- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android szakmai topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Netfone
- Yettel topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
FerNandor
őstag
válasz MunezXBK #49992 üzenetére
most mondjuk már nem tudom, honnan indult ez el, de én nem a 70-es sebességre gondoltam, hanem mondjuk 110-120-ra, ami egy kényelmesebb tempó a 130-nál és a fogyasztás is optimálisabb. mindezt a 120km-t utazó érdeklödönek ajánlva. utána jött egy ilyen, hogy autópályán 130-cal illik menni. na ez szerintem a hülyeség és ilyen nincs is.
az meg, hogy 70-nel autópályán? én még sima 90-nél se engednék menni senkit 70-nel, ha nem indokolt. csak feltartja a forgalmat.[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
mephi666
nagyúr
autópályás téma: kb 18éve voltunk némethonban, trabanttal... kecskemét->köln utat pihenőkkel 21óra alatt tettük meg és meredekebb lejtőn lefelé mentünk csak 90-100 körül... senki nem dudált le minket, inkább mellénk érve lassítottak és megcsodálták a járgányt bmw/mercikből, mert nem sok ilyet láttak arrafelé mi is szó szerint vagy 10szer annyi 911-es porschét láttunk, mint trabantot... volt, hogy parkolóházban mentünk a kocsihoz, láttuk hogy 50körüli fickó sétál a sajátjához, meglátja a csodajárgányt, odasétál, nézegeti... nézi a "H"-betűt rajta, majd megszólal: "ah, ungarn!" váltottunk is vele pár szót
ui: na, most hogy ebből hogy sikerült "választ" összehoznom, ne kérdezze senki (új hsz-nek indult)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
DeFranco
nagyúr
válasz MunezXBK #50002 üzenetére
De a kérdező azt kérdezte, ti meg az indokolatlanul lassú haladás gumiszabállyal ugrottatok neki egyből. Feltételezem közelebb van a 90-hez (sőt felette van) az általa elképzelt sebesség, mint a 60-hoz.
Kétsávoson tilos előzni a kamionnak? Mesélj... rendszeresen járok az M5-ösön tudtommal az jellemzően kétsávos. Már ha épp szét nem terelik mint mostanában
(#50006) MunezXBK: jogos vagy fel sem tűnt, vagy elfelejtettem nem vagyok kamionos, így ezt az infót minden valószínűség szerint az agyam úgy ítélte meg, mint nem feltétlenül szükséges, és a lomtárba pakolta.
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz mephi666 #50003 üzenetére
én az utóbbi pár évben voltam párszor Németo-ban és nem az a jellemzö, hogy mindenki 130-cal nyomja. a legtöbben beállnak ott is egy ilyen 110-120-as optimális tempóra.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
mephi666
nagyúr
válasz MunezXBK #50006 üzenetére
ez szerintem teljesen érthető is: autópályán mennyi a megengedett kamionnak? 80km/h? és mennyi a minimum? 60km/h? "egészséges előzéshez" kell is az a 20km/h sebességkülönbség, tehát addig nem is lenne baj, ha csak a szabályosan 80km/h-val közlekedő kamionok a 60km/h-val közlekedőket előzgetnék... a bajok ott kezdődnek, ha a 80km/h-val haladó meg akarja előzni a 75km/h-val haladót és 1 percig tart elcammognia mellette (oké, hogy sokan ilyenkor odalépnek és túllépik a megengedett sebességhatárt, de ezt a kresz világosan kimondja, hogy előzés céljából sem szabad átlépni)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
válasz DeFranco #50004 üzenetére
Tényleg tilos, csak telibeszarják a kamionosok.
Amit mondasz és írsz, rendben van. De! A 60-90-között haladók legnagyobb része képtelen felmérni a tükörben látható géperejű járómű közelítő sebességét. És bizony 50 méterrel a mellé érkezés pillanatában szeretnek kivonulni a kamion megül, ami igen sokszor satut jelent. Én is sokat járok az M5-ön és csak ilyen tapasztalatom van. Én vagyok az egyetlen aki szarallroadquattroval 110-120 körül a jobb oldali sávban cammog. Kapok is értetlen fejekethttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #50009 üzenetére
Persze, amit mondasz, abban az esetben simán ez a sofőr a hibás
(csak halkan jegyzem meg, fenntartva hogy maximálisan igazad van és nem is neked szól, de: ez már a probléma harmadik deriváltja, a (1) lassan haladó (2) de előző és (3) eközben hátra megfelelően nem tekintő mazsola... a kérdés arra vonatkozott, hogy illik-e 130-nál lassabban ( (1) feltételezem 100-110-120) (2) haladni az autópályán.)
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz bitpork #50009 üzenetére
Jaj de jól beszélsz megint, épp ezt akartam írni
Tisztelet a kivételnek, de aki tötymörög az általában nem tud vezetni se, meg a távolságokat is képtelen felmérni, reflexei mint a döglött csigának, tükröt meg úgy használja, hogy áá tavaly már belenéztem nem jött senki, biztos most se jön. És akkor az van amit írsz, de még ezzel se lenne akkor gond, ha legalább miután kijött 90-el iparkodna, picit próbálná a kis gázpedált nyomogatni, hogy hamarabb letudja az előzést, és menjen vissza a másik sávba, ahol aztán már felőlem annyival megy, amennyivel akar.. de nem, ilyenkor egy centivel nem megy ám gyorsabban, és akkor ki kell várni, míg marinéni 90-el megelőzi a 3 kamiont, mert bizony neki is joga van előzni, és nehogy ám már felmenjen a 4 literes fogyasztás 4.1-re, szóval a 90-től nem tágít. Mindig megmagyarázzuk itt a topicban miért is jó meg szabályos tötymörögni, csak én meg azt látom, hogy boyracer száguldozó hülyegyerekből szökőévente látok egyet egyet, amire tényleg azt mondom hogy oké, ez gyökér, k*rva anyját az ilyennek..ellenben a tötymörgőkkel csak a baj van. Na most aztán majd mindjárt mit kapok én ezért -
7
addikt
Sok az off a topicban, így nem igazán látja el a címben foglalt eredeti funkcióját. Kérlek, a nem szorosan idetartozó témákkal menjetek át az első hozzászólásban javasolt alternatív topicok valamelyikébe!
-
giigz
veterán
Én nem értem, hogy jött ide az indokolatlan lassú haladás, szó nem volt róla. Én annyit kérdeztem, hogy muszáj-e mindig 130-cal menni a pályán, és nem lehet-e esetleg 100 körül?
Én is úgy gondolom, hogy 90 alatt ne menjen senki a pályán, de 90 vagy afölött aki tud közlekedni, azzal már semmi baj nincs. Aki nem hosszútávra megy, és nem számít neki 3 perc, de a fogyasztás igen, akkor 130 helyett 110-nél már lehet 1 literrel kevesebbre jön ki. És 110-nél egy kisautó sem eszik 6 liternél sokkal többet.
Tehát továbbra is az a véleményem, hogy 90 fölött nem "ciki", de szerintem ezzel egyet is ért mindenki.
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #50009 üzenetére
Ez ismeros, en is szoktam 120 korul gurulni az IS-sel.. Napfenyteto kibuktatva, es nyugi van. No, ilyenkor aztan felebred az emberekben a harciszellem, elorantjak a gyari 64 loerobol megmaradt 47-et, ami az olajsar alatt szunnyad, es ugy rarepulnek az "aldozatra", mint katolikus pap az ovodara.
Elozok nyugodtan 120-szal, jon egy Thalia, es levillog. Ezt ugy megis komolyan gondolta?
Same rules apply!
-
mephi666
nagyúr
válasz Integra #50017 üzenetére
...már én is teljesen belelovalltam magam: colt 1.6, tetőablakkal... hmmmmm barátnőnek is tetszik az ötlet (csak a pénz legyen meg rá mielőbb...)
pl ez, ha nem 250km-re lenne, lehet ránéznék és valahogy összekotornám az árát
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
EQMontoya
veterán
válasz Integra #50017 üzenetére
Egyetertek, amig nincs nagy kanikula (30+), addig en is inkabb a tetoablakot nyitom ki. Teljesen kihuzva 100 folott mar nagyon zajos, buktatva ugy 120-130ig meg hasznalhato.
mephi666: 20 eves autoba mennyi legyen, 60.000? Ha gondolod, egy szazase' odatekertetem Neked, aztan maris boldogabb leszel, ugye?
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
mephi666
nagyúr
válasz EQMontoya #50019 üzenetére
mármint kecskemét->koroncó távolságot saccoltam 250km-re, nem a kocsiban levő 240ezret mondtam azért ennyire átugrani 1nap meg egy 10ezres, ha kisebb falvakon keresztül mennénk... közelben egyszerűbb lenne ránézni (főleg, hogy barátnőm sógorát mindenképp hívni akarom, hogy jöjjön velünk, mert ő ért hozzá igazán... őt meg így leakasztani a szögről nem nagyon lehet... 30-40km-re még el tudnánk bármikor hívni, de messzebb nemigazán)
ui: figyelgetek majd... lehet fél év múlva jobban állok és akkor találom meg a TÖKÉLETEST a közelben, amire azonnal sikerül lecsapni... de úgy érzem a kiszemelt típus már 99%-ra megvan
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Qru
MODERÁTOR
Ártatlan vagyok!
To all:
Ismerős nézeget kocsikat, a kérdés az lenne, hogy szerintetek mennyire tartósak (hoszútávon) a TSI motorok? 1,2-es ről lenne szó konkréten. Kicsit fázik a srác a turbósoktól, egyelőre csak szívóbenyósokat néz (Ibiza, Fabia, Polo, Jazz eddig ezek kerültk képbe).
#nincsbennetarcsi
-
giigz
veterán
Nincs gond a tartósságával, és ha nem cseszi szét a turbót, akkor azzal sem lesz baj, meg a motorral sem, mehet vele annyit, amennyit akar.
Az 1.2 TSI nagyon jó motor, és jól fogyaszt. Nem tudom hány évre, és évi hány km-re tervezi, de ha csak 1 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a szívó társai, az 150k km alatt már 600k haszon, abból bőven kijön egy turbó, sőt több is, cserébe pedig van nyomaték is, és 130-nál forog ~ 3200-at.
Én ha most vennék ilyen típusú autót, biztos az 1.2 TSI-t választanám.
-
Qru
MODERÁTOR
No igen attól fél ő is, hogy bedöglik 100-150k km után... Jellemzően országút és kevés város (vidékre hazajáráshoz kell meg kevés pesti használat) nagyon ritkán pálya.
Polo 1,2 TSI-t nézett mert most azokat egész jó áron dobálják de a Jazz is versenyben van. Ár/minőség arányban a Fabia meg az Ibiza is kiesik, mert annyival nem olcsóbb mint amennyivel gagyibbak a Polonal (váltó, belső stb).
Jazz ellen az szól, hogy nem lehet konfigurálni (még egy nyamvad tempomatot se kapsz és rendelni se tudsz 4 millás kocsinál ami Honda fan-ság ide Honda fan-ság oda sztem is gáz.)#nincsbennetarcsi
-
giigz
veterán
Szerintem nem kell félni attól, hogy bedöglik 100-150k km után. Sokan azt mondják, hogy nem jó a kicsi motor, mert majd nem fogja bírni... Egy 1.2-es motor simán bír 105 LE-t meg 175 Nm-t... Szerintem 300k-t is simán el fog ketyegni egy olyan motor, anélkül, hogy már legyengülne... Rendszeres olajcsere, szűrőcsere, és nem lesz vele semmi gond, jól megy, jól fogyaszt.
Ugye most a 0.9 meg 1.0 literes motorból is kihoznak ennyit, és még azok is mennek 200k-t simán.
-
TaaT
veterán
Ezen nagyon jót mosolyogtam [Lada in US]
Give them hell Ukraine!
-
giigz
veterán
Ez alapján viszont inkább szívót vennék
Ha nem fog autópályázni sokat (csak évente 1-2x), akkor a szívóval is el lehet lenni. Nehéz döntés így már, azt hittem, hogy sokat jár hosszútávra, és oda már inkább a turbós kellene, mert gyerekjáték neki 6 literrel elmenni a pályán, míg egy szívó azért 7 litert biztos bekér... Országúton egyébként simán elvan a szívóval, 90 körül 5 literrel. Ha meg nyaralni megy, akkor 100-110 és 6 liter
Szóval neki kell eldönteni, egyikkel sem jár rosszul, de a szívó is jó lehet.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
FerNandor
őstag
ha jó olajat rak bele és cseréli sürün jó minöségü olajszürövel, plusz hüti a turbót leállítás elött, akkor szerintem nem tud megdögleni. (hacsak nem anyaghibás gyárilag vagy mittudomén, de nem hiszem, hogy ilyen elöfordulhat)
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Qru
MODERÁTOR
No igen srácok ez ugye a dilemma...
Hyundai-ra is ráirányítoma figyelmét akkor az a 7 év garó jól hangzik nagyon...
mod:
FerNandor: Olajjal nincs gond, mert most is 10k-ként cserél a gyári 15-ös perdióus helyett, erre kényes a gyerek nagyon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
FerNandor
őstag
azt is nézzétek meg azért, hogy mennyibe kerülnek a szervizek stb. lehet, hogy otthagyja az ember a 7 év alatt az autó árának a felét a kötelezö szervizekre...
akkor szerintem nem kell félnie a turbótól. hagyni kell járni kicsit leállítás elött és kész. én mindig járatom használattól függetlenül egy ideig. ha hosszabb, pörgösebb volt az út, akkor egy picit tovább.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
veterán
válasz Integra #50036 üzenetére
barátnőm szülei ~fél éve vettek egy új elantrát, nekem borzasztóan bejön nagyon kellemes az 1.6-os benzines, asszem 136 lóval, belülről tuti minőségi a kidolgozás, és hatalmas a tér. szerintem, ezt kell vennie és persze a 7 év gari is nagyon jó.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Integra
titán
bottal se piszkálnám meg ezeket a kis turbós vw konszern vackokat, mikor van felnőtt, bevált és minőségi technika. a hyundai/kia páros gyártja jelenleg a legjobb autókat szerintem, főleg ezzel a jótállással.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Xero
nagyúr
Csikós írt ma egy jót a GLK-val kapcsolatban, ami sokunk nézetét alátámasztja:
" ..ha pedig a leendő tulajdonos eszével gondolkozom: ha már tizensok millióért veszem, inkább legyen különleges az autóm, mint extra takarékos."(#50044) Integra: Még nem olvastam végig, csak ezt hirtelen kiemeltem, de valóban pofás kis gép volt az előző GLK. Ez femininebb lett, ahogy a teljes Merci paletta. A többinél annyira nem ártott a dolog, sőt, viszont egy mini SUV-nál azért kérdéses lehet a dolog. Bár nyilvánvaló, hogy ennek a nők az elsődleges célpontjai.
[ Szerkesztve ]
-
-
didros
senior tag
Ha egy autó javarészt Budapesten volt használva (~130ezer km az össz. ~170ezer km-ből) akkor az szerintetek komoly negatívum? Ti figyelembe vennétek ezt a körülményt vásárláskor?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Android szakmai topik
- Opel topik
- CentOS Linux
- Windows 11
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen