Hirdetés

Aktív témák

  • Xantomas

    őstag

    válasz belaazallat #992 üzenetére

    Tourney -> Altus -> Acera -> Alivio -> Deore ->SLX/LX -> XT -> XTR (utóbbi csak versenyzőknek, és elitistáknak. Hobbistáknak felesleges, hacsak nem villogni akar vele, vagy túl sok a felesleges pénze, bár az új XTR fékek jelenleg mindent vernek fékerőben, és súlyban is)

    Ami lényegi különbség, hogy a 2010-es széria még: Torney, Altus, Acera, Alivio 8 sebességes rendszerekhez volt használható, a felette levőek 9 sebességesekhez.
    2011-ben pedig az Alivio 9 sebességessé vált, a Deore, és felette levőek 10 sebességessé.

    A tömítések minősége (esetleg egyáltalán megléte), anyaghasználat ebben a sorrendben növekszik, míg a súlyuk csökken.

    Természetesen elviszi a 9 sebességes váltó a 8/7 sebességes láncot is, és vica versa, de azt hallottam, hogy a 10 sebességes váltóknak már más a paralelogramma szerkezete, így a bowden húzás is más minimális mértékben.

    Ami biztos, hogy terepen Deore az első olyan fok, amit tényleg biztonságosan lehet használni, és tartós is lesz, de a régi Aliviók is azért elég jó minőségűek voltak, csak a tömítései voltak rosszabbak.
    Városi használatra Altus, Acera is megfelel, ha nem kapnak nagy terhelést.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Aktív témák