Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • brd

    nagyúr

    válasz lsc #4153 üzenetére

    Amennyiben ez eleje csúszott meg a kocsinak , általában egy gázelvétellel korrigálható.
    No és ha nem? Akkor mi a teendő? A hátsó kerék megcsúszása szerintem könnyebben kezelhető, mert ha tapasztalata/tudása nem is, legalább refelexei vannak az embernek, ösztönösen is legalább kormányzik a csúszás irányába. Ha viszont az első csúszik meg és emiatt szintén ösztönösen kormányzik, akkor nagyobb bajba kerülhet, ha hirtelen visszanyeri a tapadását a kerék.

    Egyébként szerintem félreértettél. Ha a hátsó kerék csúszik meg, akkor azon nem segít fékezés, sőt, inkább ront, kivéve, ha ettől az első is megcsúszik és így legalább nem pördül meg az autó, hanem lassul és ettől lehet, hogy visszanyerik a tapadását a kerekek, de eközben könnyen a másik sávban/út szélén találhatod magad (főleg egy kanyar közben). Tehát ilyenkor egy könnyed kormánymozdulat a csúszás irányába, esetleg + gázadás (ha elsőkerekes az autó).
    A gyárak szerintem azért készítik inkább alukormányzottra az autókat, mert úgy nehezebb vele megpördülni, és kezdő/tapasztalatlan sofőröknek az a legrosszabb, ha elkezd nem arra menni az autó, amerre szeretnék. ;) Ilyenkor többnyire (erőset) fékeznek, amely ugye általában csak rontana a helyzeten, ha túlkormányzott lenne az autó.

    The only real valuable thing is intuition.

Új hozzászólás Aktív témák