- Fotók, videók mobillal
- Poco F5 Pro - nem csak álcázásban jó
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz Yiggdrasil #213999 üzenetére
Virágládának kultusz lesz mindegyik. Itt felénk már 10+ éve egy kis polski van kirakva a virágbolt elé és tele van ültetve szebbnél szebb muskátlikkal.
Motoros esőkabátnak szerintem még éppen elmennek, de lassan mindet megeszi a rozsda. Szerintem ezek nem bogarak, kacsák vagy trabik, nincs meg bennük az a cukiság faktor.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
dellfanboy
senior tag
válasz Yiggdrasil #213999 üzenetére
ha találsz egy 1 tulajos, vigyázott autót (ne adj isten 100 km alatt) akkor abból tuti kult lesz legyen az bármi. de szvsz
cinque-ból max a sport verzió lesz kult
lupo, hát ha majd betiltják a dízeleket, akkor jó lesz visszanézni egy 3l-re
clio, kizártnak tartom, max ha volt ebből williams verzió ne adj isten vmi rs sporteladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
diegho
nagyúr
válasz f4lcon #214004 üzenetére
30k-nál már eléggé számít a fogyasztás. Ezzel szerintem még én sem tudnék 6,5, de inkább 7 alá menni stabilan.
Amúgy néztem én is a madzagokat, mert pofásak, de az éves 30k-ra nem éppen szopóbenyát vennék.
Kollégám 190le 2.0crtdi DSG-vel jár ugyanonnan, ahonnan én és 3,8-at átlagol úgy, hogy kb 5km/h-val magasabb az átlagsebessége. Kiszámolva, ha 3 liter a különbség, az már éves szinten is 500k felett van. -
válasz diegho #214000 üzenetére
vagy eladod a lakást, átrakod értékpapírba és minden 10M Ft hoz havi ~120-130eFt-ot amíg gondolkozol, jobb, mintha ki lenne adva (diszkont kincstárjegy, bónusz értékpapír stb)
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz tboy93 #214007 üzenetére
a hyundai i30 1,4 crdi tojással a lábam alatt 3,9 volt, csak országúton. Vegyesben 5,2 volt az átlaga, 5,5 fölé nem ment
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
diegho
nagyúr
Látok még ilyet, hogy új i30 1.5dpi prime. Ez mi a fene? 4 henger szívó benzin? A dpi az közvetlen befecskendezést jelent?
-
Xero
nagyúr
válasz diegho #214008 üzenetére
Szvsz a 2 literes kezi valtos 6-os kicsi kerekekkel itt siman be tudna menni 7 ala stabilan. Ha ranezel spritmonitoron ott is latszik. Ezt mondom azert, mert a 2.5-es automata 19-es kerekeken nalam vidaman elvan 7.5-nel fouton es autopalyan tempomat ~150-nel sem nagyon megy 8.5 fole. A sok budapesti dugozas rugdossa fel 10-re, de a 2L-essel szerintem meg ez sem fordul elo.
-
nagyúr
válasz diegho #214013 üzenetére
Véleményem szerint a leon után csalódás lesz, az euro 6 szívó benzin motorok agyon vannak szedálva és írtó nagy késéssel reagálnak a gázadásra. Ha ezt meg tudod szokni, akkor jó lehet amúgy. Nekem Ceed-em van, ennek a testvér modellje és nagyon szeretjük. (Igaz más motorral, váltóval)
-
nagyúr
Volt itt téma múltkor az olcsó "anyataxi". Most kukkantottam rá a táblázatomra, az elmúlt 5 évben mióta a 2 gyerekkel többynire itthon van a feleségem összesen 20.000km ment bele a B autónkba, ami esetünkben egy C corsa. Az évi 4.000km. Teljes ktsg-et tekintve 1.641M Ft, üzemanyaggal, mindennel. Havi 27,5k. Ennyit szerintem megér egy guruló esernyő
-
veterán
válasz diegho #214000 üzenetére
Majd számolj be lécci, miként válik be az 5W40 Motul. (Enyém kb. 2 litert kér 15 000 km alatt, az utóbbi időben Liqui Moly TT4200-t kap, ez 504-es 5w30.)
Megtartanám a Leont. TDI-ből csak a 2 littyósat venném. (Nk-Zeg vonalon kb. 6 literből gurulhat az enyém 2.0 TSI-vel, 225/40R18-on, nagyon odafigyelve ~5,5-re tudnám kihozni.)
Lakást kocsira... Az autó árakban lefelé korrekciót várok.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz szabonagyur #214017 üzenetére
Nyilván rövid időtávokon van hogy ennél is kevesebb volt, ez egy 5 éves intervallum.
-
őstag
válasz diegho #214005 üzenetére
nem figyeltem az előzményeket, azt láttam, hogy 135 ezer per 10 év, az 13,5 ezer évente, ott nem észlelhető érdemben az 5,5 liter és a 7 liter közti különbség
a kollégád 3,8-át én is nehezen hiszem el (max. a computer szerint átlagol annyit)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
szebe
őstag
válasz tboy93 #214016 üzenetére
A "mindennel" alatt mit értünk? Vételár, szervizek, tankolás, biztosítás, stb?
Vételárral együtt nekem a G Astra nem egész 4 év alatt némileg több, mint 50k havonta és ~70ft/km. Ez kb évi 10k-s futásra értendő.
A kötelezőkön kívül egy elporladó hátsó dob és egy klímajavítás jött fel."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
tobias88888
őstag
Ah, tárgytalan, feltörték őket.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz diegho #214000 üzenetére
Bocs de én nem értem. Ha csak azért cserélnéd, mert meguntad, több extra kell, vagy bármi érzelmi indok mentén akkor oké, nincs több kérdésem és tárgytalan a hozzászólásom további része.
Viszont racionális okok mentén mi értelme a cserének? A leírt használat a 80% országút miatt meg annyira kímélőnek hangzik, hogy nem is értem az aggodalom okát. Az én autómban van 350 ezer km és soha meg sem fordul a fejemben, hogy valahova nem érnék vele oda. Apám dízel Ceedjében van 500 ezer ami Bp-n futott taxiként ennyit és a legdurvább beavatkozás egy kuplungcsere volt meg egy DPF mosás.
A tiédben van 150 ezer km, ami lóf.sz. Mi a félelem oka? Ismert autó, ismert előélet, ha rendesen karban tartottad akkor nem tudom mitől kéne tartani. Ha egy ketyegő bomba IS220d lenne akkor azt mondom értem.7 millióból pedig ha tegyük fel hogy beüt a szar és valamilyen okból kifolyólag óriási problémája keletkezik még mindig többször rendbe tudod rakni ezt, mintsem venni valami ismeretlen előéletű autót, amire aztán el lehet kezdésből költeni 500 ezret kopó dolgokra simán ha épp úgy van.
A lakást ki tudnád adni, közjegyző előtt kell nyilatkoztatot aláíratni a bérlővel a kiköltözéssel kapcsolatban, de ha el is adod kb a legrosszabb pénzügyi döntés belőle autót venni, pláne szalonból.
Nem tudom milyen lakás és mennyit ér, de tegyük fel 30 millióért eladod, berakod szeptemberben lejáró DKJ-be, és durván származna belőle 1.5 millió Ft haszon. Amiből szintén a Leont ha kell igen alaposan gatyába lehet rázni bármilyen hiba esetén.De ne érts félre, ha ez hobbi és/vagy érzelmi kérdés, meguntad, jobban felszerelt kéne, szebb kéne, stb, akkor nincs miről beszélni, bármit megvehetsz, a te pénzed. Én úgy érzem a nézegetett típusok alapján, hogy ez inkább a racionális kérdéskör felé hajlik nálad, mert egy Suzukiban vagy Golfban nem sok érzelmet látok. Persze kinek mi.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
diegho
nagyúr
válasz molnarpeter #214027 üzenetére
Tuti 1.6, az a világból kimegy gond nélkül.
-
diegho
nagyúr
válasz zgospel #214025 üzenetére
A csere oka, igazából nem tudom mi... a leon10 éves lesz, lehetne kényelmesebb, nagyobb, szebb... rá lehetne írva, hogy passat
Igazából szeretem vezetni, tök jó futóműve van, nem eszik, 5-en is elférünk benne. Nem hiányzik semmi komoly extra, talán egy jobb vezetőülés jöhetne, mondjuk azt meg simán ki is lehet cserélni. -
zgospel
őstag
válasz molnarpeter #214027 üzenetére
1.6 CRDi - 116 lovas
15 ezrenként cserélte az olajat, a kommersz dízelhez meg lötykölte a Metabond adalékot amit nagy tételben vett, így kb 12 Ft-tal volt drágább egy liter, mégis prémium üzemanyagként funkcionált így már.
Nem eszi az olajat, nem szivárog sehol, turbó gyári, stb. Én sem hiszem el. Előtte egy 2.0 DTi Zafira volt, na annak évente voltak igen költséges gondjai.
Az tény, hogy már elég traktor hangja van, szerintem a porlasztókat be lehetne vizsgáltatni már. Eladó amúgy[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Qru
MODERÁTOR
válasz diegho #214000 üzenetére
Lakast tartad meg meg Leon-t is. Nincs nagy hibaja, ismered mar nem lesz nagy meglepi.
Ha nagyon viszket akkor vegyel 2.0 tdi G7-et vagy Passat 2.0 tdi-t. Nyilvan azokra is kolteni kell majd es kieshet csontvaz belole de a haszntauto vasarlas ilyen. Pl haver vett 2.0 cr tdi Passatot. Ment mint az alom, 2 het mulva a palyan veszmodba rakta magat. Semmi gaz, hazagurult vele. Egr kuka, es ugy telenyomta a dpf-et korommal, hogy menthetetlen lett. Ez egy 500k-s kiadas volt. Na ilyenekre azert lelekben es penzben legyel felkeszulve.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz vzsryl #214001 üzenetére
Jó nyilván kinek mi az érték meg a "kult" is szubjektív.
De ha már kispolski: azért egy nem szétrohadt darab már felülről karcolja a félmilliót, pár éve meg 80ért nem kellett senkinek.
Ugyanúgy a Trabi meg a Bogár sem volt ennyire drága pár éve, azoknak is nagyon elszaladt az áruk, valahogy népszerűek lettek most.dellfanboy:
Jogos, mondjuk olyat találni szép kihívás, gondolom hagyatékból a legkönnyebb.
Jaja a Sporting talán a legéletképesebb belőlük. Lupo-ból a GTI már elszállt, a 3l-eket meg olyan sebességgel bontják itthon, hogy lassan azok is elkezdhetnek felszaladni, mert simán csak ritkák lesznek. Talán.
Cliot a forma miatt gondoltam, hátha annyira egyedi mint egy Twingo, talán abból is lehet még egyszer valami őrület (jó sokára).
De lehet bevállalok egy Cinque Sportingot vagy egy Lupo 3l-t most hobbiautónak, kicsinosítom, garázs van szerencsére, aztán kiderül, azzal a párszázezerrel manapság úgysem kerülne előrébb sehol az ember, amibe ezek kerülnek. -
zgospel
őstag
Novoth Tibi és Ágó Béla összefoglalta nem olyan rég, hogy az EGR meghibásodása általában csak egy tünet, olyankor már a porlasztók vannak ramaty állapotban és telehordják az EGR-t korommal, onnantól meg borul tovább a rendszer.
Csak a nagyonokos balkáni mentalitás nem képes 1-nél több összefüggést átlátni, ezért egyből kiszedik DPF-fel együtt.EGR-ről való rész: [link]
Részecskeszűrőről is ejt pár gondolatot: [link]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
imyourfriend
őstag
Ezzel azert remelhetoleg tisztaban van a tobbseg, etetni kell a majmot foleg ha megvesz valaki egy 2.0 cr-t dsg-vel led pilacs van az elejen dsg valto netan panoramateto, porlasztok, magasnyomasu netan hajlamos hengerfejesedni de ott az egr is, sot a dpf is a penztarca baratja. Ezert sem szabad eladni egy jol bevalt szekeret ami rendbe van rakva, kitudja mi jon a helyere!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz imyourfriend #214035 üzenetére
Pontosan. Es ha a dsg-ben kell DMF-t cserelni (ami kopo alkatresz) azert az sem 2 Ft... Ehhez kepest az ismert Leonban nincs tul sok akna.
De a pszichologiajat ertem, fejben en is allandoan autot veszek a meglevo helyett.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
veterán
-
Szada85
aktív tag
-
8th
addikt
válasz Yiggdrasil #213999 üzenetére
Befektetési céllal olyan autókat kell nézni amiben van egy kis boogie de nincs nagyon respektje, vagy van bennük valami érdekesség. Alapvetően a sportmodellekre és a kupé vagy kupé-kabrió formákra gondolok. Pl. Corsa C GSI, Punto HGT. Alulértékelt modell mindkettő eleve kevés készült előlük nem is nagyon ismerik az emberek. Egy indokolatlanul túlárazott Polo GTI-hez képest most még aprópénzért megvehetőek. Szerintem az első generációs Audi TT is jó pénzt fog érni idővel, főleg a roadsterek. A kisebb motorral szerelt Peugeot 406 Coupe és E46 Coupe-k ára is mostanában indul el felfelé. A sokáig lenézett New Beetle is most van a mélyponton annál is már csak felfelé vezet az út. Audi A2 szintén. Alfáktól fáznak az emberek pedig műszakilag nem akkora szopóroller mint sokan hiszik és pl. a GTV de főleg a Spider elég állatul is néz ki. Fiat Barchetta szintén pofás kisautó. Az áruk is egész emészthető szinten maradt. Rengeteg autót fel lehetne még sorolni. Ügyesen választva relatív "kis pénzből" is vehet olyan autót az ember fia amiből jó eséllyel drágábban száll majd ki xy év múlva mint amennyiért manapság megveszi.
-
8th
addikt
Egy dsg váltóban sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve a dmf mint egy kéziben így hamarabb is amortizálódik. Általában 200-250k kilométer között már el szokott köszönni ami szerintem botrányos egy modern autónál. Passat B8 BiTDI 4motion nagyszervíze vezérlés, olaj (motor-váltó-haldex), összes szűrő, folyadékok, kettőstömegű csere, munkadíjjal 1,25M forint. Karácsony előtt csinálták egy taxis ismerősét. Neki munkaeszköz hamar visszakeresi az árát de nekem civil hülyének ha ilyen autóm lenne biztosan nem esne jól egy ilyen kiadás. Ilyenkor azért megértem azokat akik egy 6millós használt elektromosba ülnek bele inkább, hitelből is akár. Azzal nincs ilyen gond.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #214042 üzenetére
Ez az igen.
Most olvasom, hogy az API SP-t 2020-ban vezették be, mintegy az API SN "fejlesztéseként", eddig erról nem sokat hallottam.Elsönek nekem is TT4200 ment a Cuprába, viszont pl. az amzn oldalán [link] a TT4200 is (annak ellenére,hogy longlife-nak van hirdetve) "csak" VW502 00-t tud, az pedig a Leon könyve szerint csak "nem flexibilis (Longlife) periódus" esetén ajánlott bele.
Mivel árban ugyanott van mindkettö, és a lila kannás is tudja a VW502-00-t, így a 40-es melegoldal miatt számomra szimpatikus(abb), ártani sem árt(hat), 160 ezer km-nél alig észlelhetö az olajfogyi, illetve gyanúm szerint azt sem elcsipegeti, hanem kipárologja (pl az olajsapi körül van nyoma).
-
veterán
válasz Szada85 #214048 üzenetére
A kannán rajta az 504/507 felirat.
Az olajsapkánál olajköd volt/van mindhárom ilyen motorral szerelt autóm esetében. Egyikbe vettem egy új gyári olajsapkát, nem oldotta meg, ekkor azt a tanácsot kaptam, hogy kenjem meg szilikonzsírral a sapka tömítőfelületét, de aztán nem foglalkoztam vele (-> ez ilyen).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest