Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz ziku #28846 üzenetére

    A dízel Focust jó eséllyel 1500-3000 között használtad, az 1.4-es benzinest 2800-5000 között kell. Ami nem baj, de az 1.8-as benzinest kb. lehet úgy használni, mint a dízelt. 1800-tól már éled, és van, hogy én 50 km alatt nem forgatom 3000-ig sem. És szépen halad. De 7200-nál van a teteje.

    Kérdés, hogy pl. mi tántorít el az 1.8-astól. A magasabb ár? A magasabb adóvonzata? A magasabb fogyasztása?
    Első kettővel nincs mit tenni, ha átléphetetlen pénzügyi határ van akkor ez van de az utolsóról annyit, hogy az 1.8 alig fog többet fogyasztani, mint az 1.4 Viszont ehhez a Civichez az 1.8 a megfelelő benzines. Nem azért, hogy mindenkit lenyomj, hanem hogy szinte ugyanannyi benzinből alacsonyabb fordulattal közlekedj, csendesebben, kényelmesebb, megnyugtatóbb környezetben, tartalékkal a talpad alatt. Ha okosan közlekedik valaki, nincs olyan helyzet, amiből "menekülni kéne", és ehhez kell erős autó, de amibe bele se fognál előzésbe 1.4-el, azt 1.8-al kényelmesen letudod.

    Egyébként az 1.4-es motorról tudok kevesebbet, bár ahogy látom csak a hengerfeje más, mint a mi 1.4-esünk a Cityben (Jazz sedan) és nem kétgyertyás, hanem i-vtec. Így nem 83 Le, hanem 100.
    Abban az 1030 kilós kocsiban tökéletes az 1.4, és a duplagyertyával alig fogyaszt dízel szinten, de noha nem egy izomgép, kellemesen lehet hajtani szerintem. A 100 lovas i-vtec verzióját még nem próbáltam.

    Viszont 1.8-as Civicem van :)

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák