Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • B1T3

    addikt

    válasz Vikooo #5 üzenetére

    Nem állnak meg, a Sony A7R IV full-frame szenzora 61 megapixelt tud, de már annál is érezni, hogy kicsit sok egy ekkora (telefonokénál sokszor nagyobb) érzékelőre.

    A telefonok között egyébként van potenciál ebben a szenzorban, bár pixel binning ide vagy oda, véleményem szerint a 108 megapixelnek csak marketingértéke van, és jobb teljesítményt nyújtana a kamera, ha natívan pl. 27 megapixeles lenne ugyanekkora szenzorral.
    Egyedül a 8K videókhoz indokolt a legalább 33,2 megapixeles felbontás, hiszen egy ilyen videónak minden egyes képkockája 7680x4320 felbontású. Az már megint egy másik téma, hogy egy telefon esetén van-e szükség kérdéses minőségű 8K-ra, vagy egy tisztes 4K (esetleg 6K) is elég lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • szenesember

    aktív tag

    válasz Vikooo #5 üzenetére

    A pixel binning-nek nagyon is van értelme szvsz. Még sehol nem volt a mobil fotózás, amikor olvastam róla, h egy-két cég hasonló technológián dolgozik, és akkor nagyon ígéretesnek hangzott. Mivel külön lehet vezérelni minden pixel csoportot (2, 4, vagy több), ezért különböző érzékenységet is állíthat hozzá az automatika, ezzel nagyban megnövelve a dinamikatartományt. Illetve akár különböző zársebességre is képesek a pixelek, egymástól függetlenül.
    A fujifilmnek is volt ilyen szenzora (többek közt) az egyik csúcskompakt gépében, az X10-ben. Az 2x-es binning-re volt képes, 12mpx-ről 6-ra vonta össze a pixeleket, és bámulatosan jól működött. Szépen megnövelte a dinamikát, és csökkentette a képzajt. Ha ezt megcsinálná egy komoly fotómasina gyártó is, jó nagy szenzoron, arra kíváncsi lennék!

  • HThomas

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Vikooo #5 üzenetére

    A Bayer szűrő miatt a színinformációk effektíve amúgy is kisebb felbontással rögzülnek, úgyhogy a binning utáni összevont pixel már mindegyik színről tartalmaz információt egy natív pixelhez képest, ez előny. (Nem véletlenül próbálkoztak mindenféle egyéb megoldással erre, lásd pl Foveon).
    A zajszűrő algoritmusok is fejlődnek, az is segít kiküszöbölni a kisebb pixelek hátrányát.
    Milc/DSLR sem áll meg 24 mpixelnél, ott van pl a Nikon D850, vagy az említett Sony. A diffrakció az probléma, de az mobilon meg már gondolom kevesebb megapixelnél is az, illetve élesítéssel korrigálják, igazából már szinte mindegy, úgyis a legtöbb mobilos kép még mindig agyonszűrt és élesített, hiába használnak nagyobb szenzort, mint korábban.
    Szóval az van szerintem, hogy mobilon amúgy is kompromisszumosabb a képalkotás és sokkal több szoftveres trükköt bevetnek, hogy értelmes kép készüljön. A nagyobb szenzoros gépeknél ezekre nem igazán volt szükség, plusz a sok megapixel miatt nehézkesebb az utómunka (tárhely, sebesség). (A mobilon ez meg nagyrészt mindegy, mert úgyis csak a kész leméretezett jpeg-et látod)

Új hozzászólás Aktív témák