Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • NOP

    csendes tag

    A BME műszinfójához én is hozzá tudok tenni ezt-azt, jelenleg 3 félévvel magam mögött.

    Az első tárgyai már voltak fenn, a második félévben pont ezek mennek tovább.
    A fizika 1 egyébként szerintem nem annyira vészes, nekünk már tanítottak gimiben is relativitáselméletről meg deriválással történő számítgatásról ezt-azt. Ami igazából problémássá teheti, az az, hogy párhuzamosan megy az anallal, és ugye nem veszik figyelembe, hogy integrálni majd csak a félév végére tanítanak meg.
    A fizika 2 meg nehéz. Elektromágnesesség, kvantummechanika alapjai, és én speciel alig értettem a magyarázatokból valamit, de ez szerintem a tanár hibája is volt.

    3. félévben lesz még:
    Formális nyelvek: nyelvosztályok, parserek, Turing-gép alapjai
    Programozás technológiája: hogy kell softwaret nagyüzemileg gyártani
    Jelek és rendszerek: kedvenc tárgyam, bár csak későn jöttem rá :D
    Valószínűség számítás: a név magáért beszél
    Számítógép architektúrák: baromi érdekes tárgy, nagyon egyedi, de jó fej előadóval és BAROMIRA szivatós vizsgával.
    Matematikai logika: a logika könnyű és elég érdekes.

    MOV di, forum; MOV si, text; REP MOVSB; NOP;

  • NOP

    csendes tag

    válasz bdav #6 üzenetére

    BME-n szerintem mindenütt lenyomnak 2 félév közgázt. Az egész baromi uncsi, a végeredmény letisztázva egész évre 4 A4-es oldal, lazán írt jegyzet. A vizsga meg olyan, hogy nekem 2-esről 4-esre sikerült reklamálni, mert egy helyen elszámoltam, és a rossz eredmény ment tovább, de nem nézték meg. Másik két helyen meg hibás volt a feladatsor, vagy valami hasonló.

    Quality rulez! :P

    MOV di, forum; MOV si, text; REP MOVSB; NOP;

  • NOP

    csendes tag

    válasz Parci #15 üzenetére

    Hát én is pont ezt mondom. A közgáz okatatásának módjával van a baj, nem azzal, hogy közgázt kell tanulnom.

    Mert engem speciel még érdekelne is, hogy valamennyire képben legyek, miért kell pl. kamatotcsökkenteni, még ha nem is akarok annyira érteni a dolgokhoz, hogy mióondjuk ki tudjam számolni, pontosan hány százalékot kell, és hány órakor jelentsem be.

    De amit nekünk leadnak közgáz, az nem erről szól. Szép lassan, egy döglött csiga utazósebességének felével elmagyaráznak nekünk pl. makroökonómia címén gyakorlatilag egy képletet, erre rámegy a félév 90%-a, a maradék 10% egy-két mellékképletnek jár ki. A vizsgán meg ezt kell tudni alkalmazni. :((

    OFF:
    Egyébként meg arról, hogy ki alkalmaz kit, nekem az a véleményem, hogy a cégvezető ahhoz ért, hogy kell vezetni egy céget. A cégvezetés részét képezi az alkalmazottak alkalmazása, ezért a cégvezető fogja alkalmazni a mérnököt. Mégpedig azért, mert ő meg nem tudja a cég termelését előhúzni másképp a közgazdász diplomájából. Én ettől, mint leendő alkalmazott, még nem érzem rosszul magam, nem próbálom és nem is akarom elfelejteni. Ez az élet rendje: munkamegosztás, specializáció.

    MOV di, forum; MOV si, text; REP MOVSB; NOP;

  • NOP

    csendes tag

    válasz Parci #14 üzenetére

    Kicsit késve hadd reagáljak, mert azért még mindig jobb későn, mint soha:


    Számomra a legnagyobb baj a szakkal az, hogy egyszerre tanít mérnöki, programozási, közgáz és egyéb tárgyakat. Egy kis fizika, holott később semmire sem kell. Egy kis Jelek és Rendszerek, holott később semmire sem kell. Egy kis elektronika, holott később semmire sem kell. Feltéve persze, hogy programozni akartok.


    Nos, én még nem végeztem, nincs teljes rálátásom a dolgokra, de szerintem meg pont ez teszi érdekessé a szakot. Lehet, hogy csak én vagyok elég ''mindenevő'' számtech téren, de annak ellenére, hogy alapvetően a software oldalról szeretnék hozzáállni a jövőben az infohoz, nekem nagyon tetszik, hogy tanítanak pl. digitet, fizikát, hasonlókat.

    Ezek egyrészt kellenek, hogy megértsd a gép működését, már ha a Windows GUI user oldalánál is mélyebben érdekel, másrészt meg király, hogy ha nem is a P5-öt, de mondjuk egy egyszerűbb áramkört meg tudok tervezni (és remélem az elektronika után már a megvalósítás is menni fog, és lehet saját, elektronikus, programozható dobókockám, amire Shadowrun játékosként igen nagy szükségem lenne :DD ).

    A jelek meg szerintem igenis hasznos: hang- és képfeldolgozás, Kirchoff-hálózatok stb. Szerintem minden a helyére kerül. És ami jobban érdekel, azt meg biztos lehet hallgatni választhatóként pluszban.

    Ja, a nehézséggel csak egyetérteni tudok Parcival: egyáltalán nem lehetetlen a 4-es 5-ös szint elérése. Van, ahol az 5-ös picit gáz, mert nagyon nagy a ZH súlya, amit az ember hajlamos kicsit eltrehánykodni, vagy netán a 10 pontos feladatsor ugye elég durván kvantál, és egy-egy hiba mindenkinél becsúszhat, de ez minden.
    OK, ez nyílván nem vonatkozik az ''átlagra'', de az ''átlag'' szerintem nem is való arra a szakra, ahová felveszik, amikor elsőben 400-500 fő indul, csak hogy az egyetem kapjon utánuk támogatást, vagy mittudomén. De akit érdekel, és hajlandó tanulni is, annak szerintem nem gond.

    MOV di, forum; MOV si, text; REP MOVSB; NOP;

Aktív témák