- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Új HMD modell bukant fel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#25954560
törölt tag
kerekmeret meg mindig nincs benne a u x m x g -ben (muszor emszer ge ), ahol mu a tapadasi surlodasi egyutthato, m a tomeg es g az g
mod: jah igen, en pl azert at tudom erezni azoknak az euforiajat, akik most ultek egy izmosabb kocsiba. kaptam csereautonak egy 159-es alfat a huszeves 1.3-as starlet-em helyett. kenyszert ereztem h neha toljam neki, mert annyira nagy elmeny volt, ahogy huzott. azt nemtom h ez megmarad-e, mert visszaadtam.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz #25954560 #5551 üzenetére
"kenyszert ereztem h neha toljam neki, mert annyira nagy elmeny volt, ahogy huzott."
Gondolom, majdnem ment ugy, mint a bringad egy egeszen apro csuklomozdulat utan
A kerekmeret meg azert nincs benne, mert a kurrens (alap) fizikai modell szerint a surlodasi ero nagysaga nem fugg a surlodo felulet nagysagatol (ez elsore epp' olyan kontraintuitiv, mint az, hogy szabadesesnel a gyorsulas nem fugg az eso targy tomegetol, de attol meg igy van).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#25954560
törölt tag
válasz dabadab #5552 üzenetére
Gondolom, majdnem ment ugy, mint a bringad egy egeszen apro csuklomozdulat utan
autonak akkor is elmeny volt ahol az en kis 1.3-asomnak mar fogy a lendulete (80-90), onnan ez egy padlozas (es igen, a turbonyomas felepulese utan) bamulatosan megindult. jo volt.A kerekmeret meg azert nincs benne...
hiszen ezert irtam en is oda a kepletet a kollega azt irta h a kocsi sulyaval no a kerekmeret, stb es ezzel a tapadas is. legalabbis en igy ertelmeztem. -
plömplöm
őstag
nekem eddig egyszer verték be az ablakomat egy ilyen betartás után. kollégámmal a múltkor viszont az történt, hogy egy ugyanilyen esetkor először letörték a tükrét, ő kiszállt és utánarúgott a távozó autó után, aki ezután megállva és kipattanva az autóból nyúlt a zakója alá és jött ki a kezével egy pisztoly markolata. volt merre elmenekülnie szerencsére.
sajnos nem tudom ignorálni az anyjuk temetésére siető köcsögöket, de igyekszem gördülékenyen megoldani a szívatásukat, hogy kevésbbé legyek belémköthető.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
dabadab
titán
-
Zozzant
addikt
újévkor hajnalban jövünk haza asszonnyal gyalogosan, 4 sávos úton bandukol a muki világítás nélkül!!! rendőr kiszúrja utánaered villogva, szirénát pöcöölgetve az meg nem állt meg egy papóka épp takarította a kocsiját cirokseprűvel (hurrá fényezés) kiállt az útszélére és ő intette le a mukit rendőr is megáll mögötte, kiugrik a 2 yard, muki kikászálódik, látszik rajta hogy nem 100% alkoholmentes a vére... lekezel a yarddal... felkapcsoltatják vele a lámpákat... majd megköszönik és jó utat hátmondom ez kéééész... se papírok se semmi banyeg... és akkor csodálkozunk..??? áááh
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Tomics
addikt
válasz Zozzant #5557 üzenetére
azigen...
bezzeg engem megbasztak (5000 huf, csekken persze, nem kézbe) amikor lakott területen 61-el mentem (nem most, pár hónapja). aszongya nekem, örüljek, hogy nem vette el a jogsit és nem jelent fel, vigyázzak rá, mert még friss (2 éves). talán mert nem nyaltam fel, hogy nem-e lehetne-e kedves biztos úr? szemből meg vagy 80an repesztettek el, annak meg az anyját szidta, de nem eredtek utána, minek azt. kiállnak a lakott terület szélére a susnyásba azt meggazdagodnak. nem, majd 50el megyek, a kamion meg majd letol az útról...PH! addikt since 2004
-
dragonfx
veterán
-
-
biker
nagyúr
akkor kicsit érthetőbben, mert látom kezdek helikopter lenni.
biztos viccből raknak a 900 kilós szarokra 145-155-ös gumit, az 1200kilósokra már 185-195-ös gumit, az 1500kilósra 205-ös gumit, és így tovább.
szerintem nem, mert ha egy 1500 kilós testet teszel ugyanarra a 80cm2-es felületre, mint egy 900kilósat, akkor melyiknek mekkora lesz a tapadása?
és mekkora lesz a tapadás értéke 900kg @ 80cm2 és 1500kg @ 150cm2biztos rég tanultam fizikát, de mintha nem lenne mindegy a felfekvő felület mérete.
de biztos mindegy, és ugyanúgy lehet 45-ös cipőben sielni, mint egy fél négyzetméteres síléccel.és nem azért van a vonatnak, villamosnak 8-16 hajtott kereke, mert 2 keréken nem tudja az erőt átvinni, megint csak a felület jön szóba
lehet, hogy atom hülye vagyok, de majd utána nézek
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz dragonfx #5565 üzenetére
tudom, én valami ősi, sámánkori fizikát ismerek, nem a mai modernet...
én azt tudom, hogy:
-2000(vagy 2001-ben) 4-6mp-et lassultak a F1 kocsik, csak mert 4 vágás lett a gumin, ami miatt kisebb lett a felülete
-2008-ben ugyanennyit gyorsultak, mikor kipróbálták az újra engedélyezett slick gumikat.
-hülyeségből építettek 6kerekű F1 kocsit régen
- hülyeség, hogy azért (is) csökkentik a súlyt a versenykocsiknál, hogy kisebb legyen a centrifugális erő, így nagyobb legyen a kanyarsebesség
- úgy unblock baromság a lendület=TÖMEG x sebesség, tehát baromság, hogy egy 2x nehezebb kocsi ugyanakkora gumin mérhető ugyanakkora tapadással kétszer akkora úton áll meg, vagy kétszer hamarabb csúszik le az útról a kanyarban. (az is hülyeség, hogy a helyszínelő rendőrök úgy számolják ki a sebességedet, hogy megnézik, mennyi a kocsi súlya, milyen méretű a gumi, és milyen hosszú a féknyom. totál hülyeség, valahogy máshogy találják ki)
- mint írtam, a több hajtott kerék a villamos vontatásban puszta pénzpazarlásElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
dabadab
titán
Ugye, a kulturalt kozlekedeshez azert kulturalt vezetok is kellenek (bar szerintem azert nem olyan veszes a helyzet, max par szazalek bunko lehet, a tobbi normalis, csak par alapdolog hianyzik (pl hogy mi az a zippzar elv v h a gyalogosok elsobbsege nem csak annyit jelent, hogy nem szabad elutni oket)).
DRM is theft
-
dragonfx
veterán
Én nem tom nem értke fizikához, de látatlanba tudom sokkal instablabb lenne az autom ha mondjuk 195helyett 175öt tennék fle rá...és a fékut is tuti hoszsabb lenne, hisz angyobb felületen tud tapadnia kerék ergo több tapado felület lassítja....
Én azt tom amikor 185ös volt fenn van a róbertkrt-lehel kerszteződésbe...gurultma vissza ha nem fékeztem, 205tel meg nem...ez cska jelent valamit....nekem legalábbis igen..."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
biker
nagyúr
az egészből annyit szerettem volna kihozni, mikor a súlyt megemlítettem, hogy amíg F(tapadási) > lendületnél, addig a kocsi arra megy, amerre szeretnénk
amint F(tapadási < lendületnél, a kocsi elndul amerre a fizika mondja.
és it a lendület alapja ugye a sebesség és tömeg.erre mondta mindenki, hogy mit jövünk a súllyal.
ezen kéne elgondolkodni kicsit.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz dragonfx #5570 üzenetére
önmagában azonos súly mellett mindegy, mert a felület növelésével csökken az adott felületre jutó súly (síléc effektus)
ezt fejezik ki tudtommal kp-ban (esetleg kg/cm2-ben)ha nagyobb a felület, de adott a súly, kisebb lesz a felületi nyomás.
azonban ha 1000kg tömeg 100cm2-en fekszik fel, akkor ugye 10kg/cm2 az érték.
1500kg esetén 150cm2 felület kell 10kg/cm2 értékhez.
erre világítottam rá, ami persze hülyeség volt...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
dokar
addikt
biztos rég tanultam fizikát, de mintha nem lenne mindegy a felfekvő felület mérete.
A nyomóerő nem függ attól, hogy melyik oldalára állítottuk a testet. Ha nagyobb a felület, akkor több egyenetlenség akad egymásba, de nem nyomódnak annyira össze. Ha kisebb a felület, akkor kevesebb egyenetlenség akad egymásba, de jobban összenyomódnak. Ha a felületek nem túl simák, akkor a két felület részecskéinek a többsége nem kerül olyan közel egymáshoz, hogy a vonzóhatásuk észrevehető legyen. A súrlódási erő, nem függ az érintkező felületek nagyságától.
a több és/vagy nagyobb kerék a teherbíráshoz kell
extra - SEXRay
-
biker
nagyúr
válasz dabadab #5569 üzenetére
a gyalogosok se tudják, az elsőbbség nem azt jelenti, hogy piknikezni lehet a zebrán.
tipikus eset pl csaba u. - krisztina körút keresztje.
egyszerre fordul csabáról balra a busz, jobbra velük szembe a kocsik, meg a gyalogosnak zöld.
A lámpa előbb engedi a kocsikat 3mp-el, ami elég lenne egy kocsinak kifordulni jobbra.
ezután lesz zöld gyalognak, majd piros a gyalognak kb 10mp-el van hamarabb mint kocsinak.ez így néz ki valójában:
gyalogosok a piros alatt már lent állnak a zebrán, kb egy lépésre bent, kihasználva, hogy a zebra után parkoló jön, és behúzódnak a kocsik.
ahogy elkezd sárgulni a forgalomnak, a bátrabb gyalogosok elindulnak a piroson át.
ezután piros a forgalomnak, pir-sárga nekeünk, már nem tudunk menni.
a gyalogosok lassan mind feleszmélnek, és elkezdenek egymást 1-1méterrel követve hosszú sorokban átkígyózni.
elkezd villogni a lámpa, ekkor eszmél fel a maradék paraszt, aki elkezd szaladni át,
így szépen 6sávot folyamatosan 100%-on elfoglaló embertömeg megy át, majd szigorúan 1busz és egy autó ki tud fordulni, mikor már piros sárga a keresztforgalomnak.sokszor kedvem lenne behajtani közéjük, illetve mikor a barom állat a busz mögül át akar futni az úton, és a busz majdnem elcsapja, mert a holttérben fut végig, akkor meg persze neki áll feljebb, hogy mit képzel...
multkor az én motorháztetőmre ült fel egy barom, mert végre volt egy kb 5méteres rés a tömegben, elindultam kis ívben jobbra, a paraszt ugyanebben a tempóban végig az A oszlop takarásában meg futva akart még csak azért is előttem átszaladni, akkor láttam meg, mikor már fél seggel a tetőn ült. (hogy érthetőbb legyen, a járda kocsi felé eső részénél indult a kocsi seggétől, és befelé 35-40fokban kezdett el futni a kocsi mellett a kocsi elé, miközben jobbra kanyarodtam. ezt már a szemtanúk mesélték)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
#5572 ?
a tömegből indult az egész cécó... lásd #5532 és #5523, hogy annak semmi köze a témához
a kerékméret csak utána kezdődött...[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
dabadab
titán
"biztos rég tanultam fizikát, de mintha nem lenne mindegy a felfekvő felület mérete."
Valoszinuleg tenyleg regen lehetett, mert teljesen mindegy
Viszont a gumi meretenek megvalasztasanal a leheto legprimitevebb fizikai modellt nemileg meghalado dolgokat is figyelembe kell venni (pl. nem mindegy, hogy mekkora nyomas van benne, a gumi szakitoszilardsaga is veges, stb).
"és nem azért van a vonatnak, villamosnak 8-16 hajtott kereke, mert 2 keréken nem tudja az erőt átvinni, megint csak a felület jön szóba"
Gondolom azert az is szamit egy kicsit, hogy igy joval kisebb elektromotorokat lehet alkalmazni, joval kisebb alkatreszekkel (mivel egy-egy kereknel igy toredeke a forgatonyomatek) valamint a hibatures is sokat javul.
"de biztos mindegy, és ugyanúgy lehet 45-ös cipőben sielni, mint egy fél négyzetméteres síléccel."
Gondolom a problemanak semmi koze sincs ahhoz, hogy a cipovel terdig sullyednel a hoba vmint masodperceken belul orra esnel
DRM is theft
-
amol
addikt
végre volt egy kb 5méteres rés a tömegben, elindultam
Te csak akkor indulhatnál el, amikor már minden gyalogos a járdán van és nem közéjük hajtva amikor rés támad köztük vagy amikor 10 centire el tudsz menni mellettük.
Ugyebár.
A gyakorlatban persze nehezen kivitelezhető amikor egyszerre kap velük zöldet a kanyarodó autó, de azért nem kellene panaszkodni mert a zebrán gyalogosok kelnek át.
Szabálytalankodnak ők is persze, de az más kérdés.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz dabadab #5576 üzenetére
Viszont a gumi meretenek megvalasztasanal a leheto legprimitevebb fizikai modellt nemileg meghalado dolgokat is figyelembe kell venni (pl. nem mindegy, hogy mekkora nyomas van benne, a gumi szakitoszilardsaga is veges, stb).
igen. meg hogy mennyire morzsálódik, meg hány fok van, stb
Gondolom azert az is szamit egy kicsit, hogy igy joval kisebb elektromotorokat lehet alkalmazni, joval kisebb alkatreszekkel (mivel egy-egy kereknel igy toredeke a forgatonyomatek) valamint a hibatures is sokat javul.
valóban, ezért volt a gőzmozdonyoknál egy motorról 8pár, azaz 16 kerékre átvitt forgó mozgás, fix rudazattal, tehát nem sok kis motorral és sok kis diffiművel, hanem kizárólag azért, hogy elég nyomatékot nem lehetett egy pár kerékkel átvinni, csak 8 párral.
Gondolom a problemanak semmi koze sincs ahhoz, hogy a cipovel terdig sullyednel a hoba vmint masodperceken belul orra esnel
nem, arra céloztam, hogy a fizikai erőtörvény szerint a súrlódási erő (legyen bármely formája) nem függ a felülettől és a sebességtől, csak az erőtől (ami persze függ a tömegtől, mert az az erővektor mutat lefelé, szerintem, khelben szerint nem) és a tapadási együtthatótól.
az meg, hogy elindul a kocsi amerre szeretnénk, vagy amerre ő szeretne, az is attól függ, amit leírtam, hogy ha a lendület nagyobb mint a tapadási erő, akkor arra megy, amerre ő szeretne. ez is a tömeg függvénye, ami khelben szerint nem.ebből indultunk ki
---
már megint ott tartunk, hogy felvetettem valamit, erre belekötöttek, hogy a tömeg nem számít, amit levetítettem a kerékre(lehet, rosszul), most mindenki ezzel baszogat, azt elfelejtve, hogy nem ez volt az alapfelvetés, hanem hogy a tömeg nem lényeges a tapadásnál.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
ott 2x3 sáv van.
ha te addig szeretnél várni, amíg nem áll gyalogos a zebrán, ahogy szabályos, akkor úgy hajnal kettőig ott állhatsz, akkor már talán alszik mindenki...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
amol
addikt
Pont azt írtam hogy nehezen valósítható meg, azaz sok esetben sehogy, de azért ne panaszkodjon senki hogy a kijelölt gyalogátkelőhelyen gyalogosok közlekednek. Sokkal jobb ha ott, mint máshol.
most mindenki ezzel baszogat
Én nem. És mindenki nem teheti, mert mindenki nem is ír ebbe a topikba[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"multkor az én motorháztetőmre ült fel egy barom"
Azert vicces az, hogy elutsz egy gyalogost a zebran es meg neked all feljebb. A helyeben hivtam volna a rendorseget, aztan magyarazd a bironak a bizonyitvanyodat.
Azzal is szoktal probalkozni, hogy a macisajtot figyelmen kivul hagyod es egy kamion ele hajtasz v csak a kisebbekkel szemben vagy ennyire bator?DRM is theft
-
amol
addikt
a megfogalmazás hagy némi kivetni valót maga után
Kívánnivalót?
Azt hittem hogy a havat véded
A léc ugyanis nem azért hosszú hogy ne bántsa szegény havat annyira, hanem azért, hogy az eleje által felolvasztott vízrétegen minél nagyobb felületen oszlassa el a súlyt. A rövidebb lécekkel lassabban lehet siklani, a nagyon rövidek (bigfoot) pedig kis lejtőn alig indulnak el, ugyanis nem olvad fel a hó eléggé alattuk. Magán a havon sokkal jobban tapad a léc mint a vízen.
Tehát: ha nagyobb a felület, nagyobb a csúszásveszély is.[ Szerkesztve ]
-
Bubu79
addikt
Hasonló lehet a dolog, mint a kori élénél - ott viszonylag kis felületen nagy a nyomás, ennek hatására az alatta lévő jég megolvad és gyakorlatilag a vizen csúszol a korival ( ez rémlik iszonyat régről az általános suliból )
Bár a sílécekről nemigen hallottam ilyen téren
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
amol
addikt
Persze, ugyanez a szitu. A nyomás és súrlódás hatására olvad meg a hó és a vizen siklik végig a léc. Itt marha vékony vízrétegről van szó (pár század-ezred mm) és amint elhagyja a léc újra megfagy ha elég hideg van. Ha nincs, akkor lesz latyakos a pálya.
A léceket nem kenik hanem waxozzák (szilárd) és igen, attól simább és jobban csúszik.
Nade ezért vezet mindenki úgy mint egy állat?[ Szerkesztve ]
-
DeadMeat
veterán
Akkor jol sejtettem mi a celja nekije.
Hazafele jovet segitettem ki az arokbol egy pony-s sracot,ill sracokat.Engem eloztek,csak szembe is jottek,mert mer ne olyankor menjen ki a marhaja.. Na mindegy visszakapta a kormanyt,megcsuszott a sikos uton,es seggel belecsuszott az arokba.Szerencse hogy megtudtam allni.Meg hogy nekik nem lett bajuk..Mindegy megkerdeztem megerte-e.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
dabadab
titán
"hanem kizárólag azért, hogy elég nyomatékot nem lehetett egy pár kerékkel átvinni, csak 8 párral"
Ja, tenyleg, viszont ennek egyaltalan nem a surlodo felulet nagysaga az oka, hanem az, hogy igy nem az egy kerekre juto m tomeg generalta a normalerot, hanem a sok kerekre juto sok*m tomeg.
"nem ez volt az alapfelvetés, hanem hogy a tömeg nem lényeges a tapadásnál."
Nem ez volt az alapfelvetes, hanem az, hogy a tomeg nem lenyeges az iranyithatosagnal (ami nem igaz - egyebkent az se, hogy a tapadasnal se szamitana, mert ott is szamit).
DRM is theft
-
amol
addikt
Már megint offolunk rendesen
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz dabadab #5584 üzenetére
most tényleg. hátulról nekifutásból valaki egy kocsi elé ugrik.
most szálljak ki a kocsiból, nézzek körbe, majd üljek be, és merjek csak elindulni?
annyit láttam, mikor elindultam, hogy egyszer csak ráül a tetőre, nem az elején, hanem a kerékdobnálElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Aranygyerek
aktív tag
Reggel el kéne indulnom itthonról,de hólánc nélkül nem fogok tudni lemenni a lejtőn.2 nap alatt nem tudták letakarítani az utat.
Most vezethetek ugy mint egy állat én leszek a csiga .Privire válaszolni illik.
-
biker
nagyúr
válasz Aranygyerek #5595 üzenetére
háát, mióta nem esik? mert friss havon még oké, de ha pl két napja nem esik, és nem takarították, csak jártak rajta, akkor az olyan jeges, hogy lánccal se mennél le épségben.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
amol
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- KábelszatNet-2002 Kft.
- Ukrajnai háború
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Új HMD modell bukant fel
- Motoros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest