- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Drágább lett a Pixel 8a
- MG5 menetpróba
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
Hirdetés
-
Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
it Lassul a gamingipar, ennek keretében pedig már a Microsoft Xbox részlege is nagy költségcsökkentéseket eszközöl.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
ph A végleges megoldás a Default profil lesz, amit kötelező beépíteni az alaplapgyártóknak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
válasz Emericus Max #50 üzenetére
"Majd ha nem lesz zöld-rendszám, meg ingyen parkolás, meg állami támogatás, akkor meg mégannyira se fog kijönni a matek."
És erre már (sajnos) nem is kell túl sokat várni. Azok jártak még valamelyest (?) jól, akik ingyen tudták/ják tölteni a Teslájukat, és baromi sokat mentek. Csak ugye ehhez a fícsörhöz meg nagyon drága autót kellett venni, és ha az élettartamra levetíted a költségeket, akkor kijön az, hogy (sajnos) nem jön ki. Biztos nagy flash, hogy egy 40 milliós autóval ingyen parkolhatsz, meg hogy spórolsz évi 2 olajcserét, csak hát ugye ezekért a relatíve piszlicsáré tételekért nagyon magas beker árat kellett fizetni.
De ezzel együtt nincs nagy baj az elektromos autókkal. Ha elsősorban nem anyagi oldalról közelíti meg az ember, akkor egész jók is lehetnek. Nem nagyon olcsók, de az ICE-k is egyre drágábbak, és azért vannak nagyon tetszetős fícsöreik (a lokális zéró emisszió tényleg nem olyan rossz azért), meg ami szerintem sokaknak sajnos a legfontosabb (pedig amúgy ez, mint szempont, baromi gáz): mennek mint állat . Már amelyik persze.
"miért is kéne az adófizetők pénzéből finanszírozni, hogy amúgy is tehetősebb polgárok olcsóbban (...) jussanak e-autóhoz, amikor oly sok más társadalmi probléma van (pl. oktatás, egészségügy stb.), amikre inkább kéne közpénz költeni, mint az erőszakos villamosításra."
Így van. Az erőszakos villamosítást amúgy jó eséllyel leginkább azért nyomatják, mert valószínűleg valahogy a politikusoknak is megéri , másrészt meg így lehet kevésbé eltérni a vállalt, a jelenlegi elcseszett életmódunk mellett amúgy vállalhatatlan emissziós céloktól. Fontos dolog a (környezet)tudatosság, de amíg nincs semmilyen szinten szabályozva, hogy egy-egy személy 100-200 ezer km-t is autókázhasson egyedül, akár kifejezetten sokat fogyasztó autókban, miközben havi szinten akár többször is utazik repülővel, és több 100 m2-es házban lakhat (=összességében mennyi energiát cseszhet el), addig pont tök mindegy, hogy közben egy OLED TV fogyasztását meg ~50 W-tal korlátozzák.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
KAMELOT
titán
válasz Emericus Max #50 üzenetére
+1 bteebi
Az EV/zöld cuccba beléfektetet pénzt viszont akarjàk làtni.
Töltő, àram stb minden dràga lesz ha esetleg elterjedne.
Ki a franc fog óràkat elcseszni, hogy tölthessen? Senki.
Aztán még ott van az elektromos hàlózat. Nehogy túl legyen terhelve a sok toltő végett.
Aksikkal majd mi lesz 10 év múlva?#51: "mennek mint az àllat" véletlenül elromlik valami, nincs fék aztán megölsz egy komplett csalàdot. Ez itt a baj.
Kocsiban van rendes kézifék! Bàrmikor megàllsz.
Több a hàtràny, mint az előny![ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
BandiT85
aktív tag
válasz Emericus Max #50 üzenetére
Azért ennyire ne reklámozd a "tudásodat", igenis vannak, akinek jobb egy villanyautó, mint egy belsőégésű. Azért mert más az üzemanyag, mert neked nem tetszik, meg nem értesz hozzá, azért még nem rossz ám.
Én pélául előző, szintén céges 8 éves plug-inből ültem át egy új Model 3-ba, ami kb annyiba került a cégnek, mint amennyi lett volna az előző autónak az értékvesztése, ha megtartjuk.
Szóval, ha már új autót vesz a cég, ahol nem mellesleg elég sok napelem van a tetőn, nyilván elektromosat. Lássuk a szempontjaimat:1, ugyanannyiba kerül, mint egy hagyományos ilyen kategóriájú (sőt)
2, az esetek 90%-ában igyen töltök (cégnél, vagy otthon)
3, az esetek nagy többségében rövid távokra megyek, nincs hideg motor, fagyoskodás, kerregés a kocsiban, nem szagolom a büdös kipufogógázt
4, azonnali ~300 ló, rögtön, mindig, mindenkor (elérhető leggyengébb Tesla)
5, ha Pestre kell menni (megyeszékhelyről, kb 200km), megforulok 5 ezer forintból, ez bármilyen beslőégésűvel 15-20e simán. Ez a töltés 15 percig tart Superchargeren.
6. Nem kell szervizbe hordani. Soha. (max ha elromlik). Nem kell 10e kilométerenként 150-200e forintot otthagyni egy "olajcsereszervízre", nem kell odamenni, otthagyni stb.
7. bárhonnét tudok fűtést-hűtést indítani, 2 perc alatt meleg-hideg van, amit akarok. Meg tudom nézni, ha basztatja valaki, rögzíti a külső kamera által felvett eseményeketEzeket a dolgokat még hosszasan lehetne sorolni.
Hátrányok:
Voltunk vele nyaralni, kb 1100km-re, tovább tartott kb másfél órával, mint hagyományossal. Húha.De ugye Magyországon mindenki attasé, aki legalább napi 2000km-t megy hugyozás és tankolás nélkül. Na rajtuk nem lehet segíteni.
Az meg hogy ezt szinte csak cégek tudják megtenni Magyarországon arról nem a villanyautó tehet, ne is haragudj. Máshol (is) kellene keresni az okokat, de most viktorozni nem akarok. Na de hogyha egy cég se vesz új ilyen vagy olyan autót, akkor miből lesz a használt? Vagy kelett volna a cégnek venni valamit 3 millióért, a többit egyből átutalni a Lölö-nek? Végül úgyis az övé lesz nem? Na de majd ők megoldják
az átlag magyar fizetésből élők problémáját
Várom... -
válasz Emericus Max #50 üzenetére
Es nem csak a Magyar, de a Nemet autopark is oregszik,de erosen.(Nemetben elek). Egyszeruen az embereknek nem jon ki a matek egy uj autora mar. Az ovis - es barati korben csak egy embernek van EV-je (Renault Megane). Csakis azert, mert csak o tud a napelem altal "ingyen" tankolni. Amugy meg kb 40cent , (kb 160Ft) az otthoni aram /kWh es 15 euro korul van a rendelkezesi allasi dij. Igy nem eri meg a dolog. En is szeretnem az oreg szivo benzines autoimat modernizalas cellal lecserelni, de egyszeruen nem jon ki a matek-csomagaarto-hatotav igenyem vegett. 200.000.- km van 5 ev alatt a kocsikban es szervizeles meg nem volt 10.000.- euro osszesen, uj gumikkal egyutt (19 es 15 eves auto) . Ebbol meg mindig nem vettem uj autot, de meg benzinest sem. (tankolas nem szamolva)
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- Viccrovat
- Milyen program, ami...?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Hűtőcsere
- További aktív témák...
- ASUS TUF B360M-PLUS GAMING s1151v2 Alaplap eladó
- Gainward GeForce GTX 1660 SUPER GHOST 6GB GDDR6 192bit eladó!
- 2x 2GB DDR3 ELIXIR 1Rx8 PC3-10600S-9-10-B2 1333 (M2S2G64CB88B5N-CG)
- MSI Radeon RX 6500 XT MECH 2X 4G OC - csavarmatricás
- Intel Core i7-9700F, 8 Core, 3.00GHz, 12MB, LGA1151, 14nm, eladó ajándék hűtővel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest