Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Xero

    nagyúr

    válasz #29912 üzenetére

    Na pontosan ezért nem ér egy kalap szamócát sem a jelenlegi oktatás. Nem a valós helyzetekre készítenek fel. Egy idealista kis világban lehet, hogy működne, de a valóság mást diktál. A gyakorlati oktatás pedig ugyan ilyen hitvány. Az emberek nagy részének halvány lila elképzelése sincsen a saját és az autója korlátairól. Aztán ha leesik pár centi hó, akkor megy a szerencsétlenkedés és megáll az élet.
    Az idei kedvencem az volt, amikor december elején mentem Pécs irányába az M6-oson, és akkor jajveszékelt minden TV-Rádió, hogy világvége-havazás. Én mentem végig 130-145 közötti szokásos tempómban egészen Szekszárd előtt 15km-ig. Ott azért már volt jócskán hó az úton, és be is ragadtunk két hókotró mögé.
    Viszont a többi autós 50-75%-a (mondjuk az M6 nem túl sűrűn járt pálya) úgy tötymörgött, hogy öröm volt nézni. Aztán meglepődnek, ha mérges vagyok amikor kiesnek elém 90-el a belső sávba úgy, hogy egy pillanatra sem láttam a szemüket a tükörben.
    A másik véglet meg az önjlelölt Fittipaldi. Dormánd és Heves között van egy szakasz ami valami bődületesen rossz út évről évre bármit csinálnak vele. Évente 5-6x járok arra, így tudom, hogy a 60-as tábla nem viccből van kint, szóval max 80-90 ami belefér. Én ha nem sietek ott beállok 70-re és kész. Elég kemény a futómű ahhoz, hogy így is szétrázza a lelkemet. Na ott találkoztam egyszer egy kemény legénnyel, aki úgy gondolta a Fabia-ja a 165-ös gumikkal és a gyári égben járó felfüggesztéssel jobban be fog tapadni a pattogós kanyarban mint én. Erősködött, aztán elhúzott, szemre olyan 110-120-as tempóig ment. Öt kanyarral később az árokban kuksolt. Lassítottam, kiszóltam, hogy minden ok-e? De csak kurvaanyázott. Megkínáltam egy balfasz vagy barátommal és egy gázfröccsel.

    Egy szó mint száz, akárki akármit mond, a jelenlegi vizsga és oktatási rendszer kb köszönő viszonyban sincsen azzal, amit a valós élet megkíván. Első sorban azon kellene faragni, mert így bizony a friss jogosítványos kb a nulláról kezdhet mindent ha kiszabadul a forgalomba, és ne feledjük, hogy szemben a motoroknál relatív jobban felépített fokozatossággal, a B-s jogsival, akár azonnal több száz lóerős tömegpusztító fegyverbe is ülhet akárki akinek van elég pénze hozzá.

    szerk: Bele sem merek gondolni, hogy egy hivatásos sofőr, vagy területi képviselő miket élhet át. Én az évi 15-20e km-emmel is látok sok csodát, de ők kaphatnak a jóból bőven.

    (#29916) Möhe: Ezt a céges autó dolgot én sem tudtam hova tenni.
    Azt mondjuk nem is igazán értem, hogy az embereknek mi kínjuk van az övvel. Nyilván bizonyos szituban és munkakörben marhaság, de én mint mezítlábas úrvezető meztelennek érzem magamat nélküle.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák