Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rothfb

    veterán

    válasz i-sti #62738 üzenetére

    Lefordítom.
    A 0-ás (alacsony viszkozitású) olaj inkább vagy hideg motorban vagy alacsony fordulaton okoz kopást. Ezt írta le. Ha ez igaz, akkor hiába jut (relative) hamarabb olajhoz a motor, ott kevésbé tudja kifejteni a hatását. Logikus.
    Bár ez meg ellentmond neki:
    "Hideg motornál meg a 0W20 olaj is túl vastag, szóval a hiba nem a túl alacsony viszkozitás miatt fog bekövetkezni, hanem mert a még túl vastag olajat erővel tuszkolja át a rendszeren a szivattyú, ami miatt megnő a nyomás, előbb elenged a szelep, miközben az áramlási sebesség meg nem elégséges, vagyis az alkatrészekhez nem elég gyorsan jut az olaj, a hd csapágyban kóvályogni fog a tengely, és ha még ezt padlógázzal is fokozzuk, akkor meg garantált a hibalehetőség."

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák