- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- DIGI Mobil
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
- Drágább lett a Pixel 8a
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Újabb országba vihet akkumulátorgyárat Elon Musk
it Miközben Kínában adatközpontot építhet Elon Musk és a Tesla, addig Indonézia kapcsán akkumulátorgyár felépítését fontolgatják.
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #41531 üzenetére
Köszönöm a választ akkor ez lesz betervezve!
Érdekes módon lemostam beolajoztam a cuccokat és elmúlt a recsegés.
Mondjuk az is igaz, hogy most bent volt és kiszáradt belőle a víz..Egyelőre amíg nem nagyon szar addig nem cserélem le. Még lötyögni se lötyög.
undefined
-
csabi94
őstag
válasz ---Lasali--- #41531 üzenetére
Nekem a montimon Sunrace hajtómű van, meg vagyok vele elégedve, hozza amennyit elvárok egy ilyen olcsóbb cucctól. 10 ezer km lassan meglesz benne, nyár végén cserélem xt/xtr-re.
-
tal-garius
aktív tag
Hellosztok! Régóta járok bringával dolgozni. Napi 3-3km bringázás. Egy Caprine Forest 2010-es kerékpárt nyúzok városi közlekedésben.
Mostanában észrevettem hogy nem elég hatékony a sárvédőm. Műanyag típusút használok, hátamon felverődés nem tapasztalható, de a lábamnál minden tiszta sár. Előre gördülő kerék mindent összepiszkol, beleértve a nadrágomat, cipőmet is. Esetleg kapható vmi bővítés sárvédőhöz? Nem akarok házilag barkácsolni, max végső megoldásképp.
Gyári fékpofákat cseréltem nagyobbra. 1 hónapos használat után tisztítani kell a felületüket (csiszpapir). Van vmi alternatíva vagy ez ilyen? Pl egy tárcsafékkel jobban járnék vagy sem?
Mióta megvan a bringa nem volt csapágy zsírozva. Semmi nyekergés, szorulás, akadozás nincs. Kell e hozzányúlni vagy csak akkor ha már észre veszünk vmit?
A teleszkópot elől kell olajozni v karbantartani? Állítás rajta hogy ajánlott, vagy az egyéni ki hogyan használja?
Amúgy nagyon elégedett vagyok a bringával, megérte az árát. Voltam már vele 110km-es túrán is vegyes terepen, ott se volt semmi gond.[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
-
-
Toomy
senior tag
válasz #90933760 #41558 üzenetére
"Ti meg kidobjátok ha már kicsit megnyúlik."
Na ja mert, ha időben van cserélve akkor nem rántja magával a hajtótányérokat és a hátsó sort. Azaz pl. nálam így egy sor elmegy akár 17-18ezer km-t is. Míg a gyári TIAGRA hajtókaromba már közel 30-ezer van és még mindig nem ugrik el rajta az új lánc, pedig az emelkedőkön szokott tőlem kapni mikor kiállva tolom neki ami a csövön kifér.
Pl. erre Te már rakhatsz új láncot, de úgy el fog ugrálni majd a fogaskerekeken, hogy ihaj-csuhaj. -
Toomy
senior tag
válasz csabi94 #41563 üzenetére
Én csak idén kezdtem el erre figyelni, a mountimat mindig addig hajtottam amíg teljes hajtás csere nem lett.
Az outimba mikor tavaly meglett a 14ezer akkor néztem a láncot és pont süni tanácsolta, hogy azt már rég cserélni kellett volna. Az 1mm-es láncmérő úgy esett már bele, hogy a következő csapot majdnem érintette. Még jó hogy a hajtókar tányérok megúszták. Azért a 14ezer az már durva egy láncba. (SHIMANO HG70)(#41564) Baltoafarkas - Akkor teljes hajtás csere lesz majd, ha szakad vagy elugrik.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41534 üzenetére
Zárszakértővel beszélgettem annó, mikor lakatot vettem a láncomhoz, ő azt vallotta, hogy edzett anyagból 14 mm az az átmérő, ami felett már nem visznek az erővágók. Ott már csak flex jöhet szóba.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz raczger #41526 üzenetére
A jobb oldali biztos hogy többet ment 70 km től! Én nem rég vettem egy XT -t, amire kb 500 km -t vallottak be, de szerintem van benne 1000, és ez fele ennyire van megkopva..
(#41552) csabi94
XTR hez nagyon a pénztárcába kell nyúlni.
Alsó kategóriában jó kiegészítőket gyárt a sunrace, sokan fikázzák de ár érték arányban szerintem bőven jó.(#41567) Teasüti
Én erre annó 16mm -t találtam ki, mert akkorát már nem nagyon lehet normálisan befogni a betonacél vágóba sem. Lakat azért az szerintem kicsit más kategória, mert ott rövidebb az anyag, kevésbé férsz hozzá, plusz azért azok erősebbek is mint egy lánc.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz ---Lasali--- #41569 üzenetére
Én erre annó 16mm -t találtam ki, mert akkorát már nem nagyon lehet normálisan befogni a betonacél vágóba sem.Akkor majd visznek egy ilyet [link]
Ebből a láncot cseréljünk gyakrabban vagy inkább egy lánccal széthajtani az egész rendszert és utána komplett hajtást cserélni dologról már volt korábban egy eszmecsere itt. De már nem emlékszem mi lett a vége. De olcsóbb szegmensben , mintha jobban megérte volna láncot + fogaskereket egyszerre cserélni, vagyis olcsóbbra jött ki, mintha x km-erenknt láncot cserélgetne az ember, és ezáltal kitolnáa fogaskerk és a tányérok éettartamát.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz tal-garius #41556 üzenetére
Létezik rengeteg féle sárhányó, rá kell próbálni párat, biztos találsz olyat ami jobban véd.
Tárcsa féket szerintem hagyd. Csiszolópapír, meg a fém darabok kipöckölése a megoldás..
Ha a csapágyakon már valamit észre veszel, vagy lötyögő kerék, kormány csapágy stb-t tapasztalsz, az már általában a végét jelenti és felújításra fog szorulni. Mindent szét kell szedni, megnézni rendben van-e, ki kell tisztítani, újrazsírozni rendesen, aztán a csapágy hézagokat precízen beállítani. Küllő feszességet le ellenőrizni, féktüskékre zsírt tenni, váltógörgő csapágyak stb. Lényegében egy full szerviz.
Ezekben elég buta teleszkóp van, ezekben nincs olaj, csillapítás, semmi sem. Tehát zsír kenésű. Ha már nem mozog annyira mint előtte, akkor két szervizelés közt azt meg tudod csinálni, hogy a szimeringet felhúzod, ha olyan típusú, amit láttam ilyen bringába, annál ez egyszerűen kivitelezhető volt, és alá olajjal kevert zsírt, vagy sűrű olajat be lehet folyatni, ez kicsit megkeni a perselyt, és jobban fog mozogni. Valamint néha, használattól függően, fél évente, évente nem árt széthúzni, kimosni a lábát, és lágy szilikon zsírral megkenni ezeket a műanyag perselyes telókat. Ezzel nem fog kikotyogósodni, tönkremenni és finomabban fog mozogni. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Manitou #41570 üzenetére
Olcsóbb rendszerhez meg olcsón kapsz láncot, viszont ott sokszor nem cserélhetőek a tányérok, viszont acélból vannak.. szóval ezen el lehet kattogni egy darabig, de szerintem jobb ha cserélve van nyúlás szerint a lánc minden esetben, mert így a lánc szakadás is elkerülhető.
[ Szerkesztve ]
-
tal-garius
aktív tag
válasz ---Lasali--- #41574 üzenetére
Köszönöm a választ.
-
csabi94
őstag
válasz ---Lasali--- #41569 üzenetére
Tudom, hogy drága, de a 970es az még egy elég jó szett, 250ezret szerintem megér a teljes vadi új szett (persze kerekek nélkül, az a következő projekt )
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41569 üzenetére
Lakat azért az szerintem kicsit más kategória, mert ott rövidebb az anyag, kevésbé férsz hozzá, plusz azért azok erősebbek is mint egy lánc.
Elméletileg egy edzett acél lánc és egy edzett acél lakat kengyele közt nem kéne nagy anyagminőségi különbségnek lennie. Sőt, meg merem kockáztatni, hogy pont ugyanaz a kívánatos szövetszerkezet. -
#90933760
törölt tag
WD-40 jó olajozni? Vagy milyen alternatíva van helyette? Sima motorolajat csepegtessek be? A kormány meg hajtáscsapágyakat nem tudom kiszedni, bele van rohadva mint a dög. Szétszedni nem tudtam, a kormánycsavart próbáltam kilazítani de már kerek az imbusz. Vagy szarjam le megy ez így, majd az eső olajozza?
A hátsó fékeket azért megbuherálom, mert ugye kicsit elment a kerék és utána kell állítani meg ha már ott vagyok akkor megcsiszolom újra. Láncra kenjek valamit vagy tényleg tök felesleges már? -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #90933760 #41580 üzenetére
WD40 az kioldja a zsírt, és egy nagyon vékony terhelést nem bíró olaj filmréteget hoz létre, túl kicsi a viszkozitása, szóval kenésre igazából alkalmatlan a biciklinél. Zsírt teljesen kimossa, ha csapágyba fújod, akkor annak annyi lesz.. Láncnál is hasonló a helyzet.
Láncra szerintem vegyél zsírspray -t (berner) vagy valami egyéb lánc spray-t, a használt láncot is kenni kell, különben nagyon hamar vége lesz, és akkor ott vagy hogy mindent cserélni kell. Az lenne a legjobb, hogy kicserélni újra, hátha nem szalajt még vele a fogaskoszorú, és akkor megmenthető lenne a hajtás.
Csapágyat csak megbontva, kitakarítva, újrazsírozva, beállítva lehet megkenni. Kívülről maximum zsír spray-t tudsz bele fújni, de az annyit ér mint pofon a szarnak.
Az szopás ha elnyaltad a tőcsavart.. Amúgy ettől függetlenül még bontható a csapágy, ha fel lehet húzni a felső kónuszt a stucni szárán eléggé. Szóval ez nem probléma a zsírozás terén.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
veterán
válasz #90933760 #41580 üzenetére
A hajtóműcsapágyat még rendben tartott bringánál is soxor necces kivenni.
Lasali...apropó,miért is csinálják műanyagból a központosító csavart? ...meg az az apró menet a csapágyházban.Pff
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#90933760
törölt tag
válasz ---Lasali--- #41581 üzenetére
Ok, bár cserélni semmit se cserélek az biztos, de ezek szerint akármilyen hulladék is, a zsírt megköszöni.
Közben a hátsó féket meg is csináltam, kegyetlen lett, de legalább fog. Még.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #41582 üzenetére
Általában nem azon a műanyagon múlik a mono blokk kiszedése, mert a bal oldala van csak műanyagból.. (jobb esetben! Vásárolt már fel barátom olyan bringát, amibe olyan mono blokk volt aminek mindkét oldala műanyag volt, és full össze volt rohadva az acél csapágyház az alu vázzal.. ügyesen belefogattuk a szerszámot, majd az összes!!! "ricni" nél szét repedt a műanyag.
Olyan idegbetegek lettünk, megfogtuk vázastól kib*sztuk a kertbe.. mert előtte már a teleszkópot is úgy tudtuk kivenni belőle, hogy (bonthatatlan volt a láb..) elvágtuk a becsúszó szárakat fűrésszel, aztán a csonkoknál fogva fogtuk be satuba, és úgy mozgattuk ki ketten.
Ezeket videóra kéne venni..
Annyira jók mikor egy nyári nap több ilyen becsúszik.. a nap végére olyan vagy mintha bányába dolgoztál volna.. minden fáj efektus..Na szóval miért van műanyagból.. sok értelme nincs, de egy például eszembe jut.. Ha totálisan pontatlanul van megcsinálva a középrész, valamint nincs párhuzamosra, és 90 fokban síkba marva a cső két vége, akkor egy apró pontatlanság miatt is, olyan keresztbe mehet be a blokk, hogy a végén ha hozzá hajtod a túl oldalt, akkor úgy megszorítja a csapágyat, hogy kézzel nehéz tekerni.. jártam már így.. Nah a műanyagnál ez nem fordulhat elő, mert az anyagába, meg rugalmasságából fakadóan ezt kiküszöböli. Valamint annak csak egy támasztó szerepe van.
Egyébként ha megfelelő kenő anyaggal van behajtva az épp menetbe a blokk, a megfelelő nyomatékkal, akkor évek múltán is szépen ki lehet hajtani.Kevésbé sűrű menettel nem nagyon lehetne megoldani hogy stabilan, megfelelő irányba megfogja, főleg nem alunál. Mi pont ezért vettünk nem rég 50 ezer ft -ért egy menetvágó szerszám készletet közép részekhez, hogy az ilyen menetekkel való szopásokat elkerüljük. De fogunk még párhuzamba marót is venni középrészhez. Tudod ez olyan hogy szerszám kell a szereléshez.. szép új dolgokat össze lehet otthon is rakni, de jobb ha a szerelőre bízod, és rászánod azt az egy-két ezer ft ot. Csak a kóklerek miatt sajnos sokan félnek elvinni a szervizekbe a bringájukat.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ez mi??
Ez amúgy komolyan vehető, vagy gagyi? -
#90933760
törölt tag
[link]
Ez?Shit most látom canti fékes, ráadásul a váltója is olyan hülyén áll, mint nekem is. Ilyenkor összeér a lánc is. Köpet.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #41590 üzenetére
Ezt már egy ismerősömnek ajánlottam a héten, aki mindenképp valami "DH" szökevényt akar venni. Ennyiért ilyen össztelós cuccot nem kapsz, szóval ez ennyiért nagyon jó vétel, persze mindenféle szedett vedett cuccból van, meg elég régi, szóval baj az lehet vele rendesen, de ha mindenképp össztelós gép kell, akkor szerintem be lehet vállalni, de biztos kell rá költeni.
Az előző bringa amit linkeltél, az nem tudom mire vélni.. váz, kerekek, teló kuka, a szett a deore cuccokkal az jó..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #90933760 #41591 üzenetére
Köpet
Azért áll úgy a váltó mert keresztbe van váltva, nincs azzal baj.
Ez egy rohadt régi bringa, ha jó állapotban van, akkor 22 -t megér, mert ennyiért nem kapsz semmit csak kínai szemetet, ez meg egy márkás jó gép tartós cuccokból, de régen se volt csúcs kategória, ma meg már durván elavult rajta minden. Kicsit többért lehet komolyabban használható cuccokat kifogni. -
#90933760
törölt tag
válasz ---Lasali--- #41593 üzenetére
De hát olyankor összeér a lánc, az se baj?
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #41595 üzenetére
Igazi ínyenceknek!
Amúgy volt ilyen műanyag kerekem gyerekkoromban, 20-24" között vhol egy "Kiwi Country"-n.
Amennyit azt ütöttem vágtam, pff... Nagyon hálás volt, amíg használtam azt se tudtam mi az a nyolcas.
Mai napig megvan elvileg, de az a bicaj sztem tönkrement a 15 éves állásban.Itt van még egy.
Bár ez inkább tűnik vmi retro bringának, mint tesconak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #90933760 #41594 üzenetére
Nem kell úgy használni eleve, mert rohadtul értelmetlen. Rendszertől függ, valamelyiket nem tudod úgy beállítani hogy ne érjen hozzá, meg kell nézni hogy ellentétesen keresztbe váltva a bringát, lehet-e még kivenni egy szemet a láncból, hogy a váltó kanalát ne rántsa szét... ha lehet akkor még ki kell venni, és akkor talán jó lesz, ha nem enged többet a váltó, akkor ez van..
(#41596) Teasüti
Te ezekre az Y vázas borzalmakra vagy ráizgulva?[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz ---Lasali--- #41597 üzenetére
Soha nem használnám a harmadik tányért, tehát nyugodtan ki lehetne szedni. Nekem két tányér bőven elég, terepen soha nem használom, ha véletlenül országútra tévedek oda meg elég a második is. A mostani bringán még harmadikba is hozzáér. Elől ugye első, hátul az ötből a harmadik, tehát a középső. És akkor még összeér. Komoly egy szerkezet. Pusztulat.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41597 üzenetére
Ilyenem van, nem beszólni!
Amúgy nem igazán, merev vázas xc-ket nézegetek, de eddig nem találkoztam még feltűnően jó ajánlattal, de még csak olyan felszereléssel sem, amihez vonzódnék. Ha találtam 100-ért egy jó felszerelést, akkor szar villa volt benne. Ha találtam egyet jó villával, akkor gagyi felszerelés volt rajta.
Rengeteg az SR XCM, gyakran ez miatt kukázom a hirdetést.
Jah meg 21" kéne.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Bluetooth hangszoró rádióval,új
- RITKASÁG! Apple Watch SE GPS 44 mm silver Nike edition, új állapot, hibátlan!
- LG 34UM69G monitor 87cm óriási átlóval rendelkezik
- Apple Iphone 11 Pro 64 GB kártyafüggetlen
- JÉZUS EVANGÉLIUMA - bármi megtanulható, ha: akarom-hiszem-tanulom-csinálom-tapasztalom-megértem-élem
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen