- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Locus Map (Free és Pro)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Pist@bácsi
őstag
válasz csiga8 #50152 üzenetére
Ez a Suzuki topik, úgyhogy maradjunk a típusnál. Tudjuk az olajcsere periódusokat. És az előírt olajat is. Nincs két éves olajcsere periódus. Nincs miről beszélni.
Azt meg. hogy miért cserélj szűrőt már párszor leírtuk.
A Long Life olaj az marketing bullshit. Az egész olajcsere periódus növelésnek csak és kizárólag környezetvédelmi okai vannak. Ahhoz, hogy ez működjön is teljes rendszerben kell gondolkodni. Az adott olajnak az adott motorban teljesítenie kell az előírásokat. De ezt nem az olaj gyártója dönti el (ő írja rá a long life-ot a dobozra), hanem a motor gyártója, aki meghatározza a viszkozitás mellett a teljesítmény szinteket és a csereperiódusokat is. És a mérleg már eleve itt a környezetvédelem felé billen a motor élettartamával szemben, mert a jogszabályalkotók részéről nagy a nyomás.
Egy kamionban lehet 80 ezer km is az olajcsere periódus, de abban nem 3.5l olaj van, ami nagyon nem mindegy. -
csiga8
senior tag
Értem. Jártál te már autószerelő műhelyben, vagy csak fényképen láttál?
Egész komoly olajleszívók vannak, és használják is.
Örülök neki, hogy falusi kocsmákban ilyet hallasz, én nem tudom, nem járok oda.
Másfelől csak hogy tudd. Egy vitában, ha ez egyk fél el kezd személyeskedni, az azért van, mert nem tudja az igazát bizonyítani. Na, most nálad pont ez van.
Ez nekem elegendő is.. Köszönöm az elismerést.
-
csiga8
senior tag
válasz Pist@bácsi #50158 üzenetére
"Nincs két éves olajcsere periódus. Nincs miről beszélni."
Így tényleg nincs miről beszélni. Maradjunk annyiban, hogy nem tudsz róla. Van.
A szűrő nem tömődik el 2K alatt - mitől tömődne 2-3 ezer km alatt? - szándékosan nagy felülete van, ki kell bírnia a longlife csereperiódust is. Hogy az olaj színe koszonak látszik? Nézz meg egy dízelt olajcsere után 100 km-el. WV csoportot írtam, ott olajszűrő ház van, a fáradt olaj abból is kifolyik. ( ezért kell meglazítani)
Longlife csereperiódussal - sajnos - nagyon sokan élnek. Jó marketing fogás, ( ebben egyet értünk) de azt a kb 250-300 ezer km-t lefutják vele a motorok.
A longlife olajok adaléolása más, kb dupla annyi szennyeződést tud lebegésben tartani ( tömegszázalékról beszélek, ha jól emlékszem a 2,5% helyett 5%-ot tud). Viszont ez más egyéb adalékolás rovárására megy.
-
csiga8
senior tag
válasz Pist@bácsi #50161 üzenetére
Tehát akkor mégegyszer. Nincs longlife szűrő. A szűrőnek nem szabad eltelítődni 20-30 ezer km se. Akkor a 2-3K alatt miért igen. Mit kell ezen bizonyítani?
-
tboldi
nagyúr
válasz Pist@bácsi #50158 üzenetére
Mondjuk én is sokat emlegettem most a Hondámat.
De csak azért, mert ebben a témában relevánsabb példa. A WagonR-ünk napi ingázós (2x45 km), ott nincs min dilemmázni, 15k-enként megkapja a frisset mindenből, aztán kész. -
Pist@bácsi
őstag
válasz csiga8 #50162 üzenetére
Ha tudsz mondani olyan Suzuki típust amelyiknél már két év, akkor én kérek elnézést.
Hosszasan lehetne értekezni a témáról csak nem ebben a topikban van a helye.
MAN teherautóban a fedélzeti számítógép követi és jelzi az olajcsere időpontját a használat, üzemóra, átlagsebesség indítások száma és még a kutyafüle tudja minek a függvényében. De legkésőbb évente az is jelzett mindig. De ez nem érv a Suzuki topikban. -
válasz csiga8 #50163 üzenetére
Ugyan nem vagyok egy nagy szaki, de szűrőt már csak azért is érdemes cserélni, mert tényleg pár ezer forint és nyugodtabban autózik az ember. Mit számít az évente? Hülyeségekre 10x ennyit költ az ember egy évben, ennek legalább van értelme.
+ha 20-30-at kibír, miért írják elő 15 ezrenként / évente a cserét?
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
csiga8
senior tag
válasz ncc1701 #50166 üzenetére
A szűrőben nem marad, végig erről volt szó:
"Akna nélkül egy ilyen eszközzel is meg lehet egyszerűen oldani a cserét, működik. Passat, Octavia, Seat autók vannak itthon, a szűrő házat csak meglazítom, hogy kifojjon onnan az olaj és leszívom az egészet."
Tehát, kb 3 perctől a lényeg: [link] -
csiga8
senior tag
válasz Pist@bácsi #50167 üzenetére
Ha ebben találsz Suzuki márkáról említést, akkor én kérek elnézést:
"Akna nélkül egy ilyen eszközzel is meg lehet egyszerűen oldani a cserét, működik. Passat, Octavia, Seat autók vannak itthon, a szűrő házat csak meglazítom, hogy kifojjon onnan az olaj és leszívom az egészet."
Fentebb már linkeltem, hogy milyen a szűrőcsere. ( Hasonló a megoldás 2011-es B7 2.0 CRTD Passatban, a 2004-as 1.9 PDTD O2-ben, és a 2003-as 1.4 PDTD Seat Ibizában. Nem pont ott van, de hasonló)
Van 15.000 km/1év, vagy 30.000 km/2év csere. VCDS-el be tudod állítani, melyiket akarod. / olajfüggő/
( most had ne menjen ki képernyőmentést csinálni, hidd el. Megnézem Würth Wow-ot, lehet az is írja, arról most is tudok képernyőmentést csinálni)/ Volt 50.000 km-es csereperiódus egy időben WV-nél, de ott aztán csőstül mentek tönkre a motorok, azt meg is szüntették/
Egyikhez sincs külön szűrő. Szűrő van, aminek nem szabad eltelítődni 30.000 km alatt sem.
Ahol meg külön figyel a computer, és olajállapottól függően riaszt az olajcserére, arról nem volt szó.
Arról pofáztam végig, hogy 1 év alatt ha csak 2-3 ezer km-t ment a vas, akkor is cserélek olajat, de semmi nem indokolja a szűrőcserét,
dneld fórumtárs "szakmai" indoklásait azért kigyűjtöttem :
"fillérb*szas level 1000"
"Ezek miatt az okoskodások miatt "
"Kajak szégyen amúgy az ilyet leirni, ő meg leirja büszkén hogy 1400ft de nem cserélem, heheheh. Elkepeszto"
"olajleszivos, szűrő nélküli csere a falusi kocsmák színvonala, ott mesélnek ilyeneket büszkén az 50 éves alkoholisták hogy mennyire megbas*ták a rendszert"
"nem kell reklámozni ezt a bohockodast"[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz csiga8 #50170 üzenetére
Tehát egy suzuki topikban a wv konszern miniturbós motorjaira szóló longlife periódust próbálod eladni, és nem érted, hogy miért nem megy?
1400ft nem tétel a szűrőért, tehát cserélem. Ha 2000km van benne, akkor is. Pénzkidobás? Igen, valószínüleg. A tulaj nyugodtabban alszik? Igen.
Milyen szakmai választ vársz egy hülye kérdésre, most komolyan? Ha 20k lenne a szűrő, is lenne aki kicserélné, és nem próbálná meg senki megtéríteni a tulajt.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
csiga8
senior tag
Olvass vissza, hogy honnan kanyarodtunk ide. Ne a közepétől kezdjük
1400 Ft nem tétel. Ezt sem írtam, hogy nem így van.
Szakmai válasz hülye kérdésre? Tessen már elmondani, de tényleg, mi is az a hülye kérdés?
Az hogy indokolja meg szakmailag? Értem na...Semmi gond nem lenne egyébként, de egy takony kölyöktől sem fogadom el a buta, lekezelő stílust. A gond innen indult. Dobálózik a hülyeséggel és okosnak hiszi magát, de megindokolni nem tudja állítását, csak személyeskedni tud.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz csiga8 #50172 üzenetére
TommyY2 kérdezett az olajleszívásról, de azzal kezdte, hogy Splash van neki. Vagyis Suzuki.
Erre pár hsz. váltás után te: Ha longlife olajad van, az két év vagy km. Akkor is cserélsz szűrőt?
Nincs a Suzukinál két év. Csupa megtévesztő infót írtál, aztán jól alátámasztottad a vw konszernes példáiddal. Érdemben nem reagálsz arra, hogy az összes példád irreleváns, mert a kérdés nem meglepő módon Suzukira vonatkozott a Suzuki topikban.
Ugyanazokat a köröket futjuk. Én kiszálltam.
Jó olajleszívást mindenkinek. -
őstag
válasz csiga8 #50172 üzenetére
mondjuk most meg Te személyeskedsz, teljesen feleslegesen..
túl lett ez kicsit tolva - értem mire mondod a szűrős példádat, de nem lehet, hogy a vw úgy határozta meg a (gyári) szűrő paramétereit, hogy kibírja a LongLife olajjal járó 30k-s futást is? (többé-kevésbé, mert azért ott is erősen ajánlott nem a longlife-ot választani, de ebbe felesleges itt belemenni)
értem, hogy a szűrő szerinted 2k km után egy Swiftben/Splashben/akármiben még nem csereérett, és nettó környezetszennyezés cserélni, de ha 1400ft/12 hónap költségről beszélünk, akkor érdemes bennehagyni? Ha már csere van, akkor legyen csere, vagy akkor a 2k km-t futott olajat miért nem ugyanakkora környezetszennyezés cserélni?
Ha 1 évet ázik az olajban a szűrő, akkor nem lehet, hogy mittudomén anyagfáradás lép fel és romlik a szűrési hatékonysága - és most beszéljünk az 1400 forintos szűrőről, ami tényleg nem lehet valami mérnöki csoda
Tehát ha a gyári ajánlás az 1 év az olajra és a szűrőre, ráadásul nem is szemmel látható költség (egy sz@rabb pizza ára), akkor bármilyen érvelésed ellenére, szerinted ésszerű ezzel takarékoskodni?Tommy: az alap kérdésedre a válasz (évi 8k km indokol-e féléves olajcserét/frissítést) szerintem NEM. Ha nagyon sok a rövidtáv, hidegindítás, akkor csinálj egy rendes olajcserét, és tényleg nyugodtan fogsz aludni, de a 8k km / év olajcsere periódus teljesen tökéletes
ehelyett inkább nézd át a szervizkönyvet, hogy a hűtőfolyadékra, fékfolyadékra stb-re mi az előírás, és készíts karbantartási tervet[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
TommyY2
tag
válasz Pist@bácsi #50173 üzenetére
Tudom, hogy én kezdtem a hülye kérdésemmel, de nem szeretném, ha bárki összeveszne a másikkal miattam.
Egyébként mindenki jó dolgokat ír, amikből sokat lehet tanulni a hozzám hasonló amatőröknek.
Most már sok minden világos számomra (egyébként engem is a 19 éves Renault Scenic autóm gépkönyvében szereplő 30000km/2 év csereperiódus zavart meg), köszönöm még egyszer mindenkinek a válaszokat.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz pető bá' #50174 üzenetére
Köszönöm az infót. Sajnos az eddigi szerelőnk nem volt hajlandó normálisan elvégezni a bizonyos karbantartásokat, hiába hívtam fel rá a figyelmét amatőrként (mindig megmagyarázta, hogy jó az még), ezért kénytelen voltam beleásni magam a témába (ezért vannak néha fura kérdéseim). Ettől fogva (végre sikerült találnom egy jó szerelőt) én fogok odafigyelni a szervizkönyv szerinti intervallumokra, ahogy írtad, karbantartási tervet készítek.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz pető bá' #50174 üzenetére
Majd mindjárt leírom, összefoglalva, - szerintem - érthetően mi a baj.
Egy nyugodtabb hangvételű kérdés/felvetésre nyugodtabb válasz került volna.
A lekezelő, már-már bunkó, ( szerintem még gyerek) tollából kikerült, ami kikerült...Azért jól néznénk ki, ha egy olajszűrő szétázna az olajban. Nincs anyagfáradás ( ilyen rövid idő alatt), stb. Annak ellenére, hogy csak 1.400 Ft, még mindig senki nem tudja megindokolni, miért kéne cserélni, mert nem kell. Ilyen egyszerű. Az más kérdés, hogy célszerű, általában így szokták, íy illik, de nem, abszolut nem szükséges. Semmilyen műszaki hátrány nem származik belőle. Én így is nyugodtam alszom.
-
csiga8
senior tag
válasz Pist@bácsi #50173 üzenetére
Látom mindenki fogást keres, de nem nagyon talál. 😊
Igyekszem akkor érthetően, összefoglalva leírni.
Az alap kérdés az volt, hogy érdemes-e 2L olajat lecserélni.Tehát: Keveset járnak az autóval az olajcsere periódust ÚGY felezné, hogy 2L olajat cserélne csak ki.
Erre reagáltam, hogy miért nem az egészet?A gyengébbek kedvéért, mert most már tényleg na 😊
Az olajcsere a SUZUKINÁL 15.000 Km. A rövidtáv NEM a szűrőt készíti ki, hanem az olajat.
A nem üzemmeleg motorban a dugattyú mellett ( illesztések) több égéstermék jut az olajtér felé.A hideg motor indítása, járatása dúsabb keverékkel ( Inkább leírom: nem 2T keverék, hanem több üzemanyag) jár, ami a hengerfalról lemossa a kenőolajat és így az lekerül az olajtérbe. Ezzel egyidőben a kicsapódó vízpára is az olajba kerül, aminek azt is el kell nyelni. Az üzemanyagot és vízpárát üzemmelegen és több km alatt járja ki. Ha valaki a szűrő ( mechanikai szennyeződéseket szűr ugye) extra terhelését látja, kérem jelezze.
Tehát, a kérdező helyesen látja és tudja, hogy az olaj emiatt hamarabb „kifárad”. Cseréjét én is ajánlom. / Belemehetünk az olajtémába is, nem gond 😊 /A kérdező 2L olaj leeresztése, vagy leszívása miatt szóba került az olajleszívó is.
Az olajleszívóhoz kapcsolódan válaszoltam, majd említettem, hogy az IGEN KEVÉS futás miatt a szűrőt nem is cserélem.
Tehát a gyengébbek kedvéért: Nem ajánlottam, nem mondtam, hogy Suzuki, felsoroltam WV járgányokat. Megerősítettem, hogy a rövidtáv az olaj gyilkosa. ( nem a szűrőé!)Itt említem, FIGYELJ!!!, hogy: Ha megvan az a kb 6-8 ezer km, akkor olaj+ olajszűrő.
Hoppácska…
Mikor nem cserélek szűrőt? Na mikor? 2-3 ezer km-nél. ( Ha letelik az 1 év) Tehát ajánlottam, hogy ne cseréljen szűrőt? Nem….A kérdező félúton, 8.000 km-nél cserélne. Ha értelmezve elolvasod, amit írtam, akkor… Persze, ahhoz értelmezve kell olvasni. Mondom értelmezve. 😊
Nem mindenkinek sikerült, olvassatok vissza. Aztán most próbál mindenki fogást találni, pedig csak értelmezni kéne amit írtam. Ja, hogy személyeskedek? Nem, én nem írtam ilyet, hogy:
"fillérb*szas level 1000 , ne is gondolkodj ilyenen. Ezek miatt az okoskodások miatt olyan hulladék a használt piac amilyen Kajak szégyen amúgy az ilyet leirni, ő meg leirja büszkén hogy 1400ft de nem cserélem, heheheh. Elkepeszto "
Miért lettem fillérbaszó, okoskodó, elképesztő dolgokat író. Hmm?
A „szakmai” válasz, hogy: koszos, telített olajszuro miatt elmehet az olajnyomás is pl persze nem gyakori de megeri 1400 forintért kockáztatni egy motorgeneralt?
Tehát egy olajszűrő, ami 15.000 km-re van tervezve, és nem cserélem 8.000 km-nél miért is baj? Hmm? Koszos? Nem láttatok még koszos ( sokat futott pl. dízel) szűrőt….
Kértem a szakmai indoklást, amire ezt kaptam:
"az a baj nem érted mi a gond ez az olajleszivos, szűrő nélküli csere a falusi kocsmák színvonala, ott mesélnek ilyeneket büszkén az 50 éves alkoholisták hogy mennyire megbas*ták a rendszert "
Aha, értem. Tehát falusi kocsmák színvonala, ha egy szűrőnek ki kell bírnia a gyári, előírt 15.000 km-t, akkor nem feltétlen kell cserélni előtte. / Akkor itt valami baj van a Suzukinál, ha nem bírja a gyári előírt futásidőt! / Ráadásul, ugye fentebb írtam, én mikor cserélem….
Hiányzik az értő olvasás még mindig...Aztán próbál mindenki fogást keresni, - egyébként nem talál ! LOL! - senkinek nem tűnik fel, NEM ÉRTI, / vagy nem akarja…/ mit írtam az elején.
Ne ragozzuk, aki megértette, megértette, aki még mindig nyünyörög, arról a topik többi olvasója lesz véleménnyel, akik nagyrésze feltehetően megértette így összefoglalva, mi is az, amin lovagoltok.
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz csiga8 #50178 üzenetére
A gyári előírás 1 év vagy 15k km. Igen csak az olajra, de! a szűrőben is marad a régi olajból. És olajcserénél előírás a szűrő cseréje is, pont azért, hogy a rövid távokban elhasználódott olaj a szűrőben maradva ne keveredjen a frissel. Pont ezért nincs értelme a leszívok két litert és utántöltök frissebbel dolognak, mert az egészet ki kell cserélni. Az hogy a wv-nél kiöntöd a szűrőből, meg itt totál érdektelen. Az a te dolgod. Úgy teszed tönkre a sajátod spórolásból, ahogy jólesik.
A szűrőnek az olajcsere a periódusa. Ha 1500 van benne egy év alatt, akkor is. Lehet rajta rugózni, meg bírja az még, de minek? Olcsó is, baj biztos hogy nem lesz belőle, és mindenki nyugodt. Ha már olcsón otthon megcsinálod, nem az az 1600ft fog zavarni. Ha meg szervízbe pénzt fizetek, biztos hogy nyakon vágom a szerelőt, ha beleönti a friss olajat a régi szűrőre. Ha még nagy mellénnyel közli, hogy direkt tette, mert bírja az még, akkor kétszer is.
1500km után lehet hogy nem zavarna hogy a levegőszűrőt nem cserélem ki. Bár az sem egy összeg, de az talán maradhat, ha tiszta.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
őstag
+1, 1 év vagy 15k km után az olajszűrő és az olaj szervizkönyv szerint kuka. de mondhatom úgy is, hogy AZONOS, egyszerre cseréljük.
ha olajat cserélünk, cseréljünk szűrőt is, indokolatlanul meg ne cseréljünk olajat, meg ne adjunk hozzá a használthoz 2L frisset.
nem az értő olvasás hiányzik, hanem annyi izgalmas (ide nem vágó) szálon keresztül jöttek ki konklúziók, hogy ész megáll.
szerintem ez a mondat az, ami elvitte a beszélgetést:
"...a szűrő házat csak meglazítom, hogy kifojjon onnan az olaj és leszívom az egészet. Bár nem sok, kb 1.400 Ft egy Mann szűrő, de amikor 5 ezer km-t se megy az autó egy évben, nem cserélem. Az olajat viszont igen."Suzuki könyv szerint teljesen mindegy mennyi a futás, 1 év után olaj ÉS szűrő csere. Ha 2k km egy év, akkor annyi.
Ha félévkor hobbiból cserél az ember és csak 2k-t ment, akkor ha már kidob 4-5-6k HUF-ot olajra, akkor miért spórolna azon az 1400FT-os szűrőn? Még tényleg, el is hiszem Neked, hogy minden előírást meg szűrési képességet tud szegény szűrő, de mi értelme benthagyni, ha ennyire fanatikusan vigyázunk az autóra, hogy a felezett periódust felezzük? Csak erre válaszolj kérlek!Ráadásul úgy, hogy itt 1 év az élettartama a szűrőnek, akárhonnan nézem.
"Mikor nem cserélek szűrőt? Na mikor? 2-3 ezer km-nél. ( Ha letelik az 1 év) Tehát ajánlottam, hogy ne cseréljen szűrőt? Nem…."
Innen nézve már látod, hogy miért kaptad meg azt, hogy fillérb@szás? Mert a Suzuki előírásokhoz képest tolnád a szűrő cseréjét, mert a km-t még nem érte el. Ezért írtam az élettartamra 1 évnél anyagfáradást vagy akármit, mert nem én terveztem azt a krva szűrőt, de elhiszem, ha egy évet mondanak rá
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
Pist@bácsi
őstag
válasz TommyY2 #50175 üzenetére
A kérdés felvetés nem hülyeség. Például ha egy motor fogyasztja az olajat, akkor is frisset töltesz a használtra amikor pótolod. A végeredmény ugyanaz. De ha nem fogy, akkor nincs értelme szimulálni a fogyást azzal, hogy leszívsz belőle és újat töltesz.
A gyári ajánlásokat be kell tartani. És az pont elég is. -
ncc1701
veterán
válasz Pist@bácsi #50183 üzenetére
Vagy egy dpf-es rendszernél ugye feltermeli a gázolajat a motorolajba, ott meg azért kell leszívni.
-
AMD Power
titán
Már alig várom a pénteket,hogy elmenjünk megnézni azt a sok Suzukit. Jó lenne ha lenne köztük egy amit haza is tudnánk hozni. Ilyen nagyobb kereskedéseknél utalással gondolom lehet fizetni!?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
simonjoe
őstag
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50187 üzenetére
Hogy jobb kedvvel induljon a mai nap, én is leírom, amit az autószerelőm mesélt egyszer.
Egyszer csak beállított hozzá egy bácsika az 5-6 éves vadiúj autójával olajcserére, mire a szerelő megkérdezte, hogy mikor volt vele utoljára olajcserén. A bácsika mondta, hogy még soha.
Mire a szerelő: mi az, hogy soha, le van írva, hogy 20e km, vagy 1 év!
Mire a bácsika: igen, de én a km-t választottam.😂Nem tudom, hogy igaz volt-e, vagy csak a szerelő találta ki, de van ilyen is.
TommyY
-
csiga8
senior tag
Huh. Ettől érthetőbben már tényleg nem tudok fogalmazni, mint ami fentebb olvasható.
1., Légyszíves idézz tőlem olyat - nem tudsz - ahol azt írtam, hogy ne cseréljen a Suzukiba szűrőt.
2., Légyszíves olvass vissza és értelmezd, mit írtam a 6-8 ezer km-es olajcseréről WV-nél.
/ Ha megkérhetlek, azt írd is ide, és vesd össze azzal, amit írtál/ Meg fogsz lepődni.3., Külön videót is linkeltem, kb 3 perctől látszik, hogy a WV-nél miért nem marad benne olaj a szűrőben. /Nem pont itt van a mienk, kb 50 cm-el odébb és teljesen függőleges. Amikor csavarod ki, a felső gumitömítés felér arra a szintre, hogy nem tömít, hallod, hogy elindul lefelé az olaj. / [link]
4., Légyszíves értelmezve olvass vissza, mit írtam a 2L olaleszívásról.
/ azt is ide írva és összevetve azzal, amit írtál./ Szintén meg fogsz lepődni.5., Légyszíves linkelj be nekem olyat hivatalos dokumentumot, ahol azt írják, hogy az általam felsorolt WV járművekhez nem létezik 2év/30.000 km olajcsereperiódus. Tehát a szűrő sem bírja a két évet....
6. És akkor légyszíves műszakilag indokold meg, hogy egy szűrő, aminek 2év/30.000 km is lehet a csereperiódusa, azzal mi történik, ha csak az olajat cserélem ki alatta 2.000 km után?
Segítek. Semmi. A szűrő a kopadék felfogására szolgál. Van egy határ, tán 1-2 mikron, ami alá nem tudnak menni a szűrők hatékonyságánál, mert az adalékok is fenn akadhatnak.
/ Így emlékszem, de ha kéred utána nézek neked/Szóval ha a 15.000 km-t nézzük, akkor max 1/5-e részét használtam a szűrőnek, ha a 30.000 km-t, akkor meg max a 1/10-ét. A szétmálásos hülyeséget meg hagyjuk. Kétévetnte én is cserélem, de nem azért mert szét fog málni....
Lassan ott tartunk, hogy hazugságokkal próbáljátok az igazatok igazolni. Minél jobban akarjátok, annál jobban felsültök. Észre kéne venni tán... Szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz TommyY2 #50188 üzenetére
Van ilyen, meg durvább is.
A gondosabb nézi a nívópálcát, és utánatölt, van aki még azt se és sok tízezreket elmennek így...
Van olyan, aki magának cserél olajat, kicsavarja a szűrőt, csodálkozik, hogy milyen kevés olaj jön ki, majd a gyári előírt mennyiséget visszatölti, stb....Ezekl pont nem Suzukinál voltak, de lézetik, igen.
-
Zolás
addikt
válasz csiga8 #50191 üzenetére
Akkor érthetően leírom, mert nem fogod fel ésszel.
A lőtéri kutyát sem érdekli a wv konszern kétéves longlife retkes kutyafüle! Se a wv konszern olajszűrője! Keresd fel a wv csoportot, és mulass velük!
Itt nincs longlife, és nincs km futása a szűrőnek sem. Ha nem tudod ésszel felfogni, sajnos nem érdekel. 15k km vagy 1 év, és csere. Ha nem érted az a te bajod.
Komolyan nem értem, minek kell ez ide. Én se megyek az apple fórumra a xiaomi telefonommal.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
csiga8
senior tag
Az értelmezéssel nálad van gond, nem kicsi.
Olvass vissza, honnan és miért indult a vita. És légyszi értelmezd.
Köszönöm az elismerést, ( vitában való ) hogy semmilyen érdemi válasszal, műszaki indoklással nem tudsz válaszolni, csak azzal, hogy SZERINTED én nem fogom fel ésszel.
Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
xrvman
őstag
válasz tboldi #50181 üzenetére
Fokozott igénybevétel esetére ajánlott karbantartás (Oroszország kivételével) - K10C és K14C motorral szerelt modellek esetén.
__________________________________________________
Kövesse az itt leírtakat, ha a járművet többnyire az alábbi körülmények egyike szerint üzemelteti:
•Legfeljebb 6 km-es utak.•Legfeljebb 16 km-es utak fagypont alatti külső hőmérséklet mellett.
•Gyakori megállás és újraindulás alapjáraton vagy alacsony sebességgel.
•Közlekedés rendkívül hideg időben és/vagy sózott utakon.
•Közlekedés egyenetlen és/vagy sáros utakon.
•Közlekedés poros utakon.
•Gyakori magas sebességen vagy magas fordulatszámon történő vezetés.
•Utánfutó vontatása (ha engedélyezett).
Ugyanezt az ütemtervet kell követni, ha a járművet kiszállításra, rendőrautóként, taxiként vagy egyéb kereskedelmi célra használja.
Mindezt csak akkor kell, ha az éves összkilométer több mint a felénél rövid távok vannak.
Ha pl. eljárogatunk hosszútávokra is, akkor nem szükséges 7,5 e Km-ként cserélni az olajat. -
simonjoe
őstag
Skaccerek!! Nem unjátok még?? Bár a műsor nem rossz, de úgy látom nem tudjátok elengedni!
Joe
-
-
Zolás
addikt
válasz csiga8 #50194 üzenetére
Menjél olvasgasd a wv csoportot. Az elejétől! Remélem eltart annyi ideig, hogy elfelejted ezt a fórumot, és nem jössz vissza hülyeségeket beszélni! Nálad sincs semmi műszaki, érdemi indoklás, csak a degenerált kérdés, miért cseréljek ki egy olcsó alkatrészt!
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest