- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
vakherda
csendes tag
válasz bitpork #50997 üzenetére
Passatban/Golfban meg még pár kocsiban de.
De ahonnan ez a moci van (sharan) ott 310nm-s verzió van.
(#51004) aero.
Csalóka mert ugye hivatalosan ebben a kasztniban csak 110lovas TDi volt. Adagolósat meg nem akartam mert okádják a füstöt[ Szerkesztve ]
Seat Ibiza 99" 1.9PDTDI 116hp
-
-
válasz FerNandor #50998 üzenetére
Szívesen vinnélek egy kört Gazsival! Az automata -mint ált a legtöbb ember- szereti alacsonyan tartani a fordulatot. Nálam 50 km/h megy olyan 1250 körül. Na most itt a nyomaték még nincs csak valahol 1/3. De ha meglépem, akkor visszabassza 2-be, és rögtön a nyomaték max 90% köré forgatja. Ez nem 5-10 mp, hanem 1-2. Szerinted mekkorát rúg a váltón?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
FerNandor
őstag
válasz bitpork #51005 üzenetére
ja, na így értem, visszaváltás és kap egy nagy lökést, rántást. sima kéziváltónál is akkor ugyanígy van, ha valaki visszarakja 50-nél kettöbe mondjuk, ráadásul még szarul is vált, akkor csinál pár ilyet és kampó.
így értem. csak már úgy értettem, hogy egy sima gyorsulás is veszélyezteti."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Balupapa
senior tag
válasz vakherda #50992 üzenetére
"Ha rendben lesz a váltó+kuplung részem akkor olyan 180-200le lesz és 400nm+
Turbó csere, coolerezés, chip, kipuff."Öhm, én ugy tudom, hogy ez csak a gyárilag 131 lovasbol hozható ki gyári BÉLLEL. az sokkal erősebb mint a többi.
ne hogy kikönyökölkön a hajtókar_-=*WheelWhores*=-_
-
válasz FerNandor #51007 üzenetére
Az nem, sőt a dejzellel úgy a legjobb gyorsulni h nem piszkálja az embör a váltót. De sokan 1 bitesek és a teli talp mellé is visszaváltanak me' az kő. Volt egy jaó vágású főnököm, aki vett egy faszázmányos c5 II-t. 2.0 hdi. Jól ment. Csak drága emberünk előtte csak 1.4 benyála xarát vezetett. Úgy gyorsított 30-ról 50-re, hogy vissza gangolt, pörgetett úgy 1,5 másodpercig, majd megint felgangolt...szegény kocsi kapta a pofájába rendesen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Most mutogatnak egy fának ment allroadot a natgeón
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz vakherda #51015 üzenetére
A enyém elment nagy haóban i rendesen A beállóra vmi jóvágású ember feltolt majd 50 cm havat. Mikor indultam reggel, a szomszédok ott szentségeltek h nem bírnak kiállni. Nah állófűtés kikapcs, beültem, felnyomtam legmagasabbra oszt átmentem az egészen. A cors-ás szomszéd próbálta utánam csinálni de felakadt
Mekkora fasz a vontatós! 4x4 és mivel amcsi tuti automata, de nem polcolt a hátsó kereket
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
EQMontoya
veterán
Van itt némi sötétség, úgyhogy akkor fejtágítsunk!
Szóval: az, hogy mennyi a nyomaték, az önmagában egy viszonylag keveset mondó adat. Illetve a nyomatékot az autóban sosem érezzük. Csak a teljesítményt. Kezdjük akkor a fizikával: mi adja a teljesítményt? Az, hogy valami a hengerben ég/robban, és ez forgatja a főtengelyt (nyomaték). Illetve az, hogy ez milyen gyakran történik meg (fordulat).A levezetésbe inkább nem mennék bele, következzék a mágikus képlet:
Teljesítmény (Watt!) = Fordulat (1/s!) * Adott fordulathoz tartozó nyomaték (Nm) * 2 * Pi.
Nincs ebben semmi rocket science.
Nézzük, hogy miben más. Itt van egy 2.0 TDI nyomaték- és teljesítménygörbéje:
Csak hogy tényleg sarkos ellenpélda legyen: Honda 1.6 VTi hasonló görbéje:
Látható, hogy a vti az erősebb, de:
2000-es fordulatnál a TDI a 320Nm-es nyomaték mellett már 90 lovat ad le, amivel már szépen húz.
2000-es fordulatnál a Honda nyomatéka kb. 105Nm, tehát 32 lovat ad le.4000-nél a Honda még mindig csak 65 lovat ad le (kb. 115Nm mellett).
Tehát nem nyomatékból autózunk a dízellel, hanem alacsony fordulaton adja le azt a teljesítményt, amit egy hasonló erejű szívó benzines csak jóval fentebb. Az, hogy mennyi a nyomatékmaximum, egy tájékoztató jellegű adat, láthatóan nem következik belőle semmi. Pl. az NSX csúcsnyomatéka kevesebb, mint az itt említett TDI-nek. Pedig azért picit jobban megy.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
nagyúr
válasz EQMontoya #51018 üzenetére
Ugyanakkor nem ugyanannal a fordulatnal kell nezni a teljesitmenyt a ket motornal, mert ugye van valto is a vilagon. Az erdekes a 'hasznalhato fordulatszamtartomany', azaz pl. (hasrautesszeruen) a Honda a teljes tartomany 50%-an adja le a teljesitmenyekek legalabb az 50%-at, a TDI meg 70%-an. (Nem stimmelnek a szamok, nyilvan -- a lenyeg, hogy egy motor, ami 10000-ig forog, es linearisan no a teljesitmeny 0-10000-ig 0-100 loero kozott, az pontosan ugyanaz a motor, mint ami 2000-ig forog, es linearisan no a teljesitmenye 0-2000 kozott. Kiveve a zaj, persze. Emellett a nyomatek persze inverz modon valtozna.)
Tehat a lenti Honda-motorba berakhatunk (kepzeletben vagy gyakorlatban) egy felezo attetelt, igy ugyanugy 0-5000-ig fog forogni, mint a TDI, igy konnyebb osszehasonlitani. A nyomatekgorbe a kepzeletbeli felezett Hondankon duplaakkora lesz, nyilvan. Egybol lehet majd latni, hogy a TDI 1750 es 2500 kozott 320 Nm-t ad le, a Honda pedig kb. 240-et.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
EQMontoya
veterán
Nyilván, ez már a következő lépés, nem akartam elsőre túlbonyolítani. Csak arra világítottam rá, hogy amit nyomatékból autózásnak hívnak, meg hogy a dízel a 320Nm-rel jól mehet, az egy nagy marhaság. Aztán váltó áttételek, végáttétel, overdrive, jöhet máskor.
Same rules apply!
-
FerNandor
őstag
kgfb-nél beírnám a 0-5000km-es éves futásteljesítményt. így olcsóbb.
amúgy sehol nem kérnek km adatokat, eddig se kértek, soha nem nézik. szóval számít ez valamit igazából? (netrisk)"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
válasz EQMontoya #51020 üzenetére
Pedig nyomaték az. Ahogy a benyásoknál is. Csak annyi a különbség, hogy míg benyásnál (kis köbcentinél) forgatni kell, olajkályhánál meg alacsony fordulaton is érezhető. Ami semmit nem jelent, csak hogy egyik kevesebbet forog és más a hangja. NM nélkül nincs LE és fordítva.
(#51029) neduddki: csak nehogy TC cikk legyen a vége
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
neduddki
nagyúr
HI!
elvtarsak beranyzotok az estem, visit rohog:- )))
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
EQMontoya
veterán
-
neduddki
nagyúr
HI!
bof na kivancsi leszek mijjen hard hibriddel gyun elo a supra?:- )))
udv
neduddki
p.s. mas: tugyatok hogy egy "korszeru" dizlemotornal mi hatarozza meg a nyoamtekto?
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
Mind hülék vagytok! Ki a f@szt érdekel, ha úgy megy h közben fülig ér a szám?!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #51036 üzenetére
Az autógyártók s motorok teljesítményét váltó áttétől függetlenül a főtengelyen mérik. A katalógusban ez az érték szerepel. Ebből aztán 15-20 százalékkal kevesebb jut el az aszfaltra a váltómű, csapágyak, féltengelyek súrlódási és hővesztesége miatt.
emvy Szóval ne magyarázd bele ezt a 240 nyúlmókust a honda motorba, mert ezzel félrevezeted itt a népet.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #51039 üzenetére
Már megválaszoltad a kérdést, csak még nem tudod. Mitől függ a teljesítmény? Ha tudod, hogy mitől függ, hogyan kell kiszámolni, akkor miért állítod, hogy a nyomatékot nem érzed? Miért mennek érzetre a dízelek azonos fordulaton jobban? Ha azt fogod mondani, hogy mert nagyobb a teljesítmény, ami a nyomatéktól függ akkor ez egy ördögi kör.
emvy Persze, de megbocsájtható, mert még nem is láttam autót, csak hallottam, hogy sokan beszélnek róla. De a megadott katalógus adatoknak utána nézhetsz, nem a kerekeken mért adatok.
[ Szerkesztve ]
-
-
ReSeTer
senior tag
Na jövök már én is okosítani kicsit.
A hiperfantasztikus koromrakétás autókban azért vigyorogtok, mert HIRTELEN jön meg a gyorsulás. Na és azt minek köszönhetitek? Hát nem a nyomatéknak. Úgy hívják turbó. Ültetek már egy normális turbós benzinesben, úgy hogy nem mentek 4k alá? Sőt, még mindig hülyeséget beszélek, mert itt még mindig nem érzitek olyan hátba csapósnak, mivel fokozatosan épül a széles fordulattartománynak köszönhetően.
És akkor jönnek a dízelnél, hogy széles tartományban lehet használni... Ja, mire betaposod gázt már váltanod kell.[ Szerkesztve ]
-
Rambovits
senior tag
Mit gondoltok az olasz-német csodáról? [link]
Most nézem, hogy cseréli a Stilo-ját 523as bömösre.. Na de akkor is na..
[ Szerkesztve ]
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
-
vakherda
csendes tag
válasz EQMontoya #51048 üzenetére
Akkor holnap megyek reklamálni, hogy mi a gyíkért présel bele padlóra 1700-tól az ülésbe ami egészen 4500 ig folyamatos. Utána gyengül el. Ezt kis chippel 1500-ra le lehetne vinni.
ReSeTer:
Mutatsz egy olyan mezei turbós benzint ami 8000-ig forog?joamilestoné:
[ Szerkesztve ]
Seat Ibiza 99" 1.9PDTDI 116hp
Új hozzászólás Aktív témák
- Drón topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Amatőr csillagászat
- Házimozi belépő szinten
- Macska topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen