Ninebot Kickscooter Max G30E II - hosszabb ingázásokra

A Ninebot egyik csúcsgépe elsősorban gyorstöltéssel és nagy hatótávval próbál kiemelkedni a mezőnyből, ennek viszont ára van.

Kialakítás

Ez a roller relatív nagy. Majdnem 20 kilogrammot nyom a mérlegen, azért ez már határeset a hordozhatóság szempontjából. Nem az az összecsukom-felkapom kategória, hanem az összecsukom-húarohadtélet szint, mert összecsukni relatív gyorsan és könnyen lehet a kormányrúd hátradöntésével, de megemelni már nem olyan triviális, ráadásul kissé farnehéz a hátsó motor miatt. Viszont nem is okvetlenül arra találták ki, hogy tömegközlekedés után az utolsó kilométereket ezzel tegyük meg, ez dedikáltan arra szolgál, hogy az egész utat ezzel tegyük meg, a gyártó által megadott, 65 km-es hatótáv ugyan nyélgázon inkább 40-45 km, de ez is bőven sokkal több, mint amit általában egy roller hoz.


[+]

A méretének és tömegének egyik oka tehát a jókora akkumulátor (15,3 Ah), illetve a fedélzeti töltő (köznyelvben inverter) beépítése, ami a DC töltést intézi úgy, hogy a konnektorba csak azt a madzagot kell bedugni, ami egyébként minden más rolleren még egy trafóhoz visz, onnan pedig egy másik megy a rollerbe. És mindezeken felül egy ilyen átalakítós, más Ninebot modellekhez használt komplett töltőt IS be lehet dugni egy másik konnektorba, hogy egyszerre két forrásból jöjjön a nafta, így három órányi időre le lehet szorítani a teljes töltést.


[+]

A hátsó kereket hajtó motor 350 wattos folyamatos teljesítményleadásra képes, rövid időre ez 700 watt is lehet, például emelkedőn történő elindulás esetén. A 10 inches kerekek tömlő nélküli gumit kaptak, ami ha nem is teljesen defekttűrő, de lényegesen megbízhatóbb megoldás, mint a belsővel rendelkező társaké, rugózási komfortra viszont itt sem kell túlzottan számítani, a budai Várban inkább nem nyomatnám a macskakövön, hacsak nincs vesekövem. Ugyanakkor a trepni széles és elég hosszú is ahhoz, hogy ne balettosan kitekert lábfejjel kelljen állni rajta, az előre tolt kitámasztó masszív kis bot, ami stabilan tartja a gépet. Nálunk a szűk irodában gyakran előfordult, hogy beakadtunk a folyosóra kitolt rollerek kormányába egyiket-másikat el is döntve, a Max G30E II-be is belebotlottam a minap, de meg sem rezdült.


[+]

Jár a vállveregetés a fényvisszaverőkkel teleaggatott külső miatt, oldalt is van, elöl is, hátul is, lent is, fent is, az első lámpa pedig 2,5 wattos LED-es fényforrás, kifejezetten jó erősségű világítást képvisel. A hátsó lámpa folyamatosan világít (az elsőtől függetlenül is), ha fékezünk, akkor villog. A fék érdekes, mert például az F30E-vel ellentétben ez az első kerekekre hat (dobfék), ami magában hordozza a könnyed fejreállás veszélyét, de a fékkar az E-ABS regenerációs motorféket is bekapcsolja a hátsó keréken, ami úgy lassít, hogy ha blokkolna, akkor kicsit enged megint gurulni, nem véletlenül ABS a neve. Ellenben meglepően hatékony, bizonyára elvacakoltak egy ideig azzal, hogy az erősségét az első fékkel szinkronba hozzák, de a tövig behúzott fékkarral nagyon hamar meg lehet állni úgy, hogy nem bukunk előre, de nem is blokkolnak a kerekek. Szkeptikus voltam, de direkt próbálgattam sokat a dolgot és meg vagyok győződve arról, hogy az egyik legbiztonságosabb fékezési megoldás ebben a kategóriában.


[+]

Az összeszerelés frankó, egyedül a lehajtható kormányrúd csatlakozójánál lehet némi lötyögés a hosszabb távú tapasztalatok alapján, nekem az F40E állítható megoldása jobban tetszett, de egyelőre nálunk a Max G30E II sem lifegett. A 9 centiméteres hasmagasság viszont lehetne valamivel nagyvonalúbb, járdaszegélyről leugratni nem tanácsos, mert odaverjük az alját. A kormányrúd viszont magasan végződik, nem görnyedős a menet közbeni testtartás, a gázkar jól adagolható, a fedélzeti kijelző egyszerű, de informatív, a csengőt pedig a másik fogantyú belső karimájának tekergetése indukálja, ami jópofa. Viszont a nehéz akkumulátorcsomag cipelése miatt a terhelhetőség ezúttal csak 100 kilogramm, erre érdemes figyelni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Ninebot Kickscooter F40E - azért nem egy Ferrari

    A Segwayhez tartozó márka kínálatának közepéről halásztunk egy tesztpéldányt, ami drágább, mint a kínai konkurensek, de érezhető, hogy milyen szempontból nyújt többet.

  • Seat EXS KickScooter bemutató

    A spanyol autómárka neve alatt futó elektromos roller első-hátsó rugózással és defektmentességgel kecsegtet, ennek ellenére nem kompromisszummentes.

Hirdetés