Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Kornel #38795 üzenetére

    Csupán két helyen korrigálnám.

    Azonos keresztmetszeten a folyadék sebessége és a nyomása fordítottan arányos. Ezt úgy könnyebb megérteni, hogy azonos térfogatáram esetén(azonos időegység alatt azonos mennyiségű átáramló folyadék) ha csökkentem a keresztmetszetet, akkor nő a folyadék sebessége, de csökken a nyomása.
    A motor kenési rendszere nem állandó keresztmetszetű, de a maximális olajnyomáshoz tartozó névleges fordulatszám állandóság esetén a rendszer áramlással szembeni ellenállása egyensúlyinak, vagy állandónak tekinthető. Onnantól az olaj viszkozitása határozza meg a többi tényezőt.
    Ebből következik a második korrekció, vagyis a sűrűbb(adott hőmérsékleten nagyobb viszkozitású) olaj lassabban áramlik, nagyobb az ellenállása, ezért nagyobb a nyomása azonos fordulaton. Hideg olajnak egy bizonyos fordulaton nagyobb lesz a nyomása és kisebb az áramlási sebessége, mint ugyanazon a fordulaton ugyanannak a meleg olajnak. Nekünk nem csak a nyomás, hanem a nyomás és az áramlási sebesség megfelelő aránya a fontos.
    Ha már stabil volt az olaj áramlás, akkor hideg olajnál nem gyulladt ki régen az elégtelen olajnyomás lámpa, ellenben nyáron autópályázás után alapjárat környékén igen. Mert túlhígult az olaj, és a kis fordulaton az olajszivattyú csak gyorsan lökte át az olajat a rendszeren. A hűtőképessége megmaradt a nagy áramlási sebesség miatt, csak nem volt biztos, hogy a rendszer minden pontjára fel tudta nyomni az olajat, és ott a csapágyak kenése elégséges volt. Olyankor alacsony fordulatról padlógázzal ölte a motort. Lassan felpörgetéssel lehetett kímélve hajtani míg vissza nem hűlt. Fordulatra elaludt egyébként az olajnyomás jelző.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák