- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
- Kipróbáltuk, remek lett a One UI 6.0
- Honor Magic V2 - origami
- DIGI Mobil
- Mobil flották
- Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- BlitzWolf termékek topicja
Hirdetés
-
Száguldozáshoz való az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.88-as eszközillesztő számos Adaptive-Sync monitort is hitelesített.
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
Sztori trailert kapott az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A DLC a tervek szerint jövő hónap végén debütál PC-n és konzolokon.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Auratech
őstag
válasz ---Lasali--- #42148 üzenetére
Műszakilag biztosan kivitelezhető lenne valami módon, hiszen komolyabb erőátvitelt is megoldottak már.
A leglényegesebb a tekerésbe tett max 800 W környéki teljesítmény korlátja. Ezt nem igazán érdemes tovább osztani.
Motorral már inkább, de a meghajtott kerekek kormányzása nehézkesebb. Az elektromos megoldás még a legkevésbé fájdalmas. Az nem akkora bolondság, mondjuk egy endurónál, dakaros túramotornál.
A laza talajon tényleg előny, ha nem tolom bele a motort a homokba, hanem nyomatékal forog bele.Auratech Field Recording
-
Packersbay
tag
Valaki használt vagy használ ilyen [link] hátsó racsnit? Hátul egy alap Tourney váltó van még ez működhet vele??
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
#90933760
törölt tag
válasz Auratech #42147 üzenetére
Ott is csak az első kerék röffent el, a hátsó már nem mert annak nem jutott annyi enerzsdí a közös akkuból.
Én hidraulikus hajtást el tudnék képzelni, ahol a pedállal egy szivattyút tekerek ami előre-hátra nyomja az olajat és hajtja meg a kerekeket. Bár nem tudom mekkora hatásfoka lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #42150 üzenetére
Üdv!
Nem pont arrafelé tekerek, de sokszor járok arrafelé motorral, nincs túl jó véleményem arról a szakaszról. Az aszfalt minősége kritikán aluli, a forgalom kicsi, de legalább száguldoznak az idióták. A Bajna és Gyermely közötti szakasz évek óta fel van marva, de semmi mást nem csináltak vele. Nyáron, a betakarítási szezonban tele van munkagépekkel az aratás miatt, olyankor a legrosszabb a közlekedési morál, mert senki nem szeret 30-al tötymörögni a traktorok mögött.
A domborzatról csak annyit, hogy meg fogsz combosodni ha arra tekerszEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Teasüti
nagyúr
válasz #90933760 #42153 üzenetére
Ez elsőre nem is hülyeség.
De ha belegondolsz, akkor mocskos drága lenne, meg speciális egyedi agyak, még gyengébb kerekek...
Kommersz cuccokból össze sem lehet rakni, egy hidraulikus szivattyú + kerékagy összeházasítása és fejlesztése aránytalanul drága pazarlás lenne úgy, h kvázi halva született koncepció.Szvsz kizárólag független elektromos hajtásban érdemes gondolkodni, ha van egyáltalán létjogosultsága.
Ott meg 20-30 kilós szörnyek születnek, ami megint felvet pár kérdést.Én maradok a könnyű RWD XC-nél.
sztem: jah hogy te az egész hajtóművet lecserélnéd hidrósra!
Hát ott azoknál az igénybevételeknél már indulnának a páncélozott vezetékek, precíziós illesztések, szivattyú+agy mellé lehetne fejleszteni hajtóművet is.
Rohloff agyváltó árszintjével vetekedne a rendszert, alkatrészenként.
Hatásfoka meglepne, ha jobb lenne a lánckeréknél.
Hidraulikában soktényezős probléma ez: vannak volumetrikus- (rés), mechanikai-, hidraulikai veszteségek, meg ami még kimaradt. Általános megállapítás, hogy a hidrós hajtású mobilgépek hatásfoka rosszabb a mechanikus gépeknél.[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Szakbarbár #42154 üzenetére
hmm, thx
egesz pontosan egy Bp.Nyugati-Szomor tavot tervezek tekerni, bikemap szerint lenne 500m emeles, es 39km zusammen.
lehet jobban jarok, ha budakeszitol elmegyek inkabb foldutra. (tenyleg budakesziig hogy lehet menni?)
koszi
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Auratech
őstag
válasz #90933760 #42153 üzenetére
A hagyományos bringáknál 97% körüli a hatásfok csúcsa. Átlagosan 90% feletti.
okosságHidraulikus meghajtással ezt nagyon nehéz elérni, ha változó nyomású a rendszer és kicsi. Jóval több a súrlódási veszteség. Nagyon max. 90%. A hidraulikus hajtás előnye, hogy geometriailag érzéketlen az erőátvitel a nagy gyorsulásokat kivéve és méretkorlátok nélküli, tehát kanyargósan is hatékony. Hajóknál, tengeralattjáróknál már bevett szokás, mivel halk és vízzáró. Kis méretekben a hidraulikus hajtás súlyelosztása messze nem olyan ideális, mint a forgás középpont körül kiegyensúlyozottan elosztott hagyományos meghajtás. Nagyon jól ki van találva a bicaj, nem csoda, hogy bő száz éve azonos az alapfelépítés.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Toomy
senior tag
válasz Mr.Csizmás #42150 üzenetére
Talán ez az utam közelíti meg legjobban azt a környéket. Nyergesújfalu-Zsámbék szakaszon van mit mászni. Lehet tőle combosodni az biztos.
De Zsámbék-Perbál-Tinnye-Úny-Máriahalom-Bajna-Szomor-Zsámbék szakasz is tele van mászókákkal. Talán egy kicsit lazábbak, mert hosszabb szakaszon van ugyanaz a szint. De pl. Máriahalomtól Epöl felé borzalmas az út. Régi beton lapokból van kirakva ami már rommá van töredezve. -
Toomy
senior tag
válasz Teasüti #42159 üzenetére
Én mindig kiállok és végig kiállva megyek, mert amikor vettem az outimat akkor a legkissebb fokozat 39/12 volt. Ezzel nem sok esély van leülni. Szóval így szoktam meg és végig kiállva megyek még az 5-6 % os emelkedőkön is.
Bár a mostani legkisebb fokozatom a 39/25, amit direkt a Semmeringen való mászásokhoz állítottam össze. Na az ott kemény volt 12-13 km en keresztül kiállva az átlag 10-12% os hegyen, ami néha belement 17-18%-ba is.
Az volt a nagy élmény mikor megláttunk az út mellett egy 23%-os táblát, na ott majdnem sírva fakakdtam, mert oda már tényleg nem volt áttételem. Aztán kiderült, hogy kamu tábla, mert ott is a legnagyobb "csak" 13% volt. Ha megint megyünk idén, tuti hogy be kell szereznem egy 34/50-es hajtóművet, hogy azért le tudjak ülni néha a mászásoknál.
Amúgy engem már sokan megszóltak emiatt, hogy miért kiállva megyek. De nekem ez a kényelmesebb, mondjuk a láncaimnak meg nem biztos -
Mr.Csizmás
félisten
[link] bicaj vs. bkv
ilyenkor mindig meggondolom, hogy forgalmasabb uton akarok e menni turazni
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
deicide
veterán
válasz Mr.Csizmás #42162 üzenetére
Ludsimon világhírű lett, már a BKV figyelőn is fenn van
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
JColee
őstag
válasz Doki-HUN1978 #42167 üzenetére
Ez már a vágott videó, az eredetire itt vannak a reakciók.
-
Szakbarbár
aktív tag
Toomy, képzeld el én mit szenvedhettem a dombokon 44/24-es áttétellel, 150-es hajtókarral. Ahol a régi biciklivel tolnom kellett, ott most ülve feltekerek.
Kár hogy nem tudom tartani senkinek sem a tempóját, pedig szívesen csatlakoznék máskor ha valaki errefelé jár. Nekem ez a kedvenc útvonalam. Idén is tuti párszor végigmegyek ha az időm engedi. Esetleg tehetek Gyermely felé kitérőt tenni ha valaki onnan jönne.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #42162 üzenetére
Ekkora egy szar oldalt!!
Direkt mentem volna flame war-t indítani arra a blogra, erre még a most létrehozott t-online accommal meg nem enged belépni. -
JColee
őstag
válasz lsebestyen #42173 üzenetére
Szerintem nincs igazam, ez egy friss termés. Nincs a fáknak levele, valszeg ez mostani.
-
Mr.Csizmás
félisten
barkacsolos tema:
van egy fasza 26-os ffi vazam, szeretnek adni neki egy reviziot (valami guberalt vaz, de rohadtkonnyu, az egesz bicot felkezzel siman megemelem, pedig nem vagyok gyuros)
szoval kellene uj felni, abroncs (50-50% aszfalt/terep), jobbfele belso (szuroska), uj valtokeszlet, hajtomu (fullosan), uj fekek (esetleg hatulra teheto tarcsa? kisebb valto eseten?), kormany, es oldaltaska. ezekre mit tudtok javasolni? koltseghatekony megoldas kellene, valahol a tescos 999ft-os felett par lepcsofokkal, de azert a helyi lomokat nem akarom felvasarolni.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #42175 üzenetére
És ha veszel használtan egy komplett bringát és átépíted a saját vázadra?
-
lsebestyen
addikt
válasz Mr.Csizmás #42175 üzenetére
hatso tarcsafeknek nincs sok ertelme egy jo v fek ezerszer tobbet er
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz lsebestyen #42178 üzenetére
akkor marad a tobbi osszelegozasa.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
ludsimon
veterán
undefined
-
lorcsi
veterán
-
Auratech
őstag
válasz lsebestyen #42178 üzenetére
Igazat adok, de a tárcsafékre az én érvem, hogy a kerékbe tett nyolcast jobban tűri a tárcsafék, míg a többi szarul felüt, ha jól be van állítva és jön a véletlen padkázás. A nedvességre sem olyan érzékeny. Legalább is saját tapasztalásból gondolva.
Auratech Field Recording
-
lsebestyen
addikt
válasz Auratech #42186 üzenetére
Régen én is szerettem volna egy tárcsaféket, de egyrészt itt is mondtátok h hülyeség, aztán utána olvasva beláttam én is h full felesleges, kb. többet árt mint használ...Nekem V-fékem van a montin is, és még nem volt olyan h ne tudtam volna megállni...Corratec fékpofa van benne, baromi jó. Tárcsafékek terén nem nagyon vagyok otthon, de gondolom nem 5rugó egy normális tárcsafék, V-féket meg ki lehet ennyiből hozni.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Auratech #42186 üzenetére
jooo, de en nem vagyok annyira pro trekkingezni szeretnek, ott a megfekezettseghez eleg egy jol beallitott normalisabb elso-hatso fek, nem?
- tavaly?elott? sopronban csinaltam a horrort, brennbergbanyarol jottem le bicajjal, cseppesre olvadt a tesco tusko, igaz fogta vegig, meg 2x megalltam hulni, de a gumi osszeegett a sarral -
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
lsebestyen
addikt
válasz Mr.Csizmás #42189 üzenetére
Brennbergbányáról mindig az jut eszembe h kva másnaposan kellett 12km-t futnom egyhuzamba Persze fel hegyre, meg le...
-
deicide
veterán
válasz lsebestyen #42190 üzenetére
Mer' üldözött a jeti?
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz lsebestyen #42190 üzenetére
[link] felfele sardagonya, mert esett az eso elotte, lefele meg zooom, versenyeztem a busszal
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Ha új kormány csapágyat szeretnék a bringámba, milyen adatokat kell tudnom róla, vagyis hogyan kérjem a boltban/nézzem a neten? Köszi!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Teasüti
nagyúr
Alu vázon lévő lyukakat hülyeség lefedni, esetleg hasznos, vagy konkrétan nem szabad?
Gondolok itt a sárvédő és a kulacstartó rögzítő furatokra. Előbbiek mellett látok egy-egy (szellőző?) lyukat is.
Ezeket érdemes praktikusan bedugózni, vagy leragasztani?Más:
Görgős fékről mi a véleményetek? Megéri váltani rá V-fékről? -
zoli03
őstag
válasz Teasüti #42194 üzenetére
Fékerőre jók, ismerősömnek van. Nagyobb fékerőt nem hiszem, hogy elérnél vele egy jobb V-féknél, viszont nemigen kell karbantartani, ez igen nagy előnye. Akár több ezer km-ig hozzá se kell nyúlni. De nem tudod minden agyra rászerelni, csak hozzávalóra. Agycserével meg a kerék újrafűzésével nem hiszem, hogy megérné lecserélni a V-féket.
-
Teasüti
nagyúr
válasz csabi94 #42195 üzenetére
Láncvilla belső oldalán szokott lenni lyuk, ott még el tudom képzelni, h ki/bejut a pára, vagy a víz.
De ha egy alsócsőbe jut be vmi, az hol jön ki? Gondolom ha felrakok egy-egy kulacstartót, akkor az alsócsőnél és a nyeregvázcsőnél már se ki, se be.Most ismerkedek első ízben az SS montikkal, egész szimpatikus koncepció.
Át lehet építeni ejtőpapucsos mtb vázat SS-re?
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
- Kipróbáltuk, remek lett a One UI 6.0
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xbox Series X|S
- Okos Otthon / Smart Home
- LED világítás a lakásban
- Bittorrent topik
- További aktív témák...
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen