- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Jolla és SailfishOS tapasztalatcsere
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29349 üzenetére
Elnézést, de ez nem az én módszerem. Nincs is azzal gond, hogy te így csinálod, csak ne akard a KRESZ-szel megmagyarázni kérlek és akkor tiszta ügy.
Valóban 1000 km-en hatalmas időveszteséggel jár, viszont legalább odaérsz. A másik, hogy ez így sarkított, valójában mennyit is haladsz egy ilyen úton?
Vezetek én is eleget, láttam is elég sokféle helyzetet, utat, szituációt. Ha van időd, csak kattints rá a blogomra és megérted miről beszélek.
Lauda: durranni bármikor lehet, de ha nem egy ilyen kikényszerített gáz helyzetről van szó és betartod a követési távolságot az előzés előtt, akkor nem fogsz durranni. Ennyi lett volna a mondandóm lényege.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29354 üzenetére
Ok, az előbb félreértettem a választ.
250 km-en egyébként ha az alapvetően elérhető 65-70-es átlag helyett az előzési nehézségek miatt csak 55-60-at tudsz produkálni, akkor buktál nagyjából fél órát. Egy eleve 3,5-4 órás úton ez katasztrófa, plusz ez is sarkított, mert nyilván nem haladsz ilyenek mögött az egész úton.
Volt egyszer egy Pozsony-Kassa fuvarom, tény, hogy vannak arrafelé igen lassú szakaszok és kevés az autópálya, de azért meg lehetett oldani az előzést, még furgonnal is.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
MPowerPH
félisten
válasz Viszlát #29355 üzenetére
Ezzel csak megint az a gond, hogy nem 4 órás az út, hanem 10-12.(Varsó 880 km) A fél óra könnyen a sokszorosa tud lenni, ha az ember puhány. Nem beszélve arról, hogy egy ilyen út megállás nélkül, ilyen körülmények között roppant fárasztó. Az viszont pihentet, ha a saját tempódban tudsz haladni, és csak magadra kell figyelni.
Donovalinál meg ez mindennapos, sok a kamion, amik 40-el másznak az emelkedőn, a bénábbak pedig beállnak mögé vonatozni. Így Neked nem csak a kamiont kell megelőznöd, hanem az autókat is. Utána tök jó, mert sok percen keresztül tuti légüres térben mehetsz, senkitől nem zavartatva, mivel mindig konvojban verődbe megy arra a forgalom.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29357 üzenetére
Na itt a bibi, hogy aki szabályosan, defenzív szemlélettel közlekedik az puhány meg béna. Ehhez csak gratulálni tudok.
Attól egyébként, hogy most behoztad Varsót a képletbe, még ugyanúgy csak fél órát bukhatsz el maximum egy négy órás szakaszon.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
MPowerPH
félisten
válasz Viszlát #29358 üzenetére
Nem, az a puhány, aki beáll egy kamion mögé, és 200km -en keresztül vonatozik mögötte. Ezt nem defenzív vezetésnek hívják, hanem szimplán bénaságnak. A fél óra csak papíron fél óra, egy ilyen konvojban órákat is el lehet dobni.
mod: Nem... Jöttem már 14 órát is haza, és jöttem már 9-et is. El lehet osztani, hogy melyik vezetési stílus mellett született. Szerintem az 5 óra plusz az nagyon sok. De még a 2 óra is az lenne.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29359 üzenetére
Úgy dobálózol itt a számokkal, hogy végig se gondolod mit firkálsz. Hol életszerű az, hogy 200 kilométeren keresztül kövess bárkit is? Értem én, hogy meg akarod védeni az álláspontodat, de ez már nagyon ciki így...
mod: 880 km-t 9 óra alatt megtenni azt jelenti, hogy 97 km/h átlagot mentél, vagyis az út nagy részén a megengedett sebesség felett vezettél. Kérem, kapcsolja ki.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
MPowerPH
félisten
válasz Viszlát #29360 üzenetére
A 200km csak átvitt. Legyen 50km, tök mind. Az alatt a táv alatt olyan kocsisor torlódik fel, hogy aki hátul van, annak már nincs esélye a haladásra. Én tudom milyenek ott a körülmények, mivel egy évben lazán megjárom 10-szer legalább, igaz idén még csak 5-ször voltam.
Nem dobálózok a számokkal, de nagyon nem mindegy, hogy 9 óra az útidő, vagy 14 óra. Pontosan, jól mondod, 97km/h az átlag. Annyi is volt... De ebben van kicsit több mint 100km autópálya és autóút, ahol no speed limit.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29361 üzenetére
A bibi csak azzal van, hogy ezt az 5 óra különbséget kizárólag a szabályos (puhány, béna) és az általad favorizált vezetési módnak tulajdonítod, miközben arról van szó, hogy száguldoztál végig, nem is kicsit.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29363 üzenetére
Számolgassunk csak. A lakott/nem lakott terület aránya általában 20-80 és rajtad kívül nincs senki az úton. A lakott területen ugye 50-nel mehetsz (nincsenek lámpák, nem ugrik eléd gyalogos), vagyis ha 100 km-t veszünk alapul, akkor ilyen területen 20 km-t fogsz megtenni, amihez ebben a tempóban 24 percre van szükséged.
Első változat: lakott területen kívül 80 km-t kell megtenned, ami 90 km/h-val 53 perc. Második változat: ha feltételezzük, hogy ezt a 80 km-t végig egy 70-nel haladó mögött kell megtenned, mert nem tudsz előzni, akkor úgy 68 percedbe kerül. A 100 km megtételéhez tehát első esetben 77 perc, a második esetben 92 percre van szükséged, tehát negyed órát buktál. Ez 780 kilométeren is csak 2 óra és egy iszonyatosan életszerűtlen, sarkított számítást végeztünk. Mert vannak közlekedési lámpák, biciklis nyugdíjasok, zebrák, egyre több helyen 30-as táblák a városközpontokban és még sorolhatnám.
Csűrheted, csavarhatod, de a szabályos előzésekkel egyszerűen nem buksz annyi időt amennyit szeretnél itt megmagyarázni. Folyamatos gyorshajtás nélkül ennyi időt nem lehet nyerni egy ilyen útszakaszon.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
MPowerPH
félisten
válasz Viszlát #29364 üzenetére
Én tiszteletben tartom a Te véleményedet is, nem is akarok ezen tovább vitázni. De azt látom, hogy még nem jártál arra... Ha jártál volna, akkor tudnád, miről is beszélek. Egy dolgot jegyeznék meg, ami a lényeg. Vannak elkerülő utak is... Tudom, nálunk ez nem divat, pedig tök jó dolog, hogy a forgalom nem a város közepén megy át. Kint figyelnek erre is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29365 üzenetére
Köszönöm, hogy tiszteletben tartod, kár, hogy közben mellébeszélsz. Egyébként a Krakkó-Varsó útvonalat többször is megjártam, meg Szlovákiát is keresztbe-kasul, valóban sok helyen készítenek kerülőutat, ami nagyon jó dolog. Ettől függetlenül még mindig nem tudod alátámasztani az időkülönbséget (mondjuk meg se próbáltad ) gyorshajtás nélkül, kizárólag a szabályos előzés megspórolásával. De nincs semmi gond, nem te vagy az első és valszeg nem is az utolsó, akit ezek a dolgok nem zavarnak.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29367 üzenetére
Ez idáig rendben is van, de mint vitapartnert megtisztelhetnél azzal, hogy alátámasztod az állításaidat, mindössze ennyit hiányolok csak.
Macig: Remélem elolvastad az egész mondatot.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
philoxenia
MODERÁTOR
Minden balesetnél lehetnének más szereplők, akik előbb érnek oda. Másrészt persze olyanok is, akik már elmentek onnan...
De a legtöbb baleset a szabályt eltérően értelmezők között következhet be. Ha nagyon gyorsan megyek egy szakaszon a többségtől eltérően, akkor azért, ha nagyon lassan, akkor azért...
A zsúfolt út, sok siető emberrel nagyon balesetveszélyes. Az 52-es például nagyon sok baleset helyszíne volt már, de a 4-es egyes szakaszai is nagyon durvák időnként.
Ha teheti az ember inkább elkerüli az ilyen helyet, ha nem, duplán figyel, imádkozik és próbál előrelátóan vezetni. Hosszú távon amúgy a tényleges időnyereség lehet jelentős, de engem gyakran előznek olyanok, akik egy kilométer múlva lefordulnak egy lakóövezetbe, kis faluba stb. legtöbbször ez nem veszélyes előzést jelent, de szinte mindig szabálytalant....
A megengedett sebesség fölött szoktam én is közlekedni két-három százalékkal az óra szerint, márpedig a megelőzésemhez így jelentősen túl kell azt lépni.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Viszlát
addikt
Volt időm kísérletezni ezekkel a dolgokkal, nem rövid szakaszokon. Hosszú távon kiegyenlítik egymást ezek a nüanszok, jelentéktelen időt lehet spórolni az agresszív vezetési stílussal, ha nem léped túl a sebességhatárokat. Csak stresszesebb lesz az utad, jobban fáradsz, mert több figyelmet igényel, plusz folyamatosan veszélyhelyzetbe hozod nem csak magad, hanem a többi közlekedőt is.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
MaciG
addikt
válasz Viszlát #29372 üzenetére
Ezzel nem értek teljesen egyet, ugyanis ha most azt nézem, hogy pályán vezetek nyugiban 2 órát, vagy a városban/elővárosban 2 órát (ugye itt sokkal jobban kell figyelni) akkor nekem a pályán eltöltött 2 óra sokkal hosszabbnak tűnik és sokkal jobban elfáradok az unalomtól. Ellenben ha figyelek erre-arra, manőverezgetek,stb. azzal úgymond "magam is szórakoztatom" és gyorsabban repül az idő.
"de engem gyakran előznek olyanok, akik egy kilométer múlva lefordulnak egy lakóövezetbe, kis faluba stb" -Engem általában akkor szoktak előzgetni hasonló szituban, mikor látom, hogy a kereszteződésben még sokára lesz zöld, vagy már nem érem el a zöldet (nyilán olyan helyen ahol tudom, hogy váltanak a lámpák) és leveszem a lábam a gázról, hogy ne kelljen állóra fékeznem a gépjárművet hanem szépen elgurulok odáig, majd adom neki a gázt (üzemanyag takarékos vezetés), nah és ekkor vannak akik gyors nagy lendülettel kielőznek, majd vissza elém és nagyot fékeznek a lámpánál.
BANZAII
-
Viszlát
addikt
Nem is ilyen formában gondoltam az összehasonlítást. A helyszín ugyanaz, tehát szó sincs autópályáról, csak fő- és mellékutakról. Vezess le egy hosszabb távot kiegyensúlyozott tempóban, kiélezett helyzetek nélkül vagy agresszíven nyomulva előre, folyamatosan kiélezett helyzetekkel zsúfolva. Garantálom neked, hogy a második ezerszer jobban elfáraszt, miközben időt alig-alig nyersz vele.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #29375 üzenetére
Hat ez meg mit csinalt a sineken?
-
Zozzant
addikt
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
félisten
válasz Calogero #29384 üzenetére
Zarovonal melle mindig kihelyezik.
MaciG Hat ha Neked ez igy jo, akkor csak igy tovabb! Csak mikor nem egyedul vagy, akkor ne.
A fordulast megkezdesetol 3 masodperc mulva ott volt a kamion, ami 70-es tempot szamolva kb 60 meter. Erted? 60 meterre toled jon egy 40 tonnas kamion es befordulsz elotte?
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Szerinted hol ment az hetvennel? Előtte lehet, de mivel látta, hogy kanyarodnak, ezért pont annyira lassított, hogy kényelmesen elférjen mögötte.
A gyakorlatban nem egészen úgy működik a kresz "betartása" ahogy a könyvben le van írva, és a sofőrök se úgy vezetnek ahogy a T betűs autóban tették. Jó lenne ezt is észrevenni.BANZAII
-
félisten
Jo oke. Buszsofor letedre eleg nagy homalyban elsz, marmint ami a kozlekedest illeti. De amugy meg ha igy volt amit irsz, akkor is miert fordult eleje a kocsi, miert elozott zarovonalon, tabla ellenere? De hagyjuk, nem hiszem el, hogy ez neked igy termeszetes, ahogy tortent.
Tüzi odakenodott rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
-
dragonfx
veterán
nem hiszem el ezta sok hétvégi pöcsöző faxt.....kuplung..gááázzzzz
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
bobsys
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Weblap készítés
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Escape from Tarkov
- E-roller topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Keresek egy topikot, de nem találom!
- World of Warships
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- RaidSonic IB-1823MF-C31 - Dobozos, újszerű
- Vintage erősítő (1978-1979): Pioneer SX 980 eladó - 540.000 Ft
- Laptop Lenovo ThinkPad X280 Magyar billentyűzettel win 10 pro INGYEN SZÁLLÍTÁS MONITORCENTER.hu
- Lenovo Thinkpad T480 Magyar billentyűzettel INGYEN SZÁLLÍTÁS MONITORCENTER.hu
- Lenovo Thinkpad L470 Magyar billentyűzettel INGYEN SZÁLLÍTÁS !! MONITORCENTER.hu
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs