- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- iPhone topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
Nekem egy ilyen van, de nem használom, de a videó illusztrálja, hogy hogyan működik.
Ezekkel az olcsóbb alternatívákkal neked kell kézzel Adobe DNG Editorral kamera profilt létrehoznod az adott körülményekhez, míg egy X-Rite ColorChecker egy "létrehozott szabvány", ami plug-in használatával integrálható a szoftverbe, ami felismeri ezt a konkrét eszközt. Azért kerül annyiba, mert valószínűleg sokkal jobban működik. -
Jahno
őstag
"Ha pl. túlságosan balra csúszik el "
Akkor lehet csillagokat fotózok :-D
" Ugyanígy ha túlságosan jobbra csúszik, akkor"
Akkor ködös fát :-D Sokan nézegetik, de ja, van róla n+1 cikk, leírja, aztán megcáfolja saját magát aztán meg a cáfolatát indokolja. Nálam nem vált be és nem látom értelmét, csak szélső értékekkel dolgozom:
-
freelanced
addikt
-
-
ph_5.5
aktív tag
Több mint 20 állványom van a stúdióban. Soha semmiféle kenőanyaggal ne kezeltem őket az elmúlt 15 évben. Egysem romlott még el. Az más kérdés hogy van pár légrugós... és ha valamit, az ki fogom vágni a búsba. A marketing engem is meggyőzött anno hogy mennyire jó hogy nem csúszik össze ha meglazítod a csavart. Ja, csak épp véletlenül sosem lazítok meg semmit- és ha állítani kell bármit ezeknél, akkor meg "egy örökkévalóság" mire össze tudod nyomni az erősebb példányokat.
AZ állványok egy része kültérre is jön velem. Voltak már homokban (pl Lupa, Balaton, Velencei taw), kimostam a tó vizében max és kész. A C stand alsó része pl vastagon gyárilag zsírral van bekenve. Oda ha az elfogy róla, akkor veszek valami minőségi kenőanyagot. De az még sok év mire az lejön. -
FerNandor
őstag
Értem köszi.
Amúgy mostanában rendeltél esetleg vagy valaki más esetleg? Milyen gyorsan jön meg?Hivatkoznak a sztrájkokra, hogy befolyásolhatják a szállítási időt..."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Jahno
őstag
Nekem mondjuk Fprime15 kódott dobott, meg eleve valami akciós bannerra kattintottam, csak máshol is szóba került az állvány, aztán ott is most tudatosítottuk, hogy igazából hasonló karbon/alu közt nincs mérvadó különbség a tömegükben. Nagyon nagynál már változik, de ott az árak is, vagy a nagyon kicsiknél, Siruiban le lehet menni 1 kilóig, ami kicsit kisebb terhelhetőségű és 140 centire húzható, de ezek is elég maximum méretek. Ami pont megfelel ilyen 150-160 centis és jobban terhelhető méretben, ott nincs különbség.
De még van 20 óra hátra, egyiken elgondolkoztam, csak akkor férjen be a táskámba hosszában :-P
-
Jahno
őstag
Format 110: [link]
A fenti 1 gépes listában van, mikor csak ilyen gép meg obi kell, vagy havernak adok kölcsön cuccot akkor ilyenekkel rohangálok és szerintem ennyiért manapság kifejezetten olcsónak számít. Neve is van, nagyon nyírni kell, hogy szétmenjen a varrás vagy a zippzár.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem is ez a fő bajom a Wandrd Prvke táskákkal, de a hozzá kapott heveder pántokat belülre raktam fel, szóval nem tud teljesen lenyílni a billenő rész (ennek a másik előnye, hogy ha teljesen szét kell nyitni, elég a mellkasom felől felvenni a táskát és lenyitva "tálcaként" tárul elém, ezt a tippet az egyik review-ban láttam, évek óta nem reklámozzák ezt a funkciót, pedig tök hasznos, hogy nem kell a földre tenni).
-
freelanced
addikt
Köszönöm a válaszokat, közben befutott az állvány, amit még mindig nehezen hiszek el, vasárnapi rendelés, főleg,hogy a Magyar Posta szállitotta. Minden simán ment, ezt itt hagyom, hogy legyen egy pozitiv vélemény is mind a postáról, mind a gyors K&F szállitásról. (5 munkanap)
Várom milyen lesz az állvány, kiváncsi vagyok, igy hétvégén meg is tudok ejteni vele egy kis próbát.
A neten találtam pár lesújtó véleményt róla egyébként (bár ahogy nézegettem az állványokat kicsit azt érzem, hogy általános és szinte mindegyiknél vannak ilyenek), ahol kb leesett a fej, szétestek meg szorultak a lábak, de lehet, hogy egyedi eset, mert rengeteg másik ember megelégedéssel használja, plusz némelyik leirást azért sem tudom komolyan venni, mert egy 100-200 dolláros állványt, nem lehet több száz, ezer dolláros állvánnyal összehasonlitani, de a szerző azért megpróbálja, arról nem is beszélve, hogy csodálkoznak, hogy stabilabb a 3-4-5 kilós állvány mint a 1,5 . Szóval mint mindig, érdekes dolgokat lehet találni a neten.
A fórumon van aki K&F állványt használ hosszabb ideje? Hogy vált be hosszú távon?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Freeman007
aktív tag
Úgy értettem az okés képet, hogy a nikon saját jpg képét használnám fel - az 6000x4000 pixel ami megfelel az elvárásnak. Már csak azt a 100%-os tömörítési arányt kellene kideríteni, hogy mit jelent /hogy, hol lehet ellenőrizni.
"A mai ember azon a pénzen, amellyel nem rendelkezik, megvesz egy sor olyan dolgot, amire nincs szüksége, hogy iriggyé tegyen vele olyan embereket, akiket nem szeret."
-
Jahno
őstag
Ezt emlegettem fentebb, hogy mindent is megvettem. De tényleg. Kulacstartóból kicsit, közepest, mert a mini állványok és a zseblámpák pont beleférnek, meg szögletesből olyat, ami vízszintes és olyat ami függőleges tájolású. Két link ilyenekre mutat, jó cucc, de erre is el kell verni egy vagyont, akkor már alakul:
-
Jahno
őstag
Húúú, mindenkinek más lesz. Kelby eléggé alap, de nekem Joe McNally könyvek vannak, mert nagy rajongója vagyok a figurának: [link]
Ingyenes sztrítfotós meg egyébből meg van egy alap szép gyűjtésem akár weben is. Meg minden másból :-D Klasszikusból fotótörténetileg attól függ mi érdekel, van a fényképészet: [link] és hasonló békebeli cucc a portréfényképezés: [link]
Ha általános világnézet és mindenféléről olvasmányosat, akkor hazai írás: [link]
Ha kendácsolás a téma, akkor Baráth Gábor (ahogy minden LR könyv is) [link]
De még biztos jut majd eszembe.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha inspirálódni akarsz, akkor igazából bármit ami a művészettörténet polcon van (nem csak fotó témában), meg kedvelt művészek életrajzi könyvei.
Az ide tedd a lámpát, oda a derítőt, meg komponálj aranymetszésre jellegű könyvek is érdekesek, de azok technikáznak, gyakran hiányzik belőlük, hogy művészi, kreatív módszertanokat is felrajzoljanak.
-
Jahno
őstag
Füstgépet 30 éve használok, majdnem mindegy milyet veszel, folyadékon múlik sok, mennyire sűrű. A spray elég gyenge, van egy kis szellő és eltűnik, éppen csak fátylat csinál. Viszont füstgéphez 230 volt kell. Nézel egy átlag használt Beamz vagy bármit, aztán pár deci folyadékkal fél napig tudod nyomni.
-
veterán
Vettem ilyen spray-t, két dobozzal, jó drága volt. Kültéren nulla haszna, erre számítottam is. Beltérben pedig nem olyan erős, hogy értelme legyen, ha csak nem masszívan betűző napfénynél használod. Ha ez a perverziód, akkor füstgép, illetve kickstarteren vannak kézi füstőlő gépek, 60k körül.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
" vajon van-e mód rá, hogy "nyomtatásra kész fehéregyensúllyal exportáljon"?"
Röviden? Nem, nem így működik, de tojni rá, teljesen jó sosem lesz. Ha szépet szeretnél, akkor Pigmenta, de az kicsit más kávéház árban, időben és kivitelben is. Ott tudnak adni profilt is a nyomtatáshoz, az a biztos. Az ilyen Sooters/Cewe és a többi az kicsit hullámzó minőség tud lenni, óvodában anyuka meg ennél sokkal rondább dolgokkal sem foglalkozik, el kell engedni ha picit nem színhelyes.
-
Jahno
őstag
"De nincs erre valami szabvány?"
De valamennyire van, mondtam a színprofilt is, meg akad 1-2 arc aki ilyen profilokról egész jó oktatást tart, mert többek közt ezt sem lehet 2 sorban leírni. Hol nyomtattad, nem lehet, hogy ott csúszott el valami és máshol amúgy jó lenne?
Pigmentának van 1-2 tudásanyaga is: [link] itt pld. az adott papírhoz is le tudod tölteni a profilt. Míg bele nem zavarodsz, hogy melyik micsoda
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem elfér itt is, mert ez egy olyan téma, amit kevés fotós ismer és a Photoshophoz csak részben kötődik (az csak egy szerszám). Én sem vagyok color management expert, de pár alapszabály:
1.) Soha (SOHA!) ne készíts elő anyagot úgy, hogy belekókányolsz látatlanban, hogy aztán majd az így meg így fog kinézni nyomtatva, nagyon rossz szokás, vesztegeted vele a próbanyomatokat, ha meg élesben sül el balul, teljes anyagi kár.2.) Legyen kalibrálva a monitorod (natív színtérre) és a Photoshopon belül használd a Soft Proof funkciót, amivel szimulálni tudod a kimenetet a szükséges színtérre (a monitornak és a nyomtató/festék/papírnak is van saját színtere és elég nagy eltérések is lehetnek). Vannak nyomdák amik RGB-ben várják az anyagot, mások CMYK-ban, megint mások pedig odaadják az ICC/ICM színprofilt amivel a konkrét papír típusra lebontva tudod szimulálni . A már említett Pigmenta labor ilyen (nem állok velük kapcsolatban, de a weboldaluk tudásbázisa tényleg hasznos). Itt pedig egy példa, ha kiválasztod náluk az adott papírtípust, adnak egy letölthető színprofilt, ezt tudod a Photoshop Soft Proof funkciójával megnézni, hogyan mutat majd rajta az anyagod.
(Ennél már csak az a profibb, amikor papír+festék+nyomtató kombóra készül egy egyedi színprofil)
3.) Ágyazd be a nyomda által kért színprofilt Photoshopban a mentés során, soha ne hagyd üresen az "Embbed Color Profile" jelölőt, még az is kevésbé baj ha csak simán sRGB-ben marad. Ha elfogadják, hogy .EPS/.PDF kiterjesztésben add le az anyagot, akkor egyszerű, bepipálod mentésnél a "Use Proof Setup" checkboxot. Ha valami tömörített anyagban adod le (pl: TIFF, JPG, stb), akkor csak a munka színteret tudod beágyazni. Egyeztess a nyomdával mit kérnek, de az EPS talán a legegyszerűbb.
4.) Ha a nyomdának lövése sincs ezekről, akkor ott kell hagyni őket, teljesen komolytalan bohóckodás amit csinálnak. Egy kommersz kis fotóelőhívó műhely (nem labor) arra van beállva, hogy kap egy beágyazott profil nélküli RGB fotót Jpeg-ben, aztán kinyomják ahogy tudják, ügyfél örül, hogy mosolyog a nagyi a szülinapi fotón, fizet és megy a dolgára. Nincs baj az RGB anyagokkal, meg ügyesen át lehet konvertálni CMYK-ra is, de már az sem mindegy, hogy sRGB-ről vagy AdobeRGB-ről beszélünk, ha utóbbit interpretálod sRGB-ben konverzió nélkül, akkor fakó lesz, fordítva pedig túlszaturált.
Egyébként nem olyan őrülten bonyolult a dolog, csak azt kell megérteni, hogy az egyes színterek nem ugyanazokat a tartományokat fedik le és ha nem tudod mi az input (elmaradt színprofil beágyazás) és nem tudod milyen lesz az output (soft proof funkció nem használata), akkor érhetnek csúnya meglepik.
-
Taci
addikt
Na közben beszéltem a nyomdával, és most derült ki, hogy ők nem fotónyomtatóval dolgoznak, hanem régi, vegyszeres előhívással (fényérzékeny papírra). És a hölgy amikor betöltötte a képet, ő már látta, hogy sárga lesz, ezért szólt is nekem, és nyomtatott egy eredetit, és egy általa (speciális szoftverben az előhívóhoz) kalibráltat.
Így viszont az a problémám, hogy:
- Nem láthatom, milyen is lesz a végeredmény,
- Maga a végeredmény tőlem kb. teljesen független, mert hiába csinálom meg én monitoron színhelyesre a képet, az előhívó gép (ha így hívják egyáltalán) már mást mutat előnézeti képben, és nekem semmi beleszólásom nincs abba, milyen lesz a kinyomtatott gép, mert
- Egy tőlem független személy kalibrálja szemre a saját ízlése alapján,
- ráadásul neki (állítása szerint) egyesével kell beállítania minden képet. Én pedig most 1100 db képet fogok átadni nyomtatásra (illetve így inkább előhívásra), és ezt a processzt tekintve ez eléggé energia- és időfecsérlő dolognak tűnik.Persze ettől még nagyon szép a javított/kalibrált nyomtatott/előhívott fotó. De így kb. semmi kontrollom nincs. (És a választ is megkaptam, miért ennyire más kinyomtatva, mint kalibrált monitoron.)
Debrecenben vagy Nyíregyen tudtok ajánlani olyan nyomdát, ahol szerencsét próbálhatok?
@Timer: Az a workflow megosztható? Kíváncsi lennék, hátha át tudok ültetni pár jó gyakorlatot a sajátomba.
@theporcupine:
a folyamat végig megtartja így az sRGB színteret
. Én sajnos nem ezt láttam. Persze lehet, hogy a standard folyamat szerint így kellene történnie, itt viszont ég és föld volt a különbség, pedig sRGB-ben ment az a pár fotó.[ Szerkesztve ]
-
theporcupine
tag
Technikailag pedig ennek jónak kellene lennie. Viszont egy furcsa gondolat, ami lehet, teljesen butaság, de emlegettél AdobeRGB-t és sRGB-t. Ennek is kellene működnie (szoftver le kell kezelje), de általános esetben óvnak az AdobeRGB használatától (ezt olvastam). Jellemzően a monitorok, de a hívó gép is sRGB-t használhat, arra van kalibrálva. Ha ez valahol megbotlik, okozhat eltérést talán.
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
veterán
Megosztható, de nem biztos, hogy Neked is működni fog a saját szoftverkörnyezetedben. Majd kikupálom szalonképesre és leírom ide, hátha valakinek segít. Most túl sok még benne a f_szom és a b.meg... Egyébként az egész alapja az, hogy srgb-re hegyezve dolgozok, mert webre megy úgyis, vagy a modell is ott nézi jellemzően, esetleg telefonon. A böngészők túlnyomó többsége színmenedzselt, és az srgb-t ismerik, az adobe-t nem. Eleve az se mindegy, milyen alkalmazással, és azon belül is pontosan milyen módban nézed! Kis példa: W10 beépített nézegetője nem színmenedzselt, magyarán nem érdekli a beágyazott profilt. Acdsee Ultimate képnézegetője színmenedzselt, a developer része szintén, de a quickview része már nem az.
Szóval kellett keresnem egy olyan megoldást, ami a szerkesztés során valós színeket ad a kalibrált monitoron, tónusok és átmenetek tekintetében, majd ezt kapom viszont netre feltöltve is. Ennek hiányában az volt, hogy megszerkesztettem a képet, exportáltam srgb-be, de telefonon megnézve, vagy FB alatt ugyanazon a gépen olyan volt, mintha durván rátoltam volna egy vörös szaturációt, meg vagy +10 kontrasztot cameraraw alatt.
@jahno: én még próbálok színhelyesen dolgozni, de jó eséllyel majd elmúlik.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Onnantól, hogy a nyomda azt mondta mindegy miben adod le, szerintem nem nagyon van jó workflow. Talán keress egy papot és kérd, hogy imádkozzon érted.
De viccet félretéve:
"Ezt hogyan érted? Mármint "szemre" (kalibrált monitorra) készítettem el a fotókat, mert digitális változatban is át kell adnom."
Ezt úgy értettem, hogy ne próbáld a nyomathoz szemre hozzálőni a digitális szerkesztésed, pláne azt kitalálni, hogy ha csavargatod a beállításokat, akkor majd hogyan nézhet ki a végeredmény. A soft proof funkció szolgál erre és a Lightroom is tudja, de ehhez kéne a nyomdával a kooperáció, hogy egyáltalán milyen színprofilhoz soft proofolj (akár a printerükhöz és gyári papírokhoz kiadott gyártói profil is több a semminél, de ha nem értik a kérdést sem, nagyon melegen ajánlom, hogy ne számíts tőlük pontos színekre).
"Így sRGB-ben kapják (itt lehet, hibáztam, és eleve CMYK kellett volna), JPG-ként."
Mint mondtam, ha ők eleve arra álltak be, hogy sRGB Jpegeket nyomtatnak és ők tudják mit csinálnak a színtér konverzióval, lehet jobban is jársz ha nem CMYK-ban adod le, de mondtad is, hogy teljesen más színeket kaptál vissza. Valamennyi eltérés benne van a pakliban, mert a monitorod világít, a papír meg a fényt veri vissza, más a színérzet (pláne egy meleg/hideg fényű lámpa alatt nézve), de ha azt érzed teljesen el van mászva a szerkesztésedhez képest, akkor bennem felmerül, hogy a nyomda talán nem tudja mit csinál (sajnos a tapasztalat az, hogy a többségük ilyen).
+1 tipp:
Nyomat megtekintéshez illik olyan legalább megközelítőleg olyan színhőmérsékletű fénnyel világítani, amivel szerkesztetted (az sRGB és AdobeRGB esetén is D65 a fehérpont, ami ~6500K). Ha nincs ilyen lámpád, akkor napfény! Az otthoni izzós világítás jellemzően nagyon meleg, míg a bolti neonfény meg nem csak béna, de sok esetben sávos, teljesen alkalmatlan színek megtekintésére egy nyomaton.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezt már csak érdekességként, hogy sokan elfelejtik mennyire torzítja a színérzékelést a környezeti fény egy print esetén. Vannak soft proof megvilágítók nyomatvizsgálatra, egészen a kicsike kompakt asztali berendezésektől a nyomdai soft proof pultokig. Ilyenkor a lényeg, hogy a színhőmérsékletet és a fényáramot (dimmeléssel) összelőjük a monitorral, hogy a kettő a lehető legközelebb legyen egymáshoz. Így érdemes összemérni az eredményeket.
Akinek ennél komolyabb igénye van, az tesztcsíkokat méreget drága spektrofotométerekkel, mint itt lent, de ez már a nagy nyomdák világa, nem a fotónyomtatásé.
Ilyen nyomdai pultokkal foglalkozom, de ez nem a reklám helye, mert egyikőtök sem akar alsó hangon 5-10-15 ezer eurót rácsololni szerintem. De még a kis kompakt asztali nyomatvizsgáló árából is kijön egy egész jó grafikai monitor. Erre nem is annyira az ügyfélnek lenne szüksége, hanem a nyomdáknak, de nem véletlenül mondtam, hogy a kis digitális nyomdák többsége teljesen vakon van a témában. Tapasztalat.Viszont mindig legyetek tekintettel printek megnézésénél a környezeti fényekre!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Na szóval, én ezt a módszert követem már egy ideje, de volt már, hogy változtatni kellett kicsit a sorrenden PS frissítés után.
- Ellenőrizni, hogy SRGB-ben nyílt-e meg a nyers Camera Raw alatt! Fontos, hogy defaultban így nyissa meg, mert ha megnyitja valami más színprofilban, majd azt rakod át SRGB-be, az NEM UGYANAZ lesz! Mivel a CRAW megőrzi az utólag használt profilt, ilyenkor az a megoldás, hogy átrakod egy bármilyen képedet itt srgb-be, mentés nélkül bezárod a Craw-t, majd megnyitod a nyerset újra, és akkor már srgb-ben fogja alapból behúzni. Nyilván xmp fájlt is törölni kell a kép mellől.
- Átrakni monitor profilra még mindig CRAW alatt, és színelni a nyers képet, ahogy szeretnéd!
- Visszarakni SRGB-re, még mindig camera raw alatt.
- OPEN in PS
- CONVERT profile opció a monitor profilra! Kiválasztani, becsekkolni ezeket: Relative Colorimetric, use black point compensation, use dither, flatten inmage. Fontos például az első, ha érdekel mi is ez, olvass utána, color rendering intent a keresőkifejezés.
-Assign to monitor profil (elvileg azon van már, de ellenőrizni kell, mert néha köcsög)
- Mentés és/vagy export előtt MINDIG SRGB assign! Mgnyitásnál vissza monitor profilra, a további munkához.
- Ha akár csak egyszer is monitor profillal lett mentve a PSD, majd ebből újra megnyitva a fájl, akkor szívás van, és lehet megint trükközni a konvertálással... Megoldható, de onnantól már játszani kell, hogy mikor assignolsz, és mikor tolsz convert-et.
- Exportálásnál nálam be van csekkolva az srgb konverzió, a biztonság kedvéért.
- FONTOS! Ha PS munka alatt bármikor meghívod a képre a craw-t, előtte nyomj egy srgb assign-t, mert ha nem így teszel, máris zavar lehet az erőben, ha rámentesz a layerre.
Remélem, segítettem. Ha másnak is beválik, jelezzetek vissza, és felteszem pééézééé udemy-re! ;-D Egykori OKJ csoportársaim még most is szopnak ezzel, és őszintén szólva baromi sok órám van abban, hogy ezt a megoldást összehoztam. Persze lehet, hogy egy ótvas tákolás az egész, és egy grafikus kiröhögne, de nekem még nem mutattak ennél jobbat. LR-t meg nem használok, így azt passzolom.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
-
ph_5.5
aktív tag
Add el, és vegyél bowens bajonettes, normális vakuhoz használható optikai spotot. Ez a nyomtatós megoldás nem lesz tartós, brutális hőtermeléssel jár (mármint a fej használata). Én leginkább 1000 Ws-os vakuval használom a sajátom, és ott már a gyári leírásban is az szeepel hogy 150W-os beállító izzóval max 15 percig használd folyamatosan. Pedig ott van hűtőközeg.
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
Márkát ajánlani azért nem egyszerű mert csak 1-2 olyan kínai cég van számomra a kiegészítők piacán, amit elfogadhatónak tartok. Godoxtól pl többé nem vásárolok fényformálót (szoftbox jellegűt) mert a vásznaik (külső fekete borítás, pálcarendszer...) nem tartós. De pl a fém fényformálóik teljesen normálisak. (alaprefi, longrefi... )
Az optikai spot sajnos ha jó, akkod "drága" . Mondjuk ez is viszonylagos
Imerősöm 15 éve vett Hensel optikai spotot, ami akkor került 750e Ft-ba. Ezért az árér egy korrigált színhőjű vaku és a spot feltét járt. A Hensel ennyire komolyan vette azt hogy a színhő ami a lencserendszeren át kilép, azonos legyen a többi vakuból kilépővel.
A spot és a benne lévő gobok iszonyat sok fényt visszavesznek. Van két optikai spotom, eltérő a fény "elnyelésük", más az egész elgondolás a két cég részéről. Az egyik dzsunka cucc, ott a szinező is fólia. A másiknál a gobok már áttetsző műanyag lapok, az ablak, reluxa... formái sokkal kidolgozottabbak.
De.. itt jön az hogy ezekhez már tér kell.
Optikai spotból kétféle létezik. Az egyiknél az optikai rész fix. X "látószöggel". Tudok 5cm-es tökéletes kört világítani, de 8m-ről 1.5m-es szintén hibátlan körformát is.
De ha csak pl 4m-es a stúdió, akkor korlátozottabb a fix lencsés snoot használata.
Játszani meg cserélhetős lencsés snoot túl drága.
Plusz jön a teljesítmény kérdés. És a beállító fény kérdése is. Van 500W-os ledem. Azzal pl max fényerőn sem mernék embert fotózni pl egy bonyolult goboval. Vakuból is 600W feletti az ami elfogadható rekeszt ad 8m-re. De hagyományos vaku beállító izzója meg túlhevíti pl az a típust aminél rendes fotó objektívet tudsz felcsavarni a soot elejére. (pl létezik Nikon bajonettes verzió, amire egy régi 50-es feltekerhető)
És utána még mindig ott tartunk hogy a gyári lencsék nagyon szépen lágyíthatóak, vagy épp kemény peremet ad ha úgy változtatod.Ez ugye gobos megoldás... és ilyet beállító fény nélkül nem lehet meglőni.
Ez pedig simán gobo nélküli megoldás (másik modell, nem a piros fotós lány)
-
ph_5.5
aktív tag
Ha ennyit szeretnél vele dolgozni- akkor sokkal drágábban kell melóznod hogy rentábilis legyen.
Ha drágábban dolgozol, akkor más fogja megkapni a munkát, mert ezek nem az örökkévalóságnak készülő képek, és szülő nem azt nézni amit te... és nem fogja kifizetni
Ha pedig más kapja meg a melót akkor pont semmi értelme agyalni ezeken.
A megoldás- ha van egy főállásod, azzal kell foglalkozni, a hétvége a családé.
Ha pedig fotósként akarsz dolgozni akor meg heti 5 napban melózol- és a hétvégéd kikapcsolódás.
Most már egy ideje mindenki fotós. (ezt ne vedd magadra) A városunkban a 38. senki nyitja meg a saját stúdióját, ami van hogy 2mx7m. Nem vicc... de saját, meg stúdió.. és amikor rájön hogy nem tudja még ezt sem kiterlmeni, akkor kiírja hogy bérbe is vehető...
Amikor Bp-n panaszkodnak a nagyok hogy nem fenntartható és sorba mennek a bezárások, amikor mindenhol panaszkodnak hogy drága a fotós... és leginkább ingyen keresnek csoportokban olyat aki
- páros fotózást megoldja nekik.. majd beírja a pontos dátumot, de adjanak neki ingyen sminket, hajat, és a stúdióbérlést is jobb ha a fotós/sminkes/fodrász fizeti...
- 50ezerért max fotózz le nekik esküvőt
- óvodában itt helyebn 5ezer/gyerek áron 20 képet adnak
Akkor miként is akar ebből valaki minőséget kihozni kezdőként? (karácsonyi fotózásokról nem is beszélek... 10 pec fotózás 10e, 30 perc 20ezer... stb áron adnak 15-40 képet. Mert a stúdiót bérli ahol az óradíj 10e... -
Jahno
őstag
-
ph_5.5
aktív tag
Pedig a válaszomban elrejtettem a megoldást.
A fotózás ezen iránya nem önkifejezés, nem művészet, nem önmegvalósítás hanem sima iparos meló amiben könnyű kiégni. nem igényel kreativitást, nem igényel különösebb hozzáértést. Egyről szól- a pénzről.
Pénzt pedig úgy érdemes keresni ha azt megéri, ami egyszerű matek.
X óra ráfordítással y összeg. Ha elég az Y.. akkor csinálni kell amig bele nem unsz. Ha nem éri meg, akkor hagyni kell az egészet.
Ilyen sorozatmelónál nem az a megoldás hogy a ygereket megváltoztatod, és a sosem moslygó gyerekre mosolyt rajzolsz. Közhely- hozott anyagból dolgozol. Ha a gyerek ruhája koszos- az is marad. Ha taknyos- akkor az a dadus felelőssége.
Céges csoportképnél sem fogsz az állandóan búskomor arcú főnöknek mosolyt rajzolni, meg hajat mert nincs neki. Nem ez a feladat.
Az expo legyen helyes. A kép legyen éles. A fotót meg annak add át akinek a gyereke van rajta. Kb ez az elvárás- főleg mert tudom hogy ez "olcsómunka". -
veterán
Nem szoktam olyan dologba szólni, amihez nem értek, de egy ötletem most lenne: miért nem az van, hogy nyomod nulla retussal, esetleg csak tényleg a durva dolgokat szeded le, és adsz a dolognak mondjuk egy olyan nevet, hogy "standard csomag", akinek meg nem elég, az kérjen tőled "prémium csomagot", ahol magasabb ár mellé magasabb felbontás, és magasabb szintű retus is jár?
[ Szerkesztve ]
-
digilab
csendes tag
ne aggódj, én is sokáig szőnyeggel mászkáltam, csak az nem volt elég széles és brutál nehéz volt Egy kollégánál láttam én is ezt a linóleum megoldást jópár éve, azóta használom. Sőt, a barna még vastag olyan 4mm környéki, de a világos már fele olyan vastag így sokkal könnyebb.
-
digilab
csendes tag
Amúgy PS AI modulja már tud olyat, hogy vidám arc. De ahogy a többiek is mondták, ez már nem fér bele nálam se. Sokkal könnyebb ott helyben megoldani. Ha tudsz kommunikálni a gyerekekkel akkor 95%-ban mosolygós képeid lesznek, a maradék 5%-nál pedig már a dadus / óvónő szól, hogy Ő nem fog mosolyogni, a csoportban is ilyen... szóval ha róla mosolygósat csinálsz az már eleve gyanús.
-
digilab
csendes tag
Amit még senki nem írt le, az idő egy részét meg lehet vásárolni. Lehet fotózni A6000-rel és varázsolni, hogy jól nézzen ki meg havonta venni bele másik zárat vagy lehet A1-gyel és az alapanyag szinte késztermék. Lehet utómunkázni i3-as windowsos laptopon vagy m2-es Mac studióval. Lehet használni egeret és billentyűzetet vagy Loupedeck konzolt.
De ne aggódj, ezek majd kialakulnak... Pár év és rá fogsz jönni, hogy tudod a leghatékonyabban csinálni, de tényleg ne spórold a pénzt a technikára, meghálálja magát. -
Jahno
őstag
"És itt jön képbe a stúdiólámpa kérdése. "
Nem kell bonyolítani, meg írta, hogy lámpa alatt fest, de vesz 1-2 ilyen combosabb LED-et, az pont kivilágít mindent is és alapban a búrája miatt diffúz egyenletes fényt kap:
R50 meg egyéb vacak kit helyett előbb vennék valami kitobis régebbi GH Panát, vagy még G7et hasonlót is. 14-42es obi pont elég, ár-értékben jobbat nehéz mondani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Futás, futópályák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Toyota topik
- alza 404 akciók
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest