- Netfone
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
Hirdetés
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Swinegod
őstag
Az SCross az szintén tetszik pedig minden autotesztes oldal szerint ronda, nem tudom azok mit szívtak, de szerintem szebb, mint a Vitara, pedig az se ronda. Van a sok Suzuki hater akik azért utálják, mert nem rohad le minden meggyfánál, nem ereget több 10m3-es füstfelhőket és nincs rajta VW logó, pedig max az ár amiben a Volkswagen kiemelkedik az autógyárak közül
Btw kifejezetten érdekel milyen, hogy downgradel-e a Suzuki, mint a Toyota pl, még anno a WagonR+-unkat imádtam, mindenre alkalmas volt amire egy autót használni lehet
Huawei Mate 9 | Custom PC | Acer Nitro 2016 17.2" || Steam: swinegod
-
Swinegod
őstag
Nem, nem én kerestem, ettől függetlenül szívesen veszem a véleményt róla, mert tetszik. Ha nem addig használnám az IS-em amíg meghal a motor, ami valószínűleg az én életemben nem történik meg, akkor gondolkodnék is rajta, hogy Vitara, SCross vagy aktuális Swift Sport
Huawei Mate 9 | Custom PC | Acer Nitro 2016 17.2" || Steam: swinegod
-
gcsaba70
csendes tag
"Tempomat...
Digit klíma..
LED fényszórók."Ezek pont benne vannak...
A hangerőt pedig a csuszka helyett a kormányról, bal hüvelykujjal sokkal egyszerűbb kezelni.
Az 1.2 GL+ 3.450.000.- (közepesen felszerelt)
1.2 GLX 4.050.000.- (ez a digitklímás, LED lámpás, magátólfékezős...) -
tepenzed
őstag
"Ha a műszerfali kijelzőre is vágyunk, akkor már a GLX felszereltség szükséges, ami listaáron 4 780 000 forintot kóstál"
Ami abban a csomagban van, manapság alapvető elvárás egy új kocsival szemben
Ráadásul még mindig egy kis foskeverőt kapsz, ami az első fától totálkárosra törik[ Szerkesztve ]
-
pitiless
senior tag
Nekem Vitara van, várom is a frissítést. A Swiftet úgy mentem el kipróbálni, hogy az Android Auto fel volt telepítve és volt nálam usb kábel. Az érdekelt leginkább, bár azért csaptam vele egy kört.
A navikártya teszi a dolgát, angolul használom, jobban kedvelem, mint a waze-t (főleg a sávasszisztens miatt).
CarPlay megint csak hibátlan, bár ott a térkép eléggé bugos, meg fura a magyar nyelvezet egy kicsit, de működik.
MirrorLink meg úgy egy trágyadomb, ahogyan van. Gyakorlatilag lehetetlen tartósan használni és erről valószínűleg nem a Bosch/Suzuki tehet.
-
bagkri01
őstag
Éppen dícsérem a kisautókat, de a köztudatban még mindig az van, hogy a nagy tömeg egyenlő biztonság.....még mérnök ismerősöm is ezt mondta...erre én csak annyit mondtam, hogy akkor miért van az, hogy a mai autók egyre könnyebbek és mégis egyre biztonságosabbak. A kizashi amúgy szép autó, de az már tényleg drága....nem is volt egy sikersztori ha jól emlékszem.
ui.: én alapból kisautó párti vagyok, lehet azért mert főleg egyedül autózóm, egy személynek nem kell nagy bódé tök felesleges....de ha már családdal megyünk akkor kell a nagyobb autó, hogy kényelmesen legyünk, de most még el kell vinni a gyerekkel a feél házat egy hétvégére.
[ Szerkesztve ]
samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note
-
-
gyáliSanyi
őstag
Tényleg elszáltak az árak. Ttőlünk nyugatabbra ez egyáltalán nem sok ár értük, azért a fizetésért.
1.6 J Astra már van 4 mill.-ért is és az már nem az a kisautós GL 3,65-ért. Kategóriájában ez a Swift inkább városi kisautó, nem szívesen mennék vele órákon át autópályán.
Mondjuk a Swift előnyére legyen, hogyha ez az a japán verzió lesz minőségben mint a régebbiek akkor ennyiért van egy olyan autó, amivel 200 ezer kilómétert nagyobb ráköltés nélkül el lehet autókázni.[ Szerkesztve ]
Live poor, die ritch.
-
-
petymeg
addikt
Engem úgy tájékoztattak, hogy mindig meg kell venni az új kártyát. Tudom, hogy van okosba' húszé', (olvasom az index Vitarás topikját) de hivatalosan akkor is 80.000. Remélem a frissítéssel a telefonkönyv billentyűs kereső funkciójának hiányát is pótolják.
[ Szerkesztve ]
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
MongolZ
addikt
Nem kérkedek vele egyáltalán, te hoztad fel, én csak válaszoltam. Nem kell senkit megkeresnem, értek hozzá.
Kb. 30 éve tervezik a gyűrődési zónákat, ~50 éve kapcsolnak szét a pedálok, a kormány, stb. Ezek már rég nem problémák. Nézd meg a 2000-es évek elején készült autók töréstesztjeit. Ezek már lassan 20 éves autók!!! Pl: Honda CR-V, Audi A4, Subaru Legacy, Volvo S40...
Miért jössz a régi autóval? Miért kellene a 1,5 tonnás autónak réginek lennie? Mai autókról volt szó.
"Amit állítasz a különböző tömegű testek ütközéséről, az addig állja meg a helyét, amíg egyforma (szilárdságú) anyagokról beszélünk, amik egyforma kialakításúak, formájúak."
Mint leírtam, azonos korú autókról beszélünk (miért is beszélnénk régiekről???). Innentől kezdve közel ugyanolyan anyagokat használnak, közel ugyanúgy tervezik a gyűrődési zónákat, stb.
Érdekes, hogy jellemzően azok az emberek pattognak ezen a témán, akiknek kis autójuk van. Nincs ezzel semmi baj, nekem is volt, és biztos, hogy lesz is, a mostani sem nagy (4,6m, 1230 kg, 10 éves). De onnantól kezdve, hogy egy hasonló korú, mondjuk tegyük fel Suzuki Swifttel ütközök (a régi Swift és az én autóm is 3*-ot kapott az IIHS-en), ahol a sofőr előtt van mondjuk 1 m gyűrődési zóna, míg előttem 1,5 m, és kb. 1,5x olyan nehéz vagyok, nincs miről beszélni. De írhattam volna ide Opel Corsa B-t, Nissan Micrat, akármit, max az arányok változnak egy picit. 50 kmh-s frontális ütközésnél 10kmh-s sebességgel haladok én tovább, azaz lassultam 40 kmh-t, míg a sorstársam 60 kmh-t. A lassulás ideje ilyen jellegű ütközésnél nagyjából ugyanannyi. Kire hat több erő? Kinek szakad le előbb a lépe?
[ Szerkesztve ]
-
MongolZ
addikt
"Amit állítasz, nettó butaság, és akkor még szépen fogalmaztam, mert ezzel egy nyilvános fórumon másokat félrevezetsz."
Én meg úgy gondolom, hogy nem árt, ha az ember tudja, hogy amikor kicsi, könnyű autót vesz, egy ütközés során mire számíthat. Pontosan te vagy az, aki félrevezeti az embereket, mert csak és kizárólag a csillagos értékelésekből indulsz ki. Régóta "ismert", hogy a csillagos osztályozások ~100kg-os sávban számítanak igazán.
Mondom még egyszer, ne értsd félre: nincs ezzel semmi baj, egyszerűen ezzel tisztában kell lenni, el kell fogadni, és kész. Elhiszem, hogy jó magadat álomvilágba ringatni, de azért attól még nem lesz igaz.
-
MongolZ
addikt
Nem cáfolom meg saját magamat, te írsz folyamatosan másról.
"Két azonos tömegű autó ütközését linkeltem, ahol az egyiket előről, a másikat hátulról érte az ütés, a te általad felvázolt szisztéma alapján egyformán kellene deformálódniuk, mivel a tömegük megegyezik, de ez koránt sincs így, mivel a CLK a tervezett gyűrődési zóna felől kapta az ütést, a BMW pedig hátulról, ahova ezek szerint semmilyen gyűrődési zónát nem terveztek, mert gyakorlatilag megsemmisült az autó, egészen a B oszlop előttig."
Ezzel nincs is semmi baj, akármelyik autó járhatott volna így. A svédek szokták figyelembe venni egyedül a hátulról való ütközést, egy Volvóban nagyon valószínű, hogy kevesebb kár keletkezett volna.
Nem értem, hogy miért jössz extrém példákkal. Az esetek döntő (!!!) többségében frontális ütközés során történik haláleset. Itt pedig az számít, amit én írtam.
"Ellenben két összemérhető tömegű autónál (például legyen 1T vs. 1,5T) nem csak a tömeg számít, hanem a tervezett gyűrődési zónák "minősége", az aktív és passzív biztonsági elemek, a felhasznált anyagok szakítószilárdsága, és még hosszan lehetne sorolni."
Továbbra sem érted, hogy hasonló korú, felépítésű, stb. autókról beszélek. Ha most veszel egy 1000 kg-os autót, egy mostani 1500 kg-ossal hasonlítsd össze. Miért tennéd egyáltalán mással? Tegyük ehhez még hozzá, hogy a nehezebb autók jellemzően nagyobb biztonsági szinttel (aktív, passzív védelem, stb.) rendelkeznek.
"Példának okáért fel lehetne sorolni a pár éve USA-ban bevezetett IIHS small overlap tesztet, ahol az első körben a tesztelt típusok 90-95%-a még az elégséges eredményt se érte el, mert mindenki a kalsszikus euro ncap tesztre tervezett, ha félátfedésben történt az ütközés, akkor a kerék rögtön az utastérben landolt, gondolom nem kell ecsetelni ennek a negatív hatásait az élő szervezetre."
Azon kívül, hogy ez igaz, semmi köze a jelenlegi témának.
"Ütköztess össze (kellően nagy sebességgel) egy 1 kg-os acél hasábot egy 2 kg-os alumíniummal, azonos ütközési felületen, és nézd meg melyik deformálódik jobban. A te elméleted szerint az acélnak jobban kell deformálódnia, mivel kisebb a tömege."
Egy újabb extrém és teljesen értelmetlen példa, mert az anyag is teljesen más, és én egy mondatot sem írtam arról, hogy a nehezebb autó kevésbé deformálódik (már csak azért sem, mert a nehezebb autó jellemzően fizikailag is nagyobb pont a hasonló anyagminőségek miatt, beleértve a gyűrődési zónát is). Pontosan ugyanannyi hatás éri a kicsi és a nagyobb autót is, a kérdés az, hogy mekkora út (idő) alatt lassul le és mennyire (és a mennyire kizárólag a tömegből adódik).
Új hozzászólás Aktív témák
- 11900KF / 32GB 3600MHZ CL16 / 3080 TI Suprim X
- EPSON TM-t20II blokk nyomtató
- ÚJ HP VICTUS Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- TERVEZÉSRE: Lenovo ThinkPad P52 workstation:i7 9750H,32GB,512GB,vil.HU bill.,Quadro T1000,Win11Pro
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 14 M3 Pro MAX 14 30GPU 36GB 1TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs