- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fekeandras
őstag
válasz Avicularia #18199 üzenetére
Végül is egy kis ccm-s motor.Nem lehet tőle elvárni, hogy már 1500tól úgy húzzon mint egy 2,2 - 2,7 - 3,0literes dízel.
-
tibi666
senior tag
válasz fekeandras #18201 üzenetére
bizony tudnak ezek húzni, minden alkalommal mosolyogva ülök be és szállok ki az autómból, pedig már több mint 200 ezret beletettem.
-
Calogero
addikt
válasz SpeedR #18189 üzenetére
Munka miatt voltam így apeh nagy könyv szerint történik az út elszámolás
A könyv szerint 9 literes átlagot állapítottak meg
1. Elszámolás szerint : 20 liter 6059 Ft (ennyit kaptam az útért+1980 Ft kocsikopást)
2. 110-120 között 7,5 fogyival 17 liter 5049 Ft.
3. "Pióca mód" 4,9 fogyival 11 liter 3299 Ft. (ezen az úton 2700 Ft-ot spóroltam)A benzin ára 306/liter apeh ár szerint lett számolva
[ Szerkesztve ]
-
Avicularia
veterán
válasz fekeandras #18201 üzenetére
Ez így igaz,de nem is érdemes elváltani 2000 alatt semmiképpen.
Igyekezni kell vele 2K-3K között tartani a fordulatot. -
parandroid
nagyúr
válasz Avicularia #18199 üzenetére
Az nem turbólyuk, egyszerűen ott még nem kapcsol a turbó. Nálunk is vannak céges Corsák (sőt Combók is, na az a kemény) ezzel a motorral, meg kell tanulni kezelni őket, és akkor normálisan használhatók. Értem ez alatt, hogy úgy kell vezetni, int egy kis lökettérfogatú benzinest, és akkor megy normálisan. Az más kérdés, hogy pontosan annyit is fogyaszt ilyenkor, mint egy kis lökettérfogatú benzines.
Re #18205: Látom, nem mondtam újat. Egyébként engem a legjobban az zavar, hogy indulásnál alapjáraton nincs bennük semmi nyomaték. Ha rendes autó után ülök át bele, akkor kereszteződésekben mindig lefulladok. Bezzeg a régi 1,7-es Opel dízelek egyesben alapjáraton mentek vagy 20-szal, győzött az ember fékezni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fekeandras
őstag
válasz Avicularia #18205 üzenetére
Tesóm 1.2 TDI Lupója is csak 1700-1800tól kezd feléledni.
Sosem kívánok ilyet senkinek, de miért nem egy fának megy az ilyen?Ne legyen komoly baja csak jól törje össze a pofáját, bár tartok tőle az ilyen ember abból sem tanulna...
[ Szerkesztve ]
-
Sipi16
senior tag
válasz Avicularia #18204 üzenetére
Azt hittem, hogy benzines. Mondjuk a benzines turbónál sincs másképp. 2000 alatt teljesen halott 2600fele ébredezik 3000től meg mint akit picsánrúgtak...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
SpeedR
őstag
válasz Khelben #18191 üzenetére
1. A lejtő, hátszéllel az rengeteget számít, azon sokkal jobbat megy végre. Gyárilag az 1.3-asnak a vége a 165, ezért nagyon meglepő amit írsz...
2. Nem 165-ről volt szó, olvasd el, hogy, mire válaszoltam.(#18207) fekeandras
Remélem főbe lövik. A cserbenhagyás az egyik legundorítóbb dolog.[ Szerkesztve ]
-
Sipi16
senior tag
válasz tomcsi23 #18210 üzenetére
Kergetve nem lesz mert a tulaj meg anyám is velem lesz. Így a szabályokat muszáj betartani és nem is lehet huzatni se rendesen.
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Nightmare
senior tag
Ha azt nézzük h 300km a táv és én folyamatosan 150-el megyek, a kocsim kb 8 litert fogyaszt óránként, de ha csak százzal akkor átlag 6. A 6 tényleg kevesebb, de ha százzal megyek akkor 3 órás út alatt elfogy 18L ,de ha 150-el akkor 2 órás az út és elfogy 16L Tehát ha hajtok mint állat spóróltam 1 órát és 2L lötyit....
Húúú...ezt értelmeznem kellett egy kicsit, mire rájöttem.
Tehát azt mondod, hogy spóroltál 1 órát, és 2 litert?
300 km. 150 km\ó...2 óra 8 liter\100km=24 liter...nemde? Mert a kocsi km\ó-ban fogyaszt, nem órában.
300 km. 100 km\ó...3 óra 6 liter\100km=18 liter...magyarul, Te hamarabb ottvagy, de én ebből a pénzből elmegyek kajálni még, vagy megyek +100 km-tÚgyhogy vesd papírra, aztán uccu neki mégegyszer.
#18170 dragon: kinek mi az igénye. Nekem fontosabb, hogy többet menjek el a kocsival, mint hogy élvezkedjek. Kinőttem belőle, röviden ennyi.
#18199 aviculaira: lehet nagy, turbós kocsinál ez nem igaz, viszont abban igazat kell adj, bárhogyan is, hogy a fordulatszám növelésével plusz a gáz erősebben taposásával arányosan nő a fogyasztás. Ezt nagyon jól megmutatta a fogysztásmérő.
[ Szerkesztve ]
-Honnan veheted észre, hogy dragonfx akar leelőzni? -??? -Ha a seggedben lévő vadul szélvédőmosózik. :D By dokar
-
Nightmare
senior tag
válasz Winner_hun #18213 üzenetére
Pedig jó az, sok hasznos dolgot lehet tudni belőle.
-Honnan veheted észre, hogy dragonfx akar leelőzni? -??? -Ha a seggedben lévő vadul szélvédőmosózik. :D By dokar
-
DeadMeat
veterán
válasz Winner_hun #18213 üzenetére
99L-nél ugyis kiakad
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
Winner_hun
félisten
válasz Nightmare #18214 üzenetére
Nekem ugyan nincs szükségem rá, anélkül is tudom hogy kell gazdaságosan vezetni. 2000-2500-nál kényelmesen váltogatok, ha nagyon kívánja a forgalom akkor 3000-nél váltok. Városban 6,5-7 literrel el tudok járni (1,6-os motor 160 LE), ha néha megkergetem 8000-ig akkor 8 literes átlagra jövök ki. Autópályán, 3-an ültünk, összesen ~500 km, 130-140-es tempó, klíma fele távon ment egy óra dugóban ücsörgéssel, 8,88 literes fogyasztás volt, ennél többet még nem sikerült összehozni. És néha meg is kergettem a lovakat.
Fékezés nálam így megy:
- ha még nagyon-nagy távolság van a megállásig akkor simán motorfék az adott sebességben, idővel visszaváltás.
- ha nagy távolság van, akkor kuplung kinyom, visszavált, közben gázfröccs, kuplung felenged. Később ugyan ez. Viszont visszaváltásoknál 2-es fokozat legyen az utolsó, 1-esbe rakás féltengelyt meg még valamit nagyon megvisel, lényeg hogy nem ajánlott.
- ha kevés hely van megállásig akkor fék nyom, kuplung meg csak akkor ha alapjárat közelében van a fordulatszám. Csak fékkel fékezni... fék és benzinpazarlás.
kieg.: a visszaváltásnál a gázfröccsös verzió fordulatszámfüggő, ha már lassan megyek akkor csak kuplung csúsztatással váltok vissza.► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Winner_hun
félisten
-
VR6-Fan
veterán
válasz fekeandras #18178 üzenetére
azért ez váltó m eg motor függő is, az enyém alul "nyomaték szegény".
no meg az 1-2-3 nem túl hosszú rajta cca 160 körül már húznom kell a 4-est mert lassan letílt a gyújtás.
nekem a 3-as valahogy pont nem kényelmes, 2-ben néha 3000-ig elengedem az 4.-ben már 1800. 2200 szoktam autózni várósba 4.-ben, óra szerint 60-an (valóságban 56), ha nem kell sokat málna keverőzni akkor így kitudok hozni 7l körüli városi fogyit.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
SpeedR
őstag
válasz Winner_hun #18216 üzenetére
"ha nagy távolság van, akkor kuplung kinyom, visszavált, közben gázfröccs, kuplung felenged. Később ugyan ez. Viszont visszaváltásoknál 2-es fokozat legyen az utolsó, 1-esbe rakás féltengelyt meg még valamit nagyon megvisel, lényeg hogy nem ajánlott."
Már 2.-ba sem igazán ajánlott visszatenni, mert az is elég szépen megviseli az autót. Sima gurulásnál van ugyan benzinfogyasztás (kb 1500 rpm-től motorféknél is van befecskendezés!), de elhanyagolható mértékű. Épp nemrég írta itt valaki, hogy kevesebb mint 1L/óra.
"ha kevés hely van megállásig akkor fék nyom, kuplung meg csak akkor ha alapjárat közelében van a fordulatszám. Csak fékkel fékezni... fék és benzinpazarlás."
Ez a technika ott hibádzik, hogy ha fékezésnél nem nyomod ki a féket, akkor a motor forgását is a lábfékkel fékezed le, ami összességében több fékezési energiát emészt fel, mintha kinyomott kuplunggal fékeznél. Vészfékezni is azért kell kinyomott kuplungal, mert sokkal rövidebb úton megáll úgy az autó.
-
aphra2
aktív tag
Meglepődve olvasom ,hogy a fél PH, a fogyasztási bajnokság dobogó esélyese .
Én meg nem nagyon foglalkozok vele, hogy 8 vagy 9 liter, úgy vezetek ahogy a kedvem tartja, általában 2500-3000-nél váltok, előzésnél 4-5000, ha finoman vezetnék akkor mondjuk spórólnék 1 litert?
1000 km-nél volna 3000ft, de havonta 7-800 km az átlag, na puff neki 2400ft, azért nem fogok tökölni mindenhol, mellesleg már fentebb írtam ,hogy az autó nem is szereti az alacsony fordulatot.
Külön tiszteletem azoknak ,akik az autópályán a kamion mögött képesek 80-90km/h sebességgel menni, nekem ehez nem volna türelmem, ez büntetés lenne .Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
dragonfx
veterán
válasz aphra2 #18224 üzenetére
milyen autód van??
én ha nézem akkor magamnak tüzök ki egy küldetést tudok e olyna jol vezetni mallőrözni előzni sávotváltani nem megállni nem visszaváltani hogy elmenjek egy szintet.
de persze ezt csak ritkán próbálgatom...és akkor sme hiszem lassna haladok.milyen autod van?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Winner_hun
félisten
válasz SpeedR #18221 üzenetére
2. fokozat visszaváltásnál minek árt? Ha felpörgeted a motort (gázfröccs), mielőtt ráengeded a kuplungot akkor szvsz nem lesz gond. Ha megvan már a technika, hogy meddig kell felpörgetni, mennyi gázt kell adni akkor ha jól csinálja az ember, jóformán észre se venni a visszaváltást, csak a motorféket. A nem venni észre dolgon azt értem hogy nem ránt az autó.
Nálam 1000-es fordulatszámtól van befecskendezés motorféknél.A végén kinyomást azért írtam mert addig se fogyaszt a kocsi. De amikor próbáltam, nem igazán éreztem hogy lassabban állna meg kinyomott kuplunggal.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Winner_hun
félisten
válasz aphra2 #18224 üzenetére
Én se nagyon foglalkozok vele, a legtöbb esetben kedv szerint vezetek én is.
Autópályán múltkor én is agyaltam hogy beállok kamion mögé, csak a repkedő kavicsoktól tartok...Ezt nem olyan rég kaptam, bár nem autópályán. Úgy tudom a kamionok igazán szeretik felverni a kavicsokat, még csak egyszer sikerült autópályán tapasztalni, le is álltam a leállósávba (az egyik előzte a másikat)
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
m3tr0
senior tag
válasz Winner_hun #18229 üzenetére
Vazzee.
Az durva. Én nem tom mit bír az enyém,mert nem jó kilóméterórám.
50-nél mutat 80-at. -
SpeedR
őstag
válasz Winner_hun #18228 üzenetére
Ha felpörgeted és nem hirtelen engeded rá, akkor nem árt neki, de a "felpörgetéssel" el is bukod azt, amit utána megspórolsz a motorféken.
(#18231) DeadMeat
Igen, az miatt is. De az átlag sofőr (kb. mindenki) jó eséllyel rövidebb fékutat tud csinálni kinyomott kuplungal, mert kisebbet kell rúgni a féken azonos lassuláshoz. -
fekeandras
őstag
válasz Winner_hun #18219 üzenetére
Igen, én is kíváncsi lettem volna a végére.
-
SpeedR
őstag
válasz Winner_hun #18235 üzenetére
Pontosan. És mint tudjuk autóban nem nagyfröccsözünk, mert erősen káros lehet a pénztárcára vagy az egészségre.
-
Manitou
addikt
válasz SpeedR #18221 üzenetére
De akkor miért tanítják elméleti órán úgy, hogy akkor jobb a fékhatás ha a motorféket is használod a fékezésnél, vagyis csak a féket nyomod, kuplungot nem?
Mondjuk oktatónál meg alap volt, hogy előbb mindig a kuplungot kellett benyomnom utána a féket, különben hajaj de nem jó volt..... meg mit csinálok. -
aphra2
aktív tag
válasz dragonfx #18227 üzenetére
Fiat tipo 1.6 SX IE,...egy 15 éves kocsitól nem is fogok 6 literes fogyasztást várni.
Manitou: motorfékkel jobb is a fékhatás, az alapjárati motor miatt pedig a fogyasztást sem befolyásolja.
Más: csak a fogyasztáshoz, haverom azt mondja , hogy az opel astra OPC-je többet zabál mint az előző autója, ami calibra 2,5 V6 volt
Szerk: az autóversenyzők is pakolgatják vissza sorba a sebváltót fékezéskor, mert számit a motorfék a fékút hosszánál.
[ Szerkesztve ]
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
SpeedR
őstag
válasz tomcsi23 #18238 üzenetére
Nem az, de nyerni se nyersz vele semmit.
(#18239) Manitou
Nem tudom, hogy neked miért így tanították. Ha belegondolsz logikus, hogy ha a motor forgási energiáját is le kell lassítani, az nagyobb energia befektetést igényel. Ha nagyot kell fékezni egyértelmű, hogy le kell választani a motort a kuplung kinyomásával. (és ekkor az a veszély sem fenyeget, hogy lefullad, és ott maradsz fék és kormányszervó nélkül) -
-
aphra2
aktív tag
válasz Avicularia #18242 üzenetére
Nem értik, hogy a fiatok 5.-ben nem mennek jól 50-nél, ha turbós, ha nem, enyémnek még a 4. is kín 50-nél
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
Manitou
addikt
válasz SpeedR #18241 üzenetére
Pedig ezt tanítják. Ráadásul megnéztünk egy pár oktatófilmet anno, és ott is volt ilyen, hogy jött a csóka és nyomott egy ilyen vészfékezés szerűt mert kijött elé az útra egy biciklis. Mutatták a lábát ő is pároslábbal taposta a féket és a kuplungot. Erre kérdezte az oktató, hogy mit nem csinált jól a sofőr. És az volt a válasz, hogy nem használta a motorféket, mert benyomta a kuplungot is.
De nyílván azért, mert nem akart lefulladni.
SZóval elméleti oktatáson ezt okítják manapság. -
tomcsi23
veterán
válasz Manitou #18246 üzenetére
Vészfékezésnél a pár másodperc alatt egy átlagember nem tud még a motorfékkel is játszani, örül, ha valahogy elkerüli az ütközést. Egy nagyobb tempójú fékezéskor már lehet értelme, ilyenkor a fék is hamarabb elfárad, ill. több ideig tart a megállás, ergo beleférhet, hogy a (kuplung + visszaváltás) motorfékkel is segítse a lassulást.
AMD Power: jó, de Te különleges vagy.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
SpeedR
őstag
válasz tomcsi23 #18244 üzenetére
Ha 2-esbe 1-esbe tolod vissza hirtelen, nagyobb tempónál, az megviselheti a hajtásláncot. Persze ez is csak hosszabb távon jön elő, nem 1-2 alkalom után. Szvsz 3-as alá nem érdemes kapcsolni motorfékezés céljából. (kivéve meredek lejtőn) Nem nyersz vele semmit.
Srácok ne idegeljetek már ezekkel az 5L-es városi fogyikkal. Én inkább meg sem mondom, hogy az enyém mennyi.
(#18246) Manitou
Vészfékezésnél szerinte motorféket is kell használni? Ez eléggé lol kategóriás oktató lehetett.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Politika
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Tippmix
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Battlefield 2042
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen