Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Sztori trailert kapott az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A DLC a tervek szerint jövő hónap végén debütál PC-n és konzolokon.
-
Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
ph A Surface Laptop és a Surface Pro hamarosan megjelenő iterációi a 45 TOPS-os NPU-val érkező Qualcomm Snapdragon X platformra épülnek.
-
Mobilarena
iPhone-t használók OFF topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdady
nagyúr
Akkor egy gyors vizsgakérdés:
Ki tudja kinek nem kötelező bekapcsolnia a biztonsági övet? -
bobooo
addikt
válasz vadászcsiga #29903 üzenetére
De már tudtommal van olyan szerkezet, ami lehúzza az öv alsó részét, így nem nyomja a hasat
-
domi007
őstag
Sziasztok,
Nem tudtok esetleg nekem segíteni, nincs olyan ismerősötök, akinek van?
[link]köszi szépen,
DOMy"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik
-
bigdady
nagyúr
És van még egy. Na ki tudja?
(én sokat töprengtem rajta )(#29906) szentkuti11 taxisnak azért nem kell, mert ha megtámadják tudjon védekezni
[ Szerkesztve ]
-
FET-MEN
veterán
-
SÖ
őstag
Ez most remélem vicc. Nem hogy felesleges, de még hiányos is. Sok olyan fogalom, szituációs cselekvés nincs benne, amit csak gyakorlat útján tudsz elsajátítani. Na ezek óvják meg az életedet. Amikor úgy hajtasz be egy kereszteződésbe, hogy tudod neked van elsőséged, de mégis, benézel balra is. Vagy piros/sárgáról zöldre váltva nem lősz ki, mert tudod, hogy a másik irányból beeshet a hovány piroson egy másik autó 90-en, mert az még nyomta is hogy átérjen. ..és rengeteg ilyen szituáció van ami szabálytalan a közlekedésben résztvevők között, és csak úgy védheted ki, ha felkészülsz rá. Ehhez kell a tapasztalat, mert a Kresz csak a szabályos közlekedést tanítják, a szabálytalant sajnos nem, pedig hasznos volna.
A KRESZ-t nem csak megtanulni, de alkalmazni is tudni kell - és nem elfelejteni. Ehhez jön az évek során kialakult rutin, és a személyes tapasztalat. Két féle barom van az utakon, a tudatos, és a béna. Ezeket nem lehet 100% kivédeni, de nagymértékben csökkenthető a kockázat, ha az ember tudja mire számíthat, és ezt nem tanítják. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Bling95
őstag
válasz szentkuti11 #29906 üzenetére
Taxist taxiuzemmodban alapvetoen meg sem allit a rendor ....
Sztem nem a kresz rezet hanem amit vezetesnel tanulsz azt kell elfelejteni rogton , egyszeruen folyamatosan kozlekedesre alkalmatlan az orakon valo tokeletes vezetes.
Kresznek sztem kb a felet am kukazni lehet amit oktatnak , a masik felet viszont gondolkodas nelkul mindig tudni kell ...pl. nemerzem szuksegesseget annak hogy tudjam hogy a lassu jarmunek nem minosulo traktor potkocsit vontatva milyen sebesseggel haladhat ( vagy vmi ilyen kerdes kaptam vizsgan )
Na persze ezcsak velemeny , meg feleve sincs jogsim szoval total kezdo vagyok
[ Szerkesztve ]
-
bigdady
nagyúr
válasz vadászcsiga #29915 üzenetére
Ez egy tavalyi vizsgakérdésben láttam, én is meglepődtem pedig 98 óta van jogsim. Onnan emlékszem és azóta szivatok vele mindenkit ha szóba kerül de nagyon kevesen tudják a legutolsót. Na ki tudja?
[ Szerkesztve ]
-
SÖ
őstag
válasz vadászcsiga #29915 üzenetére
Még sehol sem hirdettem, várom a tavaszt. ..és megy bele a PLC programozó mérnöki projektbe, és hussss.
-
Bling95
őstag
válasz szentkuti11 #29923 üzenetére
Apam aztmondja aztmondja felejtsem el a feleves jogsimmal nezzek csak hatra
Feleves .... 4 honapos
[ Szerkesztve ]
-
nord_
veterán
válasz vadászcsiga #29915 üzenetére
Nem tudom, amikor még én tanultam, nem volt a kreszben. Híradóban hallhattam vagy az interneten olvastam.
-
Xero
nagyúr
válasz vadászcsiga #29898 üzenetére
Szerintem félre értettél.
Sok olyan kitétel és szabály van a kresz-ben, amit ha az ember mereven betart a valós forgalomban akkor ön és közveszélyes is tud lenni.
Nyilván ha valaki leáll gondolkozni alap dolgokon, annak nem szabad vezetnie. Ugyan úgy, akinek gondot okoz az autó megfelelő uralása, annak szintén valami eldugott helyen, de még inkább vezetés technikai tréningen a helye és nem az utakon.
A kedvencem ilyen szempontból a Karácsony előtti időszak. Minden egyes évben mióta vezetek legalább 1-2 alkalommal évente összetalálkozom a hétvégi autósokkal. Ezek jellemzően az egyirányú utcában törnek előre rossz irányba, és rémesen meg vannak sértődve, amikor letessékelem őket. De volt már olyan is, hogy a körforgalomban jött velem szemben a középkorú hölgyemény vagy az öreg úr. Azokon mondjuk erősen pilláztam.
[ Szerkesztve ]
-
bigdady
nagyúr
Gyerünk gyerünk
Segítek kicsit: eléggé kapcsolódik a témához(#29931) BoboDJ nem, és nem is meleg
[ Szerkesztve ]
-
SÖ
őstag
válasz bigdady #29930 üzenetére
a) a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének;
b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;
c) a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza;
d) a lakott területen menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban;
e) a lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítás végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat;
f) az autóbuszban szállított 3. életévét még be nem töltött gyermeknek;
g) annak, aki külön jogszabályban meghatározott orvos által kiállított igazolással rendelkezik.Így jó?
-
Bling95
őstag
Az enyem mindig becsatolta
-
Xero
nagyúr
Na pontosan ezért nem ér egy kalap szamócát sem a jelenlegi oktatás. Nem a valós helyzetekre készítenek fel. Egy idealista kis világban lehet, hogy működne, de a valóság mást diktál. A gyakorlati oktatás pedig ugyan ilyen hitvány. Az emberek nagy részének halvány lila elképzelése sincsen a saját és az autója korlátairól. Aztán ha leesik pár centi hó, akkor megy a szerencsétlenkedés és megáll az élet.
Az idei kedvencem az volt, amikor december elején mentem Pécs irányába az M6-oson, és akkor jajveszékelt minden TV-Rádió, hogy világvége-havazás. Én mentem végig 130-145 közötti szokásos tempómban egészen Szekszárd előtt 15km-ig. Ott azért már volt jócskán hó az úton, és be is ragadtunk két hókotró mögé.
Viszont a többi autós 50-75%-a (mondjuk az M6 nem túl sűrűn járt pálya) úgy tötymörgött, hogy öröm volt nézni. Aztán meglepődnek, ha mérges vagyok amikor kiesnek elém 90-el a belső sávba úgy, hogy egy pillanatra sem láttam a szemüket a tükörben.
A másik véglet meg az önjlelölt Fittipaldi. Dormánd és Heves között van egy szakasz ami valami bődületesen rossz út évről évre bármit csinálnak vele. Évente 5-6x járok arra, így tudom, hogy a 60-as tábla nem viccből van kint, szóval max 80-90 ami belefér. Én ha nem sietek ott beállok 70-re és kész. Elég kemény a futómű ahhoz, hogy így is szétrázza a lelkemet. Na ott találkoztam egyszer egy kemény legénnyel, aki úgy gondolta a Fabia-ja a 165-ös gumikkal és a gyári égben járó felfüggesztéssel jobban be fog tapadni a pattogós kanyarban mint én. Erősködött, aztán elhúzott, szemre olyan 110-120-as tempóig ment. Öt kanyarral később az árokban kuksolt. Lassítottam, kiszóltam, hogy minden ok-e? De csak kurvaanyázott. Megkínáltam egy balfasz vagy barátommal és egy gázfröccsel.Egy szó mint száz, akárki akármit mond, a jelenlegi vizsga és oktatási rendszer kb köszönő viszonyban sincsen azzal, amit a valós élet megkíván. Első sorban azon kellene faragni, mert így bizony a friss jogosítványos kb a nulláról kezdhet mindent ha kiszabadul a forgalomba, és ne feledjük, hogy szemben a motoroknál relatív jobban felépített fokozatossággal, a B-s jogsival, akár azonnal több száz lóerős tömegpusztító fegyverbe is ülhet akárki akinek van elég pénze hozzá.
szerk: Bele sem merek gondolni, hogy egy hivatásos sofőr, vagy területi képviselő miket élhet át. Én az évi 15-20e km-emmel is látok sok csodát, de ők kaphatnak a jóból bőven.
(#29916) Möhe: Ezt a céges autó dolgot én sem tudtam hova tenni.
Azt mondjuk nem is igazán értem, hogy az embereknek mi kínjuk van az övvel. Nyilván bizonyos szituban és munkakörben marhaság, de én mint mezítlábas úrvezető meztelennek érzem magamat nélküle.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz vadászcsiga #29940 üzenetére
A kresz a záróvonalat és a forgalomtól elzárt területet szent grálként kezeli és ezt neveli bele a diákokba. (Az oktatóm szavajárása volt: Záróvonal = betonfal)
Viszont ha egy olyan szituba kerülnek, hogy el kell kerülni egy balesetet, akkor pont ebből kifolyólag, nem az lesz az első gondolatuk, hogy átkapják az orrát a dupla zárón, inkább csak beleállnak a fékbe. De ez fordítva is igaz. Nem készülnek arra, hogy jön a parasztja és tojik a záró vonalra, vagy tojik a pirosra.
Ugyebár ott van az a fránya bizalmi elv. Na én pl nem bízom senkiben, csakis magamban és az autómban. Nem számítok arra, hogy lehúzódik, beenged, kikerül, megáll, megadja az elsőbbséget.[ Szerkesztve ]
-
vadászcsiga
félisten
válasz bigdady #29946 üzenetére
Jól beszélsz, én ugyanez vagyok, pont ugyanígy vezetek
Xero te saját bevallásod szerint is folyamatosan megszeged a kreszt.
Én mentem végig 130-145 közötti szokásos tempómban hol lehet Mo-n ennyivel menni?
60-as tábla nem viccből van kint, szóval max 80-9020-30 óra alatt? Te sem hiszed el
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz vadászcsiga #29945 üzenetére
De rá lehet vezetni.
(#29946) bigdady: 2004-ben, amikor a B jogosítványt szereztem a kresz oktatás során csak a kötelezőt mantrázták. A gyakorlati oktatóval némileg szerencsésebbnek mondhattam magamat, mert ő is próbálta az életre készíteni. Nála is a mindenki hülye, védd magad elv érvényesült. Viszont a vizsgán már a kettőt kell egyesíteni, különben repeta.
Volt olyan ismerősöm akit egy darab záróvonal érintés miatt vágtak ki forgalmi vizsgáról. Az az érintés pedig pusztán azért született, mert egy kamion teljes nyugalommal elkezdte ráhúzni magát. Na most vagy bedarálódik a traktor és a pót közé, vagy elhúzza kicsit. Elhúzta. Kivágták.
(#29947) vadászcsiga: Ez tény. Én ezt mindenhol le is írom. A sebesség határokat fentről közelítem. Az objektív felelősségvállalás alsó határát lövöm be. Balesetem sosem volt, gyorshajtás büntetésem egy darab, de ott nagyon elgurult a gyógyszer és szedtem a lábamat.
Viszont aki mereven tartja magát a korlátokhoz, az is ugyan olyan veszélyforrás. Aki BP-en óra szerint (ami ugyebár az esetek jelentős hányadában felfelé csal) alulról súrolja a korlátozásokat és azt állítja, hogy nem tartja föl sok esetben a forgalmat, az egyszerűen hazudik.[ Szerkesztve ]
-
Bling95
őstag
válasz vadászcsiga #29947 üzenetére
Azert 145 meg belefer egy jo muszaki allapotu kocsival
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte Aorus Master 4090 + EKWB 4090 Nickel Acetal blokk
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12 / 256GB titánszürke dobozában 36 hónap garanciával!
- AKCIÓ! Intel Core i7 FÉLKONFIGOK - KÉRHETŐ ALKATRÉSZ IS CPU, RAM, ALAPLAP
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest