- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Mobil flották
Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
ricsi99
addikt
válasz 7Heads Drago #174 üzenetére
Ha valaki szükségből vesz használt autót , ott nincs vita. olcsó legyen és kész ,mind1 mi az
Ha lenne igény tök fapados 200km es "trabira" akkor megcsinálnák.
viszont mindenkinek alap ,hogy abs/önvezetö/holdjáró/lebegő funciója legyen
Ennek meg ára van....Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Elf
aktív tag
És hova raknám közben a 8m3 mixer betont?
Mazdával bajos lenne mégmost is.
Hülyeség ez az egész személyutós mazdás izé....Az hogy találok olyan felhasználást mire valmi nem megfelelő nem jelenti azt hogy az a valami amúgy másra, másnak használhatatlan.
Sőt. Fölösleges leírni hogy ásóval nem lehet fát vágni mert tudjuk. Köszönjük a tájékoztatást, de már tudtuk. -
pakesz
aktív tag
válasz 7Heads Drago #186 üzenetére
a dizel nem varosba valo
szetgyilkolod az ottaniak tudejet es a sajat autodat
ha meg van rajta u.n. DPF akkor azt gajra vagod irto hamar, az meg hogy a fillerrel intim kapcsolatot apolo retket nem kenyszeritik ra, hogy karbantartsa az autojat az undorito
hidd el en a dizeleseknek szurkolok hogy ott hasznaljak ahova valo -
Samott
addikt
Hat ja, kollega vett dizel accordot mert ugye videki, hazamenni a szulokhoz autopalyan milyen jo is a dizel. Csak a varosban is azzal jart a lakoteleprol az irodaba. Mosatta azt a szar szurot, de vegul csere lett belole. Azota nem meri hasznalni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
feltetelezem hogy a kollegad uj autot vett es a garancia miatt nem merte kiutni a DPFet
persze jo lenne ha ehhez is ertenek, de csak parszor olvastam rola, szoval a DPF az a hajtaslanc resze, igy ha kiutik akkor lesz olyan motor ami kozeptavon tonkremegy
de pont erre a helyzetre lenne megfelelo egy dizel + kis hatotavolsagu EV kombo, csak hat mar akinek... nem mindenki tud eltarolni plusz egy autot -
félisten
"Az akku kalibrálása úgy van, hogy nem valós a 0 és a 100 % amit te látsz. Az is kb 20 és 80 közé van beállítva és úgy vezérli az elektronika. "
Ez sajnos nincs így. Az alsó értékről nem tudok nyilatkozni, a felsőről viszont igen.
1. A mobilgyártók érdeke a nagyobb üzemidő (ez elsődleges selling point) ÉS a rövid élettartam. Semmi okuk arra, hogy 80%-nál korlátozzák a töltést.
2. Nem véletlen, hogy a mobiltelefonok bámulatos töltésiidő-adatait általában 80%-os töltöttségre adják meg a reklámanyagokban.
3. Elég sok telefon töltését figyeltem, illetve az egyetemen az egyik oktatóm lelkesen végig is méricskélte az összes, számára elérhető típust, és nagyon az jött ki, hogy bizony a névleges 80% környékén ott van a LiIon akkukra jellemző módosítás.
4. Kb. két éve volt nálam egy profi műszer/töltő, amivel elég pontos adatokat tudtam kiolvasni az akkukból. Végig is mentem a család telefonjainak kivető akkumulátorain, és ahol a telefonok 5% környékén jeleztek, ott a műszer mindig veszélyes kisütöttséget jelzett, 100%-nál túltöltöttséget, a készülék által az adott akkutípushoz passzoló teljes töltöttségnél viszont a telefonok jeleztek csak 90-95%-os töltöttséget. Egyébként a Samsungok tűntek hajlamosabbnak a magasabb töltőfeszültségre, amit a neten olvasottak és az egyetemi oktatóm is megerősített.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
tordaitibi
veterán
Nagyszeru hozzaallas.
Ugye Te barlangba laksz, futes, klima, hutoszekreny, mediaeszkozok nelkul..? A hozzaszolasodat is palackpostaval kuldted, mivel okostelefon se kotelezo a szorosan vett eletvitelhez. Szamitogeprol szot se merek ejteni.Sajat peldam, en vagyonor vagyok.
Legszives eld az eletemet auto nelkul, amikor jon egy telefon 15 orakor hogy sos-be 16:00 kor meg kell jelennem egy szantofold kozepen 24 orara valo kajaval, hutotaskaval, potakkuval, esetleg pb palackos futessel.
Az elektromos aram 5, a legkozelebbi buszmegallo 10 kilometerre van. -
-
félisten
Valóban nem kötelező autót tartani, ellenben az emberek és főleg a családok többsége számára fontos tényezője egy elvárható életminőségnek.
A tágabb környezetemben keveseknek nincs autója, és rájuk a következők egy vagy több tétele igaz:
1. Ténylegesen helyhez kötött életet él, szó szerint alig mozdul ki a lakása környékéről,
2. A közlekedési igényét jól ki tudja elégíteni közösségi közlekedéssel, közösségi autóval,
3. Nem vezethet,
4. Nem tud autót fenntartani,
5. Fennhangon hirdeti, hogy neki nem kell autó mert ő ilyen zöld, de igényei szerint kisebb-nagyobb rendszerességgel kunyerálja el a rokonai, ismerősei autóját, amit legjobb esetben is az üzemanyagár kompenzálásával rendezettnek tart.
Tanár barátommal 2-3 éve beszélgettünk is erről, és ehhez ő ennyit tett hozzá, hogy az iskolájában mindig van pár öntudatos zöld családból származó srác, akik lelkesen hirdetik, hogy nem kell autó -- és ezek a gyerekek általában semmilyen nem, hogy világ-, de országlátási tapasztalattal, élményekkel nem rendelkeznek.
Ja, és még valami: a jelen világunkban az egyik legnagyobb kincsünk az idő. Sokszor ugyan éppen a közösségi közlekedéssel tudunk időt nyerni, de nagyon gyakran a saját jármű ennek az eszköze. A megállók közti döcögés és az átszállások városon belül és nagyobb távolságokon is egyszerűen ellehetetlenítenek autóval simán megoldható utazásokat.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
btprg
senior tag
Holdjáró
Szerintem lenne igény, csak a szabályozás meg a biztonsághisztéria nem engedi meg hogy ilyet gyárthassanak. Mert az elektronikai fejlesztések, biztonsági meg "vezetést segítő" rendszerek csak olyan szempontból vannak vizsgálva, hogy milyen jó ha jól működik, így persze természetes hogy az a döntés hogy KELL.
Így marad a kötelezően választható javíthatatlan, futballpálya méretű ökológiai lábnyomú drága izé.#189 Noukoum
Nem a villanyautó, hanem a villanyautót (meg sok más csillivilli új autót) vezérlő fedélzeti rendszer, a hárombetűs dolgokért felelős berendezések, a kilométeres hosszúságú "kanbusz" hálózat. Ha nem tudna beavatkozni a fékezésbe és a kormányzásba, akkor még kevésbé lenne kritikus. Nem szeretem szoftverekre bízni az életemet, ne haragudj
Lehet hogy azért mert nincs ICE benne sokkal egyszerűbb az elektromos, ami fejlődés a javíthatóság terén, de azért nem hiszem hogy egy A4-es lapra elférne a kapcsolási rajza...#191 Füleske
Köszi az infót"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
fank70
csendes tag
A legnagyobb környezetvédelem az lenne, ha csak az használna és annyit autót, akinek valóban szüksége van rá... De ez scifi kategória.
"Our honor is more important than our wealth"
-
7Heads Drago
veterán
1. Én nem évi két alkalommal utazok messzire.
2. Pár éve még csak a pc fagytak álltak be a vírusoktól. Jelenleg a telok,tabletek a slágerek. Gondolom a következő lépés az okos otthon, meg az e-auto lesz. Vagy szerinted milyen védelem van az ilyen rendszerekben? És bőven elég ha csak annyit csinál hogy pl leállítja a töltést az autónál, vagy nem tudsz otthon fűtést indítani. Reggel indulnál az autóval és nem tudsz. A Mercinél dolgoztam 5 évig és a az autók vezetékelése már ennyi idő alatt is sokkal bonyolultabb lett és problémásabb. Nem hiszem hogy érdeke lesz a gyártóknak megbízhatót gyártani.
Sőt nekem azt se magyarázza be senki se hogy normális a Tesla gyorsulása. 3-4 mp alatt 100 km/h lenni. Ez hol környezet- és emberbarát?Csak marhára nem mindegy hogy az óvoda előtt tolod ki, vagy ott ahol a madár se jár.
Olvasd a 98# hsz-t. Nem mellesleg ahogy nekem nem kötelező megvenni a drága bonyolult termékeket másnak se kötelező a szmogban élnie. Te írtad. Én ezt is próbálom tenni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
pakesz
aktív tag
en orulnek neki, ha a sok DPF eltavolito gyaszhuszart kiiktatnak
de sajna manapsag a rendornek csak arra van jogositvanya hogy amit kintrol latnak arrol mondhat csak velemenyt
mondjuk Karacsony elvtars azert felallithatna par mobilallomast a hataron, hogy megvedje a budapestieket -
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #196 üzenetére
Akkor nézik a magyart: [link] Áfásan az már 18 milla felett van.
És csak néhány pluszt kértem amit muszáj: vonóhorog+téli kerék+fali töltő
És már ott vagy 20 millánál. Ez áfás már, de a hétköznapi ember az kifizeti az áfát is, szóval ne a nettót nézzük.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
félisten
És hol húzod meg a "szüksége van rá" határt?
Nem kötekedni akarok, csak arra rávilágítani, hogy ez mennyire nem fekete-fehér kérdés.
Emberem évtizedes időtartamban hangosan és következetesen kritizálta azokat, akik autóval járnak be a belvárosba dolgozni. Mert nehogy már az ő kényelmük és pár percnyi idejük megérjen annyit, hogy élhetetlen lesz a város.
Aztán egy szép napon megszületett a gyereke, ő pedig rájött, hogy azzal, hogy tömegközlekedik, tulajdonképpen sosem találkozik vele, mert reggel és este is még/már alszik a gyerkőc, amikor ő elindul. Az autós közlekedéssel viszont lehetősége van 2× 10-20 perc babázásra.
Vagy: amikor valakinek az élete annyira telített (és nagyon sokan vagyunk ezzel így), hogy már az alvásidőnkből gazdálkodunk, akkor ennyire értékes tud lenni az autózással megtakarított fél óra, óra!
És számtalan egyéb példa is van -- mint ahogy az is igaz, hogy sokan valóban idióta módon a seggükhöz növesztették a járgányt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
7Heads Drago
veterán
Sajnos. Nem értem hogy miért nem büntetik az olyanokat akik szemmel láthatóan füstölnek.
Minek van a műszaki vizsga? Kb mint az eredetiség vizsga.... attól még simán lehet lopott.
MaCS_70: Sajnos az idő az nagyúr.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
btprg
senior tag
Valahogy nem lepődök meg ezen. A fogyasztón kívül senkinek se érdeke, hogy valami hosszú élettartamú legyen.
Ugyan a maximális töltési szintre nincs ráhatásom (nem szeretnék időzítőket beállítani, hogy mikor vegyem le a telefont a töltőről XD), annyit próbálok tenni hogy egy régebbi max. 850mA-t leadni képes töltővel töltöm a telefont. Éjjel ezzel is bőven feltöltődik, így legalább nem akarja szükségtelenül gyorsan tölteni.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #216 üzenetére
Közben schawo is írta már. Mondjuk ez még mindig támogatás előtti áron van, gondolom erre is fel lehet tenni bármilyen téligumit, nem csak a gyárit (de a Mazdához sem kapsz csak úgy puszira).
Szóval legyen mondjuk 13 vs 18, és akkor kezdhetjük nézni az üzemeltetési költségeket. -
saril
senior tag
Támogatom! enyém is részecskeszűrős, és pontosan tudom hogy 5-8Le-t le is fog a motorból, mert vannak videók, hogy akik kivették, megpadolták előtte és utána, és lett pár plusz paci, de én a füstölés ellen vagyok, utálom ha előttem van egy füstölő kipufogós autó, borzasztó! szóval hajrá, örülnék ha a sok smoke and charm-os eltünne!!! sőt sátáni kacajt hallatnék
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Ribi
nagyúr
Ezt mondjuk én sem értettem soha, hogy miért nincs állítási lehetőség, hogy milyen gyorsan töltsőn a telefon, vagy meddig, vagy bármi. Valszeg 5 perc lenne írni egy alkalmazást, hogy mondjuk rádugom és reggel 7-re legyen 80% körül a teló. Aztán amikor jó neki olyan lassan tölti. Csak épp nincs erre lehetőség. Én sem a gyári gyors töltőt használom, hanem egy 1A-est, de még azzal is kb 1.5-2 óra alatt húzza fel 20-ról 80%-ra az 5000-es telepet. Szóval estére nem is hagyom rajta soha.
-
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #221 üzenetére
Gumit azt talán, de felnit azt nem.
Normál autóra majdnem mindegy mit veszel, az elektromosoknál tudtommal más a helyzet, de javítsatok ki ha nem így van. De a fali töltőt akkor se hagyhatod el. Sehogy se fog kijönni 19 milla alatt. És miért 13 milla a másik véglet? Az már elérhető egy egy normál családnak átlag fizuval? Nem az a pár %-ot kitevő gazdag ember Teslája fogja megoldani a városi szmogot.
Persze a másik oldalon meg ott van még mindig az elektromos rendszer fejletlensége is. Hiába lenne most hirtelen egy 250km hatótávú fapados jó elektromos a piacon mondjuk 7 milla körül, ha nem lehetne otthon tölteni tömegesen mert nem bírja a hálózat.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
nagyúr
válasz 7Heads Drago #225 üzenetére
De ez honnan van egyébként, hogy nem bírja a hálózat? Úgy tudom, hogy még mindig nem érte el a fogyasztás a gengszterváltás előtti szintet a sok gyárbezárás miatt, van benne bőven tartalék, na meg fejleszteni is lehet...
A régi panelekkel lehet gond, mert ott még alumínium vezetékek mennek betonba öntve, de azért az ritka eset, hogy a panelben töltik ezeket, inkább családi ház, társasház a jellemző az otthontöltésre, azok meg általában jobbak sokkal, mint a régi panel...Aki él és nem boldog, az téved!
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #225 üzenetére
Igazából elég lehet akár a gumi is, úgy is rá lehet tenni téligumit, hogy nem felnire szerelve tárolod a másik évszakét otthon.
A 13 millió onnan jött, hogy itt valaki bedobta mennyire király a Mazda 6, mert hogy full extrásan 10 millió és elmegy 800km-t. Ez lett helyesbítve, hogy full extrásan nem 10 hanem 13 és még abban is gyengébb motor van mint egy Model 3-ban. Mondjuk én nem is a M3-ra izgulok (ahogy az a Mazda 6 sem kéne amúgy), hanem majd ha jön hamarosan a hatchback 25 ezer €$-ért, mert az méretekben és tudásban is közelebb állhat ahhoz, amit szeretnék.Ez az otthon töltősdi amúgy már szemet szúrt párszor, hogy nem bírná a hálózat, ha mindenki egyszerre töltené. De azért azt ne felejtsük már el, hogy a napi szükséglethez nem kell közel sem mindenkinek egyszerre 150kW-tal tölteni 0-100-ra minden egyes este a kocsiját Azt a napi 10-20km-t beletölteni egy sima villásdugó is megteszi, ha naponta töltöd, de ilyen 200+ km hatótávnál elég akár hetente-kéthetente rádugni egy gyorsabb töltőre is.
Volt erről Department of Transportation statisztika, hogy az USA-ban a megtett utak 98%-a 50 mérföld alatti és csak valami 1% 70 mérföld feletti. Ha pedig a vidéki utakat is beveszed, akkor is 95% van 50 mérföld alatt. Ezt egy olyan országban, ahol sokkal nagyobbak a távolságok és sokkal kevésbé van bármi alternatíva az autózásra. De tudom, ilyenkor mindig megjelenik az a három ember kommentelni, akik napi szinten muszáj leautózzák a Nagykanizsa-Miskolc-Orosháza távot. -
7Heads Drago
veterán
Nem arról volt szó hogy a városban van a szmog? Én mint vidéki legyek zöld, de az aki bent él a városban az maradhat CO huszár? A nagy tömegek amúgy is a városban panelben élnek ott kell megoldani a helyzetet. Nálam alap hogy a 7 kw-os töltővel számolunk mivel nem fél napig akarom tölteni az autót. Mennyire megoldható hogy ekkora mennyiségű áram felvehető legyen a panel erdőben? Én nem vagyok ilyen ügyben tájékozott, de kíváncsi lennék rá.
sheratan Életszerűbb lenne ha népautókat számolnánk. Nem olyant amiből kevés fut az utakon és drága is. Természetesen ez nem neked szól, hanem az egész fórumnak. Szerintem a 13 millás autó is drága. Nekünk biztosan. (magyarok)[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
tordaitibi
veterán
Hogyne lenne ilyen app.
Root kell es Magisk, egy Magisk modullal be lehet allitani ha 3 hetig van tolton a telefonod, pl. 50%-nal be, 85nel meg lealljon a toltes.
A toltoaramot nem kellene ennyire misztifikalni, li alapuak kimondottan kedvelik az 1C toltoaramot.
Hogy ennyi arra abbol lehet rajonni hogy 3 ora korul kesz a toltes.[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
válasz 7Heads Drago #228 üzenetére
persze hogy az EVre valo atallast Budapesten kellene kezdeni azokkal akik napi szinten bezudulnak
mondjuk nekik nem 600 km hatotavolsagu auto kell es nem is egy boszme nagy versenyauto
a legoptimalisabb meg ugy 20 - 30 evig az hogy az agglomeracios akinek amugy is ket autoja van az fenntart egy kis EVt es egy nagy dizelt
csaladi hazas es tarsashazas ovezetben az ELMU megszabja, hogy kinek lehet hotarolos bojlerje, a hotarolos bojler ugye 2 kW lehet es megy van 6 orat naponta, nos kb minden masodik - harmadik embernek lehet ilyenje
a halozat erre van meretezve ebbol lehet kiindulni
panelban amugy valoszinuleg egyszerubb lenne kialakitani a gyorstoltoket, mert a panelba eleve kozepfeszes foldkabel megy, azt megcsapolni par helyen egy ujonnan kialakitott parkolohoz nem nagy dolog, ha kapacitasbovites is kell, akkor sokkal egyszerubb egy kozepfeszen azt lezavarni, mint a 400 Voltos halozaton atverni es bekotni a vastagabb madzagot minden csaladi hazba -
nagyúr
válasz 7Heads Drago #228 üzenetére
Igen, de a panel töltést nem úgy kell megoldani, hogy a tizedikről lelógatod a hosszabbítót, hanem a parkolókba kell telepíteni töltőket. Azt meg nem befolyásolja, hogy milyen a panelben a hálózat állapota...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #228 üzenetére
Persze, én is írtam korábban, hogy a 13 is bőven túl drága nekem, de ha már 13 milliós autót nézegetnék, akkor ott inkább elkezdeném nézegetni a M3-at is, mert számomra jobb élmény lenne.
Igazából az id3 külsőre jobban tetszik, csak ott nincs meg az a szoftveres oldal, amiben nagyon erős a Tesla és persze az sem egy olcsó autó. -
Ribi
nagyúr
válasz tordaitibi #229 üzenetére
Ez az, hogy rootolni kell. Amíg nincs ez alapból addig kicsit macera.
Ha egy teló 3 órát tölt az manapság elég sok. A 30 perces és alatta gyorstöltők meg gondolom bőven 1C felett vannak. -
Dottorei
tag
válasz 7Heads Drago #228 üzenetére
A co nem áll meg a városban sem a határon, globális probléma. Ez a jelenlegi villanyautó divat semmire sem jó max arra hogy néhány európai autógyár bevételhez jusson - nem véletlenül itt a legdrasztikusabb a hozzáállás. Ki fizeti a többletköltségeket ami a villanyautózáshoz szükséges? Többlet áram, a rendszer kiépítése, ráadásul mindezt zölden kellene mert jelenleg katasztrofális a villamosáram előállítáásához köthető környezeti szennyezés. Nem valószínű hogy ezt a leggazdagabb néhány ország kivételével bárki bevállalná. Elmúlik mint a 3d tv.
-
ralfee106
tag
köszi a cikket, èrdekes ès èlvezetes volt, grat az írónak!!!
Nem a győzelem a részvétel, hanem a fontos!
-
Dottorei
tag
Aha, a parkolóba....hány autóval számolhatunk családonként? Mivel a töltés nem 5 perc mint a belsőégésűnél mondjuk 2 hetente hanem 10 óra naponta, gyakorlatilag 1 auto - egy töltő. Mondjuk egy lakótelepen hogy lesz mindez megoldva vagy a belvárosban...Azt hogy honnan lesz ennyi áram amikor nyáron beszarik a rendszer a légkondiktól...
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Meg ugye a magyar viszonyok alapján temetik sokan az elektromos autózást... meg a magyar elektromos hálózat alapján.
Közben az usa a keltetője ennek is, ott meg évtizedek óta 48kWh a szokásos bekötés a kertvárosokban. 11kV -os kábeleken terjesztik és saját transzformátoron át 240v 200A megy a telekre 3 kábellel ( a kábelek közti feszültség lesz 120V és 240V bekötéstől függően. [link] )[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz 7Heads Drago #216 üzenetére
Fali töltőt nem muszáj Teslát, ugyanazt tudja mind, egy mezei relé, vonóhorgot ne rakjunk már egy Model3-ra, a SottoZero egy fos, téli gumit ne a Teslától rendeld. Olcsóbban van jobb.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
7Heads Drago
veterán
válasz Dottorei #235 üzenetére
Én tudom hogy nem csak ott a gond. De egyesek itt ezt erőltetik mivel ott élnek és a szmog a városban van. Persze az senkit se érdekel hogy ezért a szmog nagy részéért ki vagy kik a felelősek. Az autósok, a gyárak vagy a város esetleg az állam vezetése. A szmog nagy mértékben csökkenthető lenne elkerülők építésével illetve ha nem lennének fizetősek. Pl az M0 az alul is van tervezve és nen is ingyenes a teljes vonalon, és nem is ér körbe. De pl Kecskeméten is fizetős a használata. De persze biztos lenne még más lehetőség is, csak abban nincs akkora bevételi lehetőség mint az E autóban.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
tordaitibi
veterán
Egy szoval se allitom hogy nem lenne nagy ugras a szemelyautokazas reformja, de ez az egesz vita a globalis fosszilis energiafelhasznalas nehany szazalekarol folyik, egyre nagyobb vehemenciaval es szinte feleslegesen.
Mi lesz a hawaai szuperkomppal, a queen mary2- vel, a repulogepekkel, a panama osztalyu, egy uton 100ezer litereket fogyaszto oceanjarokkal, a mezogazdasagi, banyaipari, epitoipari es fuvarozoi jarmuparkkal? A hadaszatot ne is emlitsem.
A szemelyautok az egesz globalis fogyasztasbol par %-ot kepviselnek. -
jerry311
nagyúr
...miszerint érdemes olcsón tölthető EV-be fektetni...
HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAHAHAHA
Mire oda jutunk, addigra nem lesz az olcsó. Már most problémát jelent több költségvetésben is a hibrid- és villanyautók adókedvezménye, valamint a kisebb üzemanyag fogyasztás miatt kieső jövedéki adó. Ha ez még tovább csökken, akkor majd változnak a vonatkozó törvények.
Egyik maffia sem szereti, ha csökkennek a bevételei. -
titán
válasz 7Heads Drago #228 üzenetére
Egy közepes felszereltségű (Titanium+Business10 csomag) Mondeo 13 millió, csúcsváltozatban 16,5m.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
7Heads Drago
veterán
Jah értem vegyek egy 18 millás autót ami melle bármilyen mezei relé jó... Teljesen logikus. Mint írtam is vidéken élek. Ha nem akarok nagy dolgokat berakni az autóba kell a vonóhorog. A gumit meg felnivel együtt értsük. Se a felninek nem jó az állandó szereltetés, se a pénztárcámnak. És akkor még meg lehet említeni költségként az elektromos hálózat fejlesztését is. Nálam jelenleg elég volt eddig a 16A. 3 fázis bekötése is plussz lenne amire amúgy jelenleg semmi szükségem sincs.
Az előzö hsz-mhez +: a panelek közé kiépített töltés ára jóval magasabb lesz, mintha ezt a saját hálózatból oldód meg. Szóval ez is gátolja a terjedést.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
titán
válasz 7Heads Drago #247 üzenetére
A pénztárcádnak a felni nem jó, nem a szerelés. A felni szerelgetéssel is elvan jó sokáig, tovább, mint ameddig az autó marad.
Nem mezei relé, de semmi szükség a Tesla töltőre. 140 pénzért kapni normális töltőt. [link]
Panelek közé telepített töltőink a számításaink szerint kb. br. 60-70Ft közötti díjjal fognak működni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
7Heads Drago
veterán
És az nép autó szerinted? [link] Tavaly 597 db ment el belőle. 62. A listában. Ez fogja megoldani a városi szmog kérdést? Ha az első 5 helyezetre kinálnak a gyártók megoldást az nem lenne jobb?
Én inkább ilyenre gondolok: [link]
A 60-70 ft szerintem drasztikus az otthoni 38 ft-hoz képest.
Az új autó megtérülési ideje nagyon ki fog tolodni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest