- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
XGS24 - Új videón a Indiana Jones and the Great Circle
gp Jones legújabb kalandja idén érkezik, de ennél pontosabb dátumot még mindig nem kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
A régi, évekkel ezelőtt telepített már 150MW-ra lett bővítve, és most építenek egy 300MW-ost. Minimális területi igénnyel, zajjal, költséggel, időigénnyel és környezeti terheléssel a SZET-hez képest. A SZET kiváló volt évtizedekkel ezelőtt, amikor igazi magyaros vágtával elkezdték tervezni, de az évek és a technológia kihúzta alóla a talajt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
ricsi99
addikt
Lehet butaságot írok:
Ha minden haztartásban lenne egy elektromos/autó vagy akupakk vagy valami ,akkor lehet nem globálisan kellene túltermelni az áramot hanem lehet egy megujuló /vagy ingadozó hálózat is megfelelő lenne... nappali + fogyasztást a házi tárolokból lehetne kompenzálni +a napelemek is termelhetnek... éjszaka meg szépen visszatöltődne a házi tárolókba.
Lehet vitatkozni ,hogy megéri nem éri, zöld vagy nem zöld .. de teljes mértékben ki vagyunk szolgáltatva az energetikai cégeknek.
Ha elmegy az áram ,akkor mindenki csak néz, még egy világvárosban is...
1 napos áramszünet után sok ember azt se tudná mit csináljon...Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
azbest
félisten
okosgarázs a népliget alatt, 22kWh töltőfejekkel [link]
-
azbest
félisten
A dánok mesterséges szigetet építenek energiahub szerepre. 10MW kapacitásról esik szó és a videóban arról is beszél, hogy megújuló energiával hidrogént, s abból pedig folyékony üzemanyagot fognak gyártani [link]
-
pakesz
aktív tag
ha elmegy a zaram akkor a gazcirko 50 - 90 wattos szivattyuja se fog menni
de ha kiepitenek a te altalad leirt rendszert, akkor lehet hogy a tuttizold es nagyon de nagyon meno teszlas az ellatna dzsuzzal a szomszedsagot, de eleg lenne egy bunko aki akkor allna neki mosni, ugy hogy bedugta az olajradiatort...
egyebkent az energetikai ceg, mint olyan felel azert hogy az aramszunet minel kisebb legyen, ez benne van az aramdijban, lehet ellene lazadozni, es lehet beszerezni a dizel aggregatort -
titán
A Teslák elméletben tudják a vehicle-to-grid funkciót, mert Musk víziói közé tartozott, emiatt minden autó belső kialakítása alkalmas rá, de szoftveresen ki van kapcsolva. Mert hát idő közben rájöttek, hogy senki sem akar úgy járni, hogy a fullra feltöltött autóval számolt, aztán menne otthonról, de kiderül, hogy csak 70-80-akárhány % van az autóban, mert a többit elvitte a grid. Szóval ez csak mint ötlet jó, a megvalósítás még nem aktuális.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
ricsi99
addikt
Én annó kicsiben megcsináltam ezt.
Napelem a garázs tetejére/átalakító/aksi+ az elektromos bringám akku-ja.
Egy elektromos autóval elgondolkodnák nagyobb átalakító + nagyobb napelem vonzatában.Nem lennék így teljesen független így sem a szolgáltatótól de nem függenék 100% ban tőle.
Viszont ugye törvényi rendeletben le van szabályozva ,hogy mennyi energiát termelhetsz magadnak... legalábbis emlékeim szerint pár éve még így volt.
Én napi átlag 30km-t megyek.. arra nekem meg bőven elég lenne egy akár 50%-os töltötség is.
De lehet 25%-is... majd akkor munkaidőben feltöltöm máshol... bringánál is bevált.
Nem a pusztában vagyunk hogy 100km-es körzetben semmi sincs....Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ricsi99
addikt
Nekem kb ennyi a munkába járás napi szinten
Ha még vezetni se kellene annak örülnék igazán.
De sajna ha tömegközlekedek akkor több mint egy óra (2 átszálás + vonat) + 5+15 perc séta... igy meg 30 perc még robogóval isEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Samott
addikt
Felhozom egy kicsit: Euro 7: az utolsó kör jöhet a belső égésű motornak
"A javaslat ugyanis nem mondja ki, hogy betiltanák a belső égésű motoros (benzines, dízel vagy gázüzemű) autókat, de megvalósulása valójában ellehetetlenítené őket. ... Nem is a határértékekkel van a gond, hanem a mérési körülményekkel. Az az újdonság és a buktató, hogy a határértékeket nemcsak normál üzemben kell hoznia a motornak, hanem extrém körülmények között is. Ilyen a padlógázas gyorsítás, az utánfutó-vontatás hegynek fel, de tudniuk kell mínusz 10 fokos fagyban és 40 fokos kánikulában is, az eddig -7-+35 fokos tartomány helyett."
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
buxiex
tag
Egyenlő pályák, egyenlő esélyek. Én biciklivel megyek (Sándor Gyögy)
george carlin education
-
buxiex
tag
Az elektromos autók hatótávját felemelik ugyanilyen körülmények között 600 mérföldre
george carlin education
-
félisten
De szigorúan opcionálisan!
Én ugyanis nem akarok ennyi akkuért fizetni, mivel nincs rá szükségem. A belsőégésű motoros járműveknél a tank mérete ugye nem igazán befolyásolja az előállítási költséget és a gyártási károsanyag-kibocsátást -- az akkunál ugye nem ez a helyzet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
pakesz
aktív tag
sajna ez nem igaz
lehet hogy a fekezes nagyresze elektronikusan tortenik meg de azert csak van fekpofa rajta
es a gumirol is levalnak apro reszecskek
nem akarom vedeni az ICE motorokat es ertem hogy a kovetkezo kibocsatasi norma jo lesz, de azert ha en egyszer egy honapban bemegyek a varosba a 25 eves autommal, akkor tutti kevesebbet szenyezek mint az EV gumijarol levalo szennyezodes amit havi 20 alkalommal kovet el a masik autostars
es ezt azert figyelembe kellene venni, mondjuk mar lelkileg felkeszultem az OT rendszamra... -
Ribi
nagyúr
Atom energiának sincs helyi kibocsájtása oszt mégis jópáran ürdügtől valónak vélik.
Akkooor most ez hogy is van?
Főleg hogy Muski bá gyakorlatilag szétszedhetetlenné akarja csinálni az akku blokkot.
Ezzel igencsak tarkón verve bármiféle javítási módot. Ami manapság a szemét termelés elsődleges forrása MINDEN területen. De persze ez itt valamiért nem szempont csak másoknál. -
Samott
addikt
A regen break miatt siman lehet hogy huszad annyit se fekporol mint egy benzines. Ebbe szerintem kar belekotni, mert meg ilyen szempontbol is kornyezetkimelobbek a villanyosok.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
Keress vissza, talan pont en linkeltem hogy hasznositjak ujra a vegleg elfaradt cellakat. Ugy kezdodik, hogy gyakorlatilag ledaraljak az egesz modult. Kiszedik a kiszedheto femeket es eltavolitjak a folyadekot majd a maradekot porraorlik. Ebbol egyszerubb, olcsobb kinyerni a draga nyersanyagokat (litium, kobalt, etc) mint banyabol, ercbol.
Felesleges az aggodalmad, nem fognak a penztarcajukkal szembemenni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
titán
Egy Model 3 235/45R18 gumija 600mm kerületű. Élettartama alatt 4mm-t fogy. 80% kitöltöttség mellett 235x600x4x0,8 = 450e mm3. 30000km élettartam mellett km-enként 15mm3 gumi fogy, ami 15x1,5g/1000 = 0,022g
Most az egyszerűség kedvéért úgy számolok, hogy a gumi 90 tömeg%-a szén (nagyon jó közelítés), tehát 0,02g, ami ha eloxidálódik lassan az út mentén, 0,08g széndioxidot termel (0,02/12x44). Kilométerenként. Ennyit jelent az abroncs széndioxid termelése.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
pakesz
aktív tag
sokszor beszelgettunk es valaszolgattunk egymasnak, de en sosem emlekszem olyan esetre amikor szennyezes szempontjabol en a co2 -t hoztam volna elo
ez a gumi szennyezes nem azert jelentos mert le kell gyartani a gumit(==co2) hanem azert mert a varoslakoknak a tudejenek nem tetszik
https://www.autoexpress.co.uk/car-news/101677/government-to-target-particulate-pollution-from-brakes-and-tyres
"Experts estimate that by 2030, as the transport sector moves into electric vehicles, 90 per cent of harmful PM2.5 emissions will be caused by microscopic particles eroding from tyres and brakes as they age."[ Szerkesztve ]
-
ecaddsell
aktív tag
Már megint valami debil politikus (vagy hasonlóan debil lobbistái) akarják megoldani vagy legfőképpen megmondani (mert műszaki affinitásuk ehhez is zéró), hogy mi a jó.
Miért kell autópályázásra használt belsőégésűt (urambocsá gázolajost) ellehetetleníteni?
Ha a debil azt mondaná, hogy városban csak Euro 7 akkor érteném...Ribi
Atom energiának sincs helyi kibocsájtása oszt mégis jópáran ürdügtől valónak vélik.
Akkooor most ez hogy is van?Ezt csak teljes életciklusra van értelme nézni itt is és az atomhoz rengeteg betont meg vasat meg mindenféle más fémet le kell gyártani és oda kell hordani egy kupacba. Miután ez megtörtént az atom is a saját CO2 lábnyomát tünteti el hosszú évekig (esetleg évtizedekig).
Ezzel messze nem azt akartam mondani, hogy nem jó az atom (nálunk ez reális opció) csak ne nézzük már szemellenzősen.Egyébként én azért is vagyok atompárti is, mert pont az elektromos autóval nagyon jól harmonizálható alaperőmű mindenféle extra akku nélkül. Nappal megy az autó éjszaka meg a fogyasztás hullámvölgyben tölt az autó akkut. Nincs extra tárolás meg elosztási igény mint a napelemnél (annak ellenére annak is látom a helyét).
(Érdemes a Shenzheni EV videót megnézni a témában.) -
titán
le kell gyartani a gumit(==co2)
Nem. Az a számítás a gumi, mint szénhidrogén elfogyásának széndioxid egyenértéke. A gumi is elég szép lassan, és széndioxid lesz belőle. A számításnak semmi köze a gyártáshoz. Az is igényel széndioxidot, természetesen. Ahogy a benzin előállítása, szállítása, stb, az mégsincs benne az autók számított szendioxid kibocsátásában."Experts estimate that by 2030, as the transport sector moves into electric vehicles, 90 per cent of harmful PM2.5 emissions will be caused by microscopic particles eroding from tyres and brakes as they age."
Igazi géniuszok. Lefordítom egy mondatra: "Ha már nem lesz más, akkor csak az lesz".
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tordaitibi
veterán
"Főleg hogy Muski bá gyakorlatilag szétszedhetetlenné akarja csinálni az akku blokkot.
Ezzel igencsak tarkón verve bármiféle javítási módot. Ami manapság a szemét termelés elsődleges forrása MINDEN területen."Egyelore a leglenyegretapintobb megallapitas es fuggetlen az e autoktol.
Engem nemreg par ismerosom felelemmel.vegyes tisztelettel bamukt amikor az autom generatorat darabokra szedtem, kicsereltem egy 400 forintos diodat benne. Majd osszeraktam es volt toltes.
Miutan elmondtam hogy egy uj generator 67ezer Ft, megkonnyebbulten felsohajtottak mert azt hittek hogy en hobbibol barkacsolok ilyeneket.
Hova tunt a javitas fogalma? Cserejavitas van.
A szerviz egy 250 forintos klixon csereje helyett szemetre dob egy 12000 forintos kavefozot, es ad egy ujat garancialis idon belul.
A javitas ertelmetlen mert ellehetetlenitettek a szerviz rezsi es oradijak.
Emiatt millio tonna szamra novekszik a par forintbol javithato, amugy meg evtizedig mukodhetne jellegu kidobalalas.Nemreg lattam egy videot egy Tesla hajtomurol. Darabokra szedtek, igen kompakt a cucc amugy.
Ha ebbe tonkremegy egy 200 forintos fet, vagy egy 60 forintos hall jelado, akkor mivel gyakorlatilag nincs javitas, ez egy masfel millios egyseg cserejevel es az elromlott egyseg szemetre dobasaval jar.Masik pelda, a gazkeszulek gyartok sok lobbival kijartak hogy a gazkeszulek (cirko, kombinalt keszulek, stb) az olyan iszonyatosan rettenetesen veszelyes dolog hogy xsakis fodarabcserevel lehet javitani.
Ugye ismeros a mumus "panelcsere" szakkifejezes? Ami egy 60-150ezer forinto kiadas. Szervize, javitasi lehetosege nincs.
De gondolom egy magvadult mosogep, mosogatogep vagy kenyerpirito is kepes akar fel is robbanni vagy kontinenseket eltuntetni mivel ezekhez sincs szervizhatter. Csak kidobas.
Nincs szimmering csere ami 200Ft. Helyette van komplett szivattyuegyseg 68 ezerert. Ki fogja a javitast valasztani ezen a mestersegesen az egekig emelt arert amikor egy uj gep 80ezer?Ezek a nagyon komoly problemak.
Hogy Ghana es mas elmaradott regiok, es az oceanok naponta 10000 m2 szamra "nyelik" be a civilizacio levetett hulladekat. Aminek a 90 %-a javithato lenne fillerekbol.
Es a legnagyobb problema hogy ezt a nemjavitunk, kidobjak, gyartsunk silanyat hogy surun vegyenek, ezt a nagy zold civilizacio teszi aki harsogja a kornyezetvedelmet.
A hatterbe meg ennek nyoma nincs. -
azbest
félisten
válasz tordaitibi #582 üzenetére
Ez sajnos az olcsó tömegtermelés velejárója. Ha kifejezetten javíthatóra terveznek valamit, akkor nem lehet annyira integrált. A szerelhetőség miatt plusz alkatrészek, bonyolultabb felépítés kellene. Több munkafolyamat.
Én úgy vagyok vele, hogy az baj, ha valami szemétre kerül, de az nem baj, hogy ha újrahasznosítják. Ez is amúgy olcsó energia kérdése sok esetben.
A tesla akkuk kapcsán pedig talán azok a jelenleg elektromos autókban használt legfejlettebb megoldások. És itt nem csak a cellákra gondolok, mert abból még épp lehet hasonló, hanem a hűtés/fűtés, vezérlés megoldásaikra is. Ha megmurdál egy cella és ki tudja iktatni a vezérlés, akkor egy kis kapacitás veszteség, de attól még ha működik tövább, úgy nem kell szemétre dobni. Ha egységként ki lehet bontani és powerwallban használni a csökkent kapacitású 10+ éves akkut még vagy 10 évig, akkor az sem gáz. Valaki linkelt korábban német akku hasznosító konténeres céget, ott pedig ledarálják az egészet és összetevőire bontják nagyon magas hatásfokkal, így az sem gond -> ma még nincs is olyan sok akkupakk, hogy ezt nagyban csinálják, de már vannak ezzel foglalkozó cégek.
Az biztos, hogy soknak hangzik több tíz vagy száz ezres kiadás, vagy éppen autóknál milliós... de ha megnézzük, hogy 50 éve, az akkorri - szerelhető - dolgok mennyibe kerültek és mai pénzben mennyibe kerülnének, akkor lehet azt látnánk, hogy sokkal olcsóbbak, sokak számára elérhetőek ezek. Ez nem lenne lehetséges a régi módszerekkel.
A javíthatóság meg csak addig jön képbe, amíg olcsóbb a munkaerő vagy nagyon drága a készülék. Különben gazdasági totálkár. Másrészt a szétszedhetőség és utána összerakhatóság is fontos - de ez nem passzol össze a gyorsan és olcsón gyárthatósággal. Van aminél a precíció is olyan, hogy sosem lesz már eredeti minőségű, ha valaki belenyúlt.
[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
válasz tordaitibi #582 üzenetére
az amugy jo dolog hogy az ember nem ijed meg a dolgoktol hanem megbutykoli, de ugye gazt nem azert nem szerelunk otthon mert nem ertunk hozza, hanem azert mert nem illik
ugyanez van az akksipakkokkal, legyen egybe egy egyseg es azt lehessen hasznalni, de az hottziher hogy egy tesla osszeganyolt akksit azt szet nem fogsz szedni -
tordaitibi
veterán
Valaki indokolja meg nekem hogyha valaki autodidakta modon elsajatitja professzionalos szinten a faesztergalast es csodalatos dolgokat kreal, azt elismerik barmelyik kiallitson es aranyermeket hoz haza. Pedig nincs rola papirja!
En ismertem pest megye szerintem leg-leg turelmesebb, legjobb pedagogia erzekkel rendelkezo es a gyerekekert rajongo dadus nenijet egy oviba. Csak 45 evig volt dajka tobb ovodaba es mindenhol rajongtak erte a gyerekek es a szulok.
Semmi papirja nem volt rola! Es amikor 15-20 eve bejott a rendelet hogy vizsgazni kell meg papir kell mindenrol, megkerdezte tolem hogy ugyan mit vizsgazzak?? Es igazat adtam neki.Ha valaki gazszerelo, az miert feltetelezi hogy a szakmajanak muvesze? Mert letett egy gyorstalpalot? Van papirja?
En pl. darabokra szedtem mar tobb kondenzacios gazkeszuleket.
Az egvilagon semmi mechatronikai kihivas nincs egyikbe se.
Minden javithato...-- lenne ha lenne hozzajuk alkatresz utanpotlas.
Fillerekbol.
Kieve a vezerlo. Mert se dokumentacio, se rajz, se a szoftver nem hozzaferheto.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
Nem a szorosan vett de nagyon is idetartozo iras.
A cikk publikaloja garantaltan kocsma, foci, part es politikafuggetlen, csak a szakmai-energetikai reszekre koncentral.
A megujulok jelenlegi eroltetese es a hagyomanyos eromuvek kivezetese, az erre iranyulo zoldulesi torekvesek tovabb fokozasa (a tarolas megoldasa nelkul) hamarosan nagyon komoly energiaellatasi problemakhoz fog vezetni.
[link] -
ricsi99
addikt
válasz tordaitibi #587 üzenetére
Ne aggódj... majd akkor lesz zűr ha elfogy a benzin
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
libit
tag
"...úgyhogy alapozzunk egy kicsit. Egy akkumulátorcellában lítiumionok tárolják a töltést, és ezek mozognak a negatív töltésű elektróda, vagyis az anód felől a pozitív katód felé a folyékony elektroliton és szeparátoron keresztül. "
en ugy tanultam, hogy a "szabad elektronok mozognak"
raadasul anod a pozitiv, katod a negativ polus...
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI Brutál Magyar Gamer Laptop 240Hz i7 9750H 32GB DDR4 Új 1TB NVMe SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Doboz
- CAM Totus FE 40615+2851 tetőcsomagtartó zárkészlettel
- ESI Audiotrak Dr. DAC nano (DAC/fejhallgató erősítő/USB-Toslink bridge)+a képen látható kiegészítők
- Új Nitril többször használható gumikesztyű védőkesztyű szövet bevonattal.
- iPhone 12 64GB független
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen