- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Mindent vitt 2024 elején a Galaxy S24 Ultra (Androidon)
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
it A napelemek, szélturbinák, hőszivattyúk és egyéb zöldtechnológiák 40 százalékát az EU-n belül kell majd gyártani.
-
Dragon's Dogma 2 - Máris túl a 3 millión
gp Továbbra is nagyon sokan döntenek úgy, hogy megvásárolják a folytatást.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Én azt nem értem, hogy most mindenki a SUV/crossovereket szidja, mert az legalább olyan divat, mint maga a SUV/crossover... viszont pl a feleslegesen erős, nagy motoros utazószedánokkal, vagy kupékkal miért nincs baja senkinek? Tehát a városi crossover megeszik egy literrel több benzint mint a normál kompakt, és az már maga a pokol, de pl a 3 literes benzines prémium szedán az látszólag tök ok. Arról nem is beszélve, hogy a majdnem öt méteres szedán vagy kombi ugyanúgy "több parkolóhelyet helyet foglal", mint egy átlag crossover... én nagyon azt látom, hogy megy a hőbörgés, mert van egy könnyű célpont, miközben a valódi probléma máshol van.
-
Hát nem tudom, azért akad jó pár... az autók méretei is szépen nőnek, a SUV divattól függetlenül, ami szintén problémákat okoz. A legtöbb gyártó azért kínál még nem SUV modellt, szóval azért az nem igaz teljesen, hogy nincs más választás... aki akar, tud mást venni. De ettől függetlenül tényleg jó kérdés, hogy miért lett ennyire divat. A kényelmesebb beszállás és a magasabb üléspozíció sokaknak kényelmes, illetve ugyanakkora hossz mellett picit nagyobb lesz a csomagtér, ami szintén előny. Én fogyasztásban nem látok akkora difit, hogy az érdemben befolyásolna bármit (aki kétnaponta megjárja a Budapest - Münchent az persze más történet). A rosszabb menettulajdonságok (pl kanyarodás) az átlagos sofőrnek nem igazán számítanak. Igazából a divat hatást félretéve is tök logikus, hogy népszerűek.
[ Szerkesztve ]
-
USA felé haladunk a nagy autókkal.
Voltam az USA-ban, az elején egy Camryvel, aztán egy Expedition volánja mögött utazgattunk... amikor hazaértem egy-két napig kb be voltam szarva itthon akár taxiban, akár a saját Ceedem volánja mögött... a sok kisautó egymás seggében cikázik össze-vissza, minimális követési távolsággal... ehhez képest kint sokkal nyugodtabb volt minden. Szóval én nem bánnám, ha afelé mennénk, csak lennének nagyobb parkolóhelyek és szélesebb utak
(#111) bambano: Majd a Musk rakéta-Teslája...
[ Szerkesztve ]
-
Egyébként nem, egy Kia Ceed kombim van, idén cseréltem a korábbi modellről, nekem itthonra tökéletes.
Én a Nyugati parton utazgattam főleg, de teljesen jó tapasztalatom volt még a nagyvárosokban is. De nyilván nem éltem ott, szóval nem akarok általánosítani.
Viszont az tény, hogy ezeknek a nagy és erős alvázas SUV-oknak megvan a saját hangulata, én megértem, hogy népszerűek.
A statisztikát nézve: ezek a nagy SUV-ok kinn már 2010 előtt is népszerűek voltak... nem lehet, hogy valami más áll a háttérben?
-
Ez valóban súlyos probléma, de azért ma már szinte az összes ilyen kocsiban van elöl radar, meg vészfékező, meg körbekamerázás, úgyhogy én nem lennék meglepve, ha majd ez a trend újra csökkenni kezdene.
Nekem személyesen kétszer jutott az eszembe, hogy SUV kéne:
- régebben az egyik parkoló kihajtón rendszeresen leért a kocsi alja, ha nem figyeltem... aztán elköltöztünk onnan és nem volt probléma, de azért időnként belefutok hasonlóba.
- az istenhátamögötti vidéki félig földút, én gyökkettővel megyek a Ceeddel, le talán épp nem ért sehol, de szétrázott minket... aztán az egyik ismerős crossoverével mentünk ugyanarra, 30-40 körül jóformán fel sem tűnt, hogy szar az út... ha ilyen helyeken járnék rendszeresen, nem gondolkodnék a dolgon. -
válasz Napfénysüti #123 üzenetére
A gyártókat a profit érdekli, azt gyárták és árulják nagy mennyiségben, amiből a legtöbbet el tudják adni...
Nekem pl a leérős kihajtó (egy szervízútról), ahova jól jött volna a crossover az pont városban volt... de pl agglomeráción is több helyen van földút, aztán azok nyilván utána be fognak menni a városba is...
-
-
-
Ráadásul a Corolla Cross a szedánnál rövidebb, a hatchbacknél meg kemény 8 centivel hosszabb, úgyhogy a parkolóhely-igény miatti sippogás sem állja meg a helyét... Az X5-öt meg akkor már a sima 5-ös kéne hasonlítani, ami szintén nem kicsi. főleg az aktuális modell. Persze a súly és a magasság valóban nagyobb a SUV-oknál, ezzel nehéz vitatkozni
-
-
Az az autós média, ami egyszerre riogat azzal, hogy milyen szörnyű, hogy már csak SUV-ot lehet kapni, majd írja le, hogy az aktuális német prémium SUV milyen kívánatos és menő?
Egyébként a kisautóval az a baj, hogy amire eredendően jó (városi rohangászás, rövid utak kevés cuccal), arra ideális esetben a tömegközlekedés lenne a célszerű megoldás.
De egyébként van egy csomó kisautó és kompakt ötajtós, főleg az utóbbiból még a prémium szegmensben is... aki akar az tud kicsi, nem crossover autót venni.[ Szerkesztve ]
-
válasz elmepocok #154 üzenetére
mind mentek a levesbe, szépen lassan hal ki a kategória, pedig a valódi megoldást a károsanyag kibocsátásra és élhető városokra inkább ebben kellett volna meglátni.
Azért azt is kell látni, hogy ezek az autók nagyon kompromisszumosak... persze, anno a Trabanttal is lement a család a Balatonhoz nyaralni, de azért valljuk meg, senkinek sem hiányzik az a korszak. Mennyivel kényelmesebb legalább egy kompakt méret, ha már kettőnél több ember ül benne, főleg csomaggal. Az olcsó kicsi autókkal csak azt érnénk el hosszabb távon, hogy még több autó lenne a városban... ha valóban csökkenteni akarnánk a kibocsájtást és élhető várost akarunk, akkor ahhoz nem kisautó kell, hanem elérhető, komfortos, gyors és olcsó tömegközlekedés, meg autómentes zónák. -
Itt most általánosságban nagyvárosról beszéltünk, itthon meg abból nincs túl sok, szóval igen, nagyrészt marad Pest.... vidékre meg minek a kisautó? Mármint oda bőven jó egy kompakt, és akkor legalább országúton meg autópályán sem érzed magad mozgó útakadálynak, ha át kell ugrani a szomszéd faluba / városba...
-
Persze, de ettől még az sem igazán jó megoldás, hogy a városokba minél több, kisebb autót zsúfolunk be Ha többen tömegközlekednek, akkor több hely marad az utakon azoknak, akiknek valóban fontos az autó (és persze, ettől még nagyon nem jó a trend, hogy mindenki ötméteres városi terepjárókkal járkál a belvárosban).
-
-
válasz elmepocok #167 üzenetére
Részben; az igények egy részét a gyártók teremtik és a marketing próbálja lenyomni az emberek torkán... aztán vagy sikeres lesz az adott dolog, vagy nem. Ott van pl az érintőgomb + érintőképernyő; azt is nagyon szerették volna a gyártók, de most mégis úgy tűnik, hogy van igény a fizikai gombokra és el is kezdték őket visszacsempészni.
-
válasz Napfénysüti #172 üzenetére
Az eredeti hsz-ben, ahonnan ez a szál indult, a "kisautó" alatt az A szegmensről volt szó (Twingo, Aygo, stb). Gondolom ti se ilyennel mentek négyen nyaralni... (bár van olyan ismerősöm, aki egy kistáskával hetekre elutazott, szóval biztos nem lehetetlen )
-
-
Fogyasztás szintén, stb. Szóval a mai kompakt SUV (pl Corolla Cross) simán jobb tud lenni bármilyen 15+ éves kisautónál.
Egyébként pont ezért is fura, hogy miért megy az általános sipákolás a mini- és kisautókról (és itt most megint nem arról van szó, hogy járjon mindenki 5 méteres SUV-val). Az a plusz 10-20 centi lábtérben és csomagtérben sokat dob a használhatóságon, minimális hátrányokkal. Persze van akinek ez nem kell és neki tényleg elég a szupermini, de azért szerintem egyértelműen látszik, hogy a tipikus európai vásárló inkább a nagyobbakat keresi, és ez nem valami sötét gyártói összeesküvés, hanem egyszerűen azokra van nagyobb piaci igény, mert az egy-kétszemélyes belvárosi használatot leszámítva minden téren használhatóbbak, minimális felár mellett... -
válasz Napfénysüti #188 üzenetére
Pont itt van mellettünk egy ilyen új Fiat, én szerintem konkrétan nem férnék bele, nem hogy hátra, de talán még előre sem Vagy ha előre mégis, akkor lábbal rendelkező ember tuti nem ülne be mögém... de amúgy meg 3.5 méter és olcsó is, szóval a tökéletes városi autó és most is kapható...
-
-
Az a baj, amikor a SUV ellenzők teljesen debil érveket hoznak fel... a súly és a megnövekedett légellenállás még megállja a helyét, de ugye pont korábban volt szó a fogyasztásról, ami már nem ennyire egyértelmű... aztán meg van ez a "feleslegesen foglalja a parkolóhelyet" matra... hát persze. Ott van a nagykombi, a nagy utazószedán, a hedonista pazarló sportkupé ami ugyanúgy majdnem 5 méter ráadásul csak két ember fér el benne értelmesen... ezek éveken át nem zavartak senkit. De aztán jön a crossover, ami pár centivel magasabb és most épp divatos, na erre hirtelen kitör az apokalipszis és mindenki sipákol.
-
"nagyobbak, nagymotorosok ritkák; a kisebbek meg csak szimplán hosszabbak kicsit,"
Szerintem annyira nem ritkák, legalábbis nem ritkábbak, mint az igazán nagy SUV-ok. Aki most ül a Q7-ben, az előtte ült az A6-7-8 közül ült valamelyikben, és azokra a kocsikra pont ugyanúgy rá lehetne húzni a nagy, sokat fogyaszt, pazarló, nehéz, stb, jelzőt, legalábbis ha egy kisautóhoz viszonyítjuk.Azt meg nem gondolnám, hogy azzal van a baj, hogy valaki a laposabb autóból átül egy crossoverbe, mert kényelmesebb neki beszállni, vagy lemenni a telekre, és ezért cserébe bevállalja a picit nagyobb fogyasztást (de ha pl egy régebbi dízelből ült át, akkor növekedett fogyasztásért cserébe a károsanyag kibocsájtás már vélhetően kisebb lesz).
Csak ő most ezért meg van bélyegezve, és össze van mosva a fenti városi nagy SUV-os csoporttal. Ez igazából a baj a hozzászólások egy részében, mármint ez az összemosás.
-
Ok, ismerem ezt az érvelést... a mai modern autó egy túlbonyolított szar, bezzeg a régi szép időkben a Zsigulit bármi baja is volt, egy csavarhúzóval megszerelted az út szélén és boldogan mentél tovább.
Azért a modern környezetvédelmi normák se véletlenül vannak... a részecskeszűrő nélküli dízel már önmagában aggályos, főleg városban...Szerk: elnézést kérek egyébként, ez nem személyeskedés akart lenni, hanem irónia, vagy valami hasonló... szóval értem mire gondolsz, csak az a fizetőképes vásárlói réteg, akihez az autóipar igazodik, az nem igazán így gondolkodik, illetve a szigorodó környezetvédelmi normák és biztonsággal kapcsolatos szabályozások is betettek azoknak az autóknak, amikről te beszéltél... ez van, de azért nem gondolnám, hogy ez annyira rossz dolog.
[ Szerkesztve ]
-
De mondjuk a Q7-be bepakolod az egész családot csomagokkal (és azért sokan használják így is), szóval ha így nézem akkor legalább megindokolható az a szintlépés... miközben az A7/A8 teljesen hedonista módon pazarló.
ha terep miatt veszik, hisz erre veszik. De nem ebből van sok, sőt, nagyon kevés az ilyen.
Kíváncsi leszek, hogy pl nyugaton mit fognak kezdeni ezzel a problémával és megfordul-e majd ez a trend. -
Mondjuk az új autó vásárlók jelentős részét szerintem nem érdekli sem a kettőstömegű, sem a részecskeszűrő... mire azokkal probléma lesz, addigra már rég a következő autót koptatja...
A környezetvédelmi szabályozáson meg valóvan lenne mit javítani... kíváncsi leszek, hogy az adblue-s dízelek meddig maradnak majd. -
Én mondjuk pont el tudnám magamnak képzelni a PHEV SUV-ot családi autónak... napelemről töltöm otthon, így rövid utakra kevésbé szennyezek, mint egy benzines kisautó... utazásokhoz meg elférek benne kényelmesen és a földutakat is bírja (azokon azért szenvedek a lapos ceeddel).
-
Ő igazából arról beszél, hogy a SUV trend erősödésével szépen sorban egyre magasabb, nehezebb és nagyobb fogyasztású autókba ülnek az emberek, ami ráadásul egy öngerjesztő folyamat, mivel ahogy egyre többen ülnek ilyen autóba, az előnyök egy része (pl átlátod a forgalmat) elvész. Olyan ez, mint valami fegyverkezési verseny, a végén mindenki rosszabbul jár, a gyártókat leszámítva.
-
Nekem nem kell megmagyaráznod, én is hozzád hasonlóan érveltem korábban. Ennek ellenére amiről lezso ír, az valós probléma.
Egyébként meg az amerikaiak nagyon ráéreztek arra, hogy ha 4 ember akar kényelemben, kompromisszumok nélkül utazni, akkor ahhoz kell az 5 méter körüli full-size méret... ha cuccolni akarsz, akkor legyen full-size kombi. Ha családos, akkor full-size egyterű. Ha terepképességek kellenek, netalán vontatni akarsz, akkor SUV, vagy pickup. Ha nagycsaládos, akkor hosszú tengelytávú SUV, de azért az már kint is nagyobbacskának számít a maga 5.5 méter feletti hosszával. Ha a sportosság nem igény, akkor ez az ultimate autó, csak éppen két kurvanagy baj van vele: sok hely kell neki és túlzottan környezetszennyező.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz elmepocok #259 üzenetére
Valóban felpuhult a Vitara, de szerintem nem a divat miatt, hanem mert a célközönségnek földútra ez is elég és így olcsóbb tud lenni. Akinek felező és hasonló kell annak meg van más alternatíva, ahogy méretben hasonló lapos hatchbacket is kínál a legtöbb gyártó.
Itt szerintem arról van szó, hogy most tömegek hirtelen rájöttek, hogy rohadtul kényelmes ám a picit magasabb autó és elkezdték venni, mint a cukrot. Ez nyilván a gyártóknak is jó. A súly és fogyasztás növekszik, de ezt némileg ellensúlyozza a fejlődő technika, szóval nem gondolnám, hogy ezzel önmagában komolyabb baj lenne. Az szomorú, hogy emiatt kiveszik pl az egyterű, bár annak azért más okai is vannak...
Aztán van az, amiről lezso beszél, hogy egyre nagyobb és erősebb autókba ülnek az emberek, (lásd a nagy városi terepjárók). Ez szerinem már egy komolyabb probléma, előbb-utóbb tenni is fognak ellene valamit, csak azzal meg azt szivatják majd szarrá, akinek valóban ilyen autóra van szüksége...
De a legnagyobb baj azzal van, hogy túl sokan autóznak, és a jelenlegi infrastruktúra már nem igazán bírja el. De erre meg nem az a megoldás, hogy akkor legyen minden autó 10 centivel rövidebb és laposabb, hanem a darabszámot kéne drasztikusan csökkenteni úgy, hogy valódi alternatívát adunk (pl tömegközlekedés, közösségi közlekedés), illetve ahol lehet, csökkenteni kell a károsanyag kibocsájtást, legalább lokálisan (pl elektromos átállás, célszeűen megújuló forrásból töltve).
-
-
-
válasz philoxenia #321 üzenetére
Amit lezso linkelt, az alapján mégis az jött ki, hogy statisztikailag biztonságosabb a nagyobb... (bár lehet, hogy ha férfiak ülnek a kiskocsiban, akkor ők nagyobb eséllyel élnek túl, de azért ez nem túl valószínű )
Innentől kezdve meg már nem igaz, hogy alaptalan félelem miatt ülnek az emberek nagy SUV-ba, hanem csak a túlélési esélyeiket növelik. Ami meg teljesen racionális dolog, legalábbis amíg nem váltanak át túl sokan, akkor kezdődik az egész elölről.
-
Igazából a topic hozzászólóinak egy része implikálta...
"a saját túlélési esélyeinek növelgetésével vannak elfoglalva, ahelyett hogy szabályosan közlekednének"
A mondat első fele egy teljesen természetes emberi reakció, ezért nem igazán lehet megszólni senkit. Ráadásul egyáltalán nem következik belőle a mondat második fele. Az, hogy ki mennyire vezet szabályosan, az nagyrészt független attól, hogy milyen kocsiban ül. -
-
Egyébként viccet félretéve ez egy érdekes kérdés: lehet, hogy a tahó sofőr nagyobb eséllyel vesz SUV-ot, mint mást, de ebből még nem következik, hogy egy random SUVban nagyobb eséllyel ül tahó ember, mint normális. Ehhez tudnunk kéne a tahók arányát az összes sofőrhöz képest és azt, hogy mennyi a SUV-ok aránya a forgalomban lévő összes autóhoz képest
-
válasz philoxenia #335 üzenetére
Mondjuk a sérülések számát és súlyosságát nézni nem rossz kiindulópont. Lehet, hogy a hídról a nehéz SUV nagyobb eséllyel esik le, de ennek az esélye jóval kevesebb, mint egy sima karambol, ahol meg már fordulhat a kocka, a túlélési esélyt tekintve. A baleseti statisztika meg ezt már tartalmazza. Az autók életkorára lehetne szűrni, csak hát az annyiban nehéz, hogy tipikusan nem ugyanolyan korú autók ütköznek.
-
De biztos, hogy ez nagy probléma, itt és most? Mármint ha tényleg az lesz, akkor picit húzni kell a szabályozásokon, megdrágítani a nagy autó fenntartását (parkolás, dugódíj, akármi) és utána szépen visszafordul a trend. Már látjuk is nyugaton ennek a jeleit. A növekvő benzinárak is a trend ellen hatnak (a nagy elektromos SUV meg ugyanúgy csak egy szűk rétegnek elérhető most még).
Egyébként meg már most is van egy csomó mélygarázs, ahova már egy 5 méteres autóval is horror lemenni, nemhogy nagyobbal. Ezeket nem fogják átépíteni. Egy idő után nem akarnak nagyobb autóba ülni az emberek, mert egyre macerásabb lesz a parkolás. Az USA-ban ez annyiból más, hogy ott a nem-kompakt helyekre simán befér az 5.5 méteres SUV, de itthon ez nagyon más.
[ Szerkesztve ]
-
-
Most nincs, de lehetne, és látszik is, hogy van ahol már elkezdték... nekem továbbra is az a véleményem, hogy a nagyvárosokban ettől függetlenül is probléma a sok autó, azt mindenképp meg kell oldani... ha az megtörténik, akkor meg a SUV probléma is enyhülni fog... az már kevésbé lesz zavaró, hogy a maradék kevesebb autó nagyobb, legalábbis a városban. Vidéken meg úgyis kevésbé számít ez. Ráadásul egy méret fölé amúgy sem praktikus már menni (lásd #340), szóval attól nem félek, hogy Európában hirtelen mindenki Suburbanra és F350-re vált (az meg nem annyira nagy probléma, ha megmaradnak a kisebb crossoverek). Plusz ahogy a régi autók lassan kihalnak, az újak meg már tele vannak pakolva mindenféle szenzorral, a gyalogosgázolásos probléma is mérséklődik talán. A baleseti statisztikákat egyéb módokon is lehet javítani, ha eleve kevesebb az ütközés, akkor kevésbé számít, hogy mekkora autók vannak a forgalomban...
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Futás, futópályák
- OTP Bank topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Dell Latitude 7480,14",FHD,i7-6600U,8GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- iPhone 11 Pro 64 GB 88% aksival, hibátlan állapot (kártyafüggetlen)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen