Hirdetés
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz !Overdose! #146999 üzenetére
Hát 2-3 liter mínusz, ha sokat városozik, elővárosi vagy autópályás üzemben ez még kisebb difi szerintem.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
#16514048
törölt tag
-
BigBlackDog
veterán
válasz humax #147003 üzenetére
tudóm> tudomA turbónak nem az a lényege, hogy erősebb lesz a kocsi. Ha röviden össze akarnám foglalni (a polgári autókban használt turbókat), akkor egy technológiai eszközként említeném, amely a motor nyomatékkarakterisztikáját alakítja át. Igen, tudomásom szerint fogyasztásra is jótékony hatással van, illetve alacsonyabb fordulaton lesz a "nyomatékhát" a szívóbenzines motoroknál magasabb fordulaton jellemző nyomatékcsúcshoz képest. Viszont +1 hibaforrás, +1 váratlan költségforrás (nyilván új autóknál, értelmes használat mellett azért nem ez a jellemző).
Nem vagyok szakmabeli, azért remélem nem írtam nagyon blődséget.
-
i-sti
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #147005 üzenetére
Jó amit írsz annyit tennék hozzá, hogy a motor hatásfokát növeli meg a turbó. A fogyi meg attól függ hol/hogy használod. Nekem normál üzemben az 1,8 TSI (160 PS / 250 Nm) 1-1,5 literrel többet evett városban mint a 2.5i szívó (170 PS / 230 Nm) de városon kívül meg a TSI evett 1-1,5 literrel kevesebbet mint a szívó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mágus2 #147009 üzenetére
Meg azt, hogy az egyik 2WD a másik 4WD, az egyik 1600 kg a másik meg csak 1400 kg, meg a légellenállást, az eltérő gumikeveréket és nyomást, az eltérő viszkozitású olajat, meg kb millió 1 dolgot tudom.
De általánosságban akkor is ez a tapasztalatom, hogy városban egy azonos erejű szívó benyós kevesebbet eszik mint egy turbós.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
En nem eroltetnem a SUV-ot, 15 milliobol mar lehetne egy esszeruen osszeallitott G31-est venni, sokkal jobb es komfortosabb auto lenne, mint ezek a felfujt vaddiszno SUV-ok.
-
salieri.
őstag
Ez most akkor mit mutat ? Használatit nem kaptam .. Erről beszélünk.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz salieri. #147021 üzenetére
Mikronban mér A gyári festékek általában 80-150 mikron körüli értéket mutatnak, de ott, ahova kőfelverődésgátló anyagot fújtak (küszöbökön, sárvédőperemeknél), ennél jóval nagyobb lesz a szám a kijelzőn. Minden új réteg fényezés hasonlóan vastag, minimum 100-120 mikronnal növeli a mért értéket. Tehát 200 fölötti értéknél már elég sanszos, hogy utólag fújva lett.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz salieri. #147023 üzenetére
Ez némi támpontot nyújt de konkrét típus ismeret hiányában passzolom, hogy ez konkrétan hogy működik.
mod:
Próbálj meg manualt szerezni hozzá.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
middleaged
tag
Sziasztok!
Február végén sajnos rommá tört az autóm.(Mazda 323f ba). A kisebb országjárást egy ugyanilyen típus beszererzése okán a héten fejeztem be.Egyszerűen nincs szépen megörzött állapotú már ezekből.
A segítségéteket kérném,most ott tartok, Alfa 147. Az éves várható futásteljesítmény max 4000km/év, mit vegyek a garázsnak,-bár ezen lehet vitatkozni- valami hasonló egyedit az adott méretosztályban? -
rbalint88
addikt
válasz middleaged #147033 üzenetére
ez leginkább attól függ, hogy mennyi a keret.
a 147 egyébként nem rossz, rozsdára kell figyelni*, illetve előbb-utóbb a futóművet biztosan fogod cserélni rajta. a benzineseknek két háklijuk van: érzékenyek az olajra, a hidegen hajtást nagyon nem tolerálják jól, valamint (az 1.6 eco 105 ló kivételével) a vezérlésmódosító kb 100ekm-t bír és 50k Ft körül van a cseréje.
ezt leszámítva nagy trükkök nincsenek a típusban, az előforduló hibák leginkább a koruk miatt/korábbi hozzá nem értő használat miatt lehetnek.*a jellemzően osztrákiából behozott példányoknál, széria elején.
vzsryl: "elektronikai problémák" a légzsákvisszajelző szokott bohóckodni, de azt megoldja a kontaktspray vagy legrosszabb esetben a csatlakozócsere. más villanyos nyűgről nem tudok.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz middleaged #147033 üzenetére
Szia!
Jó választás, főleg hogy a kevés futással kímélnéd a futóművét, ami sajnos nem bírja a magyar utakat, és sajnos elég drága a szervizelése. Motorokról majd írnak az olaszos' beállítottságú fórumtársak néhány sort.
Arra készülj fel, hogy ugyan nem rozsdál, mint egy 323F, de egyéb, kisebb hibák előfordulhatnak, pl. elektronikai problémák.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
middleaged
tag
válasz vzsryl #147035 üzenetére
Szia!
"ugyan nem rozsdál, mint egy 323F": ez jó hír, bár nem egy szétrohadt rom tört rommá,de igazad van, amiket láttam....Ezeknek a Mazdáknak sajna vége van.
Elég hitványak az utak errefelé (Csongrád megye), de mivel mindannyian más módon oldjuk meg a közlekedést, így ritkán, és csak hosszabb utak esetén használatos eszköz az autó.[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz middleaged #147036 üzenetére
Nem fogod észrevenni a különbséget a két motor között. 0-100-ban fél másodperccel jobb a 120 lovas, illetve azonos fordulaton 2-3 Nm-rel nagyobb nyomatékot kapsz. A vezérlésmódosító cseréje 50-60 között van anyagárban, + 20 körül a művelet, amit szerencsés vezérléscserével együtt megejteni, így könnyen beleszalad a 120-ba.
"Bad reklám is reklám too"
-
veterán
Sziasztok! Lecserélném az autómat, őszintén szólva a szerelőm tanácsára mivel szerinte picit megindult a kettőstömegű és még pont annyira, hogy egy laikus nem venné észre.
Ezen kívül az első féktárcsák és betétek csereérettek, és fékolajat sem ártana benne cserélni, meg 1-2 szilentet.
Rozsda szempontjából az alján egy vékony réteg van, tehát egy alvázvédelem szépen megoldaná (nem pedig elfedné) a problémát, de ezt már rábíznám a vevőre, legalábbis az alvazvedelem.com árat már nem fizetném ki érte. Az egyik kerékíven van egy köröm méretű pörsenés. Az ajtók alja is rohad belülről, de tudok színazonost eladót, illetve pont amelyik nem rohad meg van kulcsozva.
Kérdésem, hogyan lehetne ezt anyagilag a lehető legjobban eladni?
Hagyjam ahogy van? Vagy keressek egy profi polírmestert aki a pici rozsdapörsenést, a kulcsozást, ajtók alját is rendbe tudja tenni, vagy a bontott ajtókkal összepolírozni? Ez egy 30-100 ezres művelet lenne szerintem, de sokan csak a külsőt nézik, őket megnyerném vele. Műszakilag sem rossz az autó, nagyon jól megy, egy éves a vezérlés, máraszervízben cseréltettem egy halom pénzért. Egy kárpittisztítás is ráférne.
Azt sem tudom, hogy a plusz dolgokat (8 kerék, gumiszőnyeg, USA hűtőrács) adjam-e vele vagy olcsóbban azok nélkül?A másik kérdés, mit vegyek helyette 600-1000 körül? Azt gondolom, csak benzin vagy 1.9TDI, de megyek évi közel 30-at, szóval inkább utóbbi, vagy gázszett. A dízelhangot nem szeretem, de hogy alulról húz azt igen. Golf4/Octavia1 kicsit szűk hátul, Passat/A4 B5.5 jó lenne, Sharan trió is nagyon tetszik. Mindenből inkább facelift, mert igényesebb. Tetszenek még a japán benzinesek, de nem tudom melyik az amelyik egyáltalán nem hajlamos rozsdásodni. Olyan autót szeretnék, ami patika és patika állapotban tartani nem kerül egy vagyonba. Ha úgy van lehetőségem egy hengerfej felújítással kezdenék, hogy jól bírja alattam az éveket.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Külföldi autó esetén ha nincs érvényes TÜV kell fizetni eredetvizsgálatot forgalomba helyezésnél?
Köszi! -
-v-
addikt
válasz rasotamas #147039 üzenetére
Ja én is ezt hallottam, ha elhasználódik egy alkatrész, akkor el kell adni vele az egész autót, és venni egy ugyanolyan idős/idősebb, 15+ éves n tulajos ismeretlen előéletű valamit haccázér, amire kifizeted az átírást, első szervizt, meg jó eséllyel lehet olyan tulajtól veszed aki "elfedni" próbálta a hibákat, meg laikus nem veszi észre alapon továbbtolná valakinek. Tuti üzletnek hangzik, ne habozz féktárcsát, betétet, fékolajat, meg szilentet úgysem kell majd azon se cserélni.
Műszakilag sem rossz az autó, nagyon jól megy, egy éves a vezérlés, máraszervízben cseréltettem egy halom pénzért
Nyomós érvek, el kell adni
hengerfej felújítással kezdenék
Hát, eddig azt hittem, azt indokolt esetben szokás, de végülis miért ne
Olyan autót szeretnék, ami patika
Haccázér azok mennek, jaja 2004-es mazda 6-ot cserélnéd, nem?
patika állapotban tartani nem kerül egy vagyonba
Hát, majd ha csereérett lesz 1-2 alkatrész, és költeni kéne rá, max. eladod megint az egész autót
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
Azért nem mindegy milyen alkatrészről van szó. Ebbe egy kuplung kettőstömegű 300+munkadíj, miközben legjobb esetben sem ér 1 milliót az autó. A fék, szilent egyebeket kicseréltetném, az volt a kérdés, hogy anyagilag hogy jövök ki a legjobban, de nyugodtan lásd csak bennem a szemét g*cit. Eddig lelkiismeretesen költöttem az autóra, mindig azt kapta ami a legjobb volt, most lett elegem.
Egy 1.9 TDI olcsóbban fönntartható, tehát patika állapotban is könnyebb tartani. Rengeteg bontott cucc van olcsón. Ja és 130 egy kettőstömegű.
Nem mondtam hogy 600-ért jobb, erősebb és újabb autót szeretnék, lehet az 2000-res, kisebb is, de jobb állapotú. Ma Magyarországon ár szempontjából a kor a mérvadó, egy patika autót sem tudnak kétszer-háromszor annyiért eladni mint egy azonos korú bontószökevényt.
Erre az autóra eddig vezérléscserével, olajcserékkel, akkuval mindenestől 6-800 ezret költöttem el 2,5 év, 60 ezer kilométer alatt. Plusz gázolaj. Nem érzem magam olcsó jánosnak, még akkor is ha te úgy akarsz beállítani. Sok lett ráköltve, jó autó, de már ezt a költést nincs kedvem benyelni, nem fog vele rosszul járni az új tulaj sem, más dolgok rendben vannak.
Családilag is változnak a dolgok, a fiam is vesz kocsit, én új munkahelyre megyek, ezáltal változik a felhasználás módja. Nem csak a kettőstömegű miatt cserélem, de ez egy jó lökés. Szerintem korrektebb, hogy így leírtam ide nektek, de esetleg túl lehetne ezen lépni.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Integrale
veterán
válasz rasotamas #147046 üzenetére
De miért feltételezed azt, hogy ha te úgy adod el az autót, hogy még egy laikus nem vesz észre rajta ezt-azt, akkor más nem így adja el neked az autóját?
Tudom, látni olyan hirdetéseket, hogy "új lendkerék, új vezérlés, felújított futómű, de eladnám".
De ez egyrészt kamu, másrészt, veszel egy vélhetően többet futott, idősebb, olyan autót, amin nem tudod, hogy mit, mikor cseréltek, ha cseréltek. Tehát kezdheted elölről a kiadásokat, megfejelve átírással, szervizlátogatással, rohangálással, adminisztrációval.Más megközelítésből, már csak a lelkiismeretem miatt is úgy adnám el ahogy van, és a tényleg apróságot javítanám, nem simliskedném el a lendkereket, rozsdát stb.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Komi28
senior tag
Erre is van ötlete valakinek?
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- PlayStation 5
- Amazon Fire TV stick/box
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Politika
- Milyen monitort vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- További aktív témák...
- Noble Chair EPIC
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen