Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _adaml21_

    őstag

    Sziasztok!

    Mit ajánlanátok a következő helyzetre? Kb. 20-25e km-es évi futásteljesítmény, nagyjából úgy elosztva, hogy 50% országút, 30% autópálya, 20% város. Jelenleg egy 3,5 éves GLC 250d 4matic tölti be ezt a szerepet, és az elmúlt 40e km átlaga, ami 5,6l is bizonyítja, hogy nem éppen városi használat dominál.
    Ennek az autónak 4 éves korában kifut a céges lízingje, és az a terv, hogy a következő év első felében elhoz egy másikat lizingre.

    A következő alapvető kritériumok vannak:
    - automata váltó
    - gazdaságos hajtáslánc a fent említett felhasználásra
    - összkerékhajtás (ennek túl nagy relevanciája nincs, mert nem hegyen él, de akkor érzi magát biztonságban, ha van, mert évente 1-2 jön jól de akkor ténylegesen)
    - magasabb autó, könnyebb beszállás érdekében, SUV, vagy esetleg valami egyterű
    - kornak megfelelő vezetősegédrendszerek, mint radaros tempomat, holttér asszisztens, 360fokos kamera
    - méretben a mostani autó épp a felső határt karcolja (4660mm), ennél hosszabbat semmiképp a garázs miatt, de mivel jellemzően egyedül, ritkábban 2-en, nagyon ritkán 4-en használják, felmerült az 1 mérettel kisebb kategória (4,4 m körül)
    - lehetőleg minőségi autó legyen, mivel a GLC után tulajdonképpen minden visszalépés (beltér, ergonómia, stb.)
    - Mostani autó ezeket mind tartalmazza, ezen felül esetleg igény lenne két plusz felszereltség, nevezetesen a szellőztetett bőrülés és a nagy navi - digit műszerfal, Apple Carplay és Android Auto támogatással

    A cél az volna, hogy ez esetben ezt az autót már nem 4 évre tervezné, hanem lehetőleg 7-10 évre. Első körben egy faceliftes GLC 220d merült fel, hiszen nagyon bevált az autó, tényleg minden elemében megfelel a kritériumoknak. Azonban az elmúlt hónapok-évek eseményei, a dízelek boszorkányüldözése elgondolkoztatott, hogy volna-e értelme esetleg olyan autóra váltani, aminél nem kell attól félni, hogy egyszer csak egy drasztikus árveszteséget realizálna rajta, pl. 5 év múlva az összes dízelt kitiltják a városokból, és/vagy brutálisan megadóztatják, stb., ezáltal eladhatatlan lesz, stb. Ezért gondoltam egyből a Toyota/Lexus hibridekre, amik híresen megbízhatóak, jól működnek, és pofátlanul jól tartják az árukat. Utána továbbgondolva gondoltunk Plug-in hybridekre is.

    Ár: végső (tehát lealkudott, céges lízing kedvezményes) br. 16m körül jó lenne, ha megállna, persze egyáltalán nem baj, ha kevesebb, és van lehetőség felfele is menni, ha érdemes bizonyos modellre áldozni.
    Összefoglalva a következő alternatívák merültek fel:

    - GLC 220d facelift: minden felszereltséget konfigurálva kaptunk ajánlatot, 18m lenne a vége, mivel jó a tapasztalat az autóval, rendben lenne. Az aggály itt a már említett "jövőállóság", kérdés, hogy érdemes-e 2020-ban egy dízelautót venni...

    - Audi Q3: Felmerült, mint alternatíva, mivel kisebb, de minőséginek tűnik a duplakijelzős infotainmenttel. Mivel itt is a 2.0tdi az egyetlen szóba hozható alternatíva, ezért az aggály ugyanaz, mint az előzőnél. Erre is kértünk ajánlatot, habár alacsonyabb kategóriás autó, nem lenne sokkal olcsóbb, mint a GLC, így ezt el is vetettük, annyi pénzért inkább GLC.

    - Lexus UX250h: Van benne (vélhetőleg) "jövőállóbb" hajtás egy Toyota hybrid személyében, jól felszerelve ~16 körül lenne. Viszont a hátsó traktus nagyon szűkös, a csomagtartó meg jelzésértékű; ez a japán dizájn illetve ergonómia minimum nagy megszokást igényelne, lehet, hogy szalonban megnézve egyáltalán nem jöhet szóba. A kisebb méret viszont abszolút előny.

    - BMW 225xe Active tourer: Egy plugin hybrid, fullosra szerelve is megállna sacc/kb 14-ből, viszont egy jelentősen alacsonyabb miőségű autó, viszonylag idősebb modell is, szerintem nagyon ork formája van. Valamint egy-két extra is csak álom itt, mint 360fokos kamera, vagy szellőztetett bőrülés.

    - GLC 300e: szintén plug-in hybrid, pár hete, amikor konfiguráltuk a 220d-t, még nem is volt ilyen. Másfél milla a felára a dízelhez képest, viszont azzal már bőven túl van a kívánt fájdalomküszöbön. Kérdés, hogy megérné-e egy-két extrát beáldozni egy ilyen plug-in hybrid rendszerért cserébe, valamint mennyire megbízható egy ilyen hajtás egy Toyota hybridhez képest. Az sem tiszta, hogy meddig tűrik meg ezeket a dögnehéz összvéreket a zöldrendszámrendszerben.

    Per pill én nagyon tanácstalan vagyok, én személy szerint nem is áldoznék ennyit autóra, vagy vennék egy RAV4 hybridet (nem tetszik neki :) ). Alapvetően adná magát a GLC, mert tényleg nagyon bevált, de bejött ez a dízelpara, ki tudja mi lesz 10 év múlva. Az alternatívák így vagy nagyon ergyák (225xe), vagy nagyon drágák (GLC 300e)

    Ti milyen irányban indulnátok el ilyen helyzetben?

Új hozzászólás Aktív témák