Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _adaml21_

    őstag

    Sziasztok!

    Autóvásárláson gondolkodom, felhasználási körülmények az alábbiak lennének:
    - heti ~150 km város
    - heti ~500 km autópálya
    - heti ~100 km országút

    Abból kifolyólag, hogy városban is használnám, kompakt méretű autónál nagyobbat nem gondoltam, saját tapasztalatból kiindulva egy Mondeo/Passat már kényelmetlenül nagy lenne, cucc meg beférne egyel kisebb méretbe is, bőven.
    Alapvetően 3,5-4 millióért vennék pár éves használtat, de kapok egy kis külső segítséget, ha vadi újat veszek, így 5-6 millió a rendelkezésre álló összeg,egy új autóra. Körülbelül 6-7 évre terveznék vele.

    Típusok, amik szóba jönnek:
    - Golf 7, 1.4 TSI, 125LE, manuál, pár extrával épp megáll 7milla alatt konfigurálva, talán be lehet alkudni 6 alá. Kérdés, hogy a 125-ös motor elég-e, van e műszakilag különbség a 150-eshez képest (magyarul lehetne-e egy egyszerű szoftverátírással feljebb húzni?)? Megéri-e a 150-es felára? 2010 környéki 140 lovas Passat crtdi DSG-t használtam, nyilván akkora hátbab*szó nyomatékot nem, de hasonló dinamikát elvárnék (de ugye a bódé is jóval könnyebb). DSG is jó lenne, de ezt a szárazkuplungosat meghagyom másnak, anélkül kibírom.

    - Mazda3 G120: A legszebb autó a szegmensben, de muszáj lenne Revolution felszereltséget választani, érthetetlen, hogy olyan dolgokat is képesek kihagyni a középső Attractionból, mint az első tolatóradar... Revoval viszont 6,8m az ára, amiből fix 300ezret lehet lealkudni, és vége a dalnak, 6,5 pedig nagyon sok.

    - Astra K 1.4T: Nagyon szép, de nemsokára tucatautó lesz a céges flották miatt, ami zavarna kicsit. Belülről már sokkal csúnyább, mint az előző kettő, és állítólag ez a turbós benzines is rohadt iszákos.

    - Focus: méginkább cégautó effektus, nem is nagyon szimpi emiatt, az infotainment is gagyibb, meg azt sem tudom, milyen motorral venném... A dinamikus kinézet és a sportosabb futómű miatt viszont szimpi.

    - Seat Leon: Titkos favorit? Viszont a beltér képek alapján elég lehangoló, és gondolom a hangszigetelés is gyérebb, mint Golfban.

    Ti milyen irányban indulnátok el? Újakat is mondhattok, bár eléggé kivagyok a japán autóktól (Mazdát leszámítva), Civictől konkrétan a hányinger kerülget. Koreait meg azért nem vennék, mert ennyi pénzért már az ízlés is egy kicsit szeretném, ha közbeszólhatna, na meg az értéktartás is egy szempont.

    Köszi előre is :)

  • _adaml21_

    őstag

    válasz LuckyL #147148 üzenetére

    Igen, én is nézegettem HAHUn, de én inkább ezt néztem. ErgoActive ülés nagyon pöpec lenne.
    Amúgy általam összeállított autóba a Comfortline felszereltségen felül egy metálfényt, 16-os kereket, komfort csomagot, ergoactive ülést, és behajtható tükröket vennék, ha lenne rá lehetőségem.

    Nem akarok megsérteni senkit, de szerintem ez a Hyundai nagyon-nagyon csúnya autó :(

  • _adaml21_

    őstag

    válasz LuckyL #147152 üzenetére

    Próbáltam 1.6 tdi Octaviat, annál azért nagyobb dinamikát szeretnék az autómba.
    Persze, jó lenne az 5 literes fogyasztás, de azt a plusz 1,5-et még kibírom; 3 liter többletet viszont megéreznék (Opel)
    .

  • _adaml21_

    őstag

    válasz Tsebacsi #147156 üzenetére

    Amúgy tetszene is az Opel, mint mondtam, de nem csak a Sprintmonitor alapján ítélkezem a fogyasztásról, ismerősöm említette, hogy céges Octavia helyett egyszer egy 150 lovas Astra K-t kapott pár napra, és amíg Oktávval eljár 6.5-ből, Astra bőven 8 fölött evett.

    Ami még nem annyira tetszik, hogy cégautóként nagyon veszik, kis túlzással minden második új autó az utakon Astra K (a másik fele meg Oktáv).

    A lopással meg úgy vagyok, hogy tök mind1, hogy Astrát, Mazdát, VW-t, bármit veszek, kb. első dolgom elvinni, és egy Paizs védelmet belerakatni.

    Belülről az anyaghasználat sem az igazi, néhol olyan illesztési hézagok vannak, amik jó pár évvel ezelőtt is cikik voltak. Még egy 3 éves Insigniában ülve sem éreztem azt, hogy megütné a VW szintjét, pedig az egyel magasabb szint, mint az Astra.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz vzsryl #147170 üzenetére

    Vw-ről esetleg tud valaki, ahol meg lehetne oldani egy ilyen teszthétvégét?
    Az se baj, ha facelift előtti Golfot tudnék csak elhozni, a lényeg az lenne, hogy hosszabb távon ki tudjam próbálni, elég-e a 125-ös TSI a felhasználási körülményekhez.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz LuckyL #147181 üzenetére

    Azért akárhogy is nézem, 20% teljesítménytöbblet az. Illetve kérdésem volt még a 150 LE-s TSI létjogosultsága is..

  • _adaml21_

    őstag

    válasz focvis #147189 üzenetére

    Én azért autópályáznék, de pont csak arra van igényem, hogy 150-ig kellemesen gyorsuljon.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz BigBlackDog #147430 üzenetére

    Hatalmas egy dilemma ez egyébként nekem is, mert az eszem tudja, hogy egy Honda nagyon racionális döntés lenne, mert megbízható, de én úgy érzem egy percig sem tudnám elviselni ezt a formát, belsőt, a fedélzeti berendezések "logikáját". Lehet, hogy túlságosán németautón szocializált vagyok :D

  • _adaml21_

    őstag

    válasz Mauzes #147505 üzenetére

    Ez így van, de azért nem olyan nagy meló ez, minden hónap végén eltölt az ember vele félórát, amiben kitölt egy excel táblát, hogy nagyjából kijöjjön a megtett km, és elküldi a könyvelésnek, nem olyan nagy cécó az.

    Ezek az E46 coupék tényleg parádésan szép autók (ennél már csak az E92 szebb a maga nemében), viszont engem marhára zavar az a tendencia, hogy a környékünkön minden menő/pumped/nagyarc/(illessz be tetszőleges jelzőt) gyereknek, ha összegyűlik 1,2-1,5 millája, már virít is a facebook borítóképén az E46, meg napi tizenháromszor megy le a ZÁBÉCÉbe venni egy energiaitalt, lehúzott ablakkal, dübörgő zenével, napszemüveggel, és a 26-os biceszt kilógatva.
    Én emiatt, bármennyire is szeretem a 2000-2008 BMW-ket, előbb vennék valami egyedibbet, CLK, A5, vagy nemtom. Tudom ez nagyon nagyfokú általánosítás, és tisztelet a kivételnek, mert van normális is persze, de emiatt az én szememben pár év alatt az E46 coupé szép lassan átment az álomautó kategóriából a megvetendő kategóriába (emlékeztet a 10-12 évvel ezelőtti. a Halálos iramban széria által ihletett porig ültetett kályhacsöves 75 lovas Civic jelenségre).

    Próbáltam a 125-ös TSI Golfot, nagyon korrektül megy, hozza azt dinamikára, mint a 10 éves 140-es TDI, cserébe sokkal csendesebb az egész autó (meg a motor maga is sokkal kulturáltabb). Elkezdek nézegetni a 2-3 éves kategóriában valami ilyesmit, hátha akadok valami gyöngyszemre.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz lenko #147509 üzenetére

    Úgy ahogy mondod, megveszik a legolcsóbbat, ami már 70 helyen rohad, meg a legkisebb motorral, de ha 10 ezer forintot kell már rá költeni, akkor 1 hétig csak áll...
    Sajnos attól még, hogy 28 v 30i, ugyanúgy E46.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz lenko #147509 üzenetére

    Igen, erre mondom azt, hogy gyönyörű! :)
    Kivéve azt az ocsmány fabetétet, na meg persze ezt kézivel venném! :DDD

  • _adaml21_

    őstag

    válasz Mauzes #147515 üzenetére

    Igen, ez valóban így működik, hogy meghatározod, hogy mondjuk 75%-ban céges használat, 25%-ban magán, és akkor a 75% adórészét visszaigényelheted.
    Ez nagyjából lefedi a valós használatot, de ha mondjuk egyik hónapban 60% a céges használat, és 40% a magán a valóságban, de te mondjuk 2 utat beírsz cégeshez, hogy "tárgyalás", még akár azt a helyszínt is beírva, ahova magánszemély minőségben mentél, akkor azt ki, és hogyan tudja ellenőrizni? Mert szerintem erre a válasz a senki, és a sehogy.

    Az, hogy valaki teljesen magáncélra használja, az megint más, biztos meg lehet azt is "okoskodni", de az már elég erősen szürke kategória, de szerintem nem egy magyar vállalatnál kezelik ezt annyira nagyvonalúan, hogy az ilyesfajta agonizálás még csak fel se merüljön :D Csak a megfelelő kapcsolatok kellenek.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz energy4ever #169905 üzenetére

    Nem kötekedésképp, csak azért, mert mástól is hallottam már, de mi az a félautomata váltó? Én úgy tudtam, olyanokat teherautókba meg buszokba szerelnek, de ott sem tudom, hogy ez a név milyen technológiát rejt.
    Ismerőseim vettek egy 2010-es Ford Focust, és mondták, hogy félautomata váltó van benne, de elképzelni sem tudom, hogy mi lehet az - saját szememmel még nem láthattam az autót.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz máyköl #169948 üzenetére

    Aha, tehát akkor ez gyakorlatilag a robotizált váltó (vagy másnéven szekvenciális)?
    Illetve akkor jól gondolom, hogy a Fókában sose volt ilyen? :)

  • _adaml21_

    őstag

    válasz Declare #170650 üzenetére

    Annyit azért hozzátennék a sztorihoz, hogy a Mazdánál fix 300-350ezer az alkulehetőség, míg egy VW-nél eleve úgy indul, hogy listaárból -10%. Erős időszakban (értsd nem év vége), új modellnél kb. -15%-ig lehet elmenni, ha szerencsésebb időszakot fogsz ki (év végi jutalékkényszer), netán nem vadiúj, hanem 2-3 éves modelt veszel, akkor 20%, néha több alkut is át tudsz nyomni rajtuk.

    Hasonlítsd össze így az árakat. Ezen felül - szerintem - a külső dizájnt leszámítva még mindig fél kategóriával feljebb van egy (lassan már 7 éves) Golf, mint ez a Mazda3.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz Declare #170657 üzenetére

    Nem, félreérted, nem 2-3 éves autó, hanem 2-3 éves modell, de új autó. Az új modell mindig népszerű, abból nem engednek annyit, de ha már fut pár éve, esik az eladás, kénytelenek többet engedni, ami szerencsés esetben 20-25%. És ha összehasonlítod Golf listaár-20%-ot, illetve Mazda3 listaár-300K, akkor a Golf olcsóbb.

    footy: kollega már leírta, de én is ezekre gondoltam röviden: anyaghasználat, hangszigetelés, ergonómia, infotainment rendszer, vezetősegédrendszerek.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz sasa134 #171306 üzenetére

    Bár abszolút racionális döntés egy civic, azt miért nem veszi bele a kalkulációba senki, hogy konkrétan fizikai fájdalmat okoz ránézni arra a koncepciótlan élkavalkádra, ami a külsejét illeti? Egy új autónál ez azért szempont, nyilván ha 2-3 milláért veszek egy örökélet+1év Priust, akkor a gazdaságosság felülírja ezt, de azért itt mégis 7,5+ milláról beszélünk...

  • _adaml21_

    őstag

    válasz kisza25 #181043 üzenetére

    Szerintem 90+% országút mellett, odafigyelős, szabályokat nagyjából betartós üzemmódban de.
    Illetve ha a 6 irreális a benzinre, akkor a 4 is irreális a dízelre :)

  • _adaml21_

    őstag

    Sziasztok!

    Mit ajánlanátok a következő helyzetre? Kb. 20-25e km-es évi futásteljesítmény, nagyjából úgy elosztva, hogy 50% országút, 30% autópálya, 20% város. Jelenleg egy 3,5 éves GLC 250d 4matic tölti be ezt a szerepet, és az elmúlt 40e km átlaga, ami 5,6l is bizonyítja, hogy nem éppen városi használat dominál.
    Ennek az autónak 4 éves korában kifut a céges lízingje, és az a terv, hogy a következő év első felében elhoz egy másikat lizingre.

    A következő alapvető kritériumok vannak:
    - automata váltó
    - gazdaságos hajtáslánc a fent említett felhasználásra
    - összkerékhajtás (ennek túl nagy relevanciája nincs, mert nem hegyen él, de akkor érzi magát biztonságban, ha van, mert évente 1-2 jön jól de akkor ténylegesen)
    - magasabb autó, könnyebb beszállás érdekében, SUV, vagy esetleg valami egyterű
    - kornak megfelelő vezetősegédrendszerek, mint radaros tempomat, holttér asszisztens, 360fokos kamera
    - méretben a mostani autó épp a felső határt karcolja (4660mm), ennél hosszabbat semmiképp a garázs miatt, de mivel jellemzően egyedül, ritkábban 2-en, nagyon ritkán 4-en használják, felmerült az 1 mérettel kisebb kategória (4,4 m körül)
    - lehetőleg minőségi autó legyen, mivel a GLC után tulajdonképpen minden visszalépés (beltér, ergonómia, stb.)
    - Mostani autó ezeket mind tartalmazza, ezen felül esetleg igény lenne két plusz felszereltség, nevezetesen a szellőztetett bőrülés és a nagy navi - digit műszerfal, Apple Carplay és Android Auto támogatással

    A cél az volna, hogy ez esetben ezt az autót már nem 4 évre tervezné, hanem lehetőleg 7-10 évre. Első körben egy faceliftes GLC 220d merült fel, hiszen nagyon bevált az autó, tényleg minden elemében megfelel a kritériumoknak. Azonban az elmúlt hónapok-évek eseményei, a dízelek boszorkányüldözése elgondolkoztatott, hogy volna-e értelme esetleg olyan autóra váltani, aminél nem kell attól félni, hogy egyszer csak egy drasztikus árveszteséget realizálna rajta, pl. 5 év múlva az összes dízelt kitiltják a városokból, és/vagy brutálisan megadóztatják, stb., ezáltal eladhatatlan lesz, stb. Ezért gondoltam egyből a Toyota/Lexus hibridekre, amik híresen megbízhatóak, jól működnek, és pofátlanul jól tartják az árukat. Utána továbbgondolva gondoltunk Plug-in hybridekre is.

    Ár: végső (tehát lealkudott, céges lízing kedvezményes) br. 16m körül jó lenne, ha megállna, persze egyáltalán nem baj, ha kevesebb, és van lehetőség felfele is menni, ha érdemes bizonyos modellre áldozni.
    Összefoglalva a következő alternatívák merültek fel:

    - GLC 220d facelift: minden felszereltséget konfigurálva kaptunk ajánlatot, 18m lenne a vége, mivel jó a tapasztalat az autóval, rendben lenne. Az aggály itt a már említett "jövőállóság", kérdés, hogy érdemes-e 2020-ban egy dízelautót venni...

    - Audi Q3: Felmerült, mint alternatíva, mivel kisebb, de minőséginek tűnik a duplakijelzős infotainmenttel. Mivel itt is a 2.0tdi az egyetlen szóba hozható alternatíva, ezért az aggály ugyanaz, mint az előzőnél. Erre is kértünk ajánlatot, habár alacsonyabb kategóriás autó, nem lenne sokkal olcsóbb, mint a GLC, így ezt el is vetettük, annyi pénzért inkább GLC.

    - Lexus UX250h: Van benne (vélhetőleg) "jövőállóbb" hajtás egy Toyota hybrid személyében, jól felszerelve ~16 körül lenne. Viszont a hátsó traktus nagyon szűkös, a csomagtartó meg jelzésértékű; ez a japán dizájn illetve ergonómia minimum nagy megszokást igényelne, lehet, hogy szalonban megnézve egyáltalán nem jöhet szóba. A kisebb méret viszont abszolút előny.

    - BMW 225xe Active tourer: Egy plugin hybrid, fullosra szerelve is megállna sacc/kb 14-ből, viszont egy jelentősen alacsonyabb miőségű autó, viszonylag idősebb modell is, szerintem nagyon ork formája van. Valamint egy-két extra is csak álom itt, mint 360fokos kamera, vagy szellőztetett bőrülés.

    - GLC 300e: szintén plug-in hybrid, pár hete, amikor konfiguráltuk a 220d-t, még nem is volt ilyen. Másfél milla a felára a dízelhez képest, viszont azzal már bőven túl van a kívánt fájdalomküszöbön. Kérdés, hogy megérné-e egy-két extrát beáldozni egy ilyen plug-in hybrid rendszerért cserébe, valamint mennyire megbízható egy ilyen hajtás egy Toyota hybridhez képest. Az sem tiszta, hogy meddig tűrik meg ezeket a dögnehéz összvéreket a zöldrendszámrendszerben.

    Per pill én nagyon tanácstalan vagyok, én személy szerint nem is áldoznék ennyit autóra, vagy vennék egy RAV4 hybridet (nem tetszik neki :) ). Alapvetően adná magát a GLC, mert tényleg nagyon bevált, de bejött ez a dízelpara, ki tudja mi lesz 10 év múlva. Az alternatívák így vagy nagyon ergyák (225xe), vagy nagyon drágák (GLC 300e)

    Ti milyen irányban indulnátok el ilyen helyzetben?

  • _adaml21_

    őstag

    válasz Dare2Live #181578 üzenetére

    Először is köszi a sok választ mindenkinek, féltem tőle, hogy túl hosszú litániát írtam, illetve nem egy egyszerű kritériumrendszerrel dolgozunk.

    Évi 20-25e km a futás, nem 10ezer.
    A dízelpara és a 2020ban érdemes-e venni kérdésre egyben válaszolnék: Arra gondolok, hogy most megvesz az ember sok-sok pénzért egy ilyen autót, ami se nem hibrid (még csak “lágy” sem), se nem PHEV, és mi van, ha esetleg hoznak 5 év múlva egy törvényt, hogy nem lehet behajtani városba dízelekkel, vagy esetleg súlyos adókkal sújtják, amitől eladathatatlan lesz?

    Volvo vonal: XC40 nem tűnik rossznak, milyen hibrid érhető el belőle?
    az XC60 PHEVjéről tudom, hogy sajnos elég drága...
    Illetve ismerős, aki pont egy D4 XC60at hajt, előtte pedig egy E klassét tulajdonolt, nem nagyon van megelégedve a minőséggel (nyekergés, kopogás, valamint az infotainment rendszert sem tartja jónak).
    Elmondása szerint következő autócserénél menekül vissza Mercihez.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz _adaml21_ #181576 üzenetére

    Közben kicsit továbbgondoltuk a témát, és elkezdtünk elég rendesen gondolkozni a GLC 300 e EQ Power-n.

    A 220d-hez képest ~1,4milla a felára listaáron, nyilván alkudni kevésbé lehet a Plug-in hybridből, mint a dízelből.

    Tudom, hogy egy ilyen autónál ez nem feltétlenül első szempont, de a Toyota hybrideket azért is szokták nagyon ajánlani, mert az Atkinson ciklusú benzinmotor valamint eCVT megölhetetlen; az akksicsomag meg megbízható, illetve később meghibásodás esetén jól és viszonylag olcsón szervizelhető.

    Mi a helyzet vajon hajtás terén egy ilyen GLC-vel? Adott egy 9 sebességes bolygóműves automata (amivel a jelenlegi 250d-nél 80ezer km alatt nyilván nem volt probléma), egy turbós 2000-es benzinmotor, plusz villanymotor, és akkupakk.

    Akku degradálódásától nem kell félni? Elméletileg ad a Merci 6 év/120e km garit az akksikra. És a hajtás többi része?

  • _adaml21_

    őstag

    válasz Kickass #183614 üzenetére

    Habár én is Budapesten élek évek óta, és tömegközlekedéspárti vagyok (nincs is autóm), de a leírásod alapján soha nem éltél még megyeszékhelyen.
    Én ha hazamennék, Zalaegerszegre (persze ez egy relatíve kisebb megyeszékhely, de az), kb. a 0. dolgom lenne egy autót venni. Akár egy ütnivágnivaló Swiftet, de anélkül elképzelhetetlen ott az élet egy viszonylag alacsony életszínvonal felett.

  • _adaml21_

    őstag

    Na, hogy én is ON legyek, kérdeznék egy témába vágót.

    Múltkor kérdeztem egy közeli ismerős igényeire, és végülis a GLC-t GLC-re cserélte, csak egy Plug-in hybridet rendelt be. Kicsit berezelt, hogy mi lesz, ha rohamosan elmeszelik a dízeleket, és/vagy egy extrém magas amortizációt kell elszenvednie (tudom, prémiummárkánál ez mindenképp kimagasló mértékű :) ). Plusz minden este fel tudja dugni töltőre a garázsban, illetve mivel céges, jónéhány adónemet meg tud úszni (regadó, cégautó adó, jelentősen alacsonyabb súlyadó, stb.)

    Viszont már a döntés meghozatala után jutott eszembe a következő kérdés, amire szívesen várnék válaszokat tőletek: Vajon mennyire lesz megbízható és hosszú életű egy ilyen plug-in hybrid? Gondolok itt arra, hogy mennyire fogja elviselni egy turbós benzines, ha a hybrid rendszer ki-be kapcsolgatja, akár nagy hidegben is? Tudom, hogy Toyota hibrideknél nincs ezzel gond, de azok kvázi igénytelen túlméretezett szívó Atkinson ciklusos motorok
    Illetve milyen akkutechnológiát használnak ezek, a Prius féle NiMh-t, vagy már lítiumos? Vajon javítható lesz-e ez is cellánként, mint a legendás Toyota hibrid?

    Gondolom a mérnökök a nagy cégeknél gondoltak ezekre (főleg a benzin/dízelmotor sok hidegindítására gondolok), nem véletlenül fossák ki magukból most a legnagyobb gyártók (BMW, Merci, Audi, VW, Kia, stb) számolatlanul az ilyen modelleket, csak kíváncsi lennék.

  • _adaml21_

    őstag

    Ha új autót kellene választanotok kompakt kategóriában, saját magadnak (tehát nem céges autó), akkor mit választanátok? kb. évi 15 000 km, ebből olyan 8 000 autópálya, 4 000 város, 3 000 országút. Régebben nagyon Golf párti voltam, elég sokat is vezettem 7es Golfot / Octáviát, és úgy éreztem a 125 lovas 1.4 TSI valamint a 150 lovas a Skodában untig elég nekem, mint teljesítmény. Viszont azóta elég rendesen bejött az autóknál a kibocsátás para, az tiszta sor, hogy dízelt nem vennék, de lassan már az is kétséges, hogy sima benzinest érdemes-e, ha esetleg 5-6 évre terveznék az autóval legalább. 95%-ban a szabályoknak megfelelően vezetek, de azért nem árt, ha egy 80-120-as előzés, illetve adott esetben egy autópályás 150 nem okozna nehézséget olykor-olykor.
    Felszereltség tekintetében amit mindenképp szeretnék: a felhasználáshoz elegendő dinamikát (a Golf 1.4 TSI 125LE az épp tudta ezt már), normális lámpa (legalább valami LED-es megoldás, az se baj, ha adaptív), tempomat, normálisabb ülés fűtéssel, értelmezhető fejegység lehetőleg Carplayyel, elől-hátul szenzor. Ami nice to have még, de nem létszükséglet a kamera hátra, holttérfigyelő, és esetleg adaptív tempomat. Sorolom azokat, amik eddig szóba jöttek:

    - Golf VII (esetleg VIII??): mint említettem sokat vezettem, 1.4 TSI karaktere tetszik is, ergonómia és a minőség magas, számomra sztenderd. Viszont az 1.5 TSI-ről nem tudni sokat, és ha már Golf, akkor motoszkál a gondolat bennem, hogy új generáció. Sajnos a "jövőbemutató" mild hybrid TSI csak DSG-vel lesz elérhető, azt viszont kihagynám, illetve árra egy nekem tetsző konfig 31 000 EUR-ra jön ki, nem hiszem, hogy ezt 9milla alatt el tudnám hozni, ezt soknak ítélem, ennyit már nem adnék ki érte.

    - Mazda 3 - csodálatosan szép autó, és hétvégi próbakörön kiderült számomra, hogy ez bizony ergonómiában utolérte a VW-t. A magas biztonsági felszereltség nagyon kecsegtető (holttérfigyelő, HUD, kamera, körbeszenzor, adaptív LED), van benne mild-hybrid ill hengerlekapcsolás, és a magyar autós közösség által is agyon van dícsérve az anti-downsizing és az (állítólag....) elpusztíthatatlan motor. Egy nekem tetsző ilyen felszerelt változat 8 milláért elhozható lenne tokkal vonóval, ez így nekem nagyon best-buynak tűnik, DE....
    Sajnos nagyon sok aggasztó véleményt olvasni még manapság is a vadonatúj rohadó Mazdákról (lsd. pár hónapja a vattaúj CX5-öt), ez így nagyon nem OK, inkább menjen tönkre egy turbó, az legalább tervezhetően cserélhető, mint egy itt-ott roható autóval szenvedjek.
    Másik concern: a próbakörön kiderült, hogy a 122 lovas benzines elegendő városba, sajnos országúton és autópályán nincs lehetőség kipróbálásra, így félek tőle, ott kevés lenne. Skyactiv X már nagyon drága, annyit nem adnék érte, mivel karakterre ugyanaz, csak forgatva jön ki a sok LE, illetve egy kicsit szkeptikus is vagyok a tartósságot tekintve.

    - Kia ceed / Proceed - a Proceed formája csodás, de valójában semmi szükségem egy majdnemkombi méretű autóra. Ezek lennének talán a legracionálisabb döntés, lévén 7 év gari, és a megbízhatóságra is jókat mondanak. Bár próbakörre még nem volt lehetőségem sajna, de beülve a Proceed minősége majdnem Mazda (egy 10-es skálán minusz 1 mondjuk), a ceed inkább minusz kettő, de jobban felszerelve már talán az is OK.
    A legolcsóbb is ez lenne, egy fullos ceed 7m allatt megállna, a Proceed is 7,3 körül.
    Concern: nem kínál semmilyen hybrid/mh megoldást, később esetleg ez csökkentheti az újraeladási értéket. Mindenképp 1.4 TGDI lenne a motor 140 LE-vel, sajnos dinamikájáról nem sokat tudok ugye próbakör híján, viszont a VW 1.4 TSI-hez képest jelentősen magasabb fogyasztásokat irogatnak itt-ott (TSI 6 liter, Kia inkább 7-7,5).

    - Toyota Corolla: mindig is undorral néztem a Toyotákra (nagyon németautós beállítottságú vagyok), na de ez a Corolla... le a kalappal. Külsőre gyönyörű, és beltérre bár a képek alapján annyira nem tetszett, de élőben abszolút jónak ítéltem meg a minőséget, Kiánál fél fokkal jobb. Viszont rendesen felszerelve egy 1.8 Hybrid már 9-9.2 körül lenne, 2.0 hybrid inkább 10, és ott még a csomagtér is limitáltabb. C-HR 2.0 Hybridet próbáltam 2 hete, az nagyon meggyőzően elegendőnek bizonyult nekem.
    Habár ez drágább, mint a korábbi autók, ha tudnám, hogy ez az optimális megoldást, hajlandó lennék többet kiadni rá, főleg, hogy várhatóan ennek lesz majd később a legmagasabb használt értéke is. Persze az elég gáz, hogy holttér figyelő pl. csak Executive szinten van, ami tényleg már-már a 10 millás kategória...
    Concern: jó lenne nekem egy 1.8 hybrid? Láttam videókat, hogy hasonló teljesítményű vagy kicsit erősebb autókat az első 30-40 méteren legyorsul, hiába gyér papíron a 0-100. Autópályán egy nyugis 135-140 mellett nem fogyasztana túl sokat, illetve lehet biztoságosan nyomni 70-120-as előzéseket?
    A hátsó üléssora panaszkodnak sokan, hogy szűkös, nekem a C-HR magamra állítva kényelmes volt hátul, és elvileg az ugyanaz tengelytávra, mint a Corolla...

    - Toyota CH-R: Próbáltam 2.0 Hybridet, mint fentebb írtam, teljesítményre tetszik, formára is valamiért bejön ez az extravagancia, de mivel alapvetően drágább, minta Corolla, ezért kettő közül inkább az autóbb formát venném. Pozitívan csalódtam a beltér minőségében, jobb, mint amit a képek alapján gondolna az ember.

    Tehát így összegezve az eddigi infókat: új kompaktot keresek, a fentebb leírt felszereltségekkel, 7-8 környékén. Magamnak lesz, privát használatra, tehát fontos a megbízhatóság, a sok garancia, a jövőálló technika (ezért nézegetem a hybrideket), és az értéktartás.
    Eszem Corollát venne, szívem Mazdát, de előbbi rohadt drága, utóbbinál meg félek a rohadástól és gyenge motortól. A Golf akármennyire is etalon volt számomra az elmúlt években, ezek alapján nem játszik nálam a dobogón egyelőre.

    Ti mit ajánlanátok ebben a helyzetben?

  • _adaml21_

    őstag

    válasz aero. #184317 üzenetére

    Alapvetően én is kevés km-es bemutató/szalon autót vennék szívesen, amire még jó sok gari van - viszont én nem ugyanabból a pénzből felsőbb kategóriában nézelődnék, hanem inkább ugyanazt a kategóriát úsznám meg olcsóbban. Egyszerűen nincs szükségem egy Passat méretű autóra.
    Viszont az a helyzet, hogy az általam nézett kategóriában nem nagyon van értelmezhető készlet szalon/bemutató autókból, mert a modellek is elég újak, meg túl népszerűek ahhoz, hogy lehessen válogatni. A másik lehetőség, hogy egy tesztautó fél évesen 7,5m, ami újonnan 8, akkor már inkább kifizetem azt a kisebb felárat...

    Szóval akkor Mazda 3-ról lebeszéltek? Érzékeimre az hat leginkább. Utána a Corolla, abból a keretbe inkább az 1.8 HSD férne be, az meg esetleg félő, hogy kevés, főleg pályán. A Kia ceed/proceed mindenképp jó vételnek tűnik, ott egyedül az újraértékesítési érték a kérdéses, illetve az 1.4 TGDI fogyasztása az aggályos.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz kisza25 #185011 üzenetére

    Voltam benn az elmúlt hetekben a Pappasnál Kia ceedet tesztvezetni. Az értékesítő akkor elmondta nekem, hogy az éves áremelkedés mellett a Kia mesterségesen fogja visszatartani a nagyobb teljesítményű modelleket (1.4 TGDI=<), hogy így tartsák valahogy kordában a büntit, és tereljék a türelmetlenebb ügyfeleket az 1.0 turbó felé. Az 1.4 TGDI ceedre most 6-7 hónap várakozási időt mondanak.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz Mauzes #185625 üzenetére

    Nekünk is van egy dízel GLC Mercedes, ami hamarosan betölti a 4 évet, és megy eladósorba. Jelenleg 86e km van benne, de nem hiszem, hogy eladásig meglesz a 90e; ez esetben ez 22.500 km-es évi futást jelent.
    Szerencsére ~50e km óta nincs lenullázva a fogyasztás, ami 5,6l/100km (ez egy ~1,8 tonnás automata összkerekes SUV-nál akárhogy is nézzük, szenzációs érték, konkrétan alacsonyabb asszem, mint a WLTP szabványfogyasztása), ezzel kívánjuk bizonyítani, hogy ez egy igencsak megkímélt autó, ~80% autópálya.
    Szerintem akinek ilyesmi autóra van szüksége, elég jó vétel lehet, viszonylag kevés km, Euro6, talán a kitiltástól sem kell félni 5-6 évig még, de nagyon kíváncsi leszek, mennyiért lehet majd eladni, főleg így a válság pirkadatán.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz emvy #185678 üzenetére

    A ceednél vedd számításba, ha most akarsz egy újat venni, akkor felkerülsz egy listára, aminek kábé 6-8 hónap múlva érsz a végére, akkor tudod átvenni az autót.

    kisza25: készlet sincs sehol, legalábbis a Pappas csoportnál, amik használtautón fenn vannak, azok azok a kocsik, amik 3-4 hónap múlva érkeznek meg, és esetleg még nincs gazdájuk. Annyit azért elárulok, hogy 1.4t-ből nincs ilyen, ott tutira veheted a minimum fél év várólistát.

    [ Szerkesztve ]

  • _adaml21_

    őstag

    válasz Dare2Live #185683 üzenetére

    Igen, ez még január végi, februári infó. Akkor ment körbe a hivatalos kommunikáció a Kia disztribútorok között, hogy csak meghatározott számú, mesterségesen visszafogott mennyiségű 1.4T-t adhatnak el, ezért csak úgy vehetik fel a rendelést, hogy 6-8 hónapos szállítási határidővel.
    Mindezt azért, hogy lejjebb szorítsák a CO2 flottaátlagot, azzal, hogy a céges vásárlókat / flottalízingelőket / türelmetlen vagy halaszthatatlan indokkal vásárlókat az 1.0t 3henger felé tereljék.

    A válság nagyban közbe fog szólni, de mivel a CO2 flottaátlagot így is úgy is csökkenteni kell, szerintem az 1.4t visszatartása továbbra is érvényben fog maradni.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz (Bundás) #187455 üzenetére

    Bár tudom, hogy a megbízhatóság fontos, és itt a Prince motor hallatán sokan előkapták a rózsafüzért, illetve hozzátenném, hogy én magamnak sem vennék ilyen motorral szerelt autót, egy dolgot azért muszáj megosztanom:

    Egy barátomnak volt egy Cooper S-e, talán 2008-as évjárat. Elképesztő fun az az autó :) állítom, lehet vele olyan élvezetesen kanyarogni, mint egy MX5-el (tudom miről beszélek, egyik legjobb barátom egy 146lovas sperres NB-t űz már másfél éve), a motor pedig valami hatalmas élvezet, iszonyat mód repíti azt a kasztnit az 174(asszem?) ló. Hatalmasakat gyorsul, mikor hozták be Németországból, alázták a Jaguárokat meg a 320d-ket az Autobahnon.
    Hozzátenném, hogy a futóműve kőkemény, a 17-es (ez még a kisebb!) kerekekkel vesekőbántalmaid sose lesznek, a szélvédő majdnem függőleges volta miatt pedig 100km autópálya után konkrétan nem látsz ki.
    De cserébe egy örök vidám forma, 10 év múlva sem fog elfáradni a design, még az ő gusztustalan madártej-fossárga színű autójukat is mindenki megnézte az utcán, beltér közel prémium minőségű.
    Miért adták el? Ők is elkezdtek fosni a Prince motor miatt (állítom a pánik 70%-a a totalcaros cikkeknek, meg az általános véleményeknek köszönhető), valamint az életkörülményük is megváltozott (több autópályázás, meg egy kicsit kinőtt ebből az élményautózásból, kanyargásból).

    Viszont! Mindig jó kedvvel ült be az autóba, a kisebb problémáit is elnézte neki, mert cserébe hatalmas élményt nyújtott neki. Nem tudok elképzelni hasonlót mondjuk egy egy 1.6 TDI Octáviáról, hogy értsd mire gondolok :)

    Bár sok minden szól ellene, én lehet, hogy előbb vennék Minit, mint Mx5-öt, sajnos a sok totálcáros ömlengés miatt gyakorlatilag guruló Filatáskát csináltak utóbbiból.
    De ez csak személyes vélemény.

  • _adaml21_

    őstag

    válasz ngaba #187509 üzenetére

    Pontosan ez a lényeg.
    Előbb vennék egy hozzáértő, gondos gazdától prince motoros autót, aki nem sajnálta márkaszervizbe vinni, és mindent megfelelően javíttatni és kicseréltetni rajta, mint egy kóklertől HSD Toyotát, aki azért vette azt, mert "törődésmentes", és ennek megfelelően nem is törődött vele, és a felmosórongyot is többre tartotta.

Új hozzászólás Aktív témák