- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- Android szakmai topik
- Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
Hirdetés
-
Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
ph Persze ebben a Qualcomm mellett fontos szerepe van a Microsoftnak is, aki teljes erővel beállt a CoPilot+ PC programba.
-
xDefiant - Íme a végleges gépigény
gp Az ingyenes FPS a mia naptól végre játszható lesz minden platformon.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz vgergo #39397 üzenetére
Gondolom ferde csúszópapucsos a váz, ilyen vázakba nem ajánlom senkinek a gyorszáras megoldást, mert ha erősebben megtolod neki pl egy hegyi hajránál, akkor akármennyire is jól rögzít, megcsúszhat a saruban a tengely.. szóval sz@rt se ér az egész megoldás.
Azt nézted hogy nem-e lóg túl a papucs vastagságán a tengely? Ezt azért tippelem mert ha erősen meghúzol egy JÓ gyorszárat, akkor azt kétlem hogy akár egy polír fém felületen meg tudnád mozdítani...
Vannak egyébként olyan gyorszárak amik elég csekély szorító erőt tudnak felmutatni, pl az ilyesmik: [link]
De pl egy ilyennel: [link] meg úgy össze lehet tépni egy agyat hogy olyan kockásan fog forogni, széthullik 1000km alatt.
Szerintem akkor is meg kéne tartania ha nincsenek ott azok a bordák, igazából kívülről az nem is tart semmit, ugyanis a gyorszár a tengelyben lötyög, az csak neki szorítja a papucsokat/sarukat a tengelyen levő kontra anyának.
Meg eleve a gyorszár nem arról szól hogy izomból meg kell tépni, az agyat is hozzá kell ilyenkor állítani, mert szorulni fog a csapágy!![ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz ---Lasali--- #39396 üzenetére
Van ember, aki a vázat rongálva lop kerékpárt?!
A lakatot csípik 2 helyen, aztán viszlát...
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Doki-HUN1978 #39402 üzenetére
Azért írtam hogy olyat nem fog senki se csinálni, és ezért megfelelő a lezárási mód. Amúgy azt a lakatot szerintem lehetetlen elvágni normál erővágóval.
Amúgy hülye meg kivétel mindig létezik.
Ismerősöm műhelyébe bement egy csávó, hogy két kérdése van, váz hegesztést vállalnak-e, valamint láncot lehet-e kapni. Végül kiderült hogy az ember el akarta flexelni a vázat, hogy a láncot kicserélje, majd meghegesztetni.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #39368 üzenetére
eBike morcosság visszavonva, most hívtak fel, hogy elnézést a kellemetlenségért, ez és ez az oka, ha megfelel, akkor a csomagot feladják és a hiányzó alkatrésszel megkeresnek szállítási költség nélkül. Megköszöntem a megkeresést, elfogadtam, maxi-korrektek.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
[ MENJETEK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ]
Sajnos suli van pedig baromira akcióznék suli helyett. :S
[ Szerkesztve ]
undefined
-
vgergo
aktív tag
válasz ---Lasali--- #39401 üzenetére
Megnéztem, ferde csúszópapucsos a váz és a tengely nem lóg túl a papucs vastagságán.
Én eddig úgy tudtam, hogy a ferde csúszópapucs esetén a gyorszár jól meg kell húzni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz vgergo #39407 üzenetére
Igen, meg kell rendesen, mert különben esélytelen hogy ne csússzon el benne, de ehhez kell állítani a csapágy hézagot hogy ne szoruljon a nagy össze nyomástól az agy.
Próbáld meg vissza reszelni a bordákat akkor, de szerintem a biztos megoldás az lenne ha kicserélnéd egy tömör tengelyesre a hátsó kereket, és anyával rögzítenéd, az tuti nem csúszik meg.
Egy edző társam régebben járt hasonlóan, de neki nem volt baleset a biciklije, meg ott voltak ezek a recék, meg jó gyorszár stb, de elég erős volt a srác és mindig megmozdult picit a kerék a bringába, 2 hetente mindig észrevettem stéherbe menve mögötte hogy megint kicsit keresztbe van a kerék.[ Szerkesztve ]
-
vgergo
aktív tag
válasz ---Lasali--- #39408 üzenetére
Köszi a segítséget!
Első körben megpróbálkozok a reszeléssel és egy másik gyorszárral. Remélem beválik. -
Hasaggymeg
veterán
válasz ---Lasali--- #39408 üzenetére
Azt azért mindig furcsállottam,hogy a kónusz meg tud szorulni a szorítástól,mintha a tengely rövidülne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
D.Orion
veterán
Ha nem probléma megosztanék veletek pár érdekes képet amit neten találtam:
FB-on akadtam erre a csoportra, innen valók a képek.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
veterán
-
D.Orion
veterán
válasz Hasaggymeg #39412 üzenetére
-
Packersbay
tag
Ti a téli bringás ruhákat pl:nadrág,dzseki mivel szoktátok mosni?
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Packersbay #39414 üzenetére
Én most ilyennel mosattam ki.
Léteznek mosószerek kimondottan lélegző ruhákhoz. (valaki linkelte már a múltkor)
Szerintem a célnak a dió is tökéletesen megfelel és nem is drága annyira, mint a spec. mosószer.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Hasaggymeg
veterán
válasz D.Orion #39413 üzenetére
Olyant kell rendelni,melyen elől van,ő úgy is mindig hátul kullog.
(#39414) Packersbay...ugyanazzal mint a nyárit. ...és minden egyéb piszkos ruhát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Hasaggymeg #39416 üzenetére
A mosópor szemcséi állítólag eltömítik a "lélegző" ruhák pórusait, ezért nem javallott mosóporral mosni!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
eddie1978
aktív tag
válasz Packersbay #39414 üzenetére
Amennyiben membrános vagy soft shell, akkor csakis az ajánlott mosószerrel. Nekem két tapasztalatom is van. Az egyik egy bélés nélküli, míg a másik egy snowboardos kabát. Mindkettőn szétmállot a mebrán bevonat a belsejében.
Eltömődik, tönkremegy, ahogy a többiek is írták. Egy flakon több mosáshoz is elég. Megéri azt a kb 2k-t. -
Hasaggymeg
veterán
válasz Doki-HUN1978 #39417 üzenetére
Ezt a "lélegző"-t csak annyira veszem komolyan mint a többi kereskedelmi cikkre aggatott intelligens,okos, stb.marketingjelzőt.Felveszem a "lélegző" ruhám és 20 perc kemény láncszaggatás után a bringán még mindig én vagyok az egyetlen aki lélegzik és aki ugyanúgy izzad mint kevésbé lélegző,olcsóbb társában... Így szépen kimosom egy intelligens mosóporral,hadd fulladjon meg ő is ne csak én!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
SOAD19
addikt
válasz Hasaggymeg #39419 üzenetére
Pár hónappal ezelőtt a helyi túraboltban beszélgettem az eladóval, és szóba jött a lélegző anyag is. Mondta, hogy nem kell csodát várni ezektől se, aktív mozgás során, - mint pl. bicajozás is - leizzadsz, annyi, hogy nem annyira, kicsit jobb mintha egy normál ruhaneműt használnál.
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
Hasaggymeg
veterán
válasz SOAD19 #39420 üzenetére
Biztos jobb egy műszálas sz@rnál,vagy éppen egy gyapot alsónál mely megszívja magát aztán meg rád ragad,de most már hagyjuk,hogy még külön mosószert is hozzá! Fulladjon csak meg!(Bár egy intelligens mosószer csak nem fullaszt meg egy lélegző ruhát.Csak éppen okos telefonod ne legyen zsebedben mikor beteszed 7. érzékkel megáldott mosógépedbe! )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39421 üzenetére
Van aki nem keni a láncot minden használat után, sőt hetente se, sőt ki se mossa ha már karcol benne a homok meg tele van olaj sárral, láncot se cserél időbe.. rákeni a műszerolajat, mert szerinte jó az is stb. Autóba se cserélne soha olajat csak ha felvillan az automata vissza jelző hogy 30 ezernél már kéne.
Vannak ilyen felfogású emberek is, szerintem kicsit te is ebbe a csoportba tartozol, semmi bajom nincs velük, csak ezt a hozzá állást ne erőltessek rá másra. -
Hasaggymeg
veterán
válasz ---Lasali--- #39422 üzenetére
"Van aki nem keni a láncot minden használat után, sőt hetente se, sőt ki se mossa ha már karcol benne a homok meg tele van olaj sárral, láncot se cserél időbe.. rákeni a műszerolajat, mert szerinte jó az is stb. Autóba se cserélne soha olajat csak ha felvillan az automata vissza jelző hogy 30 ezernél már kéne."...ezt biztos nekem akartad írni?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
hoffman_
nagyúr
Sziasztok!
Ma végre sikerült összetákolnom a paripát. Két kisebb-nagyobb gond azért természetesen beköszönt, ma éjjel mégse lesz tekerés.
Meg lett húzva derekasan a hajtóműcsavar, 40N-ra lett belőve, de párszor azért elkattogott, rá lett húzva, na. Probléma a következő, nem fordul el a hajtókar, beleér a vázba vagy 2mm-t... Mondom ilyen nincs. Csak a hajtás oldalon, a baloldal rendben van! Le lett szedve, meg lett húzva 40N alatt, de így még elég sok volt benne, és így a képeken látható állapot áll fent 0,5-1mm hely van a kar és a láncvilla között. Éreztem, hogy itt nincs vége, lementem karikáztam párat, gyanúm beigazolódott, beleér tekerésnél, főleg nagyobb sebességnél. Ez baj. Mit tudok ezzel kezdni?
Illetőleg érdekes, kicsit mintha 8-as lenne a tányérban, volt egy pici kilengése, amikor megtekertem még lánc nélkül, de nem csak a tányérnak, szerintem az egésznek. Kérdés, hogy a felrakásnál, a négyszögtengelyen van a bibi, vagy szar a hajtókar? Utóbbi csak nem...
A kisebbik: [1]
Vadi új Merida láncbontó, nem tudom hogy sikerült, de szétküldtem. Az egyik fog lepattant. Tudtam dolgozni vele a továbbiakban is, ehhez az 1 sebis rendszerhez jó. Kérdésem az, hogy a későbbiekben ennek látom majd hiányát vajon? Megpróbálhatom gariztatni, ebike-nál vettem, félek, hogy úgy se cserélnék ki. Kicsit bosszantó
Most már nagyon szeretnék bringázni Előre is köszi, ha tudtok segíteni!
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Rövid kérdésem volna:
Mennyit lehet nyerni egy kerékszett cserén?
A mostani Remerx Aero felnik és Quando kómuszos agyak, ami 2600gr körül van gyorszárral és sorral, ami szvsz. nagyon sok.
Illetve 8-as sorhoz való kazettás alap kerékszett mennyiért van körülbelül?Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
belaazallat
addikt
-
hoffman_
nagyúr
válasz belaazallat #39427 üzenetére
Igen, négyszöges. (az egyik bekezdésben írtam is ) Az egysebibe nem is lesz más szerintem soha. Az octa nem érdemi előrelépés, az integrált meg jó drága...
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39425 üzenetére
Rövid a mono blokk tengelye. A lánc vonal milyen?
Ha 8 as van a hajtóműbe, akkor az általában annak a baja.. ennyit tud..
40 nm eleve sok volt elsőre kissé, 35 el elég lett volna. Következőre ha meg szétszeded és újra összerakod akkor meg picit egyre jobban rá fog menni, plusz tágulni a 4 szög a karban, szóval egyre gyengébb lesz a kötés, és egyre jobban rá kell húzni.
Ez a lánc bontó nem ér semmit, persze hogy letörik az onnan, mert nem is oda kéne neki feszülnie ha normálisan meg lenne csinálva. Olyat vegyél aminél hátulról egy menetes csövecskével meg lehet támasztani a csap körül a láncot.
Pl itt van ez az olcsó szar, ilyen van nekem is otthon 4 éve: [link][ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #39429 üzenetére
A láncvonal pont tökéletes, jobb nem is lehetne... Az előzővel egy picit hibádzott, ez pont annyival ment beljebb, hogy hibátlan a láncvonal. Egy gyári fostos csepel monoblokk van benne. Érdekes, mert házon belül maradtam, ilyen volt, és ilyen lett a hajtókar. Ezt már most is túlságosan rá lehetett húzni, hát még ha majd az utánhúzás következik, lesz vagy 4mm belógás... Ha a láncvonal most hibátlan, akkor az egy szélesebb monoblokkal nem megy gallyra? És nincs más megoldás, új monoblokk kell?
Láncbontó tippet köszönöm, nézek egy ilyet!
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
belaazallat
addikt
válasz hoffman_ #39428 üzenetére
Bocs figyelmetlenül olvastam. Rakj bele egy szélesebb monoblokkot, mint a mostani!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #39419 üzenetére
Van itt némi félreértés. Nyilván kerékpározás közben, mivel fizikai munkát végzel, ezért le fogsz izzadni. Akkor nem fogsz, ha alulöltöztél, ellenben akkor meg fogsz fázni jó eséllyel. Nyilván a lélegző ruha nem fog tudni annál jobban "lélegezni", mint ha nem is lenne rajtad semmi, márpedig akkor is leizzadnál
A lélegző ruha két dologban segít:
1. Átengedi magán a levegőt, így szinte olyan érzés, mint ha nem is lenne rajtad semmi (nyilván ennek nincs túl nagy jelentősége, ha van felette más, pl. szélálló réteg)
2. Átengedi magán a nedvességet is, nem issza be, így nem fog a nedves ruha rádtapadni (ez viszont akkor is nagyon hasznos, ha több réteg ruha is van rajtad)
Ennél többet várni tőle kb. olyan, mint ha azt várnád, hogy egy jobb kerékszettől már tekerés nélkül felmenjen a bicikli a dombraSzóval nyilván a "lélegző" szóhasználat marketingfogás, mert nem fog a ruha levegőt venni. De sokkal jobban hangzik, mint ha "levegő- és izzadságátengedő ruha"-nak hívnák
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39430 üzenetére
Hát dehogynem, akkor nem lesz annyira jó a láncvonal.. de mást nem tudsz csinálni hogy ne érjen bele a vázba.. Maximum utána lehet még szenvedni egyet a hátsó kerékkel, ha lehet az agyat alátétezni akkor ott bíbelődni, esetleg olyan fogaskereket feltenni amit lehet forgatni hogy erre vagy amarra álljon kijjebb, nem tudom milyen agyad van.. esetleg az agyat át alátétezni, aztán hozzá centrírozni ha lehet.. ilyen barkács meló..
Ez a hajtókar meg ránézésre olyan, hogy nem lehet tőle várni azt hogy tökélesen fusson, pár mm az ilyenekbe mindig van.. -
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #39433 üzenetére
Nem fog nekem fájni, ha nem lesz perfekt, eddig se volt az. A hátsó agyam valami Novatec iparis, pontosan nem tudom, de szerintem ez. Nem szánok rá ennyi sufni időt, teljesen felesleges, 1mm-rel nem fog passzolni akkor(bár még az is lehet, hogy mégis, majd eldől)
A hajtókar bosszant ezesetben, mert oké, hogy nem űrtechnológiás, de 13 ezerért azért lehetne hiba nélküli darab, az előzőnél nem vettem észre, pedig fele ennyi volt csak. Hiába, ez pont egy fixis divat-széria, ez van. Egyébként nem vészes, az egész kilengés nincs több szerintem 1mm-nél, maximum 1,5.
Hétfőn megyek akkor a boltosomhoz, retrobringa rulz, sajna monoblokk cseréhez nincs szerszámom, meg ugye meg is kell venni azt a középcsapágyat... Ha már ott vagyok, lehet, hogy lecserélem a láncot és a kormányszárat is, mindkettő megérdemelné. Fene, megint egy valag pénzem elmegy, pedig azt hittem elég kiszurkolni a hajtókart A monoblokk mondjuk már hónapok óta szar, kb. 300km után elkezdett kattogni veszettül, de mivel forogni forgott, így nem érdekelt.
mod@stucni:
Hol érdemes szerintetek a-head országúti, de inkább fixi stucnit keresni? Elég szerény itthon a választék. Most a gyári csepel van, 110mm hosszú, nekem meg csak a fele hossz kéne, de nem nagyon találok. Bikemag aprón 8-ért találtam egy gyönyörű Cinelli-t, de sajnos az arany szín nagyon nem passzol a bringához Ilyen és ehhez hasonló meg nincs sehol, pláne nem 4-6 ezer között...
belaazallat:
Segáz Igen, ez lett a konklúzió végül, köszi neked is
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Doki-HUN1978 #39424 üzenetére
Ki kérem magamnak!Évente (~10e km-renként) egyikbe bele töltetek egy ilyent másikra meg elhasználok (~3e km-re) egy ilyent!
(#39432) Cathfaern...nyilván értem amit mondasz,én csak a marketingtúlzásokra akartam felhívni a figyelmet.Fürdőszobánk lassan beillik egy kisebb tisztítószer lerakatnak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
veterán
válasz hoffman_ #39430 üzenetére
"Érdekes, mert házon belül maradtam"...képek alapján pont az a finom ív hiányzik az új hajtókarból,ami a régiben még benne volt.
(#39433) ---Lasali---...neki a felső (v.első) támasztó fül tört le,amin ha rosszul helyezed be a láncszemet még a cső kitámasztó sem segít.Szerintem...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
hoffman_
nagyúr
válasz Hasaggymeg #39436 üzenetére
Az ív hiányzik való igaz, pont ezért is ér bele a kar a vázba - de ez a minőségre és a kilengésre nem válasz Hogy pukkadjanak meg...
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Packersbay
tag
válasz ---Lasali--- #39422 üzenetére
De azért túlzásba se kell vinni az ápolást hiszen a bringa egy használati tárgy nem műalkotás,legalábbis számomra.
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39437 üzenetére
Erre szoktuk régebben azt mondani, hogy akik tudnak hajtóművet gyártani, az a Shimano, meg a... ja.. hát a Shimano!
Hasaggymeg
De az ilyen megtámasztás nélküli lánc bontók azért is szarok, mert elgörbítheted vele a láncot, meg van amit össze se lehet vele rakni normálisan, főleg ha a csapon nincs rajta az a tüske ami segíti az össze rakást, szóval az ilyenek megvételéről én mindenkit lebeszélek.Packersbay
Csak egy gyenge felhörrenésem volt egy fáradt nyűgös pillanatomban.
Van akinek műalkotás, nekem is az picit. Tegnap is amit műveltem az épülőben levő bringámon, hát már magamat néztem hülyének, és még mennyi munka lesz vele..[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #39439 üzenetére
Na jó... Azért egy X9-et meg X0-t se dobnék el. Bár olvastam azokról is mókákat, ha jobban belegondolok.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39440 üzenetére
Azért mondtam hogy régebben, mert most már kezdenek a többiek is belejönni. De azért művelnek csúnyaságokat..
Meg hát.. egy volt edzőtársnak van egy sram xx hajtóműve, kicsit beleért az előző tulaj lába a karba, és az a kompozit karbon kar, bekopott egy 1 centis sávba olyan 2-3mm mélyen!! Félelmetesen néz ki..
Meg múltkor építettem be egy EASTON EC90 es hajtóművet, ez valami 170 ezer ft os hajtómű, használtan vette haverom, és úgy volt utólag megragasztva, mondom neki te ez félelmetes.., 10km alatt ilyen lett mint ezen a videón: [link]
Meg régen ott volt az a sok szemét amit a truvativ gyártott, a saját magát meglazító isis tengely rögzítés, nevetséges, meg olyan anyag minőségek, meg értelmetlen hajtókar formák, hogy normál használattól eltörtek stb..
Shimanoba azért akkorát nem lehet csalódni.
Eddig amiket horrort hallottam, láttam, shimano háza táján:
Van képen elől kinyílt 7800 as dura ace ről, 960 as xtr pedál menet után 3 centivel eltörve (iszonyú vékony anyagból van), 7900 as dura ace tengely törve, ugyan ilyen van campa record ból is egyébként, de ezek ki tudja mit kaptak..
Aztán ismerős dirt jumpra használt integrált deore ja, az U profilú karral meghajlott! De testbike on van akinek simán a testsúlya alatt is, hát az érdekes.. apám megkapja az enyémet, ő 110 kiló, majd meglátjuk..
Aztán hallottam törött saintról, valami durva dh-stól. Hasonlóan törött SLX ről.
De ezek durván túl terhelt alkatrészek, valamint baromi merevek, nem rugalmasak, hajtás hatékonyság van előtérbe helyezve, szóval kigyengül, túl terhelésre elreped, és rengeteget eladnak belőlük, pl fut 10 ezer darab egy dura ace ből mire felkerül egy törött kép..
Jah meg volt az alu tengelyes integrált LX, aminél az alu kikopott, ha kosz ment a csapágy meg a tengely közé, és kicsit kotyogott is a csapágy ráadásnak.. szerintem több alu tengelyes integrált shimano nem is készült..
Valamint a tipikus hiba, az integrált csapágy bal oldali beázása.. ilyenből van nekem is XT..
De egyébként meg van olyan ultegra sl hajtóművem, amibe van 18 ezer és alig használtként el lehetne adni.. ismerősnek ugyan ez van, saját bevallása szerint 80 ezer km el! Én max 60 ezret hiszek el. De a srác ott van a magyar top-ban, szóval nem simogatva van a hajtómű, és bírja..[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #39441 üzenetére
Durva, azért Te láttál pár dolgot ahogy nézem Nesze nekünk innováció. Én azt nem értem, hogy amikor egy tényleg kacifántos széria jön ki, sok hibával, akkor azt hogy engedheti meg magának egy patinás gyártó? Elszámolnák a mérnökeik a cuccot több millió eladott példány után, sok-sok széria tapasztalattal? Fura. Mert amit említettél, néhány törött SLX és Saint, oké, de hát azok kapják a legdurvább terhelést. Viszont egy csúcskategóriás outi hajtókar maradjon már egyben. Ez a kotygós videó elég durca...
Ezek után ha ezzel a mostani karommal nem lesz gond tartósságot tekintve, akkor egy szavam se volt
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39442 üzenetére
Én is gondolkodtam már ezen eleget, de én annyi szemetet látok mindenből.. ugyan ezt a kérdést fel lehetne tenni számítástechnikai alkatrészekre is, ami a másik hobbim, de akármi másra is..
Szerintem a legtöbb dolog akkor romlik el, mikor a márketingesek/közgazdászok beleszólnak a mérnökök, anyag beszállítók munkájába, és elkezdenek olcsósítani. (telefonomat (nokia n8) is ezért kellet alaplap cseréztetni, anno írtak róla egy cikket is, hogy mennyi memória hibásat vittek vissza Oroszországban, itt a forumba is számtalan hibás szerintem, amelyik lefagy meg nem indul újra.. az 95% hogy selejt..)
Easton-nak meg szerintem egyszerűen nincs tapasztalata ebbe a témában, azért a shimano, aki a gyártók gyártója a biciklik terén, még ők nyilatkozták pár éve, mikor már a campa rég gyártott karbon karokat, hogy ők félnek a karbontól, ilyen felhasználást illetően. Karbon egy érdekes anyag, karbon szál, kompozit test, esetleg egy alu mag amire rá rakod ezeket, plusz a gyanta ami össze ragasztja, stb, ezeken nagyon sok függ, plusz hogy milyen szövése van, meg hogyan rakod egymásra a rétegeket. Bizonyos dolgokra nagyon jó, másra meg nagyon rossz, vagy nagyon nehezen lehet vele megoldani. Ilyen fém-karbon kötés ami annál a karnál van, az ott nagyon problémás tud lenni... (van képem integrált campa chorus -ról, amiből kifordult a pedál menet valszeg hibásan voltak ragasztva a rétegek, hasonlít a fához kicsit szerintem.. tudod szál irányban erős, de amúgy meg nem tart semmit) én a tengelyre gyártottam volna egy alu konzolt, és arra ragasztottam volna fel a karbon kart.
Szóval ez már túl tesz azon hogy az ügyes okos tanult mérnök a képleteivel meg a könyvekbe leírt anyagismereteivel, programjaival számolgat.
Az meg hogy miért nem tesztelték ki, azt meg nem értem.. én ha gyártanék ilyet, tuti előtte oda adnám egy teszternek, valami súlyos, izmos sprinternek, hogy hajtson vele pár ezret má..De van aki ezt meg túlzásba viszi, az a syntace szerintem.. dehát ők németek.
Pl ők előírják hogy ha teszel fel kormányszarvat, akkor kell egy betétet nyomnod a kormányba, és ebből létezik 3 vagy 4 féle falvastagságú, és meg van adva melyik kormányhoz melyik kell.
De náluk is volt anyaghiba. De legalább azt is színvonalasan kezelték: [link]Kíváncsi lennék ez mit bír:
Clavicula MTB carbon fiber crank
Azt hiszem ez a legkönnyebb széria hajtómű, közel 300 ezer ft árral..
Vagy amire még inkább, hogy ez mit bír:
AX Lightness Laufradsatz 28" Ultra Road 24 Extralite 780g
A két kerék 780 gramm..
Vagy 995 grammos MTB kerék szett?Nehezen tudom elhinni hogy ezek ne hulljanak szét nagyon hamar.. és 700 ezret kérnek egy ilyen kerékért.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39442 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő nekem meg még eszembe jutottak dolgok..
Van ez az oldal: http://www.bustedcarbon.com
Itt lehet találni érdekességeket.
Pl itt van ez a hulladék is: Colnago karbon hajtómű
Nem tudom mire alapoztak.. colnago névvel ellehet adni a szemetet is?
Zipp hajtóműből is van ilyen, csak már nem elérhetőek a képek, nekem valahol le vannak ezek mentve..
Meg volt még valami hajtómű, amin röhögtem anno, a lánctányér rögzítő konzolok szakadtak le egyből a csavar után.. az is ott full carbon volt.. csak egy egy-másfél centis kis négyzetet csinálni karbonból, 3mm vastagsággal.. az úgy bátor dolog volt.. főleg hogy az adja le.. a terhelést a tányéroknak.
Egyébként az extra könnyű, extra drága cuccos honlapok közül ez a kettő a kedvencem, elképesztő miket árulnak:
http://r2-bike.com/
http://www.dulight.fr/
Akit érdekelnek az ilyen elmebajok, azoknak melegen ajánlom, lapozgatni, jól fognak mulatni.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ---Lasali--- #39443 üzenetére
Szerintem alapvetően 3 oka van az ilyen tervezési / szériahibás termékeknek
1. Amit írsz, marketingesek illetve gazdaságisok akarata erősebben érvényesül, mint a mérnököké. Normális esetben ettől még nem lesz feltünően hibás egy sorozat, de ha mondjuk kinézetbeli okokból a hibahatár felső részére lőnek be valamit, plusz becsúszik még egyéb hiba, akkor már gondok vannak
2. Tesztelés az esetek jó részében szintetikus módon történik. Befogatják valami gépbe, ami elkezd nyomást gyakorolni rá, és ha kibír X nyomást, akkor azt mondják rendben van. Persze ezt több irányból is. Ettől függetlenül előfordulhat, hogy a szintetikus teszt nem fedi teljesen a valós életet (akár mérnöki hibából, akár mert az adott hiba pont nem jön elő a szintetikus tesztnél, vagy több hatás egyszerre szükséges hozzá, ami szintetikus tesztnél nehezen előállítható, való életben meg gyakori, stb.), tehát hiába megy át a teszten, valós használatban "hamar" törik.
Persze ennek a kivédésére tök jó lenne az amit írsz (odaadni DH-snak, sprinternek, stb. és had tolja), csak egyrészt nagyon drága az élő munkaerő, másrészt sokáig tart, harmadrészt ha valami probléma van (értsd: a teszter komolyan megsérül a hibás termék miatt), akkor az iszonyat költség a gyártónak. Szóval ezeket kerülik amennyire lehet.
3. Rossz alapanyag, esetleg hibás gyártósor... nem arról van szó, hogy látványos hibák vannak, hanem olyanok amik miatt az ellenőrzéseken még átfut, viszont a valós helyzetben azt fogja eredményezni, hogy gyakrabban törik, mint mások (nyilván ez inkább szériahibánál fordul elő)Illetve persze lehet ezeknek a kombinációja is. Megjegyzem nem vagyok gyártómérnök, szóval ezek nem tények, de szerintem ilyen okok befolyásolják a látványosan könnyen elromló alkatrészeket. Illetve elektronikában előfordul, hogy szándékosan csak X évre tervezik az adott terméket... azért kerékpár iparban hajtókar, váz, stb.-nél ilyen szerintem nem fordulhat elő, mert ha törik, abból nagyon komoly balesetek lehetnek. De pl. egy km óra esetén már simán előfordulhat ez is, vagy amit írsz, telefonoknál. Aztán néha kicsit alultervezik a dolgot, és olyankor jön az, hogy túl sok a hibás.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #39445 üzenetére
Jó meglátások.
A karbon cuccoknál viszont sokszor van az amit mondtam, ez a bustedcarbon lapozgatásából is kiderül, hogy rosszul voltak egymásra ragasztva a karbonszövet darabok, nem tartottak a terhelés irányában. Ezeket emberi munka erővel szokták ragasztgatni, és hibázhatnak.. Ez a sima gyártási hibás termék. Csak nem tudom ha gariztatni akar az ember egy ilyet.. akkor mit szólnak hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
veterán
válasz ---Lasali--- #39446 üzenetére
Busted aluminum is van valahol?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #39443 üzenetére
Jó sok linket raktál be, átnyálazom majd őket. Igazából a kompozit anyagok egy nagyon jó és veszettül érdekes téma, azért azt látni, hogy rengeteg lehetőség van bennük. És zömmel a könyv is megmondja a frankót, de hát vannak helyzetek, amikor az se jön be, nyilván emiatt kell tesztelni. Itt jön a képbe, hogyha kimarad a normális tesztelés, akkor jöhet a bibi, de ezt a hibát én sem értem, hogy csúszhat a képbe.
A túlárazásról ne beszéljünk, szerintem is átesnek a ló túloldalára, pedig nekem aztán nincs sok tapasztalatom. Van egy határ, ami elég magasan van, de azért sokak által elérhető(minőségre és árra gondolok), ami fölött már szvsz. vicc az egész, a bringáson múlik az az ici-pici plusz, nem a mínusz 3 grammon és szebb festésen. Amúgy is a bringáson múlik a nagyja.
Egyébként visszatérve az első bekezdésemre, hogy miért nem tesztelik ki adott esetben normálisan - mert úgyis megveszik. Sajnos.
mod:
Na meg Cathfaern is rávilágított, a szintetikus teszt nem egyenlő a tereppel sosem.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#90933760
törölt tag
[link]
Ezt már érdemes megvenni a roncsomra, hogy megálljon? Remélem rámegy a canti helyére. A lyuk mérete meg a fékpofa magassága, remélem jó. Bár az állítható, de hát. Ki tudja. -
Cathfaern
nagyúr
válasz ---Lasali--- #39446 üzenetére
Nos igen, meg azt se szabad elfelejteni, hogy amíg alumíniumot és főleg acélt tömeges szinten gyártanak jónéhány évtizede, addig karbon tömeggyártásban max. 10 éve van talán.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- Bestbuy játékok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- EAFC 24
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Kedvenc zene a mai napra
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Android szakmai topik
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest