- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- iOS alkalmazások
- Redmi 13C - C-terv
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
ma A markolat akkumulátort és hasznos gombokat kínál, a tok szűrőket fogad be.
-
A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
it Ezúttal a Comcast kínálná egyben a Peacock, Netflix és Apple TV+ streamingszolgáltatásokat.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Snoop-y
veterán
Nah ujabb problem
Az ufo szelvedomosoja kb csak kop egyet aztan nem nyomja tovabb a folyadekot. A motor dolgozik a tartaly az fullon van. Mi lehet a gond? El tud tomodni a cso? ( de akkor amikor meghuzom a kart miert tud a szelvedore kopni egy kis folyadekot? ) A lampamoso bezzeg az olyan szinten mukodik hogy zuhanyozni lehetne vele...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
demars
addikt
válasz Snoop-y #36201 üzenetére
Mindkét fúvóka egyformán spriccel ( egyforma gyengén...)? Mert ha csak az egyik, akkor lehet, hogy el van tömődve/dugulva!
Ha mind a kettő, érdemes a nyomócsövet ellenőrizni, illetve figyeld meg, ha használod lesz e a kocsi alatt folyásnyom.... Lehet, hogy repedt a cső valahol...Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
z123456789
addikt
válasz Snoop-y #36201 üzenetére
Szia!
Nekem nem ilyen civicem van, hanem 98-as sedan, de volt hasonló problémám.
Nem vettem észre egy baszom nagy gödröt, és áttoltam rajta az elejét. Az első lökös alsó része lehullott, illetve a tartály és a beleszerelt szivattyú is kapott. Pár héttel később jött ki a probléma. Nem jött az anyag, de hallottam hogy megy a motor. Egy haverom aki nálam sokkal jobban ért hozzá, szétkapta, belefújt hármat, meg kikotorta belőle a szántóföldet, és azóta (kopp, kopp) működik.
Hátha ez segít. -
BlacKSouL
addikt
válasz Snoop-y #36204 üzenetére
Hallgasd meg kívülről, hogy változik-e a hangja a szivattyúnak mikor nyomva tartod. Akár segédlettel, aki húzza neked a kart. Ha nincs sehol folyásnyom a csöveknél, és nem változik meg a hang, akkor megfáradt a szivattyú. Ha változik a hang, ahogy nő a nyomás, akkor eltömődés inkább.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Snoop-y
veterán
válasz BlacKSouL #36205 üzenetére
De nem ugyanaz a szivattyu nyomja a vizet a lampakra is?
Valoszinuleg eltomodes amugy mert szetszedtem a csovet a felso resznel es ott is csak kopkodve jon. Hogyan lehetne ezt kitisztitani? Szet kene szedni teljesen? (marha melos elso lokos megint le? )New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
BlacKSouL
addikt
válasz Snoop-y #36206 üzenetére
Általában nem.
Persze előfordul, hogy de Ha van hátsó ablaktörlő, annak van külön szivattyúja. Ha nincs, akkor kideríthető: amennyiben két szivattyú van, akkor külön van a lámpának. Ha nincs, akkor egy van mindenre. Illetve kérdés: mindig egyszerre működik a szélvédő és a lámpamosó? Ha igen, akkor egy szivattyú van. Ha nem, akkor alighanem kettő. Van olyan autó, amelyiknél csak minden 3. vagy 5. spriccelésre működik a lámpamosó is.
Egyébként mikor eljöttem a vonatkozó gyártól, akkor szereltek 3 szivattyús ablakmosó tartályt is, amiben első, hátsó, és lámpa szivattyú is volt.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Snoop-y
veterán
Na megvan eleg meredek hogy igy szejjel kell baszkuralni a verdat
A 12-es resz az egy szuro es az szokott bekoszolodni ( zsenialis soem volt meg csak hasonlo bajom sem pedig volt mar vagy 20 fele autom )
alabb lathato a tartaly ( tehat jobb elso kerek le, takarolemez le, diszcsik le es akkor hozzaferek majd )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
demars
addikt
válasz Snoop-y #36206 üzenetére
Nem biztos, hogy le kell kapni a lököst, ha belátsz a tartályhoz, illetve a szivattyúhoz! De alá kell menni az biztos... Mindenképp nézd meg, hogy van e alul folyás mielőtt szétkapod! Ha van akkor is le kell venni, hogy hozzáférj de akkor már tuti, hogy nem feleslegesen szeded le...
Mondjuk ha be tudnál lesni a szivattyú(k)hoz, jó lenne, legalább látnád, hogy hány van belőle ) BlacKSouL írta, lehet kettő van...
Amúgy én levegővel tisztítanám ki a csövet...Szerk.: Na látom utána jártál... Ha leszeded az alsó takarót talán hozzáférsz mindenhez...
[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
bbubby00
őstag
Ma cseréltünk első féket a Civicen. Accord 5gen-ről lett átrakva. P&P teljesen.
A betét mérete 2x akkora mint a Civicé és hát... elég jót harapEladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
LógaGéza
addikt
válasz demars #36212 üzenetére
Nekem meg eltörtek a spricni tartó műanyagok, ezért főleg a tetőt mosom az ablakmosóval Vagy a másik opció, hogy 100 felé kell gyorsítanom, és akkor a le tudom mosni a szélvédőt
Úgyhogy mehet bele a Jazz spricni[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Snoop-y
veterán
válasz z123456789 #36214 üzenetére
Tuti tervezesi hiba ez amugy. Mindenkinek a szelvedomoso pumpa szuroje dugul el. A lampamoso az faszan mukodik kb olyan erovel mint egy magasnyomasu moso
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
rbence
senior tag
Sziasztok!
6gen civic oldalindex búra cseréjénél van valami extra dolog, amire oda kell figyelni vagy kipattintom és kész?"...Life is too short to remove USB safely..."
-
DeathAdder
veterán
Volt már valakinek olyan problémája hogy a tenyérnyire lehúzott ablaküveg egyenetlen úton összeütközik a tükörtalppal?
Nem tudok rájönni mi az az anyag ami elfáradt, csak akkor ütközik a jobb oldalin amikor picit húzom le az üveget, tehát amikor az ablaküveg egy kis felülete még a tükörtalp vonalában van, ha lejjebb húzom vagy teljesen fel akkor nincs gond.Elég idegesítő pici kalapáló hangot hallat ha rosszabb úton haladok.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #36212 üzenetére
A többségük rezgő/membrános. Olcsó, kompakt, és azért a funkcióra nagyjából megfelel. Sokszor a luk is kicsi, vagy hülye a kiképzése. Másfajta térfogatkiszorításos, roto pumpák erősebbek, nagyobb nyomásra képesek, de drágábbak és nagyobbak lennének.
Nekem inkább az a bajom, hogy nem túl sokkal előre spriccel, minthogy töröl. Kéne közé még néhány másodperc, mert az ablak egy része már nedves, aztán a fele még száraz, és úgy kezdi végignyalni a lapát félig szárazon.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
runner 125
nagyúr
Hi,
5W40 Sustina helyett korábban mit javasoltatok, amit nem evett úgy a motor?
Valamilyen Motul volt és az ára sem volt emékeim szerint zúzósabb a Sustina-nál. 1000km és itt a csere ideje ismét, kipróbálnám azzal is.Köszi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
demars
addikt
válasz runner 125 #36221 üzenetére
Motul 8100 x clean 5w30 -t használok. Nekem nem eszi, azt hiszem 13k körül van 5 liter. (Olajszigetről rendeljük asszem...)
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Snoop-y
veterán
Te milyen olajat hasznalsz?New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
nagyúr
válasz Snoop-y #36223 üzenetére
Ájájáj nemtudom, kedves barátomék szokták szervízelni, szerintem amit előír a gyár, azt teszik bele, de ma meg tudom kérdezni. Amit itt javasolnak az Urak, az több, mint jó. Én is lehet át fogok térni Imi-re, és az Ő vagy az itteni javaslatokra. Csak nekem otthon se aknám, se garázsom, se felszerelésem (tudomásom se nagyon ) hogy olajat cseréljek. Az utántöltés még megy, az a 710-es alkatrész az, ha jóltudom
Amúgy biztos nem rossz olajat kapok, mert régi családi ismerős, nem keres rajtam, de igencsak rászólnék, ha elcsesznék a kocsimat, és ezt Ő is tudja Ezen felül nem szokott problémás lenni, mindig rákérdeztem, mikor cserélték, hogy milyen volt a lejött olaj, és azt mondta, tök rendben van.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-cobra-
aktív tag
Hát nem egyszerű ez az olaj kérdés sem. Nyilván szeretné az ember a legjobbat belerakni, engem az ára sem érdekel, nem ezen kell spórolni. Nagyon jókat hallottam az ENEOS-ról, MOTUL-ról, de én még nem próbáltam őket. Nekem pl. németben a legutóbbi márkaszervízben ENI I-Sint 5W-30-at tettek bele (legalábbis a kis cetli szerint). Majd kiderül milyen lesz, nem egy drága olaj...
Ami viszont évek óta bevált a család autóiban, az a Mobil1 (New Life 0W-40). -
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #36224 üzenetére
Azért néha egy kérdést nem árt feltenni, hogy mégis mi az a legjobb olaj
A házi olajcsere legproblémásabb része pl. 8G Civicnél az olajszűrő, mert süllyesztett helyen van, és csak saját méretű kulccsal férni hozzá, illetve lehet szerelni biztonságosan.-cobra- : nálunk is M1 0W40 van kb. 3. éve, de ahogy most folyamatosan utánanézek, meg belemegyek a részletekbe, nekem pl. az R18-ba valószínűleg jobb lenne a 0W30. Nem azért, mert a 0W40 rossz, hanem mert a másik valószínűleg jobb. (a szabvány szerinti mérőszámaik alapján)
Mindazonáltal gyanítom, hogy a kézikönyvben előírt (megengedett) olajok bármelyike megfelelő, ha rendszeresen cserélve van, és nem az fogja alapvetően a gondokat okozni, ha 0W30-at vagy 5W40-et tesz bele valaki, hanem ha hülyén használja (hidegen alacsony fordulat, pörgetés után leállítás, túlterhelés, sok hidegindítás, hideg üzem, vagy túl ritka olajcsere, stb.)
Az olaj megengedett határokon belüli különbözősége kb. 10-15 év után jelentkezhetnek először, vagy kb. 350-400k km után. Akkor derül ki, hogy melyik tett jót az ugyanúgy használt két motornak, az egyik vagy másik olaj. De azért ezt a gyárak bizonyos intervallumú élettartamtesztekkel megpróbálják szimulálni.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
Midland 5w40 került bele.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
BlacKSouL
addikt
válasz Snoop-y #36229 üzenetére
Ha 1.6 v. 1.8 benzin, akkor ahhoz az adatai alapján egész jónak tűnik. Hidegen még jobb is, mint pl. a Mobil1- é.
A helyzet az, hogy ez a motor elbírja a 0W20-at is, gyárilag az van benne, és az egész konstrukció nagyon szűk illesztéssel van, meg úgy általában gazdaságosságra optimalizálva, tehát a "híg" eco olajok jól fekszenek neki. Lehet, hogy én a 0W20-at már nem kockáztatnám meg vele, de könyv szerint az is jó, és ha az első cseréig nem okoz bennük károsodást, akkor később sem valószínű.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Snoop-y
veterán
válasz Tsebacsi #36232 üzenetére
Nem hinnem az R18A az nem egy kulonosebben kenyes motor.
Amit Blacksoul kartars irt az viszont erdekes konyv szerint 0w20 van benne gyarilag illetve azt is hasznalhatsz benne de ha pl castrol oldalra felmesz ok 0w30 -at javasolnak.[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #36232 üzenetére
Az 5W40 -t is elbírja a könyv szerint, de azok általában jellemzően minden hőmérsékleten "sűrűbbek", mint a 0W30, 0W40.
Érdekesebb inkább a márka, lehet, hogy ez az én hibám, hogy még sosem találkoztam veleSnoop-y: azért ajánl a Castrol 0W30-at, mert nekik ha jól tudom EU piacon nincs 0W20 Tehát az a legkisebb viszkozitási számú olajuk amit tudnak ajánlani. De a Castrol saját ajánlásában régebben benne volt ehhez a motorhoz a Magnatec 10W40 is, az meg már szerintem nem kóser. Tehát a saját márkás ajánlásokat fenntartásokkal fogadom. (Mondjuk a Castrol 0W30-a kivételesen nem rossz ajánlás, ha megfelel a többi paraméterben is, vagyis legalább SM(vagy SN) és A1/B1 - A3/B3) Inkább adatlapot hasonlítok össze. Azzal is lehet trükközni, de azért az számonkérhető, tehát azzal nem nagyon érné meg. Ajánlani meg bármit lehet, amit el akarok adni Így szokták a márkaszervizek is, hogy azt ajánlják, akivel amire leszerződnek.
Az R18 meleg viszkozitás tűrése kb. 8,5 - 11 között van kb, amin sajnos én már pl. a 0W40-el felfelé túllógok, de valami miatt mégis amellett tettem le a voksot. Hideg oldalon (40°C) meg ami 80 alatt van, már jó, de minél lejjebb, annál jobb, tehát az 50-70 körüliek az ideálisak (nem, valójában a hidegen is 10 lenne az ideális, de olyan nincs, és még nem is 40°C-on indul a motor hidegen, hanem -10 és 30 fok között.)
Tehát ha elérhetők az adatlapok, akkor érdemes a 100°C-ost 9-11 közé belőni, a 40°C-ost pedig 75 alá.De annyira szeretnék egyszer beszélni a Honda motortervező részlegéről valakivel, aki útmutatást tudna adni, mi is a legtökéletesebb megoldás Sajnos nem jutottam elég közel Hondás körökben ehhez a lehetőséghez, és inkább már távolodni fogok. Azt bezzeg tudom, hogy az új dízel Civicek első hűtőrács lezáró léptetőmotorjának áttételezése 4 db fogaskerékkel összesen 1:267 arányú, és azt is tudom, hogy működik, de hát azzal motorfronton nem sokra megyek
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #36236 üzenetére
Ez nem Szibéria kérdése.
Legyen mindkét motor -5°C -on, hidegen. Az egyikben 5W30, a másikban 0W30. Nézd meg a viszkozitását mindkét olaj adattábláján a 40°C-hoz tartozó értéket. Vegyél elő egy logaritmikus viszkozitási grafikont. Mivel mindkettőé kb. 10 lesz 100°C-on, kösd össze az olajok saját viszkozitási értékét 100°-C-nál, és 40°C-nál. Majd hosszabbítsd meg mindkettőét -5°C-ig. Amelyik alacsonyabb érték, azzal fog könnyebben indulni a motor, az lesz jobban szivattyúzható, az fogja hidegen is jobban megközelíteni az ideális 10-es értéket.Megspórolom elméletben: az 5W -5°C-on is érezhetően sűrűbb, mézesebb, mint a 0W. És ez semmilyen szempontból nem ideális. És még nem is vagyunk Szibériában.
Nehéz ezt a többség számára elfogadni, de az hogy az olaj 0W-s, még mindig túl sűrű, nagy ellenállású ahhoz, hogy a motor tökéletesen működjön, de kevésbé sűrű, kevésbé nagy ellenállású, mint az 5W, vagy 10W olajok azonos hőmérsékleten. Az lenne a jó, ha lenne olyan olaj, hogy -15W-15, talán az már megközelítené hidegen is a megfelelő értékeket, de sajnos a technológi
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #36237 üzenetére
De nem azt szokták mondani, ha túl híg az olaj, akkor meg elégtelen a kenés? Hogy hosszú távon az meg kinyírja a motort? Értem én a hidegindítást, nade optimális hőmérsékleten is más lesz a viszkozitás nem? Tény hogy hidegindításnál és az első 15 percben kapja a legtöbb rosszat a motor, de aki hosszan autózik vagy sportosan annál meg pont az lesz a baj, hogy túl híg, vagy nem pont így van?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #36237 üzenetére
de sajnos a technológia jelenleg ennyire képes
A 0W-20 azért ideális hidegen, mert annak a legkisebb a viszkozitása a többihez képest 40°C vagy alatta bárhol. De a technológiai korlátok miatt ott már a meleg viszkozitás is lemegy 10, sőt 9 alá, és akkor már kezd túl kevés lenni. A mostanában még nem elterjedt, de létező 0W16 olajok még jobbak hidegen, de melegen meghajtva már sajnos olyan kicsi a viszkozitásuk, ami csak az erre tervezett motorok képesek elviselni. Olajnyomás, olajszivattyú, olajvezetékek, olajszűrő, furatok, illesztések, dugattyúgyűrűk, csapágycsészék/-perselyek, egyszóval minden a kenési körben ehhez van tervezve, mégpedig üzemi hőmérsékleten ! Hidegen sajnos úgyis túl sűrű lesz még az az olaj is.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
!Overdose!
őstag
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #36238 üzenetére
Felb.sz idegileg ez a 15 perces időkorlát....
Azt kell megnézni, hogy 100°C-ra milyen értéket írnak az olajhoz. Ha az 10-14 közötti, akkor a legtöbb motorba megfelelő. Vagyis optimális. Függetlenül attól, hogy 0W vagy 5W vagy 10W. Az R18-hoz hasonló motorokba meg a 8-11 az optimális. Egy ExLink motorba meg lehet, hogy a 0W16 olaj 6-8 cSt körüli meleg értéke ideális.
Nekem a mostani 0W40 13,5 cSt értéke üzemmelegen (100°C) nemhogy túl híg, de még kissé sűrű is ebbe a motorba. Ezért váltok majd vissza 0W30-ra, ami meg 100°C-on 10,9 cSt.
Még egy érték lehet fontos a nagyon sportos vezetéskor, a HTHS viszkozitás, ami 150°C-ra jellemzően 3 körüli érték. Ha ez nagyon alacsony, akkor nem szerencsés.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #36238 üzenetére
Na ígérem utolsó, de muszáj továbbra is megvilágítani az utat.
Tehát a következő kiinduló alaptételünk van: egy 2000-es évekbeli átlagos benzinmotor úgy van megtervezve és gyártva, hogy az üzemi hőmérséklet értéknél 100°C-os az olaj hőmérséklete. Ezeknek a motoroknak az az ideális, ha ekkor a 100°C-os olaj viszkozitása 10-15 cSt közé esik. Amennyiben két olaj közül mindkettő teljesíti ezt a kritériumot, úgy mindkettő megfelel az üzemi használatra.
Linkelek egy cikket, ahol le vannak írva különböző viszkozitási számú olajok viszkozitási értékei adott hőmérsékleteken 0-100°C között. Ebből nekünk a kinematikai értéke kell most.
A második alaptétel az, hogy a nem üzemmeleg motor számára is ugyanazok a kenési feltételek lennének szükségesek, vagyis bármely hőmérsékleten az lenne a cél, hogy az olaj viszkozitása minél közelebb legyen 10-15 -höz.
Ha a linkről kiragadsz két példát: 10W-40 és 0W-30 és összehasonlítod az ő kin. viszkozitási értékeiket azonos hőmérsékleteken, azt láthatod, hogy a 10W40 viszkozitása bármely azonos hőmérsékleten magasabb, mint a 0W30-é ugyanolyan hőfokon. Az lesz a jobb olaj a motor számára, amelyikkel a kenési rendszerben az olaj bármely hőmérsékleten közelebb van a 10-15-höz, mint a másik olaj. Az első alaptétel mindkettőre érvényes (10-15 cSt 100°C-on), tehát azzal nem szükséges már foglalkozni.
0°C-on az első olaj viszkozitása 839, a másodiké 550. Vagyis az utóbbi lesz a jobb a motor számára 0°C-on. És ez végig igaz 100°C-ig.Mivel a viszkozitási függvény logaritmikus, az üzemi 100°C körül már jóval drasztikusabb hőmérsékletnövekedés szükséges a viszkozitás értékelhető csökkenéséhez. Ezt jól látni a jobboldalon kinagyítható grafikonokon is: nagyon jobbra kéne haladni, hogy csökkenjen az érték. De mivel a hűtővíz is korlátozza a rendszert, az üzemi hőmérséklet még nagyon terhelve sem mehetne fel annyira, hogy nagyon alacsonyra nyomja a viszkozitását az olajnak. Ellenkező esetben felforr a víz. Előbb, minthogy az olaj nagyon folyóssá válna. Lokálisan megnő persze a hőmérséklet, de azzal a motorgyártók számolnak. ÉS az már nem feltétlenül üzemszerű. Az emelt fordulat nagyobb terhelés (hő és dinamikus), viszont emelt olajnyomás is egyben. Mindazonáltal ezt elkerülendő, a versenymotorok áttervezett kenési és hűtési rendszerűek, és ahhoz már igazítani kell a viszkozitást, ezért vannak az egyfokozatú verseny vagy akár 20W-60-as olajok. És azoknál nem szempont a 10-20 évre tervezett sokezer hidegindítás, ami a "sűrű" olajnál problémás.
Egy 100°C-on adott viszkozitási értékre tervezett motorban az annak megfelelő értékű olajjal még erőltetett de ésszerű üzemben sem lehetne gond. A gond az olaj elhasználódása, ha nem cserélik akkor eltördelődnek, elnyíródnak a szénláncok, elgyengülnek az adalékok, megváltozik a viszkozitása, lecsökken, azaz hidegindításnál és hideg üzemben jobb lesz, de melegen már valóban túl folyós lesz, és elégtelen kenést ad, alacsony olajnyomást, gyenge vékony hidrodinamikus kenést, akár megszakadó olajfilmet okoz, ami pedig félfémes vagy akár fémes súrlódást is okozhat a csapágyban, az pedig gáz.A sűrűség és hígság fogalma pedig megint két nem ellentétes szó összemosása. A sűrűség a fizikai jellemző, amely minden anyagnál adott érték, kg/dm3 vagy g/cm3 vagy kg/m3-ben. A hígság viszont nem egzakt tulajdonság. A linkelt oldalon ott a sűrűség (density) értéke szintén hőmérséklet függvényében. Minimálisan változik, de nem oly mértékben, ami a mi sűrűség/hígság fogalmunknak értékelhető különbség lenne.
És ezt a víz/méz/olaj hármassal lehet érzékeltetni: A víz viszkozitása a legkisebb, utána jön az olaj, és utána a méz. Ez a folyósságuk sorrendje. A sűrűségben viszont az olaj a legkisebb (úszik a vízen), utána a víz, és végül a méz. Pedig kiöntve ugye az olaj tűnik "sűrűbbnek", mint a víz. Mert a fogalom zavaros.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz !Overdose! #36240 üzenetére
Miért mi ezzel a gond? Ez egy tök átlagos olaj az adatai szerint, és kimondottan ajánlott a motortípusomhoz.
(#36243) BlacKSouL: Értem és köszönöm a teljeskörű választ.
Nekem ott sántított a dolog picit, hogy csodaolaj nincs, ami minden körülmények között az optimálisat nyújtja. Ugye ezt leírtad Te is. Mivel idehaza nincs -30, de még -20 se nagyon, nem látom értelmét egy -30-as olaj használatának, ahogy a w30 vagy w40-es érték sem tűnik nekem olyan szörnyűnek a motoromhoz, mégha a hideg állapota kedvezőbb is a motornak, én napi 20km-t megyek oda-vissza, bőven az üzemmeleg tartományban használom a kocsit az esetek döntő többségében.
És mivel írtad, hogy az esetleges rossz olajhasználat is (értem itt hogy nem 0w20 hanem 5w40) csak 4-500k után jönne ki, de addig jó esetben már rég másnál lesz az autó, illetve ez csak feltételezés.
De mondom majd Imivel pénteken kitárgyalom, hogy innentől kezdve mit hogy csináljak.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #36244 üzenetére
A -20 és -30 °C amit írsz, az nem az a hőmérséklet, amelyik az adott olajnak ideális. Ezt sokan félreértelmezik. A gyártók meg nem fordítanak rá kellő figyelmet, hogy ezt elmagyarázzák, mert senki nem olajmérnök vagy gépészmérnök. A -20 és -30 az az adott olaj szabványos körülmények között vizsgált szivattyúzhatósági határhőmérséklete. Vagyis az a hőmérséklet, ahol még az olajszivattyú értelmes dolgot tud kezdeni az olajjal. De a különbség az, hogy a 10W olaj már -5 fokon is mézesebb, nehezebben szivattyúzható, mint a 0W. És +20 fokon is. És mondjuk -10 fok és 100 fok közötti tartományban végig a 0W olaj lesz a jobban szivattyúzható, ergo minden 100 foknál alacsonyabb hőmérsékletről történő indításkor vagy azon használatkor a 0W olajjal lesz könnyebb bánnia a motornak. Nem beszélve arról, hogy a dermedt olaj a melegedő motorblokkban gyorsan melegszik, megfolyósodik, de az olajteknőben még mindig mézes dermedt olaj lesz, míg az eleve folyósabb olaj homogénebb lesz a teljes rendszerben.
Egyébként sokszor linkelt videó: [link]
Ez ugyan -22°C, de elhiheted, hogy ugyanez a különbség végig megvan -22 és +100 °C között. Egyre csökkenő különbség, de megvan.
Ha megnézed a videót, mondjuk véletlenül mégis beüt egy -15 vagy -20 fok, és egy autóban 10W40 van. Azzal a videón látható mézzel kell megbírkózni az olajpumpának, hogy a szűrőn keresztül felszippantsa, majd a sokszor mm-nél kisebb átmérőjű furatokban átpasszírozza. Olajnyomásod lesz mint állat, de áramlási sebesség, és rendes kenés nem nagyon. A 0W sem ideális, mint látszik, de jóval közelebb áll hozzá.A kopási különbség sokára jön ki a motor egészénél, de egyes alkatrészeknél már jóval előbb, amit nem is biztos hogy a hiba idején már az olajra vezetnek vissza. Illetve ha valaki 200 000 km-t használja az autót, a keményebb olajjal nem üzemmeleg állapotban mindig többet fog fogyasztani, összességében sok literben mérhető különbség.
És még egy: a 20 km alatt már a motor üzemmeleg, van rá esély, hogy az olaj is, de a hideg motor felmelegedése során a vízgőz mellett keletkeznek még olyan anyagok, savak pl., amik az olajban elnyelődhetnek, és csak akkor távoznak maradéktalanul, ha az olaj is tartósan 100°C körül van, vagyis kvázi a káros gőzök a kartergáz elvezetésen keresztül lassan kipárolognak az olajból. Lehet, hogy már 20 km alatt is, de mi pl. céges autóval 15 km-t megyünk reggel és este, és az olaj mostanában nem éri el a 70°C-t... igaz, dízel, de attól még probléma. Lehet, hogy a benzines éppen eléri a 100°C-t, de ettől még nem biztos, hogy távozik a káros anyag Ezt csak azért mondom, hogy az üzemmeleg nem biztos, hogy tényleg bőven üzemmeleg állapot. Tehát a 20km-ből kb. 5 km-t mész kvázi üzemmeleg motorral, és előtte 15-öt nem ideális(csak egyre ideálisabb) körülmények közt. (Egy időben jártam én is 8-8 km-eket, és nagyon sajnálom is emiatt a motort.)
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
jozefgucci1
addikt
válasz tboy93 #36246 üzenetére
Nálam ugyan ez a gond ! A cég közelebb rakta az irodát így már csak 6-6 km oda vissza van reggelente és ez kicsit aggaszt . Ugye 2.2 I-CDTI -CRV a gép .Persze meló után vannak hosszú távok és hétvégén ,de gondolom a reggeli rövid távok nem tesznek neki jót. Azért eladni nem akarom !
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
nagyúr
válasz jozefgucci1 #36247 üzenetére
Nekem meg relativ szerencses, hogy csak egy 1.4 szivobenya van az autoban, dizellel, turbobenzinnel meg nagyobb para.
-
jozefgucci1
addikt
válasz tboy93 #36248 üzenetére
A helyzet az , hogy nem tudok mit csinálni . Agyaltam , hogy egy másik benzinesre becserélem ,de ez annyira egyben van , hogy nem találnék hasonlót.Arról nem is beszélve , hogy így buknék is rendesen.
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
BlacKSouL
addikt
válasz jozefgucci1 #36249 üzenetére
Kollégám ugyanilyen közelségi okokból használ robogót. Mondjuk télen szar, az kétségtelen, de az autót kíméli
(Hálistennek, hogy nekem az új munkahelyen céges mikrobusz van, mégsincs hiányom, mert többnyire én hozom a többieket is )Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Külpolitika
- Ingatlanos topic!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Xbox Series X|S
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest