- DIGI Mobil
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor 90 - modellalkat
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12964 üzenetére
"A legjobb olaj, ami neked bejon."
Ilyet csak akkor mondj, ha túl vagy már egy multiair modul cserén! Ugyanis a nem megfelelő olajjal nagyon hamar stabil oldalfekvésbe lehet küldeni a mair modult. Nem drága. 3-4 killó plusz az apró."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12966 üzenetére
Elbeszéltünk egymás mellett, vagy félreértettelek. Ha meg van a gyári spec. , akkor tulajdonképpen mindegy melyik olaj.
Az 1.4 8V valóban nem űrtechnika, viszont hozzá képest (és még jónéhány egyébhez képest is) a MultiAir bizony az! És ha valami érzékeny az olaj minőségére akkor az a multiair."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12976 üzenetére
"A Lancia alapja barvo, az autó jelentős része bravo. A külső és a beltér meg feláras a Lancia embléma miatt. "
Nekünk van mindkettő, plusz nagyrészt Bravot és Deltát javítunk. A Delta (most tekintsünk el attól, hogy kinek melyik tetszik jobban) azoknak lehet jobb választás, akik variálható csomagteret, álítható hátsó ülés támlákat, és hátul nagyobb lábteret akarnak. Mert az a cca. 12 cm -amennyivel hosszabb a Delta-, mind a hátsó részben található, és ezért kategóriájának egyik legnagyobb lábterével rendelkezik a Delta. Amúgy szög egyforma alap technika, plusz egy pár parasztvakítós extra, mint pl. a Magic Parking és nagyobb motorválaszték. Létezik belőle 1,75 Tbi benzin (200 LE) illetve 1.9 twinturbo dízel (190 LE) mindkettő reaktív futóművel, szóval, van némi különbség.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12979 üzenetére
Feleségemnek egy 1.4 8V Musa-ja van. Nagyon szereti, igazából én is szeretem. Mármint a Musa-t! ...meg az asszonyt is.
Munkába járásra használja elővárosból a reptérre. Tökéletes kényelem, fenntartása kabátgombokból meg van (kivéve a kasztnit). Most cseréltünk kuplungot rajta, LUK szett 20 eFt (csapágy, szerkezet, tárcsa) . Ha találsz egyet egészséges kasztnival, még a facelift előttieket is nyugodtan megveheted.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #13077 üzenetére
Nem nyűgösebb mint a 75 lovas, csak sokkal ritkább. Ha ötös váltóval van, akkor nincs benne kettőstömegű. Láncot cserélni feltétlenül, ha az eladó nem tudja hitelt érdemlően bizonyítani, hogy mikor volt cserélve.
Musa jó kis autó, feleségem is Musa-t használ. Ha a kasztni rendben -küszöböket nagyon alaposan nézzétek meg-, akkor megvehető ha tetszik, mert szerkezetileg Punto 2 technika, minőségi, szépen kidolgozott beltér, és egy alapvetően tágas, jól használható autó. Magam részéről az üvegtetőt inkább hátránynak gondolom, mint előnynek."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #13079 üzenetére
Láncot helyszínen lehet cserélni, csak fel kell függeszteni a motort. Olajteknőt és motortartó bakot le kell venni. Szettben érdemes cserélni. INA-t használunk. Kb. annyiba kerül mint egy fogasszíj készlet. Ez az INA cikkszáma: 559 0027 30
Részecske szűrőt nem tudom fejből. Úgy tudom volt ilyen is, olyan is."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
addikt
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz csongi #13157 üzenetére
nyilvan hozza kell meretezni a huteseket is az olajhutot(!), intercoolert, es vizhutot is
benzinbol a gyari injektor kb 20%-l tud tobbet, az AC pumpa 40%-l (uj koraban)
nem akkor amikor mar 12 csilliard ciklust elmukodtek, meg az AC-n mar atfolyt a Velencei to mennyisegu folyadek, es kopott, nagy a résvesztesége, es literben mar reg nem szallitja a gyari kozeli mennyiseget se...meg amikor az inline szuro legutobb 6-8 eve volt cserelve
a gyari intercooler amugy ezekben nem tul nagy meretu, az elso tuning kb egybol annak a csereje egy nagyobbra
....mert mindig a oxigen mol-áris mennyisege szamit, hiszen az egeti el az uzemanyagot
azonos nyomason a hidegebb toltolevegovel failsafe-bb is a rendszer, mert kisebb a kopogasi hajlama, nagyobb elogyujtasi szogeket is elbir, amivel mar no pillanatnyi nyomatek es azzal a pillanatnyi teljesitmeny is, pedig a toltonyomas nem lett nagyobb
meg ugy az azonos terfogatban tobb oxigen van jelen, es a toltonyomas emelese nelkul is tobb uzemanyagot lehet elegetni, amivel szinten no a teljesitmeny a gyujtas okositasa nelkul is
a ketto hatasa egyutt meg seggre siman erezheto diffi mar, pedig meg nem is fujtad meg jobban a motort a gyari erteknel
de a hideg levegonek az a hatranya, hogy mivel az ECU a (maradek) oxigenre korrigalja kevereket a lambda szonbdaval visszacsatolva (angolok pont ezert oxigen sensor-nak is hivjak), telen amikor eleve sokkal hidegebb van, lezabalja a gatyadat...a benzinmotor igy mukodik, mert az minosegszabalyzott
a dizel az mennyisegszabalyzott, ott a 20mg uzemanyag/ciklus az ugyanannyi nyomatekot hoz
ezert nem raknak bele a gyarak tul intercoolert, csak pont akkorat, ami a gyari teljesitmenyhez meg muszaj, hogy legyen bennetöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz csongi #13161 üzenetére
nem hát
a csapagyzasnak nem szokott gondot okozni, ha nem ég meg es nem higul vizzé az olaj, mert van vizkozitasa, es a kenokepessege meg a nyomasa megmarad
pont azert kell a nagyobb olajhuto is, hogy beszabalyozza az idealis homerseklet savba a nagyobb terheles mellett is, ahol az "mukodik"
a nagyobb huto nagyobb holeado kepesseget is jelent, foleg ha jol eri a menetszel is
mi ~3x akkora olajhutot hasznaltunk, mint a gyari, meg kb 5-6x akkora intercoolert, ami raadasul nem side mounted volt az elso lokharito oldalaban az elso kerek elotti zugban, ahol alig eri vmi menetszel, hanem front u.n "FMIC" az elso-also legbeomlobe biggyesztve, ahogy kell
ugy mar nem 80-90fokos volt a toltolevego novemberi 10-12fokban, mint a kis gyarival, hanem a nyari 35 fokban sem ment 50fok fole 2bar-n fujva se140-160fokos olaj az nem az, amire szukseg van, 90-105fok kozott az idealis....
ha 1x megmelegszik 125-130 fole is, akkor azt az olajat le is lehet dobni egybol, ha jol akarsz aludniha az elogyujtas nincs tul aggresszivre veve, akkor a gyari dugo is eleg sokaig elbirja a kikepzest, a Fiat-k gyari hajtokarja is eleg jonak szamit, egy szupertunner jakuza motor pl elobb kidol
de ahogy no az rpm egyre nagyobb elogyujtas kell, ahogy no a toltonyomas meg egyre kisebb
ezek valos idoben egymas ellen dolgozva ugy kell kijojjon az eredo elogyujtasi ertek, hogy a terjeszkedes az FHP utanra essen, es ne elé
ha szegeny a keverek gyorsul az égés adott rpm-nel, ha dus, akkor lassul, ez szinten beleszol ebbe de a szegeny keverek egyben a kopogasi hajlomot is noveli...a dus meg csokkenti
ha FHP elé esik a terjeszkedes, a dugattyu meg jobban osszenyomja a mar terjeszkedni kivano gazt, es akkora lesz a hengernyomas, hogy megemeli a hengerfejet, egy pillanatra megszunik a csavarok leszorito ereje
tipikus jele ennek az, amikor a hengerfejtomitest vmerre oldalra benyomja a vizterbe, es ovalis lesznyilvan ez a mapper dolga, aki megirja az ECU-t
mi sem egybol tanultuk ezt meg a PuntoGT-nel, allitgattuk a VEMS standalone ECU-t benne a notirol menet kozben, aztan jaaa beszart, mert rossz iranyba mentunk...
volt amikor egy nap 2x volt hengerfejes, meg egy heten 4x, meg par blokkot is elrepesztettunk, mert sok lett az elogyujtas es "bekopogott"
de minden autora vannak bejaratott setup-k, egy olyat kell lemasolni
amugy rohejes, hogy kb 10 eve voltunk egy gorgospados meresen, ott ahol a Göbi-ék meg a TC-s korában is merettek az autokat az Erőmérőben a 16ker-ben
volt ott 19 masik auto, azok mind dizelek voltak, 1.9TDI-k meg par 2.5 V6 TDI is
20 autora volt kedvezmenyes a meres, de az egyik jargany 3 nappal elotte lekotlott, az helyett ugrottunk be, hogy a 20 auto meglegyenvartunk ott a sorunkra, kozben nezegettek ott a Punto-t, hogy aaa ez csak 1.4...mennyit tud ez igy tunnerolva, 120lo?
baaastya, ez 131 alapbol
erre a masik: aaa ezek 150 lonal mind szetesnek, kikonyokol a blokkbol a hajtokar
uhm...de
na jott a meres, 1.6bar-n volt akkor ott 249lo meg 336Nm
a 20 autobol a 3. legkarajabb volt, pedig "csak 1.4"meg sem mertek nyikkkanni sem erre
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz csongi #13167 üzenetére
az a 150 paripasokon szokott lenni
de amugy vannak annal valtocsapagynal joval nyugosebb temak is mas gyartoknal, szoval attol en nem esnek ketsegbe
amikor eltorik a konszern TSI-ben a dugattyu, es nem egy tul egyedi hiba, tele vannak ilyenekkel a forumjaik, akkor azt a hengefej le, dugok ki, ujak be, hengerfej fel mutatvanyt nehez meguszni 500k alatt, ha nem csak osszeganyoltatod "eladasra"....bar utana pont nem eri meg eladni
ha meg rendesen megcsinaltatod az egesz motort takkra, injektor ultrahangos tisztitas, hengerfej felujit: szelepek becsiszoltat, uj szelepvezetok es szimmeringek is jatszanak, akkor 7 szamjegybe is beleszalad a buli
meg a Hyundai/Kia 1.6T-k is erosen szeretik torni meg elfujni a dugtattyut, aztan ott joejszakat van a motornak
ezekhez kepest egy 300k ilyen koruli valtocsapagy upgrade "semmiseg", ebbol 140k a cucc, a tobbi a munkadij
egy kettostomegu lendkerek+kuplungcsere is benne van ennyiben manapsag
pl most vettem egy Q2-s valtot a dizel 147-mbe ennyiert tegnaptöbb drón kell ;P
-
LógaGéza
addikt
válasz csongi #13170 üzenetére
Ha már így feljött, 159 1.9JTDm 16V-st meddig lehet üzembiztosan, napi használatra erősebbé tenni?
Eléggé fütyörészik a turbó, meg két injektornak is +-2 körül van a korrekciós értéke, ideje lesz hozzányúlni, így megindult a vezérhangya, hogy mi lenne ha... Írt program már van rajta, két hárombetűs csoda sincs már benne.
Viszont nem akarom, hogy üzemórás legyen, és azt se, ha első rendőri ellenőrzésnél ugrana forgalmi...Bocsi, nem válasz akart lenni...
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
LógaGéza
addikt
válasz csongi #13181 üzenetére
Ez a terv, a kérdés, csak hogy ha már hozzányúlok, akkor már pl a turbót úgy újíttatnám fel, hogy 1749 helyett 1752 legyen (esetleg egy 2260-ra cserélném) , vagy nagyobb porlasztót/MAP szenzort kapna - gondolom akkor már kellene a front IC is, amit nem tudom mennyire szúrnak ki amúgy a rendőrök/műszaki vizsgabiztosok...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #13186 üzenetére
Időben vagy pénzben?
Kell egy tempomatos kapcsoló és egy kormányburkolat. Ha be van kábelezve, akkor plug&play + MES-ben lehet, hogy be kell kapcsolni, ha nincs kábelezés akkor néhány vezetéket be kell húzni az ECU-tól. Ha vezetékezni is kell, akkor érdemes felkeresni egy olyan villamossági szakembert aki már csinált ilyet."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
tboldi
nagyúr
válasz csongi #13212 üzenetére
Amúgy még mindig várom a választ.
-
tboldi
nagyúr
válasz csongi #13215 üzenetére
A MiTo esetében a legerősebb, 170 pacis/250 nyúlmókusos kivitel kapta ezt a jelölést. Az enyém viszont nem Quadrifoglio Verde, eggyel alatta van (155 ló/230 Nm), de egy zacskó csipsznek hála már 180/288-at tud, és amúgy jól mutatna az első sárvédőkön egy-egy ilyen embléma. Viszont így nem lenne gyári, és a fanatikusok rögtön látják is ezt.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csongi #13243 üzenetére
Azzal már lehet teteje, 1.4 16V váltója közeli rokona, csak ki kéne bogarászni ePerből, mik az eltérések pontosan. 1.3D esetén más a váltó család 5 vs 6 sebességnél, tartó bakot és hasonlókat is kell cserélni, nem éri meg foglalkozni vele, benzineshez talán valamivel könnyebb eset.
-
hobizoli
nagyúr
válasz csongi #13260 üzenetére
Punto Evo 1.4 77hp
1st Gear:3,91:1
2nd Gear:2,16:1
3rd Gear:1,48:1
4th Gear:1,12:1
5th Gear:0,92:1
Reverse Gear:3,82:1
Final Drive:4,07:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):3.900 tpm
Stilo 1.4 16v 6s
1st Gear:3,91:1
2nd Gear:2,16:1
3rd Gear:1,48:1
4th Gear:1,12:1
5th Gear:0,90:1
6th Gear:0,77:1
Reverse Gear:3,82:1
Final Drive:4,07:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):3.150 tpmtöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs