Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz BlacKSouL #36237 üzenetére

    de sajnos a technológia jelenleg ennyire képes :)

    A 0W-20 azért ideális hidegen, mert annak a legkisebb a viszkozitása a többihez képest 40°C vagy alatta bárhol. De a technológiai korlátok miatt ott már a meleg viszkozitás is lemegy 10, sőt 9 alá, és akkor már kezd túl kevés lenni. A mostanában még nem elterjedt, de létező 0W16 olajok még jobbak hidegen, de melegen meghajtva már sajnos olyan kicsi a viszkozitásuk, ami csak az erre tervezett motorok képesek elviselni. Olajnyomás, olajszivattyú, olajvezetékek, olajszűrő, furatok, illesztések, dugattyúgyűrűk, csapágycsészék/-perselyek, egyszóval minden a kenési körben ehhez van tervezve, mégpedig üzemi hőmérsékleten ! Hidegen sajnos úgyis túl sűrű lesz még az az olaj is.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák