Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz rothfb #62728 üzenetére

    Az alacsony viszkozitás miatti hiba, vagy kopás nem magas fordulaton, üzemmeleg motorban fog bekövetkezni, hanem vagy hideg motorban, vagy alacsony fordulaton (=alacsony olajnyomás, alacsony áramlási sebesség, alacsony hidrodinamikai nyomás a csapágyban) Magas fordulaton (azaz kb. 3000 rpm fölött) az olajszivattyú már teljes erővel nyomja a rendszerben az olajat, olyannyira, hogy a túlnyomást el is engedi a szelep. Tehát onnantól fölfelé minden adott a tökéletes hidrodinamikus kenéshez. A csapágyban maximális a nyomás, a tengely fordulata miatt szépen úszik az olajfilmen, nincs fémes vagy akár félfémes kapcsolat, maximális a kenés. A szórt olajozású pontokon pedig szinte olajfürdő van, mondjuk pl. a szelepvezérlés körül minden körbefordulásnál vagy himbabillenésnél vastag olajban fürdik az alkatrész.
    A baj akkor van, mikor alacsony fordulaton (2000 vagy alatta valaki padlógázt nyom, mert akkor még alacsony az olajnyomás, alacsony az áramlási sebesség, és a fent leírt ideális állapot hiányzik. A dugattyú meg rászabadítja minden nyomatékát az egyes alkatrészekre, miközben a kenési rendszer még nem nyújtja maximumát.
    Hideg motornál meg a 0W20 olaj is túl vastag, szóval a hiba nem a túl alacsony viszkozitás miatt fog bekövetkezni, hanem mert a még túl vastag olajat erővel tuszkolja át a rendszeren a szivattyú, ami miatt megnő a nyomás, előbb elenged a szelep, miközben az áramlási sebesség meg nem elégséges, vagyis az alkatrészekhez nem elég gyorsan jut az olaj, a hd csapágyban kóvályogni fog a tengely, és ha még ezt padlógázzal is fokozzuk, akkor meg garantált a hibalehetőség.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák