Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz rothfb #62985 üzenetére

    "Az enyémben is 5w30 van évek óta" - ez nem jelenti azt, hogy ez az ideális, csak egy tény.
    "plusz előtte a németek is azt töltöttek bele" - ez szintén nem jelenti azt, hogy ez az ideális, különösen hogy a németek 2-5 évre vesznek autót, szóval számukra 2, max 3 olajcsere periódus, addig meg neki mindegy mit tesz bele, úgyis eladja. Plusz az ő szervizüknek éppen ilyenre volt a legjövedelmezőbb szerződésük a nagykerrel, és kész.
    "egy fikarsznyi olaj sem fogy 3 és fél éve" - ez tulajdonképpen jó, ha nem szőrözünk azon, hogy minden motorban fogy az olaj, a mérték nem mindegy, illetve az, hogy mivel az olaj fogy, mi pótolja ki a helyét(korom, üzemanyag, víz, savak, fémkopadék, stb..) és milyen mértékben.
    "Most van benne 99850 km. UFO 1.8 benzin 140LE" - nekem 171.000 km van benne, nem ufo, de sedan 1.8 benzin. Vagyis ugyanaz a motor. 0 km-es kora óta fogyasztja az olajat, csak nem mindegy miből mennyit. a gyári 0W20-ból minimálisat, 4-6 decit 10-12 ezer km-enként. Próbáltam 0W30 fuel economyval is, abból is akörül, picit talán többet fogyasztott, mondjuk 6-8 decit. Próbáltam 0W40-el is, hogy ne engedjünk a 0W-ből, de sajnos abból kifejezetten sokat fogyasztott, többször is kellett utántöltenem, egyszer drasztikusan, nívópálca alá, 6000 km-el olajcsere után. Majd visszaváltottam 0W20-ra, és azóta ismét a 0 km-es korában megszokott, újkori 4-6 decit eszi meg, 10-12 ezrenként. Mivel a 0W20 olajjal körülbelül fél literrel fogyaszt kevesebb benzint, simán vállalható ésszerű áldozat, a konstrukciós jellegből adódó fél liter olaj ára, a 100 km-enként fél liter benzin áráért.
    "Tehát nem olyan rossz az az 5w30 se" - ezt senki nem állította, csak az a kérdés, hogy nem olyan rosszat, vagy jót, vagy optimálisat keresünk-e.
    Az is elhangzott több ezzel foglalkozó helyen, hogy ha több viszkozitás is megengedett, akkor érdemes a megengedett legalacsonyabb viszkozitást használni. Többször előkerült a bizonyos Toyota motor is, amibe szintén nem a megengedett legalacsonyabb viszkozitást tették, hanem mást, így a kicsit ritkább periódusokkal meg is adta magát.

    Még azt nem tudom, hogy akik 0W20 vagy 0W30 helyett 5W30-at használnak, azok miért nem használnak inkább 5W40-et, vagy 10W30-at? A logikát próbálnám megfejteni.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák