- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tomcsi23
veterán
válasz BigBlackDog #151999 üzenetére
a Toledo az 4 ajtós szedán
Van 5 ajtós is....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Primary92
senior tag
Az mennyire igaz, hogy a 2007-2014 közötti Mondeok 2.0 TDCI motorjai (115, 130, 140, 163 le) csak szoftverben különböznek?
Érdemes ezzel a motorral választani? Ha chiptuningra adja az ember a fejét, akkor számít, hogy milyen teljesítményű gyárilag? A fékek és egyebek tekintetében van különbség köztük?
Érdemesebb inkább facelift utániakat nézni, vagy érdemben nincs különbség? -
Harlond
tag
Sziasztok!
Auto vasarlas elott allok es kicsit tanacstalan vagyok. Olyan autot keresek ami limitaltan foldesutas hasznalatra is alkalmas. Nem terep, csak a terepig valo eljutasra gondolok (onnan van mas). Mindenkeppen dizel johet csak szoba. Az osszeg amennyit a vetelere szannek 4millio ft. Jelenleg egy Astra H-m van amivel nagyon nem vagyok megelegedve mert rengeteget kell ra kolteni, utobbi 1 evben messe 1millio felett van a szervizeltetese..
Mit erdemes nezegetnem?
Valaszotok elore is koszonom!
Udv! -
-
tresh
addikt
Sziasztok!
Autó váltás van folyamatban és sok más autó mellett, szóba jött az E12-es corolla (remélem jól írtam 2003-as évjárattól) a lényeg hogy 1.6 -ost venném. Az tudom hogy a vezérlés az láncos, gondolom ott nagy csoda nincs. Viszont az esetleges típushibák érdekelnének. Vagy hogy vásárlásnál mire kell figyelni. Autók terén eléggé otthonosan mozgok szóval az alap dolgok nem lényegesek, inkább ami a típusra jellemző és rögtön kerüljem kategóriára utal. Megmondom őszintén a Toyota nálam + japán vonal valahol 2000-es évek végén megállt. Köszi az infókat előre is .
Ui.: Tudom hogy egy lomha szarfosjapán de az asszonynak jó lesz minden csak vigye A-ból B-be
-
-
tresh
addikt
válasz bitpork #152012 üzenetére
Ejj ne csinázzad már Asszony alá valami egyszerű csapott seggű gép kell , nézek én mást is náci vonalon. De mivel én kb szökő évente fogom vezetni, így szög egyszerű gép kell valami 1.6 benga oszt jó napot.Napi 20-25 km-re a dízel felesleges. Nekem meg ott a céges gép.
[ Szerkesztve ]
-
Harlond
tag
Nem mondtam, hogy ujat akarok venni 🙂
Bitpork, Gergőke88:
Evi 35ezer km, most 255e-nel van.
Kettos tomegu az auto eleteben 2.szor, minden finomsagaval (kinyomo, kuplung,stb..) osszes fek tarcsa (elol 2x eredeti opel csere utan 10ezerrel hullamos lett) kerekcsapagy, hatso feknyeteg, szivocsonk, fekpedal kapcsolo, 2 injektor csere felujjitottra vagy nem tudom ebben minek hivjak, huto ventillator, futo ventillator vezerlojevel egyutt. Most igy hirtelen ennyi jut eszembe.. -
nesa
veterán
válasz Harlond #152007 üzenetére
Én azt mondom nem érdemes a sár elején autót cserélni, és ilyen pöcsöm baszom vállban szűk szarokkal ne is foglalkozz lehet most nincs de 4m ér már láttam többször is IVECO Massifot de alkalmas lehet egy Nissan Pathfinder ez gyakoribb olcsóbb, cserébe kicsit csajos kocsi az ivecohoz képest.
-
válasz Harlond #152016 üzenetére
Én nem a hibákat kérdeztem, hanem hogy hogyan használod.
Pl a kettőstömegűt instant nyírja a felhasználó ha 1500 fordulat alatt hajtja az autót. Az injektornál bármikor előferdül a becsepegés (nálam is ez van). Szívócsonk tud teli rakódni sok városi használattal - dízelnél ez mindnél előferdül. Ha meg repedt, nos az is jó párnál jellemző.
Mennyit használod városon belül?(#152018) nesa : de ha neki csak a terepig kell , nem a terepre?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
nesa
veterán
válasz bitpork #152019 üzenetére
Jó persze akinek minden bekötő útnál van egy Aro 420d hogy csak átkel ülni... az akkor vegyen XC70 Volvot, de ilyet hogy terepjáró is legyen meg nem is akkor csak az xc70 marad az egy kurva lapos sportkocsi, nem vesznek komolyan vele.
Minivan-bol leneznek....egy Land cruiser meglátok a minivan-bol arra meg én is felnézek B+
[ Szerkesztve ]
-
Harlond
tag
válasz BigBlackDog #152017 üzenetére
Hat nekem is furcsan hangzott.. azt a valaszt kaptam a szervizben hogy biztos veszfekeztem.. ennyitol ilyet kell produkalnia?
Bitpork:
lehet a kettostomegu akkor az en hibam, erre nem figyelek annyira. Varosban kb amig reggel kierek 3perc alatt, meg este vissza, plusz hetvegen egy bevasarlas 🙂 -
-
-
travis84
csendes tag
Jelenleg egy Citroen Xsara-m (1999, 1.9d) van, de az elmúlt 3 évben szervizre költött 600 ezer Forint arra ébresztett rá, hogy hiába a kényelem, a nagy csomagtartó és a remek fogyasztás, sajnos előbb-utóbb meg kell válnunk egymástól.
A véleményetekre lennék kíváncsi: 2.5 millióból kellene, max 7-8 éves autó családomnak (2 felnőtt, 1 kisgyerek), kb 12 ezer km/év futással (kb. város 4e, országút 5e, autópálya 3e) sokat számoltam, osztottam szoroztam. Végül megbízhatóság szempontjából két márkára szűkítettem: Kia és Honda. Ezek közül is a kisebb méretűek, mivel a nagyobbak sajnos árban nem férnek bele.
Körülbelül 5 évre tervezem az autót, ezután eladva szeretnék majd egy nagyobba. Számoltam vételi árat, fogyasztást, üzemanyagárat, biztosítást és az 5 év múlva esedékes eladást is belekalkuláltam, így kaptam a következő táblázatot.A győztes a számok alapján a 09'-es Ceed, de igazából vannak aggályaim. Mindegyiktől félek egy kicsit, a Ceed csomagtartója (340) a 410 literes Xsara után kicsi lesz, a Honda Jazz 1.2-es, vagy a Civic 1.4-es motorja autópályán valószínűleg gyenge. Ha ezeket belekalkulálom, akkor sajnos a drágább 1.4-es Jazz vagy a 1.8-as Civic jön ki győztesen. Ti mit gondoltok ?
-
-
8th
addikt
válasz tresh #152013 üzenetére
Audi A2 1.4 benzin? Csajoknak általában bejön az a kretén forma. 900kg az egész tök jól viszi az a kis motor is. Fogyasztása nem rossz és a bódét leszámítva az utolsó csavarig kommersz VW technika így a fenntartása és a szervizeltetése sem fájdalmas. Ja és elég biztonságos is meg nem rohad. Sehol. Alumániom .
-
rbalint88
addikt
válasz travis84 #152025 üzenetére
a 3 év alatti 600ezerben a kötelező szervizek is benne vannak, meg gumik esetleg vagy csak hibaelhárítás?
mert ha csak a kötelezők, akkor gondolj bele, hogy az újabb autókra is nagyságrendileg ennyi el lehet/el fogsz költeni PLUSZ ott az értékvesztés és az elveszített kamat.
5 év alatt csak értékvesztésen elbukod kb azt, amit a xsarára költeni kellett és még egy wunderbaumot se vettél az "új" autóba. ha amúgy nincs baja a xsarának (nem rozsdásodik, nem hagy az út szélén gyakran - esetenként a drága új autó is elromolhat, nem folyik taknya-nyála), akkor tartsd meg, inkább utazzatok vele sokat, mert az legalább élmény, a ház előtt álló, kicsit szebben csillogó egyen tejfölösdobozra visszanézni meg nem az.
persze utóbbi eladható felelős és racionális döntésnek, valahol az is, de ennél több értelme van anyagilag -hosszú távon- beülni 4-5M között egy új autóba, ami kielégíti a racionális igényeid (garancia, fogyaszás, helykínálat, so-so felszereltség és menetdinamika), ha meg tudsz benne ülni 5-10 évig, mert jó ideig csak kötelező szervizre kell költened, nincsenek a vásárlás után felmerülő pluszköltségek (kopott a gumi, kivannak a gátlók, stbstb) és ki tudsz szállni belőle jól, mielőtt költőssé válna. nyilván jóval magasabb a bekerülési költség, de lehet úgy tekergetni az excelt, hogy ez érje meg legjobban -
vtomi2
őstag
Sziasztok!
1. Autónak keresnék valamit olyan 1.2M körül javításokkal együtt. Kisebb akár 3 ajtós autókban gondolkozom, föleg benzinben, de lehet dízel is. Napi 15-20km, pár hetente 100km-t mennék vele. Amit jó lenne ha tudna: legalább elöl elektromos ablakok, klíma, távirányítós zár, rádió.
Inkább 2010 után gyártottak érdekelnének, és olyanok amik nem lelakotrak.Most kezdtem utánnanézegetni, idáig a fábiákat és a peugeot 207-eseket nézegettem.
-
#94529552
törölt tag
válasz travis84 #152025 üzenetére
Szerintem tévúton jársz. A megbízhatóság az autó állapotától függ, és kár volna arra a kettőre szűkíteni a keresést. Már miért ne lenne megbízható egy Toyota, Opel, Ford, vagy éppen egy másik Citroen is, ha megkapták a törődést?! Lehet, hogy ami te megbízhatóbbnak gondolsz, éppen az lesz a pénzfaló és többször is cserben hagy majd.
-
-
Gombinyó
őstag
válasz vtomi2 #152030 üzenetére
Ha 1.2m van zsebben a kocsira plusz első szervizre (névre írás, biztosítás külön kassza), akkor max 1m-ért néznék autót. Csak az első szerviz (vezérlés, szűrők, olaj) elvisz 100ezret egy kis autónál is és akkor még nem nyúltál bele semmibe.
Szerintem a 2010et add alább kb 2005ig és onnan már viszonylag jó állapotú autók közül válogathatsz ennyiért... Fiesta, Colt, Polo, Peugeot 307, Grande Punto, stb..[ Szerkesztve ]
-
travis84
csendes tag
Köszi a válaszokat!
rbalint88: én is megtartanám, mert szeretem, de sajnos a 600 csak a váratlan javításokra ment el. Tavaly nyáron pl Balatonra indultunk, mikor 20km után elfolyt a hűtővíz, ennek átvizsgálása, javítása volt 60 ezer, szeptemberben az adagoló ment tönkre, bontott alkatrészből is 80 ezer volt, télen a rozsdás küszöb cseréje volt szintén 80. Februárban a hőfok elektronika romlott el, 30 ezer. Most esedékes lenne a hátsó híd felújítása is, ami megint egy százas. És ezek nagy részénél hetekig nincs autó, volt olyan eset is, ahol másfél hónapig volt a szerelőnél. Ezek mellett voltak apróbb hibák is, de azok nem kerültek sokba, és volt hogy helyben javítottak. És ki tudja még mi jön elő...
Pumma: igazából nem csak ezek a megbízhatók, de a többi más okból esett ki a rostán. Toyotából néztem Avensist, de drága, Yaris,auris kicsi, Priussal sokat szemeztem, de a lopás és az inverteres hiba miatt elvetettem, pedig sokáig befutó volt. Opel nem tetszik, Citroen sokat veszít értékéből, Fordokból pedig sok a céges, tekert órás, nehéz találni értelmeset.
Persze Honda és Kia is lehet pénz temető, de kisebb eséllyel az itt és más fórumon olvasottak alapján.[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz rbalint88 #152015 üzenetére
Az a másik jelölt vagy g5 csak itthon eléggé szar a felhozatal jelenleg. Igazából egy fr dizel leont akartam de asszony vezette és mondta hogy neki ez túl erős, így maradtunk az 1.6 benya vonalon. A corolla tényleg nem nagy eresztés, de motorikusan szerintem a legjobbak között van A golf mellett az szolna hogy ismerem mint a rossz pénzt és fillérekből fenntartható.
diegho: elvből nem veszek suzukit, nem szeretem plusz kicsi lenne 4 főnek. Golf 4, foka,leon,corolla,almera, golf 5, vonalon keresgélek
-
footy
addikt
válasz travis84 #152025 üzenetére
A tablazatban szereplok helyett inkabb egy 1.4Tjet bravo (arban pedig 1,5-tol mar lehet jokat talalni). Nagyobb a csomagtartoja, olcso hozza az alkatresz es megy is. A Jazz sem rossz valasztas, de autopalyara az nem valo. Az 1.4 siman birja a palyazast, de a zajszigetelese gyenge igy faraszto vele utazni. (A Ceed is uvolt palyan a FL utan mar jobb lett a zajszigetelese. A Honda 1.8-cal sem egy tuzijatek, 1.4-gyel konkretan forgalmi akadaly es melle meg zajos is palyan)
[ Szerkesztve ]
-
DZs
senior tag
válasz travis84 #152034 üzenetére
A táblázatod jó, de a döntés csak egy szűk tartományát képezi le. Számításba venném, melyiken kell kuplungot, féket, gátlót, gumit cserélni és mennyiért.
A honda viszonylag drága. Tetszik annyira, hogy megéri a felárat?
Az aurist miért gondolod kicsinek ezekhez képest?
Értelmes fordot épp azért könnyű találni, mert sok van belőle. Magán eladókat kutass fel.A xsarát én is lecserélném a helyedben, ha megvan a pénzmag. Egyetértek azzal a tanáccsal, hogy bővíteném a kört.
-
tresh
addikt
válasz BigBlackDog #152040 üzenetére
Ja az se rossz megoldás
-
-
válasz Gombinyó #152047 üzenetére
És mi a garancia hogy nem lesz? Mi a garancia hogy a mittoménhol olvasott századra beírt fogyasztást hozza az autó? Mi a garancia, hogy a piac nem alakul át 1 éven belül és az értéke a belsőégésű motoroknak nem zuhan? Mi a garancia arra, hogy nem lesz balesete, ami tervezetten felüli amortizációval jár?
Egy táblázat? Valamit egyszer és mindenkorra tisztázzunk: soha semmi garancia nincs h nem ugrik be költség. Lehet citálni statisztikákat, de ez nem több mint remény.
Ismét meg kell említenem a könyvelőmet a toyotájával ami sohaelnemromló kategória, oszt a lámpánál induláskor a felesége alatt jobb oldalon az erőátvitel dezintegrálta magát, egy csekély 150K-s számlát termelve.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
- PayPal
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Futás, futópályák
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- alza vélemények - tapasztalatok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen