- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
Hirdetés
-
Egyszerűsíti termékportfólióját a HP
ph A cég úgy láthatja, hogy a túl sok márkajelzés nem tesz jót az átláthatóságnak.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz csiribucsiri #8698 üzenetére
Nem tudom ki csinálta, deeee:
- erre figyel valaki vagy ez meddig lesz kinn? Mert el fogják lopni a bicikliket.
- a felét a bringaparkolónak elfoglalja a reklám -
czanga
őstag
Lámpának pedig (ez az infó másnak is jól jöhet) tényleg olcsó alternatíva az orfeusz led-nél szerválni nagy fényerejű cree led-del szerelt lámpát, viszont kerékpárra szereléshez konzolt ne ott, mert az kritikán aluli.
Alapból is nagy fényerejú leddel árulják őket, de sokban ki tudják cserélni kb plussz 600 HUF-ért cree led-re, így a lumen szám megkátszereződik, de a lámpa alapból is 100 lumen környéke, ami jóval több mint a kerékpár boltokban kapható lámpák fényereje, és komoly 2000 HUF. Tapasztalataim alapján városban egész jó. Szokásos 3db AAA elemmel működikhasonlít a bikefun, trinity és egyéb modellekre, de csak külalakban, mert fényerőben fényévekkel jobb
[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
-
Idiofil
aktív tag
Helló Mindenkinek!
Alap normális kerékpár vásárlása elött állok. Néhány kiszemelt maradt, szinte 1 árban vannak. Hause Grizzly 2011, Caprine Cherokee 2010, Schwinn-Csepel Ranger 2011, Capriolo Mertopolis, Capriolo Passion.
Ki melyiket ajánlaná megvenni? Szinte 100% városi használat lenne, max döngölt földút.
Vélemények ezekről a kerékpárakról?
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv"Those who want respect, give respect"
-
dqdb
nagyúr
Próbálj megállni 50km/h-ról folyamatos gyenge fékezéssel illetve 2-3szakaszos "majdnem satuzással" ugyan azon a távon. Aztán fogd meg a tárcsát és kiderül hogy valami hiba van a képletben.
A hiba a fránya linearitás feltételezésében van, ami sajnos csak a legritkább esetekben igaz fizikai folyamatoknál.Amúgy jól emlékszem, hogy a Mátrában te már sütöttél tárcsát?
grabber: Súlyra is fontos,mert hába van nekem mtb vázam,országútra képeztem ki és így 12KG csak.
Gonosz leszek, alumínium hardtail montinál egyáltalán nem számít kevésnek a 12 kgHol és mennyire szeretnél látni a lámpáddal, illetve milyen üzemidőt vársz el tőle? A linkelt DX900-as lámpa az a kategória, amivel 4-5 órán keresztül lehet a legmagasabb fokozaton világítani, és ezen fokozaton simán lehet terepen (tényleg terepen, azaz erdei ösvényen/sziklás út) 25 km/h környéki tempót tartani.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
fpeter07
veterán
Akkor eléggé lemaradtam a magam ~1300 km-ével.
Találtam egy nagyon mtb kört. 9 km hosszú körülbelül. Egy gyönyörű zalai dombra vezet fel. A terepről csak annyit, hogy tele van apró és kevésbé apró kövekkel, így az állva tekerés teljesen kizárt, ha a nyergen ülök, akkor is elég gyakran kapar el a hátsó kerék. Hogy ez még érdekesebb legyen szakaszonként homok van, ami teljesen kitikkadt ebben a hőségben, szerencsére nem mély. Egy részt nem tudtam kitekerni, a földet egy kis nyomon kívül teljesen beborították az apró kavicsok. Megállni nem szabad, mert az elindulás elég problémás.
Hazafele megnéztem az országos bajnokságra kijelölt pályát. Hát egészségükre! A mászások nagyon meredekek, a lejtők nagyon lejtenek. Sok a letörés, amik nem is oly kicsik. Felfelé toltam... lefelé is. De ezt tényleg meg kell néznem. Alig bírtam feltolni némely részen. Ez már tényleg az a pálya, amit gyalog se járnék be.
/Ende
-
Vasinger!
nagyúr
Halkan belinkelném az eladó bringámat ide. Hátha érdekel valakit. Esetleg ha valaki keres ilyen árkategóriában, nyugodtan ajánlhatjátok neki.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz fpeter07 #8710 üzenetére
Na hogyha itt a "kinek nagyobb" verseny megy, beszállok. Aszongya, jún. 3-tól júl. 10-ig kétszer egy hét kihagyással (meló ill. betegség) összesen 376 km és 7502 m szint, 30.479 kalória. 168 km kivételével végig terepen. Nem tudom, jó-e, de a szint érték tetszik, meg a naptár is, heti 3-4 bringázás megvolt a kimaradó hetek kivételével. Na még két-három ilyen hónap nagyon kell.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Vasinger!
nagyúr
válasz ludsimon #8712 üzenetére
Heh, észrevettem a ' ' jeleket
Még nem vettem semmilyet, de ha eladom hamarabb az nem baj, van átmenetileg egy merev villás bicóm. Holnap megyek biciklit próbálni Meméhez. Ugye van a fully és ugyannyiért a Giant. Nagyon csábító a dupla légkamrás RS Reba...Bár a 120-as Manitou Black sem rossz darab.
Szerintem az egyikre már lecsapok...
dqdb: Hát, ha valóban karbon akkor biztos megveszem már holnap . Bár ugye fully, de jó lenne, ha nem rázná a hátsómat az út...
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #8713 üzenetére
7502 m szint
a többi szám nem érdekes, ez itt a lényeg, és ez szép nagyMa délután tekertem a városban, még a menetszél is égetett ... Remélem holnap estére kellemes lesz a klíma a félig nightride-ra.
Vasinger!: próbáld ki előbb az a Rebát, és nem akarod utána a Manitou-t Ha az a Giant felszereltsége, amit linkeltél, és jó állapotú, akkor az egy főnyeremény.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
KrAt
veterán
Noh megjöttem vidékről, kicsit állítgattam a bringán, vettem rá egy Blackburn Atom 2.0 órát, aztán pózoltam vele. Képgaléria a képre kattintva érhető el
Mentem is vele egyet, míg a slick-es XC-vel a 25-30 km/h volt a kényelmes tartomány, addig az outival ez inkább a 30-35 km/h-s tartomány, s teljesen más érzés.. Valami annyira jó dolog, talán azért, mert mindig is akartam egy outit Nemtudom..
Amúgy lemértem, 10,9 kg körül van a bringa. Sztem az egész jó súly..
IMÁDOM!!
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
Szép bringa, könnyű bringa, kilátás is van, de miért csak mellette pózolsz, és nem rajta? Ezután várjuk a 100+ kilométeres túrabeszámolókat, az outi birtoklása kötelezettségekkel jár
A nyereg biztosan jól áll? Kényelmes így? A képek alapján nem vízszintes, kicsit hátrafelé billen, erre az lecserélt nyeregcsövem miatt nagyon ráállt a szemem.
tekeyagd: a karbon nyeregcső a szkandium vázon sokat javított kényelemben, főleg a kis amplitúdójú, de nagy "frekvenciájú" egyenetlenségeknél, mint a macskakő. Még nem ültem karbonvázas bringán, de ha már egy csődarab ennyit tud, el tudom képzelni, mi mindent kimozog annak a hátulja.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
KrAt
veterán
Köszi! Igyekszem rajta is, most meló mellett nem tudtam még nagyot menni vele, csak próba volt
Nyerget nem is figyeltem, igazából egyelőre csak hátratoltam, és mentem vele. Perpill nem éreztem, hogy ne lenne jó, de ez 5km-es "táv" volt csak Hosszabb úton, illetve az új nyeregcsővel majd kipróbálom, milyen
-
nagyúr
-
szki
őstag
válasz fpeter07 #8710 üzenetére
Azért más terepen gyűjteni a kilométereket, és más aszfalton. Az a tereppálya engem nem vonzana. Túl veszélyes terep, és én nem szeretek elesni, mert az egészség a legfontosabb...
Azért nekem most este is beficcent egy 80-as 3 óra alatt. Sikerült kb alföldi útviszonyt találni Bajánsenyéig (szlovén határ), azaz minimális szint lett (150-200m)
(#8713) Ariadne: Minden tiszteletem a hölgyeké! Nagyon kemény az a szint!
Itt nyár, és tekerünk(#8718) KrenAtesz: Egy picit (nagyon!) irigykedek az új bicajt látva. Tényleg hátulról nagyon kecses a bico...
(#8697) grabber: Hétfőn Pécsre autóztam. Ha már ott voltam, akkor 3 Lidl-be és egy Aldiba is benéztem, mert lábpumpát kerestem. Sehol se volt, de kmórát több helyen is láttam. Végül hazafelé Szigetváron betértem a 4. Lidl-be. Ott volt minden bicajos cucc, mi szem-szájnak ingere!
Amúgy minden elismerésem a 330km-es túrához! Tudom pontosan milyen ekkorát tekerni
Nyereggel milyen volt a kapcsolatod az út végén?[ Szerkesztve ]
-
postajoska
tag
Üdv!
Van egy 2006-os UMF Hardy 4 fekete vázra épített bicóm. Ezen van pár kopás, amiket feketével szeretnék eltűntetni.
Szerintetek mivel és hogyan csináljam? (Ja és ugyanezzel a módszerrel szeretném átfesteni a nyeregcső bilincsemet is)
-
venember83
nagyúr
válasz Vasinger! #8714 üzenetére
Egyikkel sem jársz rosszul, bár a Black nem hasonlítható a Rebához, de mondjuk a gépek többi része se éppen összehasonlítható. Bár kicsit idegenkedek a használt, szénszálas váztól, de én valószínűleg a műanyagot választanám ugyanazon az áron ugyanazt az állapotot feltételezve.
-
Flow
senior tag
Gratula! Én is így voltam az outival, bár a tied pár kategóriával feljebb van... Én most érzem azt, hogy megérett a váltás. Sok örömöt kívánok és kevés bosszankodást az új szerzeménnyel!
Aztán mehet ám a nyeregből kiállás... hm ... a tömeg üvölt, leszakítod a 16%-os emelkedőn - aminek aszfaltjára a Te nevedet írták színes festékkel - a képzeletbeli versenytársakat, a cél már csak pár száz méter, katarzis közeledik...
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Teasüti
nagyúr
Ácsi, lejtőzésről volt szó, aka sebesség tartása.
És azt fejtegettem, h azonos rendszer esetében a szakaszos fékezés okozta hőhatások grafikonja amplitudóinak átlaga éppen azonos lenne a folyamatos fékezés közel lineáris grafikonjával.
Érv? Ellenérv?szerk: amúgy is, ha már meg akarnék állni, akkor mégis mi frászért kéne szakaszosan fékeznem jó tapadást feltételezve?
Tovább megyek, ha egy egyszerű megállás következtében máris túlhevülne a tárcsa, akkor ott bizony igencsak alul lett méretezve vmi.[ Szerkesztve ]
-
addikt
A sportstracker-el mértem ameddig le nem merítettem a telefonomat.Hellorobi néven vagyok fent.
Volt 2 db olyan emelkedő,hogy beszarás.110m szintkülönbség km-eken belül.
Az ülés.Kb 140km után fájt.Zselés ülésem van.Egy ideig ok,de még nem volt a seggem se bejáratva hozzá Utána már azon gondolkoztam,lehet-e vízhólyag a seggemen,de nem mertem megnézniKrenAtesz: grat hozzá Az enyém MTB és csak 1 kg-al nehezebb,de drága is volt az alu villa Félterep gumival 4 bar-on 25km/h volt a kényelmes.Hosszútávon sokat számított volna az a +10km/h
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz Teasüti #8731 üzenetére
Én is lejtőzésről beszéltem, síkon nem igazán szoktam kihajtani az 50-et
Szakaszos fékezést a gyakorlat már rég alátámasztotta, én nem tudom ezt neked semmilyen fizikai képlettel alátámasztani, de így van.
Egy egyszerű megállásnál nincs is ilyen gond, de egy félórás folyamatos lejtőzésnél már igen. Ott nem lehet végig húzni a féket... -
XP NINJA
őstag
na megyek most egy 15-ös kört. mindenkinek ajánlom az időpontot.
-
nagyúr
-
KrAt
veterán
Köszi mindenkinek!
Amúgy az normális, hogy a küllők ennyire keresztezik egymást? Értem ezalatt, hogy a küllő belülről indul, majd kívülről kerüli meg a keresztező másik küllőt, majd csatlakozik a felnihez..
Amúgy tökjó, fel lehet tenni a Blackburn órát a strucnira, tökjól néz ki
-
szki
őstag
Valaki írta régebben, hogy a DH-sok vagdossák a bütyköket a gumikon. Most nekem is le kellene vágni pár bütyköt, mert kényszerből vissza kellett raknom az alábbi képen látható gumit a hátsó kerékre (5,5 Bar-ra felfújva 28-29 mm széles). Nagyon tapad a puhára olvadt aszfalton, vagy göröngyös terepen.
Szóval ugye nem túl elvetemült ötlet levagdosni az oldalra kiálló bütyköket?(#8732) grabber: a nyerget épp ezért kérdeztem, mert az kritikus ennyi tekerés után.
(#8734) XP NINJA: már most baromi meleg van. Remélem esni fog az eső délután
(#8736) KrenAtesz: szerintem nekem is így van fűzve (épp itt a kép). Stabilabb biztos.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
vagy jobban megnézve, lehet hogy csak 2 kereszttel van fűzve
(#8737) szki: nem hiszem, hogy sokat számítanának azok a bütykök, az már nem a futófelület.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz rétisün #8739 üzenetére
Tökéletes aszfalton tényleg nagyon jól gurul a gumi. De mostanában sokszor olvadt bitumenes aszfalton is tekerek, meg nagyon rücskösön is, ahol számít azért minden pici (oldal)bütyök is.
Meg kb 92 kg vagyok, és a gumit se fújhatom 5,5 Bar-nál többre elvileg. Szóval a gumi futófelülete is jobban szétterül, mint egy 70 kg-os outis testalkatú kerekesnél, és 8,5 Bar-ra fújt gumiknál...
Péntek estig nem nyúlok hozzá, aztán majd meglátom, mert úgyis esedékes egy kis karbantartás. -
Ariadne
őstag
Azért más terepen gyűjteni a kilométereket, és más aszfalton. Az a tereppálya engem nem vonzana. Túl veszélyes terep, és én nem szeretek elesni, mert az egészség a legfontosabb...
Na ez az, a legtöbbünknek valamelyik szakág jobban fekszik, mint a másik. Nekem amióta először vittek terepre 5 éve, csak az megy, az aszfaltozást unom, pláne nyáron a csillió fokokban nem tudom elképzelni, hogy kedvem legyen kimenni tekerni. Bezzeg a kellemes hűvös szél az erdőben, meg valami jó kis csikicsukis ösvény, mmm. A terepezést egyébként nem gondolom veszélyesebbnek, egyetlen igazán nagy bukásom pl. aszfalton volt, orrtöréssel és János-kórházzal, szerintem az a veszélyesebb. Egy elfékezett kanyarban legalább olyan sérüléseket lehet szerezni, mint terepen, sőt aszfalton még az autók is potenciális veszélyforrás, az erdőben nem. Kinek a pap, kinek a papné. De legalább Süni sincs egyedül mostanában a topikban az aszfalt fan kategóriában.
mindenki: Apropó, Gázlóra jön valaki? Bármilyen montival vagy crossal is simán teljesíthető, murvás és aszfaltos részekből áll a teljesítménytúra, ezért a relatíve nagy táv és szint ellenére nem olyan nehéz, és 10 óra a szintidő. Igazi montis terep nincs benne, semmi gyökeres mászás vagy lejtőzés. Bár a murva is tud gonoszul megviccelni... A gázlókat sajnos kikövezték, azokon egyszerűen át lehet gurulni idén. De azért gyönyörű a környék, csak ajánlani tudom mindenkinek (aki nem megy 24h-ra)!
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nagyúr
-
Ariadne
őstag
válasz Napfénysüti #8742 üzenetére
Sajnos tavaly Salzkammerguton (klasszikus montis maraton, brutális szintkülönbségekkel és rengeteg magyar résztvevővel, most lesz szombaton a következő) is meghalt valaki, állítólag a szakadék szélére ment ki és ott előzött. Bár igaz azt is mondta olyan, aki ott volt, hogy akkora szakadék volt, aminek ép ésszel nem lett volna szabad kimenni annyira a szélére... Hát, végülis annál jobb, mintha az utcán üti el az embert egy részeg autós...
venember83: Nana, csak nem tervezel átállni a sötét oldalra? Segítség, segítség, linkeljetek gyönyörű montikat, különben elveszítjük!
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
venember83
nagyúr
válasz Napfénysüti #8742 üzenetére
Igen, mert a DH-soknál már mindenük ki van párnázva. Mondjuk nem is baj, olyan sebességeknél és olyan terepen... Bár túrázásnál is csúnyán megviccelhet a természet, nem kell más csak egy komolyabb széllökés egy meredély szélén.
rétisün kolléga, neked milyen testmagassághoz milyen vázméretű bringád van? Jól gondolom, hogy a 176 centimhez 54-55-56-os vázméret kellene nekem?
Ariadne: Nem átállás, de én szeretem az egésznapos aszfaltozásokat is, arra meg országúti való.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #8744 üzenetére
igen, 54-56-os, vagy egyes gyártóknál M-es.
"de én szeretem az egésznapos aszfaltozásokat is, arra meg országúti való."
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
válasz venember83 #8744 üzenetére
Az outisoknál meg gondolom a asiak lenne a lényeg mivel ott a fejsérülésekbe szoktak belehalni. Nem tudom mit hordanak mondjuk egy Tour de France-on de nem lehetne valami karbon.kevláros kicsit jobban védő sisakot adni nekik ami jól van bélelve? Mert azért ők elég nagy sebességgel tudnak menni.
Mindenhova meg kellene találni a megfelelő védőfelszerelést, tudom nem mindig kényelmes (floorballban voltam kapus ott meg lehet dögleni melegben egy olyan szerelésben de csak az véd a labdától... ).
Lehetek őszinte az általad linkelt bringával kapcsolatban? Nekem nem tetszik. Túlságosan íves.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Fáraó
őstag
Ari! Linkeld már be a Nomad-ot, mint hittérítő képet!
Najó, majd én: [link]
[ Szerkesztve ]
VIGYORRRGAZMUS.....
-
Ariadne
őstag
Egyet gondoltunk, épp most akartam. De megelőztél. Aaaaannyira szép..........
Napfénysüti: A Nomad az én all time favourite álombringám, konkrétan ez a piros. Az ideieknek 2000 dollártól indul az ára, és ez még nem is a karbon változat. itt a márka honlapja
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nagyúr
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SSD kibeszélő
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Tippmix
- Egyszerűsíti termékportfólióját a HP
- Amazon Fire TV stick/box
- További aktív témák...
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
- DOBOZOS Lenovo ThinkPad T14s Gen 3:R7 PRO 6850U,32GB DDR5,2TB,vil.HU bill,Radeon680M,400nit 100%sRGB
- Ricoh Theta Z1 360 fokos kamera
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen