- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Mobil flották
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iOS alkalmazások
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
ph Persze ebben a Qualcomm mellett fontos szerepe van a Microsoftnak is, aki teljes erővel beállt a CoPilot+ PC programba.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz venember83 #8650 üzenetére
-
N.GÁBOR
aktív tag
válasz Ariadne #8625 üzenetére
Mikor még a Kellyseket nézegettem, akkor én is egy Exquisite-re pályáztam (aztán később egy Axisra), de a fent már leírt okok miatt végül egy Merida és egy Scott lett.
Nem akarom védeni a boltot, de rendkívül segítőkészek voltak (akkor is mikor gondunk volt egy túrán és Hozzájuk mentünk stb), így végülis nem kérdőjeleztem meg amit mondtak. Csak ajánlani tudom Őket. Aztán az is lehet, hogy már én memorizáltam rosszul valamit. (Nah, asszem mégis védem )
Egyébként igazad lehet, sanszos, hogy mindenki Távol-Keleten gyártat. Az is igaz, hogy a Kellysen kívül több gyártó modellje is csak a festésben tér el. Viszont van ellenpélda is, hisz mikor Kedvesemmel nézegettük 2009-óta és végül a megvásárolt 2010-es Scott Merida páros egészen más vázformát kapott.
Lehet, hogy igazad van és a kellékek tényleg többet számítanak, bár azért talán mégis van abban valami, hogy a váz az alap. Lehet, hogy butaság ez az okfejtés, de ha nem számítana annyira a váz, akkor pl a világversenyeken is oly mindegy lenne, hogy melyik márkánál vagy, hisz a kellékek úgyis a shimano vagy sram elit cuccai. Így ami eltérő az a váz és a bringás személye.Így a váz az a pont, ahol a gyártók megmutathatják, hogy mások mint a többiek. Nah, de lehet, hogy nem így van ám, ez csak saját vélemény.
Amúgy grat a bringádhoz, az Exquisite után sokáig csorgott a nyálam, szinte mindig nagyon szép festést kap.
[ Szerkesztve ]
May the force be with you!
-
dqdb
nagyúr
válasz N.GÁBOR #8652 üzenetére
Lehet, hogy igazad van és a kellékek tényleg többet számítanak, bár azért talán mégis van abban valami, hogy a váz az alap.
Van egy olyan felszereltségi szint, ameddig a váz különbözősége - ami ebben a kategóriában amúgy eléggé hasonló geometriát jelent mindenkinél - sem tudja elfedni a ráaggatott alkatrészek minőségbeli különbségét. Ha elértél felszereltségben egy kellően magas szintet, ahonnan már csak nüanszokat tudsz felfelé lépni aranyáron, akkor jön előtérbe a váz, mint differenciáló tényező. De ez a szint nem az általad korábban említett összeg szintjén mozog sajnos, hanem jóval magasabban.Hiába pakolsz rá egy hi-end karbonvázra - szélsőséges példa - Tourney-Altus szintű cuccokat, a végeredmény borzalmas lesz, mert nem azt fogod érezni menetközben, hogy hű, de jó a vázad, hanem azt, hogy már belehajlik a lánctányér tekeréskor az első váltóba, már megint elállítódott a hátsó váltó, és recseg-ropog alattad az egész konstrukció. Ha egy átlagos alumíniumvázra pakoltál volna Deore szintet, akkor használhatóságban jobban jártál volna, valamint súlyban is könnyebb lenne.
Amúgy a tavalyi-idei modellekre a Kelly's néha borzalmas alkatrész-összeállítást képes felpakolni. Néhány nagyobb névvel (XT hátsó váltó a tipikus PV példa) eladhatóbbá teszik a bringát a nem hozzáértőknek, közben ott spórolnak, ahol lehet, de nem kellene (gyenge kerékagyak). Most nem keresek vissza a topikban, de pár hónapja volt szó olyan 2011-es modelljükről, ahol Altus-Acera-Alivio-Deore-SLX-XT szettekből is volt alkatrész ugyanazon a
karácsonyfánbringán ..[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
fungeld
aktív tag
válasz venember83 #8650 üzenetére
Nem tudja valaki, hogy markolatváltónál, hogyan kell bowdent cserélni, esetleg kérhetnék egy videót vagy leírást róla?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
nagyúr
Nekem ezért is ajánlotta kollégám a 2009-es RM-et ami viszont ahogy láttam mint márka nem túl népszerű itt. Viszont ugyanannyi pénzért mint egy Kelly's vagy más márka legalább Alivio/Deore váltó került rá nem Acera. Ha meg tényleg nincs igazánk ülönbség a vázak között akkor azzal végülis rosszul nem járhattam. Eddig tetszik (egyedül a nyereggel van gondom de ez lehet még az én hibám ).
Truvativ mint márka jó amúgy mert a hajtásom az.Més que un club!
-
rétisün
veterán
kiváncsiból megméregettem magam, és beírtam a fit-calculatorba....
a számítások szerint 10 centivel lejjebb kéne lennie a nyergemnek, mint most van, de úgy általában is kisebb bicaj kéne.
ha megfodítom, és 10 centivel van feljebb a nyergem mint kellene, akkor el se érném a pedált. pedig elérem, sőt nem is érzem, hogy billegne a csipőm, ami ugye a túl magas nyeregre utal.vagy csak nagyon elmértem valamit.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz rétisün #8658 üzenetére
Nagyon hosszú a lábad! Vagy 160 centiméteres vagy, amit eddig nem tudtál?
Lábhossz mérésre van egy jó módszer, amikor könyvet kell feltolni a gáthoz egy fal mellett állvaMa reggeli 50-es körben volt egy rövid erdei szakaszom, és jól jött egy kis hűs levegő:
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
úgy mértem, de sztem nagyon benéztem valamit
nem néztem, megmértem még egyszer, 1 centit tévedtem legfeljebb...
hol készült a kép?
(#8661) Cathfaern: nekiugrok majd még egyszer, de igazából nincs jelentősége, mert én jónak érzem a bicajt, meg úgyse fogok vázat cserélni, akármekkorára is számolja az oldal...
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #8658 üzenetére
Mezítláb voltál, és minden beállítás jó volt a kezőoldalon? (pl. nem meg bicikli típus) 10cm azért túl nagy különbség (főleg lefele) ahhoz, hogy kijöhessen ekkora érték Esetleg próbáld meg azt, amit írnak, hogy a méréseket ne egyszer végezd el, hanem 3 kört, és átlagold az értéküket.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Ariadne #8642 üzenetére
Hogyne lenne gond, ha megégeted!!
Ha ez vmi edzett anyag, akkor abban a szent pillanatban fellágyul és eldobható.
És egy féktárcsánál kézenfekvő lenne egy kopásálló felületi edzés.
Bár, mivel alig van benne anyag és nagyon hamar felszökik a hőmérséklet (még a masszív autós tárcsáknál is másodpercek alatt száz fokokat emelkedhet akár - jó az mondjuk verseny körülmények között), nem is olyan biztos az az edzés. Én még vmi olyat tanultam, h 3-400°C környékén már visszalágyul az anyag. De ez régen volt és már sokat felejtettem.De abban biztos lehetsz, h ha megég, akkor károsodik: szerkezetileg méret- és alaktűrésében és/vagy anyagában egyaránt.
Tehát biztosan nem tudni, h egyáltalán van-e értelme ezeknek a fura lyukaknak?
Nekem pl jobbnak tűnik egy egyszerű kör alakú teli tárcsa.Más: fékezési technikából ki milyet használ? Ugye az alapelv az lenne, h szakaszosan fékezünk.
Na de én ezt már autónál is inkább hanyagolom, biciklinél meg főként.
Elvégre ugyanazokat a mozgási energiákat kell megfogni mindkét esetben (folyamatos és szakaszos), a visszahűlés is ugyanolyan mértékű (vagyis nem, nagyobb hő különbségnél gyorsabb a termikus kölcsönhatás is, általános iskolai fizika alapján).
És az a bajom, h ha egy meredekebb lejtőn elengedem a féket, akkor rohamosan gyorsulni kezdek, akár néhány másodperc alatt 20-ról 30-ra, stb. És utána meg bazi nagyot kell rántani a féken, hogy 30-ról megint 20-ra essen le rövid idő alatt. És ezt nem érzem biztonságosnak, h folyamatosan a határig feszítem a fékerőket és mindezt 4-5 másodperces szakaszokban.
Nem jobb inkább folyamatosan tartani kisebb fékerővel? Biciklinél meg eleve két független fék van, ha az egyik elkezd visítani, ott a másik. -
Misály
addikt
"Én merev vázassal közlekedek terepen. Persze néha jó lenne, ha mozogna a hátulja is. De nem érzem úgy, hogy lassan közlekednék. Igaz nem DH-ra használom a bringát"
Egy eve en is ezt gondoltam, a merev vaz noveli a sebessegerzetet a pattogassal, majd amikor felulsz egy fullira ami nem nyekeg zorog, hirtelen osszeszarod magad Legalabbis nalam ez volt kora tavasszal.
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #8662 üzenetére
Tudtommal ezek a tárcsák már eleve edzettek, plusz viszonylag jól bírják a hőt. Ha fékpofával megégeted kicsit, akkor csak egy felső oxidált réteg képződik a tárcsán, ami hamar lekoptatható. A lyuggatás pedig csökkenti a fékerőt, cserébe gyorsabban hűl a tárcsa. Valamit valamiért.
Fékezés: a folyamatos fékezésnél nincs ideje lehűlni a tárcsának, tuti megsütöd komolyabb terepen, szakaszosan kell fékezni.
[ Szerkesztve ]
-
Misály
addikt
válasz venember83 #8665 üzenetére
Az egetes fugg a fekbetet anyagatol, a gyantas nem egeti cserebe gyengebb a fekhatas, en iden szinterezettel megyek es ott vannak a szep fekete csikok a tarcsan ( pedig 203/185 os meret ), szeretek hirtelen fekezni.
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #8662 üzenetére
venember83: A lyuggatás pedig csökkenti a fékerőt, cserébe gyorsabban hűl a tárcsa. Valamit valamiért.
Az sem elhanyagolandó, hogy egy 185-ös Cleansweep G3 ennyire lyuggatva is 200 gramm, gondolj bele, milyen dög nehéz lenne tömören. És hidd el, nem semmi fékerőt lehet elérni egy ilyen tárcsával.Fékezéskor rengeteg hő termelődik, annak gyorsan távoznia kell, nehogy megszűnjön a fékhatás. A Shimano 2012-es XT fékjein már külön hűtőbordák is vannak a féktesten, bár nem tudom, ez mennyire szükséges valójában, és mennyire szükséges a marketing szerint
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
nagyúr
Ha már a fék szóba került: kerámia tárcsa nincs bringához?
Més que un club!
-
venember83
nagyúr
válasz Napfénysüti #8668 üzenetére
Bitang jó lenne, mivel alaposan fel kellene melegítsd, hogy fogjon.
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #8669 üzenetére
Arra nem sikerült rájönni, hogy ez most komoly, vagy poén, hajlok az utóbbira.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
nagyúr
válasz venember83 #8669 üzenetére
Igaz erre nem is gondoltam. De mondjuk hardcore DH-zásnál se jönne jól?
Vagy esetleg azt kéne hogy egy kocsival folyamatosan fékezve meghúzatni a bringást és mehetne is egy futamra.Közben látom hogy nem is kérdeztem hülyeséget mert van.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Misály
addikt
válasz venember83 #8673 üzenetére
Felted a tarcsat mi?
-
Zebu
addikt
Jól mellément itt a GPS
-
golyani
addikt
valahol volt szó arról is, hogy a fémes pofa elvezeti a hőt a féknyeregbe, míg a gyantás vagy organikus vagy milyen, meg szigetel, és a melegből többet kap a tárcsa. az lehet, hogy a gyantással kevesebb hőt termel.
-
szki
őstag
válasz rétisün #8660 üzenetére
"hol készült a kép?"
Frissen indult blogomban a válasz(#8674) ludsimon:
"Úgy látom a Zalaiak igazi szorgalmas outisok.
Tekernek reggel este meg talán délben is."
Nincs outim még, hanem trekkingezek. Bár van még jópár bicajom... Most 3 hétig reggel és este tekerek egy ötvenest. A déli időszakot meghagytam Rétisünnek
Nem régiben linkelték azt a cikket, hogy UK-ben, Belgiumban, és Hollandiában a munkáltatók pénzbeni hozzájárulással támogatják, ha a dolgozók bicajjal járnak munkába. Én a leendő lakóhelyemtől egy 50 km-re lévő munkahelyre edzekPersze Budapest más világ bicajos szemmel. Itt a szlovén határ mellett teljesen más világ van.
-
rétisün
veterán
"Aki még lehet nálam is többet teker"
eddig lehet, hogy így is volt, de sztem heteken belül simán elhagysz. (~ 5300km-nél tartok idén, plusz pár 100 melóbajárás) ahogy elnézem az endomondo-n a napi 3-4 tekerést
hogy mást ne mondjak, utálok korán kelni, a délelőtti bicajozásra max olyankor tudom rávenni magam, ha délutános vagyok.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
amargo
addikt
válasz ludsimon #8639 üzenetére
Nekem nem szokott megjönni
De most komolyan erre vársz? Szétszedted a lámpád, mikor tudod, hogy hetek/hónapok kérdése, mire megjöhet, ha megjön és nem nyúlta le a postás vagy akárki. De, ha annyira kell, nekem is egy alu anya van berakva. Tökéletes, előtte is ezzel használtam és semmi baja nem volt. Tegyél bele egyet!“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #8665 üzenetére
Nem gondolnám, h az a pár másodperc, amíg megeresztem fék nélkül a gépet, vízválasztó lenne a visszahűlésben. Ugyanazok a feltételek vonatkoznak a hő elvezetésére folyamatos és szakaszos fékezésnél is. Fékezés közben is ugyanúgy leadja a hőt a környezetének a tárcsa/abroncs, mint előtte/utána.
És meredek utakon nem tudom megereszteni néhány másodpercnél tovább, h érdemben tudjon hűlni a rendszer, de cserébe rövidebb idő alatt nagyobb fékerőt kell kifejtenem (mivel ugyanazt a mozgási energiát kell megfognia így is úgy is) -> nem pont ugyanott vagyok?
A hőenergia ugyanakkora mindkét esetben, h most ez lassan, de folyamatosan keletkezik, vagy hírtelen, de jóval nagyobb léptékben... Mi a különbség?
A hűtés ugyanolyan mértékű mindkét esetben.Ha olyan úton vagyok, akkor mindkét módszerrel túl fog hevülni, nem?
De úgy érzem a szakaszossal felesleges kockázatot vállalok a menetbiztonságban.
Nem? -
amargo
addikt
Biztos, hogy növeli, de olcsón megúszom az érzést
Tréfát félre téve, ha nem lennék ennyire elégedett a mostani bringámmal, már lehet cseréltem volna, ettől még tervben van, csak nem motivál semmi. Inkább 29"-re ülnék, de akkor az is merev lenne."Nem gondolnám, h az a pár másodperc, amíg megeresztem fék nélkül a gépet, vízválasztó lenne a visszahűlésben."
Pedig sajnos a fizika így működik, a jobb hővezető jobban is vezeti el és gyorsabban is fog hűlni, mert elvezette onnan a hőt.[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #8684 üzenetére
Vitatkozhatunk elvek és elgondolások alapján elég sokáig, de az, hogy nálunk sokkal tapasztaltabb bringások úgy csinálják, ahogy írtam, az csak elmond valamit a valós gyakorlatról, szerintem. De természetesen mindenki úgy bringázik, ahogy szeretne. Ha nagyon bele akarsz menni, akkor javaslom a bikemag fórumot. Személy szerint nem látom értelmét, hogy belemenjek elméleti síkon egy vitába, mivel úgyis a gyakorlat számít, nekem meg beválik a szakaszos fékezés.
-
szki
őstag
válasz rétisün #8682 üzenetére
Március eleje óta kb 3800 km-nél tartok. De csak májustól nyomtam meg a kilométereket igazán. Július végére lesz 6200 km-em várhatóan, de utána sok lesz a nyaralás, és kevés a tekerés. Majd szezon végén elszámolunk, ki mennyire kényelmes
Azért ez a km mennyiség még sehol sincs, mikor értékesítőként autóval 60-80e km volt az éves megtett km-em.
Kelő nappal kell kelni, és reggel az igazi tekerni. Utána jól lehet melózni.Blog vége.. Mindenkinek jó bicajozást
-
Misály
addikt
válasz venember83 #8681 üzenetére
Nekem pont forditott a tapasztalatom a szinterezett erosebben fog mint a gyantas ami elozoleg volt.
-
carrot
tag
Üdv a dunamentéről. Bazi meleg van, vedeltük a sört, mondjuk még mindig érzem 1 kicsit a jó kis búzasört. Kb 80km volt a mai szakasz.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Amennyire én tudom és alapanyagokat tekintve is ezt gondolom, a szinterezet tovább tart, míg a gyantás jobban fog. Tapasztalni is ilyet tapasztaltam.
szerk:
Lehet azért más a véleményed, mert előtte gyengébb féked volt vagy rosszul tudom/gondolom.[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
addikt
Lassan 1 hete van saját biciklim.Bemelegítésnek egy 330km 24 órás úttal kezdtem
Röviden ennyi.Amiért írok:
Pár dolog hiányzik még a kerékpárról.Éjszaka nagyon gyenge a lámpája,van valami olcsó de jó lámpa?
Km óra kellene még,de a Lidl-be ami akciós volt,az már elfogyott -
czanga
őstag
válasz grabber #8693 üzenetére
Feltéve, hogy tényleg jó lámpát akarsz, tehát látni is, nem csak látszódni, akkor EZ a megfelelő választás. Ódákat zengenek róla.
A lidl-óra miatt ne fájjon a fejed, hamár ilyen olcsónjót termékekről van szó, akkor az aldi-ban kapható kerékpáros termékek odavernek a lidl-nek, és idén nekik még nem volt km órájuk, ezért nem kizárt, hogy lesz, hiszen konkurensek.
Amúgy cateye, vdo, sigma, hogyha boltból veszel.
-
venember83
nagyúr
A hétvégén Salz.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.augusztus 4.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest