- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Magisk
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- A Z Flip6 jókora, a Galaxy Ring parányi akkumulátort kap
- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
Hirdetés
-
Poco M6 Plus néven újrázhat a Redmi Note 13R
ma A telefon feltűnt a HyperOS által támogatott készülékek listáján és a TÜV Rheinland is adott neki engedélyt.
-
Megjelent a RIPOUT című kooperatív horror FPS teljes változata
gp Az early access időszaknak vége, elérhető lett a végső verzió.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz rothfb #62728 üzenetére
Az alacsony viszkozitás miatti hiba, vagy kopás nem magas fordulaton, üzemmeleg motorban fog bekövetkezni, hanem vagy hideg motorban, vagy alacsony fordulaton (=alacsony olajnyomás, alacsony áramlási sebesség, alacsony hidrodinamikai nyomás a csapágyban) Magas fordulaton (azaz kb. 3000 rpm fölött) az olajszivattyú már teljes erővel nyomja a rendszerben az olajat, olyannyira, hogy a túlnyomást el is engedi a szelep. Tehát onnantól fölfelé minden adott a tökéletes hidrodinamikus kenéshez. A csapágyban maximális a nyomás, a tengely fordulata miatt szépen úszik az olajfilmen, nincs fémes vagy akár félfémes kapcsolat, maximális a kenés. A szórt olajozású pontokon pedig szinte olajfürdő van, mondjuk pl. a szelepvezérlés körül minden körbefordulásnál vagy himbabillenésnél vastag olajban fürdik az alkatrész.
A baj akkor van, mikor alacsony fordulaton (2000 vagy alatta valaki padlógázt nyom, mert akkor még alacsony az olajnyomás, alacsony az áramlási sebesség, és a fent leírt ideális állapot hiányzik. A dugattyú meg rászabadítja minden nyomatékát az egyes alkatrészekre, miközben a kenési rendszer még nem nyújtja maximumát.
Hideg motornál meg a 0W20 olaj is túl vastag, szóval a hiba nem a túl alacsony viszkozitás miatt fog bekövetkezni, hanem mert a még túl vastag olajat erővel tuszkolja át a rendszeren a szivattyú, ami miatt megnő a nyomás, előbb elenged a szelep, miközben az áramlási sebesség meg nem elégséges, vagyis az alkatrészekhez nem elég gyorsan jut az olaj, a hd csapágyban kóvályogni fog a tengely, és ha még ezt padlógázzal is fokozzuk, akkor meg garantált a hibalehetőség.Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs