- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
Hirdetés
-
Mégis kap egy utolsó nagyobb frissítést a Redfall
gp A készülő update többe között offline módot is elhoz azok számára akik még mindig kitartanak a játék mellett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
-
K82
őstag
válasz pusszycat #49 üzenetére
Veszprém megyéről tudok Neked nyilatkozni: elektromos autó eddig balesetben nem gyulladt ki, ellenben a 8-as főúton Fehérvárig meg lehet számolni hány autó olvadt bele a környezetébe.
A villanyautónál az a probléma h hiába oltod el a tüzet, a kémiai reakciók miatt visszamelegedhet és így megint kigyullad. Hollandoknál, osztrákoknál van külön erre a célra rendszeresített oltókonténer.
Mondom azt egyébként h rollerből, telefonból még mindig több pukkant el mint villanyautóból - az utóbbiak is inkább töltés közben.Pixel / OnePlus Pad
-
Rowon
veterán
válasz LurkerSheik #47 üzenetére
Nagy a szád, pedig csak ugyanazokat az üres mondatokat ismételgeted, amiket a médiából összebogarászol. Szállj már le a földre, kérlek. Elhiszem, hogy itt a neten mindenkinek kicsit nagyobb az arca, mint élőben, de azért ez a stílus már sok.
""holott egy jó marketing és jó ügy lehet mögötte a föld megmentése ha igaz (lenne)."
Pont ezaz, hogy nem igaz, mert megint a vagyonosabb emberek játszóteréről van szó. Ha annyira érdekelve lenne ez a környezetvédelem dolog, akkor a kritikus pontokat, ahol szó szerint embertömegek vannak és embertömegek szennyeznek, arra fókuszálnának és azt próbálnák megfékezni. De nem ez történik, csak kenegetik a sz*rt ezzel az e-autózással és megint értelmetlen luxusra pazarolják az erőforrásokat.Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
senior tag
Mi az amit összebogarászok?
Szummázd ide.Addig a kommented a mondadód második feléből táplálkozik.
Nincs pénzed rá, (ezt nem tudom valójában de ez jön át a mondandódból)
a gazdagok csak hülyék, ergo csak sz@r lehet.
Szerintem ez frusztráltságra utal, nem objektivitásra.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
Rowon
veterán
válasz LurkerSheik #54 üzenetére
Éppen tudnék venni, de... minek? Lentebb leírtam, hogy autóban nem látom értelmét relatíve nagy összeget tárolni, mert gyorsan romlik az értéke. Lehet van bennem némi frusztráltság ezzel az egész klímamizériával kapcsolatban is és ez az e-autózás egy újabb, olyan pirula, amit folyamatosan próbálnak az emberiséggel lenyeletni és már hányingerem van tőle, hogy a csapból is az ilyen "karizmatikus hazudozók" meg klímapánikolók folynak. Holott mi közöm van nekem ehhez az egészhez? Én csak használom az infrastruktúrát, amit kiépítettek, megveszem a boltban azt, amiket a cégek legyártanak. Miért vagyok arra ösztönözve a bolti árakkal, hogy a környezetszennyezőbb, de olcsóbb terméket vegyem meg, aminek a csomagolásának az összéletciklusa lehet, hogy csak fél óra, ellenben akár több száz évig a földben marad? Szerintem fordítva felültették az embereket a lóra és most megy a felelősség áthárítása, meg az okoskodás, közben nem a fogyasztó a hibás, hanem a termelő.
Miért nem oldják meg az iparban, hogy a szén-dioxid és egyéb káros anyagok, helyben, a keletkezés pillanatában be legyenek fogva? Miért kísérleteznek utólag ilyen szén-dioxid fogó gépekkel? Miért nem a tömegközlekedést, a légiforgalmat, a hajózást szabályozzák jobban? Miért vannak az egekben az építőanyag árak, miért nem arra ösztönzik az embereket, hogy a házakat le tudják szigetelni? A napelemeket már fel sem hozom...
Tehát nekem ez az e-autózás tényleg egy frusztráló jelenség, olyan, mint az iPhone. Tulajdonképpen az utóbbi is minek, amikor az Android kb. mindennel is kompatibilis és sokkal könnyebb rá írni bármit is? Mi szükség van iPhonera? Meg még azok a gondolatok, amik most nem jutottak eszembe.
Nem mondtam, hogy a gazdagok hülyék, de egyébként... van egy csomó ember, akivel találkozok itt a fórumon is, hogy pénz az van keményen, de közben látszik, hogy full hülye. Tehát inkább költeni tud, gondolkozni meg nem. Az ilyen emberek hogyan gazdagodnak meg? Örök rejtély.Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
+1 Illetve a kapializmus lenyegeben is csorba esik manapsag. Nem feltetlen tudjuk megvenni azt, amit szeretnenk. (Legyunk tudatos vasaralok pl. es meg nagyobb lesz a felfordulas ) Pl : A gyartok dontik el, mit adjanak el, hiaba szeretnenk mast. En pl szerettem volna egy SION-szeru autot, ami nem egy feleslegesen nagy SUV, ami 800km-t elmegy egy toltessel, tankolassal akarmi es nem a gatyamat rohasztja le,ha javitani kell. En szeretnek egy iPhone mini v SE meretu Androidos telot, de nincsen evek ota. Szeretnek 100% pamut ruhakat, mert masra allergias vagyok, de nagyon nehez dio. Nemetorszagban nincsen 100-as papirzsepi, de Magyarorszagon van (ami nekem praktikus). Es igy tovabb. A gyartok, marketingesek es politikusok probaljak elhitetni, hogy az a jo, amit az o indivualitasuk jonak lat, es a politikai jatszmakkal letoljak az emberek torkan. Az EV autok is ilyenek, le akarjak tolni az emberek torkan,hogy ez jovo, csakis ez Moricka, semmi mas, holott nem hiszem, hogy csak egy iranyba kene menni. Belso egesu vesszen a mai formjaban, de legyen modern belso egesunek mondott valami, ami megujulo uzemanyagot hasznal, legyen hidrogen auto, legyen fuzios, vagy mas, ami a mi tudasunk es jovonk elotti megoldas lesz. de csak EV a tuti? Nem hiszem.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
forumpista
aktív tag
Rengeteg ilyen osszehasonlitas van.
Regebben valahol 100e futott km utan valt az e-auto kevesbe kornyezetszennyezobe mint a belsoegesu, ma mar ez valahol 70e km kornyeken van.Lehett tippelni hogy ennel tobbet fut-e egy belsoegesu. Ha igen, akkor rosszabb mint egy e-auto.
Ja igen, es ezek a tanulmanyok mind uj autokra vonatkoznak amik azzal a feltetelezessel elnek hogy a belsoegesu auto egesz eleteben teljesiti a gyartaskori normakat
Lehet tippelni hogy pl. a magyar 20 eves autopark hogyan is all ez ugyben.Egyebkent pedig tokmindegy hogy elhiszed-e a tanulmanyokat vagy nem, neked, nekem nem a globalis szennyezes fogja megroviditeni az eleted, hanem a lokalis szennyezes.
Ahhoz pedig tenyleg nagyon butanak kell lenni hogy valaki esetleg amellet erveljen hogy a fustos belsoegesu lokalisan kevesbe szennyez mint egy elektromos.
-
Emericus Max
tag
válasz forumpista #59 üzenetére
Nyilván senki sem tagadja, hogy az e-autó közvetlenül kevésbé szennyező, mint a hagyományos, ami eregeti a kipufogó-gázt a levegőbe.
Csakhogy infrastrukturálisan még nincs megalapozva, illetve a horror árakkal nem lett széles körben elérhető.
Teljesen mindegy mennyi a szervíz-költségbeli különbség, meg mennyi a töltés-üzemanyag ára közötti különbség. Amíg az e-autó sok-sok millió Ft-al drágább, addig az árkülönbözet kb. reális időn belül nem fog megtérülni.
Ehhez jönnek még a kompromisszumok, amiket a jelenlegi e-autó jelent (pl. hatótávpara, töltő hálózat stb.).
Egyszerűen nem vonzó alternatíva...Véleményem szerint csak akkor lenne megoldott a töltés dolog, ha akku-cellákat lehetne instantba cserélni a töltőállomásokon. Tehát minden e-autó szabványos cellával megy, megállok a töltőállomáson, kiveszem a lemerült vagy merűlő cellát az autóból, leveszem a polcról vagy töltőről a fullra-töltött csere-akksit és beteszem, majd hajtok tovább...
Persze a cellákat a töltőállomáson, részben vagy egészben napelemekről vagy más megújuló energiával töltenék.Vagy jöhet a hidrogén stb. egyéb alternatíva...
Meg az utak védelmében nem lenne az akksi-pakkal együtt 2,5 tonna az autó súlya. Tönkrevágja a szép magyar aszfaltot egyébként...
Most tök jó, hogy a németek szén-erőmüvel állítják elő hozzá az áramot
-
Rowon
veterán
válasz Emericus Max #60 üzenetére
Az infrastruktúráról szvsz annyit, hogy az elektromos hálózat sehol nincsen ahhoz, hogy ekkora tömeget fogadni tudjon. Kb. 3 millió autó szaladgál a hazai utakon, ahhoz aztán lehetne építeni még egy rakás alállomást, minden sarokra 1 megás trafókat, meg "pár ezer" kilométernyi vezetéket és kábelt cserélni. Csak tudnám miből, amikor az egészségügyre sincs pénz, a mentősöket is az alapítvány meg a lakosság tartja fent.
De én azt mondom, hogy még jó, hogy ilyen drága, mert ez is visszatartja az embereket attól, hogy megvegyék. Csak viszonyítás végett érdemes megnézni a KIF hálózat hosszát... (Forrás)Szóval szerintem ez egyenlőre a zöldek nedves álma marad, addig meg lehet koncentrálni egyéb környezetszennyező tevékenységekre.
"Tehát minden e-autó szabványos cellával megy, megállok a töltőállomáson, kiveszem a lemerült vagy merűlő cellát az autóból, leveszem a polcról vagy töltőről a fullra-töltött csere-akksit és beteszem, majd hajtok tovább..."
Valami ilyesmiről én már olvastam, hülyeséget nem akarok leírni, de van valami ilyen kísérleti fázisban lévő energiahordozó, valami alumínium-levegő akku? De lehet keverem a szezont a fazonnal. Elvileg az is ilyen elven működik, nagy a hatótávja, viszont elhasználódásnál cserélni kell.
"Most tök jó, hogy a németek szén-erőmüvel állítják elő hozzá az áramot "
Persze, mert rájöttek, hogy a napelem nem ad zsinóráramot... Nagy felfedezés volt, legalább beleöltek pár milliárdot.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
-
forumpista
aktív tag
válasz Emericus Max #60 üzenetére
Szerintem olvass kicsit utána, mert a legtöbb állításod téves és ezerszer cáfolva lett.
Az infráról csak annyit hogy persze ki kell építeni. És? Járjunk lóval?
Képzeletbeli beszélgetés 1923-ból Magyarországról:-De most komolyan Sanyi, te el tudod képzelni hogy majd 10 ezer km-ről hozzák ide a nyersolajat?
-Hogy majd építenek sok ezer km olajvezetéket?
-Hogy majd a tengeren meg oceáon óriási tankerek hozzák az afrikában kitermelt olajat?
-Hogy majd minden országban lesznek hatalmas energiazabáló olajfinomítók?
-Hogy majd néhány kilométerenként lesz benzikút és sok ezer tankerkocsi hordja bele az üzemanyagot naponta?
-Hogy majd az összes út le lesz aszfaltozva?
-És hogy majd sok millió büdös, zajos füstös autó fog az emberek orra alá pöfékelni rákkeltő mérges gázokat?
Hagyjad már Sanyi, hát ki hallott már ekkora baromságot.
Hogy lenne már ebből valami, hát itt van a mi jó kis lovaskocsink, a lovat megetetem bármelyik kocsma mögötti legelőn, megitatom bármelyik kútból, nem füstöl, nem mérgező, nem zajos. Ja és elmegy szinte bármilyen úton, nem kell neki sokmillió kilométer aszfalt.
Most komolyan, mennyire agyatlannak kell lennie hogy bárki ezt elhiggye. Meg aztán mi pénz kéne ehhez, a világ összes pénze nem lenne ehhez elég...
-
válasz forumpista #64 üzenetére
Na jó, de ha vemhes lesz a lú?
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
SkyLine3000
addikt
Ez a szájbertruk ritka ronda jószág.
-
válasz SkyLine3000 #66 üzenetére
Lehet azért bámulják annyira, mikor megjelenik valahol.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Rowon
veterán
válasz SkyLine3000 #66 üzenetére
Pont annyit is ér. Korábban láttam egy YT videót elektromos teherautóval. Ötször annyiba kerül, mint a vadiúj dízeles... Valakinek biztosan megéri.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
senior tag
Olyanokat számolgatsz aminek semmi valóságalapja sincs.
ahogy pista is irja ilyen nem letezik.
ahogy a magyar autoparkban nem lesz holnapra uj minden garazsban ugy nem lesz EV sem.
De a magyar Energetikai szolgaltatok es a kormany is kenyszeritve van az infrastruktura fejlesztesre ha mar a rezsicsokkentessel ez mind elmaradt az utobbi 10 evben tenyszeruen.Ahogy ha mindenkinek megfizetheto lenne mar most akkor meg nagyobb sorbanallas lenne.
Masreszt az EV bummot valoban nem szolgalna ki az infrastruktura.
A boltban miert nem 10ft a tojas? Magyar sajatossag az arstop, mit okozott?
Komyolyan felnott, erettsegizett (feltehetoen legalabb) embereknek magyarazni kell a kereslet-kinalat egyensulyat?!Akkucserelgetesre van pelda, pl a NIO.
Majd ez is szepen alakul, szabvanyosodik organikusan, vagy piac vedelem miatt vagy mas miatt, ahogy 20 eve minden telefonmarkanak mas toltoje volt, tobb evvel kesobb, ahogy most Type-C lett pl kenyszeritve a gyartokra. Ha mar tech forumon vagyunk.Lassunk tul a konfortzonan es a magyarokra kenyszeritett konzervativumon piciket.
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
senior tag
Nem biztos hogy az EV a tuti, sot inkabb biztos nem a Li-Ion akku a jovo, de ez valosithato meg jelenleg profitabilisan.
Hidrogent tarolni nem tudsz jol mert nincs anyag aminek nem bujnak at a racsszerkezeten a hidrogen atomok. Szimpla elemi sulis kemia.
Hidrogen sincs csak ugy az ut szelen, eloallitasahoz aram kell, akkor miert ne az elektromos autoba tankoljuk ugyanazt?
Tovabba hidrogent tarolni kell vagy 6-800bar nyomas mig LPG van vagy 10-20 baron. (Nem tudom pontosan) de nagysagrendbeli a kulonbseg.
Nos, ha 600bar-os palack eldurran az lebont egy haztombot. Nem csak annyit mint egy PB gaz palack tesz.Fúzió a maghasadás megfordítva vagyis atomok egyesülésével nyerni tartósan, szabályozottan energiát továbbra sem megoldott a mai modern technikával és tudósokkal.
Ha ezekre valaki megoldást talál az megint megreformálja majd a piacot.
Addig abból főzünk ami van.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
Rowon
veterán
válasz LurkerSheik #69 üzenetére
Olyanokat számolgatsz aminek semmi valóságalapja sincs.
Látod, ezért komolytalan villanyautó-hívővel bármilyen vitát folytatni, mert ez az egész e-autózás egy vallás, tele érzelmileg elvakult, fanatizált emberkével. Persze kinek nem inge, ne vegye magára.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Rowon
veterán
válasz LurkerSheik #70 üzenetére
"Nos, ha 600bar-os palack eldurran az lebont egy haztombot."
Házat nem fog lebontani, de nem szeretnél benne ülni. Ha egyáltalán van esélye felrobbanni, mert egy közel 100 kilós tankról van szó, amiben van 4-6 kg folyékony hidrogén. Tanulmány a témában: [link]
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
senior tag
Nem is mondtál eddig semmi épkézlábat valóban agy grafika sem sajnos.
ui.
Koszi.
Akkor mar csak a tarolasat es eloallitasat kell megoldani a faluvegi userek szamara is.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
senior tag
-
forumpista
aktív tag
Marmint nem eletkepes alternativa Magyarorszagon.
Ahol egyebkent a belsoegsu autozas sem eletkepes alternativa, nem veletlen jar a fel orszag 20 eves, kiherelt katalizatoru az elso gazadasra 100 meteres korben fekete fusttel beterito f.stalicska roncsautokkal, amiket tolunk nyugatabbra kerdes nelkul vinnenek a bontoba.
Tetszettek volna nem ellopni a penzt luxusyachtokra, es akkor lenne zseton uj(abb) belsoegesure ami kevesbe szennyez, meg toltohalozatra, meg villanyvezetek csere stb.
Igy meg irany kuba meg eszak-korea, majd az 50 eves f.sokat lehet simogatni es abrandozni hogy milyen f@sza autok mikozben korulottunk ezekhez kepest mar mindenki urhajoval jar -
Rowon
veterán
válasz forumpista #77 üzenetére
Nem azért nem fejlesztették a töltőhálózatot, mert ellopták a pénzt, hanem, mert nincs értelme fejleszteni.
"mikozben korulottunk ezekhez kepest mar mindenki urhajoval jar"
Persze, csak azok a járművek sem árammal mennek.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Azert nem annyira igaz, a futesi szokasok valotzasaval a hosszivattyu iranti kereslet megnott, annak is kell aram. Ahol en lakom Nemetorszagban allig van EV, de a kormany mar csak kvazi hosszivattyus futest enged. Pl ha a foberlomnek meghal az olajos kazanja, mar csak hosszivattyut vehet, vagy valami felujitott kazant. Ennek okan sok-sok tehetos hazban mar le is csereltek ezeket hosszivattyusra, illetve a napelemek gombamod szapoorodnak. Ezert egy picinyke nemet faluban is vannak mar uj elektromos eloszto kozpontok, vagy trafok vagy micsodak. Homokba dugnia nem szabad a szolgaltatonak otthon sem, mert a vegen nem lesz infrastuktura es mindennaposak lesznek az aramszunetek. Maltan eltem, ott pl. mindennapos volt a kabelleges nyaron, mert a maltai szakik nem szamoltak azzal,hogy nyaron klimaznak, de ezerrel. Megoldas: Ugyanaz a kabelrendszer kirakva, es masnap megint leegett. Szoval a penz igenis kell es a feljesztes hasonloan is, EV-k nelkul is.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Rowon
veterán
Mondjuk ez a napelem is érdekes téma, ha a szerelői oldalról jobban érteném a témát, akkor hozzá tudnék szólni. Egyelőre több panaszt hallottam, hogy a napelemeket nem bírja el a KIF hálózat, azt biztosan fejleszteni kellene, de szerintem az atomenergiába is több pénzt kellene fektetni. Ott van Franciaország, Európa egyik legzöldebb állama üvegházhatású gázok kibocsátása terén és az ország a villamosenergia szükségletét közel 70%-ban az atomból nyeri. Ehhez képest Németország sokkalta nagyobb kibocsátó, pedig ott aztán volt zöldítés ezerrel. Idén áprilisban leállították az utolsó három nukleáris erőművüket, kíváncsi vagyok, hogy ebből mi lesz így.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Én az akkukban bízom, a Xiaomi verdája év végén jön 800 km hatótávval. Amit még kell fejleszteni, h minél kisebb helyre beférjen az akku és persze legyen könnyebb is, és persze biztonságosabb is. És a 15 perc töltés legyen már alap. De legyen már olcsóbb is. Ennyi.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Emericus Max
tag
válasz forumpista #64 üzenetére
hallottam már ezt az érvelést sokszor.
DE könyörgöm, azért ne hasonlítsuk már a lovaskocsiról való átálláshoz az belső-égésű motorokról a villanyautóra átállást...
Ég és föld a különbség minden szempontból.
Te most komolyan az élő-állattal való vontatást hasonlítod az akár sok-száz lóerős dízel/benzin üzemű gépjárművekről való elektromos átállásra?
Nem gondolom, hogy az elektromos üzemre való átállás akkora szemléletbeli különbség lenne. De te gondolatmenetedet követve, akkor csak végül is ki kell várni azt a 30-40 évet, amíg az átállás teljes lesz?
Hát jó, ha megélem, akkor Isten-bizony kivárom
A mai formában ez még sajnos nem egy igazán élhető alternatíva. -
forumpista
aktív tag
válasz Emericus Max #82 üzenetére
Nézd, ahogy írod belsőégésű autóról átállni elektromosra sokkal kisebb különbség mint lóról autóra.
Mégis, azt mondjátok hogy bár lóról át tudtunk állni autóra, de belsőégésű autóról átállni elektromos autóra az lehetetlen...
Olyat viszont nem mondtok hogy akkor lóról átállni autóra legalább 100x annyira lehetetlen aztán mégis sikerült...Egyébként igen, a teljes átálláshoz kell legalább 30-40 év. De valahol el kell kezdeni, olyat remélem senki nem gondol hogy majd Magyarországon egyik nap van 4 millió belsőégésü, másnap meg hirtelen 4 millió elektromos...
Továbbá, ahogy mondtam az elektromos már mai is teljesen élhető alternativa egy csomó embernek. Itt a gond inkább csak az hogy a magyar csoró, nem tudja megvenni. Mint ahogy az új belsőégésüt sem.
És persze tény, valóban nem mindenkinek alternativa az elektromos, de továbbra is van nekik belsőégésű.
Ellenben ha annyi forintom lenne ahány embertől hallottam hogy ő minden nap 1000 km-ert vezet egy seggel és kiderül hogy hazudik és mégsem kerüli meg évente a Földet 7-8szor, akkor már milliomos lennék.
[ Szerkesztve ]
-
Rowon
veterán
válasz forumpista #83 üzenetére
"Mégis, azt mondjátok hogy bár lóról át tudtunk állni autóra, de belsőégésű autóról átállni elektromos autóra az lehetetlen..."
Én nem ezt írtam, hanem azt, hogy nem térül meg a befektetés.Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Foglalt név
addikt
válasz forumpista #83 üzenetére
Nem tudom milyen helyeken mozogsz, de inkább az utolsó bekezdésed tűnik valótlannak. Miután elég sokan dolgoznak a bérek miatt nyugaton az 1000km-es napi út teljesen valósnak tűnik, de kétlem, hogy bárki állítaná, hogy nap, mint nap teszi meg.
-
forumpista
aktív tag
válasz Foglalt név #86 üzenetére
En csak annyit mondanek hogy valami 4 millio auto van forgalomban az orszagban es az atlagos futasteljesitmeny evi 16 ezer km.
Szoval most vagy az van hogy mindenki nemetbe ingazik masfel havonta 1x, es a koztes 60 napban be sem inditja az autojat, vagy 3-3.5 millio auto soha nincs beinditva csak rohad az udvaron, de a maradek felmillio naponta megjarja a Bp-Stuttgart utat.
Vagy ami sokkal valoszinubb hogy ennek a 4 millio autonak a jo 90% napi 30-60 kmert megy, es csak a par szazaleka az ami rendszeresen hetente vagy surubben tolja az 1000 kmert egyhuzamban.
En erre tippelnek, es valoban ennek a par szazaleknak nem jo az e-auto a maga 300-400 kmeres hatotavjaval.
Maradek 90+%nak meg mar most is tokeletes lenne ha meg tudna venni es lenne kiepitett toltoallomasrendszer, ahogy nyugaton. -
Füleske
addikt
Tudatlanságod már-már komikus.
Nem láttál még műanyag alufelni burkolatot, ami a légellenállást hivatott csökkenteni. Ok, nem foglalkozol villanyautókkal, meg nem is kötelező ezt feltenni, opció egyes villanyautóknál.
De ez mindent visz: "A Volvokról meg ne is beszéljünk... Na azok autók, ezek a távol-nyugati elemes talicskák meg fosok."
A kínai tulajdonú Volvo pár hónapon belül nem gyárt dízelt, 2030 - tól meg csak tisztán elektromost. Jó reggelt. [link] -
Gyok2
aktív tag
válasz forumpista #87 üzenetére
Elárulod, hogy a kmer, az milyen mértékegység?
A másik meg a mérnök, aki robbanómotorozik...
Tiszta Windows rendes ház
-
senior tag
-
Gyok2
aktív tag
válasz LurkerSheik #90 üzenetére
Az is elkerülhette a figyelmed, hogy nem szóltam hozzá, csak pár nyilvánvaló hülyeségre reagáltam. Sajnos nem vicces...
Tiszta Windows rendes ház
-
Nem értek veled 1-et. Mindkét típusnak megvan a maga előnye, hátránya. 10 év és a belső égésű motorok a múzeumok kedvenc látnivalója lesz. Nem tudnak már hova fejlődni és nem is fejlesztik már őket. És be lesznek tiltva nem kérdés. Az e-autók ható távja meg 5 évenként duplázódik. Jó lesz majd havonta egyszer tölteni.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Rowon
veterán
válasz pusszycat #93 üzenetére
Ilyeneket én is ki tudok találni. Tudom, ez a 5 év múlva meg 10 év múlva dolgot gyakran hazudozzák villanyosék. Érdekes módon eltelik 5 év és megint azt mondják, hogy 5 év múlva. Ki érti ezt? Húzni kell a mézes madzagot.
"10 év és a belső égésű motorok a múzeumok kedvenc látnivalója lesz."
Ezt, ha nem te írtad volna le, akkor szakadtam volna a röhögéstől. De mivel te írtad le, így cringe érzésem van.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Kicsit tulloztam a hatás kedvéért, de idő kérdése csak nem tudom pontosan 10 vagy 20. Nem vagyok Nostradamus de a tech világban jók a megérzéseim.
És a cringe szót nem ismertem. Tényleg.[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
válasz pusszycat #93 üzenetére
Kizart, hogy 10 ev mulva a belsoegesuek eltunnenek. Pl mezogazdasagban nincsen alternativa meg, illetve fuvarozasban sem, illetve a specialis nagygepeknek sincsen meg. Belsoegesu velunk marad meg, mint a lovaskocsi is.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Rowon
veterán
válasz pusszycat #95 üzenetére
Én ismerem, de nem szeretem használni. Ki nem állhatom, amikor a magyar keverik az angollal, kivétel persze a honosított szavak, amiknek nincs magyar megfelelőjük. De felejtsük is el...
Egyébként én is szeretném azt, hogy korán reggel felkelek a városban, kinyitom az ablakot és nem a szmog szaga csapja meg az orromat, hanem valami más, valami régi, amit mostanában nem éreztem. A friss levegő. De ez szerintem jelenleg olyan messze van a megvalósíthatóságtól, mint Makó Jeruzsálemtől, legalábbis belátható időn belül és ez nem csak az autózás miatt van így. Ott van az ipar, az erőművek, a tömegközlekedés, a szárazföldi áruszállítás, stb.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
forumpista
aktív tag
Szivesen ha megvalaszolod azt a kerdest elobb, hogy
a, nem tudsz magyarul es igy nem erted a magyar internetes szlenget amit egy telefonon potyognek be gyorsan es roviditve?
b, vagy mar nem allsz a szellemi kapacitasod csucspontjan ezert okoz nehezseget a szoveg feldolgozasa a megadott kontextusban? -
Gyok2
aktív tag
válasz forumpista #98 üzenetére
Látom az irónia sem megy jobban, de ha esetleg megmondod, mennyivel rövidebb a kmer, mint a km, akkor azt még díjazom...
[ Szerkesztve ]
Tiszta Windows rendes ház
-
senior tag
Az is elkerülhette a figyelmed, hogy nem szóltam hozzá, csak pár nyilvánvaló hülyeségre reagáltam. Sajnos nem vicces...
Irónia mi?!
Legalább vállalnád, hogy csak kötekedni jársz errefeléÚj S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
Füleske
addikt
Nagyon egyszerűen megoldható a belső égésűek gyors kivezetése. Lásd Norvégia. Persze, lovas kocsi szinten (OT rendszámmal) maradhatnak, de az már marginális mennyiség. Évek óta nem láttam lovaskocsit, ahogy pl. Trabantot sem.
#92 Rowon: Az igazi férfiak még mindig Trabanttal járnak, a dízel Volvo a hanyatló nyugati fertő ópiuma. (Vágási Feri, 1990)
-
Mr.Silkó
veterán
Remek hangulatú, szellemes cikk lett.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen