- Netfone
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Yettel topik
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
it Az IMF vezetője, Kristalina Georgieva szerint cunamiként söpör majd végig a globális munkaerőpiacon az AI.
-
Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
ma De ahogy arra számítani lehetett, ez is egy kétéves Nokia eszköz átnevezve.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csuzda
aktív tag
Sziasztok! 1 hónapja boldog tulaja vagyok egy 2010es 2,2 dízel Civicnek. Most hogy bejött a hideg felkapcsolom reggelente a fűtést, de nem mondanám a legmelegebbnek. Kb 16 km-t teszek meg majdnem ugyan ennyi perc alatt és a reggeli 8 fokban nem bírja felfűteni kellemesre a kocsit. Maxra tekert hőfokra van állítva, csak akkor kapcsolom rá a fűtést amikor a mutató azt mutatja, hogy üzemmeleg (kb a skála 35-40%-nál állhat, tegnap az útmutatóban úgy olvastam, hogy középtájt üzemmeleg a motor). Onnantól megy közepes-max fordulatszámon a fűtés és kb kéz meleg az amit fúj.
Apám Bárdiban volt, megkérdezte, ott azt mondták, hogy 2 vízpumpa van a kocsiban, lehet a fűtéshez szükséges vízpumpával van valami. Egyik barátomtól vettem át, ő azt mondta, hogy neki se volt meleg, de nem is fázott. Amióta megvette nála ilyan volt (2019 elején vette). Ti mit tudtok tanácsolni, milyen irányban induljak el?
Korábban írtátok, hogy a Rocket akkumulátorokat javasoljátok. Akkor gondolom ez jó lesz bele: Rocket 80Ah 680A Jobb+. 72Ah akksi van benne most, láttam a weboldalon 70Ah akksit is, de szerintem +3000 forintot megér a fentebb linkelt nagyobb kapacítású. Vagy rosszul gondolom?
Olajból mit ajánlotok? Kézikönyv ezt írja.
287ezer km van benne, váltó olajat is érdemes lenne cserélni?
Válaszokat előre is köszönöm!
-
csuzda
aktív tag
Előző tulaj 2 dolgot cserélt: ~230ezernél vezérlést és féket tavasszal. Úgyhogy a váltó olaj az utóbbi 3,5 évben biztos nem volt cserélve. Pontos kilométert nem tudok. Van szervízkönyv talán 190ezerig, de német... Holnap megpróbálom értelmezni.
Hány liter olaj kell bele? Megláttam, hogy 5 liter 20k és lefőttem
Az a gond, hogy semmit se tudok, hogy hol van, így jó lesz szerelni
-
-
csuzda
aktív tag
Apámnak 2004(?)-es B5.5-ös Passátja van, a full extrás változat. Bőr ülése van, de ülésfűtéssel. Hát azt mondtam azután, hogy nekem is olyan kell. Hát nem sikerült.
Akkor ahogy nézem ezeket kell majd venni:
szűrők (pollen, motorolaj, gázolaj, légszűrő), akkumulátor, olajok (motorolaj, váltó, fék), hűtővíz, ablakmosó folyadék, fűthető üléshuzat.Mit hagytam ki? Bár a gyenge fűtésnek is utána kéne járni.
Gumiból milyen való a kocsira? Téli gumim 205/55 R16 H, nyári 225/45 R17. -
csuzda
aktív tag
Ülésfűtésből mennyire vállalhatóak ezek a 10ezer forint körüli darabok?
Kuplungról annyit tudok, hogy nagyon kemény, és nem csúszik
Ablaktörlő gumi még vállalható.
Ma próbáltunk apával alánézni, van városunkban egy a földből kiemelkedő beton felálló. Rá se tudok gördülni, mert még a gumim hozzá se ér az emelkedőhöz már a kocsi elején található spoiler(?) már hozzáér az emelkedőhöz. Azt nem tudjátok, hogy le lehet-e venni? Holnap lefotózom, mert nem találok róla képet a neten.
[ Szerkesztve ]
-
csuzda
aktív tag
válasz csuzda #69906 üzenetére
Megrendeltem az akksit, elméletileg holnap hozzák és apa most beleültette a fülembe azt, hogy nem lesz jó amit rendeltem.
Elkezdtem utánanézni pontosan, mert a kézikönyvben nem találtam erre vonatkozó adatot. Ezen a weboldalon megtaláltam. Nekem HONDA CIVIC VIII (8) Hatchback (FN, FK) 2.2 CTDi (FK3) van és erre ír maximum, átlag és minimum méretet.
278 x 175 x 190 mm az átlag méret
260 x 170 x 220 mm a maximum méret
260 x 173 x 222 mm a vásárolt akkumulátor méreteMost láttam, hogy konkrét autótípusra is rá lehet keresni, és úgy nem hozza ki az általam rendelt akkut, csak a 190mm magas akkukat. Ahogy néztem az a 3cm magasság még belefér, de nem "süllyesztett" csatlakozós. Most akkor én ezt megszívtam?
-
csuzda
aktív tag
válasz csuzda #69906 üzenetére
Zsu-ról rendeltem az aksit, tegnap felhívtam őket, azt tanácsolták ne vegyem át és mondták semmi gond nem lesz belőle. Megrendeltem az újat és már ma elméletileg hozza is a posta. Nagy pirospont nekik!
Fűtéssel kapcsolatban ma reggel azt vettem észre, hogy a kocsi normális meleget fújt amikor megérkeztem (15km út). Ezzel párhuzamosan azt is észrevettem, hogy a kijelző normálisan működik. A középkonzol felett található kijelző ami az órát, rádiót és fűtést mutatja hibás szokott lenni. Valamikor jó, valamikor nem... Nem lehet, hogy a kijelző probléma okozza nálam a fűtés problémát?
-
csuzda
aktív tag
válasz csuzda #69974 üzenetére
Update:
Apával nézegettük a kocsit (8. generációs HONDA CIVIC Hatchback 2.2 CTDi FK3). Alapjáraton ment az autó, én ültem a kocsiban miközben maximum-2 ventilátor fokozaton ment a fűtés. Egyszer csak elkezdett nőni a hang és pár másodperc alatt 3-4-5szörösére emelkedett a venti hangja. Nagy, búgó, mély hangja lett, max fokozaton a kaszni is beleremeg. Elindultunk a bárdiba olajért, szűrért, stb, útközben beugrottunk a szerelőhöz akinek pont volt ugyan ilyen kocsija és mondta, hogy ez fűtőmotor csapágy. Elméletileg a teljes műszerfalat le kell bontani hozzá.Bárdiban kértük a szűrőt és stb, miközben a mellettünk álló férfi odaszólt, hogy olajból ilyet, szűrőből olyat vegyünk, mert mondjuk a bizonyos márkájú olajszűrőnél olajnyomás hibát jelez a kocsi. Kiderült, hogy japán autókra specializálódott szerelő. Meghallgatta a kocsit, ő is megerősített minket ebben. Közben mondta, hogy a vízpumpának is nagyon éles, érdekes hangja van, úgyhogy az is csere. Belenéztünk a hűtővízbe és szennyezett volt. Minimum környékén volt a szint. Én 2 hete néztem bele, akkor tiszta volt, világos színű (talán rózsaszín). Fogdosta a csöveket, nem voltak felfújódva, így azt mondta nem jelenthető ki egyértelműen, de lehetséges, hogy hengerfejes...
Vasárnap meg akarjuk tenni az olajcserét. Továbbá 2-3 deci mosó folyadékkal át akarjuk takarítani a hűtővíz rendszert. Mit tudtok ezekre mondani, tanácsolni? Van tapasztalatotok fűtőmotor cserében? Mennyiért vállalnak el egy ilyet?
-
csuzda
aktív tag
Honda Civic 8th gen 2.2 dízelbe milyen termosztátot javasoltok? Egy régi 78 fokos volt benne, amit korára tekintettel cseréltünk ugyan úgy 78 fokosra. Ezzel is a fűtés a langyos és meleg között van valahol. Ha jobban odalépek a kocsinak, akkor jó meleget fúj. Szerelő azt mondta, hogy nézzük meg elég meleg-e, vagy váltsunk 82 vagy 87 fokosra.
-
csuzda
aktív tag
válasz BigBlackDog #70033 üzenetére
A kocsira rákeresve a Bárdi és Unix oldala csak 78 fokos termosztátokat mutat. A leírás szerint a vízhőfok mutatónak középtájt kell lennie, nekem a skála 35-40%-nál van. Az, hogy a skála mettől meddig terjed az jó kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
csuzda
aktív tag
Szia! 8. gen 2010-es 2.2 dízel civic. Ugyan így szívtam vele, 13-15km távolságot megyek egyszerre. Tisztító folyadékot bele kell tölteni és 30 percig járni vele, hogy felmelegedjen, kinyisson a termosztát, így a teljes rendszert átjárja. Egy szerelő azt tanácsolta, hogy ez után akár 1 napig állhat is, hogy kifejtse a hatását. Ha tudsz akkor pipettával szívj le belőle vizet, hogy beleférjen az egész tisztítófolyadék.
Ékszíj, ékszíjfeszítő, vízpumpa és termosztát csere nem oldotta meg a problémát. Utána olvasva, a bárdiban vásárolható legdrágább termosztát egy kalap ..... Azt cseréltem 1 hónap után egy gyári termosztátra [link]. Nekem ez kellett bele, lehet az oldalon van a tiédhez is.
Azóta ég és föld. A bárdis termosztát jó ha langyosat fújt, néha meleget, mindezt 10 fokban. A mai -2 fokban szépen lassan már kellemes meleget fúj. A sapkát 10 km után le kell vennem a fejemről. Belső keringetésen használom, ha párásodna az ablak akkor engedek be friss levegőt és ha eltűnik a pára akkor vissza belső keringetésre.
[ Szerkesztve ]
-
csuzda
aktív tag
válasz hdanesz #71278 üzenetére
Szia!
2010 Honda Civic 2.2 kocsim van. Nekem annyi volt a mutatvány, hogy a légszűrő házat leemelve egy négyszögkulccsal kinyitni felül a váltó töltőnyílását és alul leengedni. Majd miután kicsöpögött, alul bezárni, a kocsi eleje felé van egy másik leengedő lyuk, azt kinyitva addig tölteni a váltót még ezen a lyukon nem kezd kijönni a friss olaj. Megvárni még az is kicsöpög és akkor van megfelelő olajszinten. Ezen a videón 2:54-kor jól látszik, hogy melyik a leengedő és melyik a szint.Nem hiszem, hogy sokat segítettem, de remélem valakinek majd jó lesz
Én is sok mindenkitől hallottam, hogy manuálisban nem kell cserélni. Hülyeség... Meg olyanokat is, hogy a motor olajcserével a váltóban is cserélődik az olaj. Aztán facebookon belépve a Honda Civic 8 gen csoportba azért jópáran írták, hogy illik cserélni, mert ha nem akkor nehezen fogja venni a fokozatokat. Talán a második fokozatot. Én nem bántam meg, hogy 290 ezernél lecseréltem azt az olajnak nem nevezhető valamit belőle
[ Szerkesztve ]
-
csuzda
aktív tag
válasz hdanesz #71280 üzenetére
Nyugodtabb volt a lelkem Párszor (kevesebb mint 10) előfordult olyan, hogy nem tudtam egyesbe betenni. Olajcsere után talán még 1-2szer előfordult, de azóta nem. Lehet puszta véletlen. Volt olyan is, hogy az autó indítás előtt nem tudtam kivenni egyesből, de nyomtam a kuplungot tövig és amikor a motor elindult egy nagyon picit előre megmozdult a kocsi. Egyéb dolgot nem tapasztaltam a váltóval. Szépen váltott olajcsere előtt is.
[ Szerkesztve ]
-
csuzda
aktív tag
válasz hentes555 #71685 üzenetére
Szerencsére időben tetted fel a kérdést, még meleg van, addig kérdezem meg az autóm, hogy mi a véleménye erről, mert sajnos ha beköszönt a fagy már nem lesz rá lehetőségem
2.2 dízel 8gen ufó hatchback. 1 éve van meg, kinti nyitott garázsban áll, 0 fok alatt nem ~850 az alapjárata hanem 1000+ (talán 1200ig is felmegy nagy fagyban). Mikor megvettem kapott egy új exide aksit, a legnagyobb amperórásat ami belefért. Napi 2x16km távot megyek vele. -
csuzda
aktív tag
válasz hentes555 #71694 üzenetére
Az enyém faceliftes (2010-es) így leömlővel nincs gond. Vezérlés cserélve volt 230nál, most járok 298nál (11ezret mentem vele). Turbóval jelenleg semmi gond, féltengelyt még nem is néztem, kettőstömegű talán cserélve volt korábban, de ebben nem vagyok biztos, az előző tulaj se.
Ami legjobban idegesít az a fűtés. Először is, nem fúj hátra levegőt. Nincs neki kialakítva hely. Ennek köszönhetően bármennyire fűtők, az ülésem hátulról áthül. 7000 forint szokott lenni a lidl-ben egy ülésfűtés, ezt nagyjából megoldotta. Viszont a fűtés hőmérséklete nagyon problémás volt, maximum langyosnak volt nevezhető. Ezt egy gyári termosztát és vízpumpa csere se oldotta meg.
2 hete megcsináltam, hogy a meleglevegő mennyiségét szabályozó motor fogaskerekét arrébb tettem pár foggal, így már teljesen le tud zárni, nem enged be hideget. Most hogy normálisan lezár, reggel olyat fújt, hogy az arcom pirította.
https://www.facebook.com/groups/889177261138021 FB csoportba lépj be, ott tudsz kérdezni, de ezt a kérdést már elég sokszor feltették, rá is kereshetsz.
Ami most idegesít, hogy vettem egy Mobilly OBD-II BT ilyen eszközt és eszerint a motor 60-65 fokos és már a műszerfal azt mutatja, hogy üzemmeleg a motor. A termosztát pedig 77 fokon nyit ki. Ez miért lehet?
-
csuzda
aktív tag
válasz csuzda #71698 üzenetére
Korábban írtam, hogy: "2 hete megcsináltam, hogy a meleglevegő mennyiségét szabályozó motor fogaskerekét arrébb tettem pár foggal, így már teljesen le tud zárni, nem enged be hideget."
Mi annak az eszköznek a neve ami szabályozza meleg és hideg levegő arányát? Mert gondolkodtam, hogy lecserélem egy újra és akkor a fogaskereket visszarakom úgy, ahogy volt.
Az indok, hogy most annyira arrébb tettem a fogaskereket, hogy ez a motor ha nagyon felveszem a fűtést akkor már feszül és fordul kifele a szerkezet. Még ezzel se lenne gond, mert beállítom tél elején a megfelelő helyre és akkor minden oké. Gondoltam én, de minden egyes motor indításnál az eszköz leellenőrizi magát, hogy mettől meddig tud menni. De amikor a meleg felé tekeri magát, elér arra a szintre, hogy feszül, megáll és kikapcsolja a fűtést. Emiatt úgy gondolom, hogy nem fogja sokáig bírni így vissza kell állítani az eredeti fogaskerék állásra. De sajnos nincs benne annyi erő, hogy úgy lezárja a hideg levegő útját.
Hol tudok venni ilyen szerkezetet? Vagy lehet javítani?
Válaszokat előre is köszönöm!
-
csuzda
aktív tag
-
csuzda
aktív tag
Sziasztok! Vettem egy ilyen OBD eszközt. Szerintetek mennyire normális, hogy reggelente a vízhőfok 63-69ig megy fel 15km alatt? Az autó egy ufó Civic 8gen, 2.2 dízel. Tavaly raktam bele zsu-ról gyári termosztátot.
Mennyire lenne bölcs döntés kartonlapot berakni a hűtőborda felső felére?
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs