígy van születésnél is. Ott is vannak kötelező hatósági ügyintézések, de azok legalább örömteliek.
P.s. Látom megoldódik az ügy.[ Szerkesztve ]
-
KTU
addikt
válasz Mercutio_ #17221 üzenetére
Már 2db BM CIB ECO-t felmondtunk. Még van 1db.
Épp felhívott egy ügyintéző, hogy ő lesz a személyes ügyintézőm.
Mondtam neki hogy akkor jövőhetén bemennék és megszüntetném a számlám.
Ahh - a válasz.
Sőt lesz még egy számla megszüntetés, így adjon időpontot.Ha nem vettem volna le a pénzt előtte való nap, (Revolut feltöltés) hanem hamarabb,
akkor már az nappal megszüntette volna a számlát.
Így minden papírt megcsinált, aláírtam, 3 nap múlva szűnt meg a számla.[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
addikt
Akinek a BM CIB ECo lejár, az hogyan oldja meg, hogy használhassa tovább a kedvezményes csomagot. Megszünetet és újranyit
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
tonyrulez
őstag
Ez a baj ezzel a BM CIB ECO-val, 2 évig jó élet van, de 2 év rendkívül hamar elrepül. Aztán annak árán hogy a 2 év alatt megspóroltál párezer forintot (mert vannak más nem ingyenes, de alacsony díjú számlacsomagok), intézhetsz még egy bankváltást. Idő, pénz, új számlaszámod megadni ahol kell, új kártyát regisztrálni ahol használtad, stb.
Én is eközött és Gránit Bajnok között vacilláltam, utóbbit választottam, annyi a különbség hogy 0,1% tranzakciós díja van utalásnak/csoportos beszedésnek. Max. kiutalok 100ezret havonta, az 2 év alatt 2400Ft...
4 8 15 16 23 42
-
sifarr
senior tag
válasz kleinguru #17226 üzenetére
December 31-gyel lejár nekem. Felmondom, aztán köt az feleségem, ha nincs jobb ötlet.
Ha ez a terv, akkor az időzítésre figyelni kell.
A BM-es promóció jelenleg december 31-ig él. Hogy lesz-e folytatás, csak a CIB tudhatja, ha eldöntették már.
Tehát a feleségednek még decemberben kell kötnie - ha nincs jobb ötlet. -
Domestos
tag
Sziasztok!
CIB-es vagyok, internetbankot hardver tokennel használok, nem használok mobil appot (korábban használtam, de egy frissítés óta induláskor szétszáll a telefonomon, és fogalmam sincs, miért, talán az, hogy rootolt?). Azzal szórakoztat a CIB most, hogy küld majd SMS-t, hogy regisztrálnom kell a mobil appot, mert a bankkártyás fizetést ezután az appjukkal kell jóváhagyni és megszűnik az SMS-es jóváhagyó kód küldése. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy pl. akinek nincs is okostelefonja, az hogyan fizessen kártyával online, nagyjából azt válaszolta, hogy sehogy, így jártam. Mit lehet erről tudni? Mik a lehetőségeim? Rosszul tájékoztatott az ügyintéző, vagy EU-s előírás miatt ez tényleg így lesz minden banknál? Ehhez kapcsolódó, hogy a CIB-en kívül van bank, amelyik hardver tokenes belépést támogat az internetbankjába? Esetleg valamelyik banknál mobil appos kód generálás, ha jó a mobil app (nem olyan ótvar f*s, mint a CIB mobil appja)?
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz kleinguru #17230 üzenetére
Javaslatom, hogy a CIB számládat még november végén mond fel, ne várd, ki a dec. 31-et, hogy a 2021. úgy induljon, hogy nincs élő számlád a CIB-nél.
Majd januárban, ha megjelent az új promóciós hirdetmény, akkor indítsd el újra a BM ECO igényedet, és bízunk benne, hogy megfogják adni újra 2 évre, a kedvezményes BM ECO "csomagot".Mivel 2019. február 01-én megvolt már ez a számlád, ezért erre hivatkozással, ebben a jelenlegi promócióban, nem biztos, hogy sikerül, ezért írtam a fentieket.
Amennyiben nyittok közben egy másikat nem a Te nevedre, az egy jó ötlet akkor is, ha januárban nem sikerülne fentiek szerint a javaslatom. Tehát nem vesztesz semmit.
A BM promóció, "a jelenlegi állás szerint" 2021. évben is "folytatódni fog" így, ahogy most van, vagy valamilyen formában, mivel nagyon sikeres "termék".
Az én véleményem az, hogy 2 évenként meg kell, hogy érje az embernek a "fáradság", ha teljesen díjmentes számlát szeretne, hogy ezért tesz is valamit.
A 2 év díjmentesség egyáltalán nem kevés idő, hiába telik el. Az Erste Banknál is kb. 3 évre adták a privilégiumot, és az is eltelt.Nekem ez alap, hogy ennyit kibírok, és nem érdekel a negatív oldala.
(persze ezt nem Neked írtam) -
cocka
veterán
válasz Domestos #17232 üzenetére
Én is hard tokenes vagyok.
EU-s előírás miatt ez tényleg így lesz minden banknál?
Kétlem. Tudtommal az EU-s előírás szerint elég lenne egy SMS-ben kapott kód is. Ahogy sok más banknál is elég. A CIB-nél van ez a okostelefonmánia. De amúgy nézd a jó oldalát: a hard tokenre legalább nem jön szoftverfrissítés, tehát ha azzal nem tudsz belépni, akkor tuti a cibnél van a hiba.
a CIB-en kívül van bank, amelyik hardver tokenes belépést támogat az internetbankjába?
Egyszer összeszámoltuk itt. Ha jól emlékszem vagy Hintalow vagy axioma írta, hogy a Raiffeisennél megszüntették. Sberbanknál volt, de elvileg megszüntették, talán az Unicreditnél még létezik.
Asszem a K&H még nyomokban tokent is tartalmazhat. A többinél nincs ilyesmi.
-
RR-13
őstag
2021. január 01-től egyik banknál sem lesz elég az sms-el történő vásárlási jóváhagyás, mivel két faktoros lesz, és pl. az Ersténél, az sms mellé kell majd a netbank jelszó is, akinek nincs lehetősége alkalmazásban jóváhagyni.
Persze ez ugyanígy lehetne a CIB-nél is nem vitatom, ha lenne náluk netbank jelszó.[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
pl. az Ersténél, az sms mellé kell majd a netbank jelszó is,
Jó, tehát a lényeg az, hogy nincs meghatározva az EU-s szabályban, hogy mobilappot kötelező használni.
ez ugyanígy lehetne a CIB-nél is nem vitatom, ha lenne náluk netbank jelszó.
Volt, megszüntették. Ennek nyoma, hogy a javás netbank még mindig
alfanumerikus jelszót vár.Helyesebben: a tiptool még mindig azt írja ki, hogy ilyet adj meg. Az persze CIB-éket nem zavarja, hogy ez így félrevezető infó.A usernév pedig nem egy 8 jegyű szám volt, hanem egy 6 karakteres alfanumerikus random karaktersor.
Tehát lényegében növelték a feltörés esélyét, mert a betűket teljesen száműzték a jelszavakból meg a usernevekből is.
egyik banknál sem lesz elég az sms-el történő vásárlási jóváhagyás,
De halkan tegyük hozzá, hogy asszem valami kis összegű cuccnál elvileg marad az SMS. Kivételekhez ezt írták. Plusz Amazonon továbbra sem kell majd, meg ugye nem EU-s hatáskörű cégeknél. Bár ezt nem értem, mert bizonyára az Amazonnak is van európai székhelye, tehát.. ennyi erővel akár lehetne is. Mondjuk az Amazonnál semmin nem lepődök meg, amikor ilyenek vannak, hogy a kártyaregisztráció sikeres lehet a CVC megadása nélkül is.
Szóval igazából nem értem mi szükség van erre a Revolutok, Transferwise-ok meg "annyi virtuális kártyát hozok létre, amennyit akarok" típusú megoldások korában.
Annyira agyonvédik már a usereket, hogy már attól fogják őket megvédeni lassan, hogy fizetni tudjanak. Spórolnak nekik.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
A két faktor a lényeg, és bank dönti el, hogy felel meg ennek a követelménynek.
"Helyesebben: a tiptool még mindig azt írja ki, hogy ilyet adj meg."
Ennek oka bankbiztonsági szempont is lehet.
Nem állítom, hogy itt ez az oka, lehet "hanyagság is", de nem gondolom, hogy az ügyfelek félrevezetése a "cél" inkább az, hogy aki jogosulatlanul szeretne belépni, annak a félrevezetése, mert az ügyfél úgyis tudja mit kell megadnia.
Példa, hogy az egyik banknál a telefonos jelszó bekérésénél, azt mondja a gép, hogy "adja meg a jelszó első 4 számjegyét" holott 4 számjegyből áll az egész."A usernév pedig nem egy 8 jegyű szám volt, hanem egy 6 karakteres alfanumerikus random karaktersor."
Emlékszem, mert 11 évvel ezelőtt már voltam CIB-es.
-
cocka
veterán
A szövegmezők max. hossza is érdekes:
user: 50 karakter (minek, sose volt ennyi, szerintem senkinek, és 8 karakter)
pass: 14 karakter (és 6-ra van szükség LOL)
Ami nekem szinte sötét éccaka ezzel kapcsolatban. Az online kártyás fizetés kb. technikailag hasonló lehet egy banki átutaláshoz.
Van ez a cikk:
Megbízások aláírása CIB Bank Online internetbankon
Ez a rész a Pay gombbal, ahol a leírás szerint 3 adatot is bekérhet a token. Ha ezt "FIZETÉSRE" szánták eredetileg, akkor miért nem lehet ezt használni az online bankkártyás vásárlások hitelesítéséhez IS?
első beviteli mezőjébe írja be a felületen is kiemelt számlaszám / telefonszám utolsó 4 számjegyét
Lehetne akkor bankkártyaszám vagy mittudomén. (leteszteltem, lényegében minden szövegmezőbe max. 8 számjegy írható, nem tudom hány szövegmező van, de a 8. bekérés után abbahagytam a random irkálást)
második beviteli mezőjébe írja be a felületen is kiemelt, küldeni kívánt összeget
Akkor tehát mehetne az összeg is, meg nem tudom mit szoktak még ilyenkor SMS-ben küldeni, nem fizettem mostanában. De rakat adatot be lehetne pötyögni ezek szerint és ha jól látom minden további mező opcionális.
-
cocka
veterán
Na, teszteltem egy kicsit.
A token PIN mindig 4 jegyű.
Login: mindig 6 jegyű számot generál.
Sign: egy beviteli mező max. 8 karakter hosszú számnak (a minimumot nem tudom, de kevesebbet is elfogad), ebből generál egy 8 karakter hosszú számot.
Pay: legfeljebb 8 beviteli mező, mezőnként max. 8 karakter hosszú számoknak (kevesebb karakterből is állhatnak), gondolom legalább két beviteli mezőt mindenképp ki kell tölteni, hogy értelme is legyen a dolognak. Ezekből az adatokból generál egy 8 karakter hosszú számot.
Szóval gondolom a Pay funkciót kellett volna normálisan implementálni úgy, hogy fizetésre is lehessen használni, csak szartak rá.
-
addikt
Bocs, de a két faktorból az sms már maga a második lenne. Az első "faktor" a CVV/CVC kód. Szóval most vagy 3 faktoros van előírva, vagy túlbuzognak. (Ugyanúgy, ahogy mindenhol máshol a két faktoros azonosításnál az első egy jelszó, amit a felületen adsz meg a második pedig valami olyan, ami egy másik csatornán és jó esetben [a naív elképzelések szerint] másik készülékre érkezik meg.)
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
RR-13
őstag
Nyilván a kártya CVV/CVC kódja az első faktor, viszont ez az egész nem ilyen egyszerű.
A bankok az erős ügyfél hitelesítés miatt "alkalmazni fogják valahogyan" azt, hogy a második faktornál, az sms-ben érkező kód mellett, úgynevezett kiegészítő hitelesítést is bekérjenek, mert önmagában már "nem lesz elég" az sms kód megadása, az egyértelmű azonosításhoz.
Ilyen pl. az előre "meghatározott" PIN kód is.Vagyis második faktornak a mobilappos jóváhagyás elég erősnek számít ahhoz, hogy a bank ellenőrizni tudja a jogosultságot, de az sms önmagában nem mindenképpen ilyen.
Fentebb azért írtam ezt:
"A két faktor a lényeg, és bank dönti el, hogy felel meg ennek a követelménynek."Azért is írtam, hogy az sms önmagában "nem lesz elég" a jóváhagyásra, és ezt a bankok döntik el, hogy mit kérnek még az sms mellett, ha kérnek.
Az Erste, a netbank jelszavas kiegészítő kód megadásával oldja majd meg.
Lényegében pl. az Ersténél, a második faktor kettő részből fog állni, így tényleg azt lehet mondani, hogy 3 fator lesz belőle.A fenti hsz-emől kihagytam az "erős" ügyfélhitelesítést.
Fentiek alátámasztására az Erste Bank:
"2021. január 1-től az online kártyás vásárlások folyamata megváltozik. A vásárlások fizetési jóváhagyásához jogszabályi kötelezettség miatt szükséges a kétfaktoros (erős) ügyfél-hitelesítés.
A) MobilBank:Amennyiben rendelkezik okostelefonnal, a legkényelmesebb megoldást az online kártyás vásárlások jóváhagyásához a mobilalkalmazási szolgáltatás (továbbiakban: MobilBank) nyújtja. Az elfogadóhely oldalán, a kártyaadatok megadását követően egy jóváhagyó üzenetet (Push-üzenetet) küldünk okostelefonjára, melyet engedélyezve már meg is történik a vásárlás. Ennyire egyszerű. Nem kell bajlódnia az SMS-kód másolásával, csupán adja meg 6 számjegyű MobilBank PIN-kódját (mPIN), melyet ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel is helyettesíthet, hogy egyetlen mozdulattal tudja jóváhagyni tranzakcióit.
Ha még nem rendelkezik Erste MobilBankkal, töltse le!2021. január 1-től amennyiben technikai probléma miatt a MobilBankon keresztül nem tudja jóváhagyni online kártyás vásárlásait, a jóváhagyáshoz az alábbi adatok megadása szükséges: Internetes vásárlást ellenőrző SMS-kód és az érvényes Elektronikus csatorna jelszava. Ennek hiányában a vásárlást elutasíthatjuk.
B) Internetes vásárlást ellenőrző SMS-kód:
Amennyiben nem rendelkezik okostelefonnal vagy nem használja MobilBank szolgáltatásunkat
Az online kártyás vásárlások jóváhagyásához a fizetési képernyőn az Internetes vásárlást ellenőrző SMS-kód mellett az érvényes Elektronikus csatorna jelszavuk megadása is szükséges. Ezek hiányában a vásárlást elutasíthatjuk."
És pl. pcworld.hu:
Az, hogy ki mit, és hogyan fog kérni, az majd a gyakorlatban kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ezt írtad, csak ezzel vitatkoztam:
"2021. január 01-től egyik banknál sem lesz elég az sms-el történő vásárlási jóváhagyás, mivel két faktoros lesz,"
Ez az állítás, így ebben a formában nem igaz.
És tényleg ne haragudj meg, de itt meg mondaton belül mondasz ellent önmagadnak:
"Azért is írtam, hogy az sms önmagában "nem lesz elég" a jóváhagyásra, és ezt a bankok döntik el, hogy mit kérnek még az sms mellett, ha kérnek."
Most akkor nem lesz elég, vagy a bank úgy dönthet, hogy mégis elég?
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
RR-13
őstag
Igen értem, de miért nem
Kérlek akkor írd le, hogy melyik banknál nem lesz így.Az általad említett két faktorba nem számít majd bele a CVV/CVC kód, ugyanis azon felül kell majd kettő ügyfélhitelesítő adattípussal jóváhagyni a vásárlást:
Leírom, hogy a fentebb miért írtam azt, ami nem tetszik neked:
Az erős ügyfél-hitelesítést (Strong Customer Authentication, SCA) az Európai Unió pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015-ben elfogadott, 2015/2366-os, általában a PSD2-ként hivatkozott irányelve írja elő.
2021. január 1-től a hitelintézeteknek három, a kártyabirtokosra vonatkozó adattípusból kettőt ellenőrizniük kell az internetes vásárlásoknál.A három adattípus:
- információ, amit csak a kártyabirtokos ismerhet, például egy jelszó (pl. netbank jelszó, PIN kód) vagy számsor (pl. telekód);
- egy eszköz, amellyel a kártyabirtokos rendelkezik, például egy mobiltelefon;
a kártyabirtokos valamelyik biometrikus azonosítója, például ujjlenyomataMár jelenleg is van olyan bank, amely a fentieket alkalmazza.
Nem mondtam ellen, mert önmagában az sms nem lesz elég, de a bank pluszban kérhet még azonosítást a fentiek közül bármit, így értettem.
Amennyiben nem kér, akkor valószínű sms sem fog érkezni, mert ezek majd a vásárlás körülményeitől függnek, összeg stb.
Tehát a "ha kérnek" az az egész azonosításra volt értendő, csak nem részleteztem ezt.
Szerintem még nagyon senki nem tudja, hogy a gyakorlatban, hogy lesz ez, de szerintem önmagában az sms nem lesz elég a fentiek szerint, és a bank majd eldönti, hogy elég lesz, vagy azt sem küld.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
"Most akkor nem lesz elég, vagy a bank úgy dönthet, hogy mégis elég?"
Rövidebben:
Alaphelyzetben nem lesz elég, de kisebb összegeknél elég lehet, ha a bank így dönt illetve, hogy ilyenkor kiküld-e sms-t vagy jóváhagyást, ahol megmarad egyáltalán az sms küldés, tartalék azonosításnakLehetőségek:
1. sms kóddal jóváhagyás + bekér még egy azonosító adatot is. (általában ennek kellene majd történnie)
2. nem küld semmit (nem kell jóváhagyni)
3. csak sms jelszóval kell jóváhagyni (ez még csak esélylatolgatás, mert nincs tapasztalat)[ Szerkesztve ]
-
addikt
ok, értem. csak akkor ennek (amit vastaggal szedtél) nem kétfaktoros azonosítás a neve. mert ez így már három faktor (feltételezem, hogy maguk a bankkártya adatok továbbra is kellenek minden vásárláshoz).
tipp: multifaktor azonosítás már jó név lenne.és mostmár így értem a másik mondatot is.
viszont egyelőre pl. OTP-nél nem látom 2-nél több faktort terveznének bevezetni. (tehát a bankkártya adatok mellett, egy mobilra küldött egyszer használatos azonosító fog csak kelleni az online tranzakciókhoz). Gránitnál meg még csak ennyit sem. Ott a "legfrissebb" psd2 tájékoztató oldaluk szerint annyit csináltak, hogy a netbankos belépéshez bevezették az sms-t (amit majd egyszer talán átalakítanak isms-re is végre, ha már július 7 óta a hirdetményük része)...
de az is lehet, hogy ez csak a leginnovatívabb hazai bankok lemaradása (bár akkor Gránit pl. nagyon lemaradt, mert január 1-ig már nincs 2 hónap, és eddig nem tájékoztatott, hogy mi lesz ezután)
mellesleg én azt látom rohadtul nem egyértelmű a PSD2 SCA része, az egész PSD2-re az MNB a saját értelmezése mellé is odaírja, hogy "nem jogerős", magyarán nem vállalják érte a felelősséget. szóval megint alkottak a jogászok valami fantasztikus spagetti szöveget egy technikai problémára. meg úgy az egész PSD2 egy elég nagy katyvasz, mert semmit nem szabványosítottak benne
@ #17245 RR-13
találtam olyan PSD2 értelmezést is, amely szerint minden helybeni és távoli tranzakcióhoz kötelező lesz az SCA, szóval még ez sem egyértelmű (szerintem)
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
RR-13
őstag
Örülök, hogy látod, hogy mit próbáltam körülírni, ami valóban nem egyszerű nem csak nekem, hanem kb. senkinek jelenleg.
Nagyon fontos, hogy megkülönböztessük a kártya adatokat, a kártyabirtokos által "ismert" adatoktól, ugyanis itt nem arról van szó, hogy a kártya adat lenne az első faktor, még ha eddig így volt a köztudatban.
A kétfaktoros vásárlási azonosítás a kártyabirtokossal közvetlen összefüggő, csak az ő által ismert adatokra értendő, vagyis nem a kártya "látható" adataira.
Ilyen lehet a számlaszám utolsó 3 számjegye, telekód, netbank jelszó, kártya PIN kódja, stb.
Ugyanakkor rendhagyó módon leírom ide, mert szóba hoztad az OTP-t.
Ők már pont, hogy 2020. november 02-án bevezették az sms mellett, a +1 adatbekéréses azonosítást a vásárlás jóváhagyásnál mert, akinél nem érkezhet Push üzenetben, vagy nem használ alkalmazást, akkor annak sms-ben küldik ki a jóváhagyó kódot, és telekódot is kérnek "harmadik faktorként".
"Az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására a mobiltelefonos alkalmazáson kívül az SMS-ben kapott Internetes biztonsági kódot is használhatják az ügyfelek, amihez november 2-ától már az úgynevezett TeleKódot is meg kell adniuk."
[ Szerkesztve ]
-
István89
tag
de az is lehet, hogy ez csak a leginnovatívabb hazai bankok lemaradása (bár akkor Gránit pl. nagyon lemaradt, mert január 1-ig már nincs 2 hónap, és eddig nem tájékoztatott, hogy mi lesz ezután)
Korábban már írni szerettem volna, hogy a digitális bankunk (az első) még mindig nem küldött értesítést erről, bár nem csak ők vannak elmaradva.
Tuti nem állnak jól, mivel ők is push jóváhagyást szeretnének.
TW esetében amúgy nagyon jól működik PSD2. Azt vehetnék mintának.
-
RR-13
őstag
És ismét rövidebben is leírom, hogy nem a bankkártyát azonosítja az erős ügyfélhitelesítés, hiszen a nevében is benne van, hogy "ügyfél", hanem az ügyféli jogosultságot, és itt lehet a félreértés, hogy nem is a faktoron van a hangsúly, hanem az erős ügyfélhitelesítésen, ami a köztudatban nem terjedt még el annyira, ezért te is félreérthetted a különbséget.
Nem a kártyát, a kártya adatokat kell "duplán ellenőrizni", hanem, hogy aki használja az jogosult-e rá.Pl. a PIN kód az nem kártya adat, hanem a kártya tulajdonoshoz kapcsolódó egyedi azonosító, ezért alkalmazhatják majd az sms-ben kiküldött kód mellett ezt is, a vásárlás jóváhagyásra, ha ezt választja valamelyik bank.
Természetesen a CVC kód továbbra is kell, ahol eddig kellett, azonban ennek nincs köze, nem lehet része a most bevezetésre kerülő további két faktoros jóváhagyáshoz, "szigorításhoz."
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
egy eszköz, amellyel a kártyabirtokos rendelkezik, például egy mobiltelefon;
Aha, tehát ennyi erővel lehetne a token is. És a tegnapi alapján a "Pay" funkciójába rengeteg csak a kártyabirtokos által ismert információt lehetne megadni, ha implementálva lenne online kártyás vásárlásokra ez a funkció. De nincs.
Akkor meg talán a jogalkotónak ki kellene zárnia azt a lehetőséget, hogy csak egy SMS-ben fogadható kóddal érvényes legyen a hitelesítés.
de kisebb összegeknél elég lehet,
A CIB már döntött. Ott van a kivételek közt.
Ilyen lehet a számlaszám utolsó 3 számjegye, telekód, netbank jelszó, kártya PIN kódja, stb.
És a netbank jelszó kivételével a CIB esetén valamennyi adatot be lehetne gépelni a hard token Pay funkciójába. Csak ahogy már korábban is írtam: szartak rá. (jelenleg csak átutalásra meg mobilegyenleg feltöltésre használható, fizetésre, amire való elsősorban, arra pont nem!)
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Call of Duty: Mobile
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
- Microsoft Surface Pro 4 12" Touch i5-6300U/8GB/256GB NVME SSD/webcam/2736x1824
- Új! - Garmin Venu 3S - kijelző védő fólia - 18mm Quick Release textil óraszíj
- 18db Pentium Gold processzor (1155,1150)
- Tobii Eye Tracker 5 - Fej és szemkövető egyben
- Intel 6.-gen i5-ös "Játékos PC" - Eladó , Számla - Ready !!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen