- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Fotók, videók mobillal
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Windows CE fórum
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
Hirdetés
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
McSzaby
őstag
Sziasztok,
nagyon korán jövök, de felmérném a lehetőségeimet. Következő szezonra szeretnék majd valami munkába járós kisgépet, amit még visz a B jogsi. Egyelőre csak nyitogatom a témát magamban, hogy milyen irányba induljak. Nagyjából Havi 100-150 km-t menne a gép.
Szerintetek mit érdemes venni ilyen célra 150-200 körül? Pécsett kellene, 186 cm magas vagyok és kb. 84 kg. 4 ütemű robi, vagy 2T robi, esetleg 50-s kis szúnyog?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
macilaci78
nagyúr
válasz McSzaby #67252 üzenetére
Havi 100-150 km, 20 munkanappal az átlagosan 2,5-3,75 km egy irányba.
Nekem a lakás és a robogó napi tárolási helye közt van 1,1 km Budapesten.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
McSzaby
őstag
válasz macilaci78 #67254 üzenetére
Igen, 3kmre van a munkahelyem, de valszeg mennék máshova is vele. A 150 km az alsó hang, egyelőre ezzel a minimummal tervezek, később meglátom
Egyébként néztem a B125-t, de nem sok értelmét látom olyannak, aki nem motorozott előtte. 1-3 óra mindenből, aztán vizsga. Mennyi itt a bukási ráta? Ha veszek 10 órát már nem éri meg a B125, mehet egyből nagyobb.
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
macilaci78
nagyúr
válasz McSzaby #67255 üzenetére
A bukási ráta nincs mindig összefüggésben a vezetési készséggel.
A robogó jó ugródeszka, hogy közlekedni megtanulj. Én B125-ben gondolkodom továbblépni, mert rendszám, két személy, Budapest belterületén több, mint elég, és kis vidéki kirándulásokra is be lehet fogni.
Én például lennék olyan perverz, hogy Budapestről Zalaegerszegre lemenjek Párommal egy ilyennel.De a meglévő 50 ccm mellé előbb autó lesz véve.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
rwin5
őstag
Üdv!
Tanácsot-segítséget szeretnék kérni. Úgy néz ki veszek a jövő héten egy Derbi GP1-et, elvileg-gyakorlatilag nagyon kikímélt, külföldi emberkétől vette, aki lakóautóval vitte magával és bevásárlásra használta, most jelenleg magyar "gazdája" van.
Viszont a kérdésem az volna, hogy mit kell megnézni a papírokon, ha ilyen külföldi vásárlású a robogó? Nem vagyok paranoiás de más járművel már volt problémám. Szóval miről lehet megbizonyosodni, hogy a papírok eredetiek, és hogy nem lopott-e esetleg?
Köszi előre is.
-
Topikgazda
Alváz és motorszámmal bemész a rendőrségre, hogy nincs-e körözés alatt. Talán nemzetközi szinten is van adatbázisuk. Én egyszer nagyon régen (15 éve) csináltam egy ilyet, akkor készségesek voltak. Hogy a mai sorban állós világban hogyan működik ez azt nem tudom.
Ha itt Magyarországon nem körözik akkor szerintem megveheted, a nálunk lévő robogók nagy részéről amit kintről hoztak be így sem lehet tudni, hogy ki fia-borja. Szerinted milyen papír van pl azokról a robogókról amiket konténerszámra hoztak be? Semmi.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
rwin5
őstag
válasz sityupityu #67258 üzenetére
Köszönöm, hasznos volt!
(#67259) JoinR: Neked is, ezer éve nem vettem autón kívül mást így eléggé ki vagyok esve a gyakorlatból.
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
üdv!
Meg vannak a derbi eredeti papírjai + 2 db gyári kulcs, közben rendőr barátommal egyeztettem nem nagyon lehet lekérni már az adatokat rendőrségen belül, de nem hiszem hogy gáz volna vele. A tulajjal is van közös ismerősöm.Viszont olyan kérdésem volna a Derbivel, hogy láncot sehol sem találtam mint hozzávaló-eladó alkatrészt, ezt honnan kellene beszerezni? + Jövő héten tervezzük megnézni + ha úgy alakul akkor elhozzuk, viszont külön a láncra kitérve a láncon valamit nézzünk-e valamit külön amit érdemes? (rozsdás, vagy laza? - mi számít lazának, vagy egyéb bármi más?) Nagy motorom még nem volt, így ezzel a lánc témával én teljesen tudatlan vagyok.
köszi
-
mumtaz
senior tag
A láncon mindig lehet feszíteni, míg el nem szakad. Mármint az elhasználódásból eredően. Feszíteni meg annyira kell, hogy még egy 5mm-t lazán tudjon kotyogni középen, ahol a levegőben van. Mondjuk a megnyúlt lánc jobban eszi a fogaskerekeket, de ez normális. Nem kell ennyire parázni attól a lánctól, csak legyen rendszeresen kenve.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
ratobi
senior tag
Sziasztok,
A cbs fékkel van valakinek tapasztalata? Ez sebesség függő? Vagy álló helyzetben is kellene mindkét keréknek fékeződnie? (PCX) -
forandor
tag
válasz macilaci78 #67256 üzenetére
Nem vagy elég perverz, én azt az utat egy 50-essel akartam megtenni idén, de senki nem tartott normálisnak, így most itt vagyok Zegen, a világutazó meg Pesten...
-
-
Diabo6
senior tag
Sziasztok! Robogó vásárlás előtt állok. Már anno volt egy Honda Diom. Nagyon szerettem. Most is diot szeretnék, de nem tudom mi a különbség pl az af17 és az af34 között. Ha jól látom akkor nem a gyártási sorrendben számozták őket. Jobb lehet egy af17 mint egy af34?
Köszönöm -
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Robogón szeretném a kipufogót kiégetni. Van aki már csinálta van tapasztalata?
Mennyi időt vett igénybe a művelet? Benzint, gázolajat, bármit öntöttetek a kipufogóba előtte?Sorry a laikus kérdését, de még nem csináltam.
Pacsi
-
-
Topikgazda
válasz Diabo6 #67266 üzenetére
De jelöli a gyártási sorrendet is, igaz, van átfedés a különböző típusok között. De pl az AF18-at biztosan nem gyártották már amikor az AF34-et. Viszont az AF-34-et és a 35-öt gyártották egy időben, felszereltségben van különbség közöttük. A legnagyobb különbség a kettő között, hogy az AF-17-esed még állóhengeres volt, viszont az AF-34 már fekvőhengeres.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Diabo6
senior tag
válasz sityupityu #67270 üzenetére
Köszönöm, így már tiszta. Azt meg tudnád mondani, hogy egy AF17-es és egy AF 34-es között mi még az eltérés? Illetve Te mint szakértő, mit javasolsz? Egy felújított af17est vegyek, vagy egy felfúrásra váró (mivel megállt) af34-est?
Szerkezetieg, minőségileg van annyival jobb a 34-es, hogy inkább azt vegyem meg olcsóbban és még fizessek a szervízre? -
larpi
tag
Üdv!
Van egy 50ccm-tis aprilia Scarabeom, 2002-es. Tegnap megállt útközben, hosszas önindítózás és rugdosás után is száraz maradt a gyertya, gondoltam dugulás. Haza vergődtem.
Ma délelőtt kivettem az akkut mert lemerült, mivel tegnap a gyújtás is rajtamaradt. Az ülés leszerelése közben fedeztem fel hogy az olajtartály tök száraz. A visszajelző megadta magát. Abban biztos vagyok hogy a motor a tegnapi leálláskor nem szorult meg, az önindító is könnyedén tekerte.
Létezik olyan opció hogy az olaj kifogyása esetén a benzint is lezárja a karbi? -
F1r3b1rd
tag
válasz Diabo6 #67271 üzenetére
Csak megjegyzem, nem biztos hogy csak egy szimpla furatással megúszod.
Elvittem a szervízbe a Kymcomat, mert csapágyas lett Másnap hívtak hogy jól ülök-e mert nagy a gáz: Kiderült h az egyik csapágyból kb 2-3 cm hosszan kiszakadt a golyót tartó kosár és egy pillanatra megakadt a hengerfejnél, minek következtében belemart a blokkba, eltörte az egyik tömítőgyűrűt ráadásul meghajlította a főtengelyt és a hajtókart is. A főtengelyre már nem lehet az egyik oldalon feltenni a csapágyat, mert letört v ledarált vmit és nem marad fent.
A szervízben nem akarták elhinni h ez még beindult(saját kerekein vittem be).
Így a tervezett 30-35 ropis felújítás helyett kb 80ba fog kerülni (nem kínai alkatrészeket tetetek bele).
[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
Robogóknál nincs ilyen opciója a karburátornak, de a hozzáértőbbek majd kijavítanak ha tévedek.
A karburátort érdemes kipucolni, meg akkor már biztos ami tuti alapon olajat tenni a benzintankba közvetlenül, nehogy besüljön a motor próbálgatás közben,
Ki tudja hogy mióta jársz olaj nélkül, annak a csövezését se ártana átnézni esetleges beszáradást/elzáródást keresni.A karburátoron általában van egy olaj, egy benzin és vákuumcső, azt utóbbit le kell húzni és megszívni(v fújni?) és közbe nézni h a benzincsőben a benzin elindul-e.( ha vízhűtéses, akkor lehet hogy még van 1-2 plusz cső rajta, de jóval nagyobb átmérővel).
[ Szerkesztve ]
-
Diabo6
senior tag
-
Topikgazda
válasz Diabo6 #67271 üzenetére
Hát ezt döntsd el te. Igazából nem egy nagy összeg ezeket felújítani. Én nem is furkálnám a helyedben ha a 34-es mellett döntesz, hanem inkább vennék egy új henger dugó szettet.
Én nagy dio fan voltam régen, orrba szájba tuningoltuk őket. Nekem az AF-17-18-asok nem tetszenek. Az AF-27-28-asok már kinéznek valahogy. A 27-es dobfékes volt elől, a 28-as meg tárcsás. Ezen kívül volt még a 28-asnak a sportváltozata a 28 ZX, az abban különbözött a sima 28-astól, hogy hogy egy kis hátsó szárny volt még rajta potféklámpával egybeépítve. Utána jöttek az AF-34-35-ös változatok, ezek már igen pofásan néztek ki. Itt is a 34-es dobfékes volt elől, a 35-ös meg tárcsás. És természetesen itt is volt a 35-ösnek egy sportváltozata a 35 ZX. Ez nem csak a pótféklámpában különbözött a sima 35-től, hanem csillagküllős felnijei is voltak. De egyébként itt a 34-35 ös verzióknál egyéb szórás is volt, voltak különböző karburátorokkal és kuplungal szerelt verziók is. Került hozzánk olyan japán belpiacos változat is, hogy soha sem láttunk még olyat. A korlátozott cdi szintén a japán belpiacosokra volt jellemző.
Volt egy régi dio oldal, ahol sok különböző típus képekkel illusztrálva is be volt mutatva, de sajnos már nem működik a link.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Diabo6
senior tag
válasz sityupityu #67276 üzenetére
Király vagy, köszönöm ezt a bőséges infot. Ilyen részletes leírást sehol nem találtam neten.
Ha a 34es mellett döntök, akkor kb mennyibe kerülne egy ilyen szervíz? Munkadíjjal és alkatrésszel együtt? -
fradi81
veterán
hali
aprilia sr 50 2006, jó ideje gyorsan villog minden index, ebben a robogóban tényleg nincs relé, hanem a fesz szabályzó intézi ezt is?
moto g72, Ninebot d28e
-
Topikgazda
válasz Diabo6 #67278 üzenetére
Hirtelen nem találok most sehol sem 50-es vashengert újonnan csak 70-est. A 70-es 20 ezer környékén van, az 50-es kb 2-3 ezerrel lehet olcsóbb.
Hogy mennyibe kerül a javíttatás azt pontosan nem tudom megmondani, változó óradíjjal dolgoznak, és hát kitudja, hogy mennyit tököl vele az adott szerelő. De szerintem közel a hengerszett árát kitevő összeggel számolhatsz.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
siti
senior tag
múlt hétvégén vasárnap Balatonfüred-Tihany között láttam egy kupac robogóst az út szélén, majd nem sokkal lemaradva pár Simson és Schwalbe. Volt valami szervezett kismotor kirándulás amiről lemaradtam? (vespa Szekszárd találkozót leszámítva, mert arról tudtam, de arra se értem rá meg korábban is volt)
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
gabe_
őstag
Itt ülök a balesetin, ma reggel egy hülye autós miatt, aki balra nagyívben kanyarodáskor b@szott észrevenni...
ShitSovány szakácsban sose bízz!
-
Topikgazda
-
Vasshammer
tag
Először is jobbulást!
@Többieknek is: Kymco Agility City-ről (4t, 50cc) mik a vélemények? Agilityről sok jót hallottam és azt mondják, hogy már nem olyan ez a 4t (lassú szutyok), mint a régebbiek.
Ami még érdekel: ez, vagy Kymco People S (2t) / Malaguti Ciak?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Üdv, VH
-
macilaci78
nagyúr
Minél előbb kerülj vissza a nyeregbe!
Most kezdtem el újra motorozni, 8-10 éve Szegeden hajtottam, Budapesten még csak kb 80 km-t mentem. Próbálok egyben maradni, inkább nem cikázok, többsávos úton sáv közepén megyek és próbálok kanyarodáskor nem autó mellett menni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz Vasshammer #67287 üzenetére
Nagyon jó és megbízható motor a Kymco, de a tények változatlanok, az 50-es 4T az továbbra is csak 50-es 4T marad.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Vasshammer
tag
válasz sityupityu #67289 üzenetére
Köszönöm. Véleményed/tapasztalatod szerint olyan 55 - 60 kmphs utazó sebességet tudná huzamosabb ideig tartani?
Hosszabb utakra is lenne használvaÜdv, VH
-
Topikgazda
válasz Vasshammer #67291 üzenetére
Szerintem nem. Jó eséllyel eleve a végsebessége sem lehet sokkal több mint 60 km/h. Emelkedőn meg egyenest halottak ezek a kis négyütemű motorok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
Vasshammer
tag
válasz sityupityu #67292 üzenetére
Köszönöm a válaszokat, kissé elkeseredtem, de legalább nem fogok csalódni
Üdv, VH
-
macilaci78
nagyúr
Üzemanyagcsövet hol kapok?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
gabe_
őstag
Köszönöm mindenkinek a jókivánságokat, a röntgen utáni diagnózis kulcscsont törés, kéz-láb bőr lehorzsolások.
A doki szerint műtétre nincs szükség, kb. 4 hét alatt jön helyre.
Az kemény azért, mert még hazajöttem a robesszal (amin mindösszesen 3 horzsolás lett - nem mentem gyosan), mostanra ahogy rápihentem, jobban fáj, mint délelőtt...Sovány szakácsban sose bízz!
-
yodamastah
őstag
Részvét. Nekem is pont 1 éve aug elején volt kulcscsont törésem (műtéttel). Átérzem a helyzeted... a gyógytornát csináld amint lehet, amennyit csak tudod! Ami gázhogy ilyenkor a fájdalom miatt kényszertartás alakul ki, kompenzálnak a nyaki, csuklya, váll izmok. Amennyire tudod kerüld a görcsös, kényszeres tartást. Nekem még most is be van állva kicsit a kis mellizmom, pedig rengeteget nyújtottam hónapokon keresztül.
Nem tudom mennyire voltál beöltözve, gondolom ebben az időbe nem nagyon. De mindegy kb, mert a kulcscsontot nem igazán lehet védeni. Én is teljes bőrruhában hoztam össze.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Öcsém is a kulcscsontját törte, kb 40-nel belegurult az árokba, kihúzta a robit, hazajött vele, felállította sztenderre és azon ülve várta meg, míg anyám levette a motorról.
Egy hét korház, 6 hétig hám, azóta is érzi...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #67298 üzenetére
Haverom terepen dolt el mint a zsak allo helyzetbol, mert ahogy letette a labat az elcsuszott a sarban. Kulcscsont tores.
Rohogtunk is utana, hogy sose gondolta volna, hogy igy fogja egyszer valamilyet eltorni motorral -
macilaci78
nagyúr
válasz macilaci78 #67295 üzenetére
Megvan, ahonnan a műanyag idomot rendeltem, ott tartanak raktáron.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Óra topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Proxmox VE
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs