- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
Hirdetés
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #51553 üzenetére
Mert a Lada gyárilag 92 oktános benzin előgyújtását ismeri, ha ezen nem változtatsz akkor felesleges jobbat beletankolni. Enyém pl nem ismeri a 95-nél jobbat így nem próbáltam bele se a 98-at se 100-as tankolni, mert tök felesleges lenne. Megy bele adalékolt 95-ös és kész.
mod:
TaylorPro: Nekm a Shell benzin nem vált be a többivel nincs gondja.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-cobra-
aktív tag
válasz BlacKSouL #51565 üzenetére
Nagyon szép lett, gratula!
Most én is elgondolkoztam, hogy dobom a szofitákat a tetőből (8gen Accord).
Aladdin tesztje alapján Philips a legerősebb, viszont árban elég húzós ~3600Ft/db.
Ár-teljesítményben talán a Neolux 6431CW a legjobb, ~1000Ft/db, de abból csak 6000K-s van, nem tudom milyen lehet élőben.
Mondjuk rendszámban és helyzetjelzőben Osram 6000K-s megy már évek óta, szépek s jók.Ha kicsit megenyhül az idő lehet nekiállok, nem akarok minuszban műanyagokkal játszani.
Gyári 8W-os izzó: 7,05 Lux
Philips X-treme Ultinon C3W LED 4000K: 11,75 Lux
Neolux 6431CW 0,5W 6000K: 8,21 Lux
Osram 6431CW 6000K: 8,08 Lux
Neolux NF3160 0,5W 6000K: 6,48 Lux
Osram 6497CW 6000K: 3,12 Lux
Osram 6497WW 4000K: 2,56 Lux -
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #51568 üzenetére
Kínaiakat rendelt az tudom, akkor azért fogyott neki olyan gyorsan.
A nagy vas nekem is ilyen világos belsős ([kép]) de akkor hosszútávon sem lesz olyan vész. Megnyugtattál. Nem ilyet akartam de ha használtan vesz autót az ember akkor nem nagyon válogathat...
mod:
Mondjuk az enyémen levehető a gyári huzat és gépben mosható... Az nagy könnyebbség.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
martillo
tag
válasz BlacKSouL #51618 üzenetére
Elkezdtem en is hosszabb tavokat merni, azaz olajcserek kozott. Igy legalabb azt is tudom mikor aktualis.
Nekem most ~4000 km utan 6.4-en all, de nekem ugyebar aglomeracio-BP-aglomeracio a fo utvonal, szoval elegedett vagyok.Bar ez fel litert csal kb a valoshoz, de meg akkor is jo, ha azt nezem, hogy az elozo kocsim, egy 1000 ccm-es WV ugyanezen korulmenyek kozott 6,2-6,7 valost produkalt.
-
Aladdin
senior tag
válasz BlacKSouL #51712 üzenetére
Olaj temaban nincs tapasztalatom, mert az Accord uj koratol mindig 0W-20-at kap, csak azert meg nem fogom letesztelni egy surubb olajjal
En ( mint a szkeptikusok nagykovete) azert egy picit fenntartassal fogadom az altalad emlitett fel litert, mert az az altalad irt fogyasztasnal 8% koruli csokkenes, az meg szerintem tul sok.
10w40 es 0w30 kozott mondanak 3 szazalekot talan, es ott azert nagyobb a viszkozitas beli kulonbseg. -
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #51730 üzenetére
Nálunk a B6-ban ha nem éri el a 90-et a mutató akkor van, hogy picit visszakúszik ha bekapcsolom a fűtést.
Kisza: Reggel én is csak az ülésfűtést kapcsolom be, aztán ha eléri a vízhőfokmutató a 90-et (VW-nél 75-110 között végig 90-et mutat, hogy ne zavarja meg az egységsugarú usert) akkor tolom rá a fűtést. De hidegben van, hogy 6-8 km is kell mire elér odáig a mutató... Bezzeg Bubi, 3 km és már úgy fűt, hogy egy gatyában ülhetsz benne.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #51816 üzenetére
Nekem is a gyári van, azzal nincs színhelyesség probléma (igaz nincs is kifakulva a fényezésem), annyi, hogy ugye nem tudom olyan szépen felvinni mint a fényezőrobot.
-=Libria=- : Nem tudom, hogy az egyben van-e az Acc-ban de ha igen akkor jóval olcsóbb lesz rá a fólia. egy sötétebb szolid fóliától nem lesz boyraceres.
#nincsbennetarcsi
-
gerner1
veterán
válasz BlacKSouL #51834 üzenetére
Nekem a mostani CRV előtt, volt FN2 -es 1.8 (2009), és az az FD hybrid is (2011-es). Jazzből van egy 2007 -es 1.4 CVT -énk.
Számomra picit különös az a 6L -es fogyi az 1.8 -cal. Én annyit csak akkor tudtam realizálni, ha szigorúan országút, és max 90-100 -as tempó. Városban (itt BP -en) inkább 7,7-8,5 között, de inkább 8L körül, és ezekben semmi "jaszkari" nem volt, csak a forgalom ritmusához igazodás.
A hybrid ilyen szempontból sokkal jobb volt városban. 6L körül volt stabilan az éves átlagom. Nagyon jó benne a stop-start rendszer (is), és érzésre pont úgy megy mint az ezzel azonos sedan 1.6 -os verziója. A max forgatónyomaték pedig alapjárattól rendelkezésre áll. Országúton is tartható a 6L simán, és ezért az eredményért itt sem kell "tojás lábbal" küzdeni. Ugyanakkor, aki szeret rendszeresen 110, vagy az fölött haladni (tehát ezzel a habitusall sokat is kell előznie) annak többet fog enni. Nem "szereti" a pályát sem, mert 110 felett ennek is láthatóan megemelkedik a fogyasztása. Nálam 130-ra állva 6,8-7,3 között kért, de érdemes inkább a 7 körüli értékekkel kalkulálni. Szóval, pályán, ha 130 -nál rendszeresen oda-oda lép neki az ember, hogy ne ragadjon be a külső sávbsn előtte haladó lassabb mögé, akkor valóban összejön a 8L is.
Szóval érezhető, hogy nem erre találták ki .A Jazz nálunk van 1éves kora óta. 16e Km -rel vettük, és most van benne ~118e. Városban az éves átlag 6,7L. Ennél sajnos, egyrészt nincsen stop-start (csak a legújabb generációban, és a hybridekben), másrészt városban használva (átlag napi ~40km) többnyire be sem tud melegedni, nyáron pedig klíma (mert nem díszenek van). Országúton 90-100 -zal (2 felnőtt + némi csomag) 5,8 - 6,4 között, de inkább 6L, amit többnyire szintén a dimbes-dombos dunántúlon realizálunk, tehát nem -javarészt- sík terepen. Pályát ez sem szereti (bár tudja). 110 -től, láthatóan változik a fogyasztás felfelé.
Értelemszerűen alacsonyabb városi értékek is reálisak lehetnek, egy lényegesen kisebb városban, vagy olyan településen, ahol többnyire nem ~2-3nanomásodpercenként áll az ember a dugóban (mert az -ott- nincs). Országúton pedig fontos megemlítendő körülménynek tartom, hogy az sík terepen történik, vagy például hegyvidéken, mert nagyon eltérő eredmények jönnek ki mindkét körülménnyel akkor is, ha a vezetési szokás egyébként mindenben azonos. A pályával kapcsolatban pedig az a véleményem, hogy ezek a HONDA -k az észak-amerikai sebességlimitekhez vannak igazítva, mert azt a 70-75Mph -det tartva jó a fogyasztás, felette viszont nem (ezt tapasztalom a mostani CRV -vel is (2015), pedig ez diesel).
[ Szerkesztve ]
-
martillo
tag
válasz BlacKSouL #51854 üzenetére
Szerintem teljesen realis ez a fogyasztas.
Nekem szinten 2010-es 1.8 Sedannal az elmult 25km-re a valos (!) fogyasztasom 6,8l. (computer szerint nalam is ~0,5l a difi lefele).Es nekem ebben a 25k km-ben van minden, napi 20km munkaba jaras ami 6-8km M0/M3 bevezeto tobbi BP belváros, dunantuli palyazas szulokhoz/anyosekhoz (Nagykanizsa es Papa Gyoron keresztul) vmint az orszagon belul valtozo helyek meccsek miatt.
Es szinten kimagaslo eredmeny nalam is, hogy szeptemberben BP-Kisvarda-BP vonalat megjarva, szuleim WagonR-jet kovetve 115-os tempomattal palyan, mashol megengedett sebesseg hataron autozva muszer szerint 5,4 valos 5,9.
-
flegga92
senior tag
válasz BlacKSouL #51896 üzenetére
Havernak a Focusában van egy hasonló rendszer gyárilag, igaz a nyers adatokat nem látod. Van pár szempont amit osztályoz pl: mikor váltasz, hogy gyorsítasz, mennyit fékezel stb és ezt egy 5-ös skálán értékeli. Szerinte nagyon hasznos, azóta rájött, hogy nem kell 110-el menni főúton elég 90-el mert akkor csak 3,9l eszik amúgy meg 4,5-5 l között. Sokkal hamarabb úgysem érsz oda.
-
flegga92
senior tag
válasz BlacKSouL #51898 üzenetére
Gondolom ez is hasonló, szerencsére nem kínozza ennyire a gépet, de mégis jó értékelési vannak. Kicsit jobban paraméterezhetnék ezeket, legalább hideg motornál ne kérje a nagyobb sebességet.
Anyámmal is mire sikerült megértetnem, hogy 50-nél ne tegye már be 5-be a Corollát, ne érdekelje, hogy a kocsi mit magyaráz neki.
Céges VW Amarokomban viszont tök jól van a váltás paraméterezve.
A 7g Civiccel meg hideg motorral városban nem is váltok fel 4-be szépen eljárok vele 2000-2400 közti fordulaton.
Fater VW B7 2.0 CR Passatjában is sikerült kinyírni a kettőstömegűt az üzemanyag spórolással... Hétvégén már a részecskeszűrő is bejelzett pedig csak kint használja főúton napi 300-500 km megy vele. Hiába mondtam neki, hogy néha lője meg neki. -
BigBlackDog
veterán
válasz BlacKSouL #51964 üzenetére
Nekem a fejemben az van, hogy motortérben lévő tűz esetén nem szabad felnyitni a motorháztetőt, csak ki kell pattintani amennyire lehet és a résen meg kell próbálni valahogy belökni az anyagot. Mondjuk gyakorlatban nem próbáltam és így belegondolva nem a legegyszerűbb műveletnek hangzik.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #51970 üzenetére
A hangszigetelő lemez, az nagyon durván gyúlékony valóban. Gondoltam már rá, hogy leszedem, csak pár patent tartja, szóval kb semmiből nem állna lekapni. Mondjuk a bontás már megkezdődött, a nyest már kicsit megrágcsálta.
mod:
"a katalizátor rögtön a "leömlőn" van"
Ennek további előnye, hogy gyorsabban eléri az üzemi/optimális működési hőmérsékletét, tehát kevesebbet szennyezel.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz BlacKSouL #52212 üzenetére
A szedán szerintem elsősorban a tengerentúlra készült, csak jutott ide is. Viszont az tény, hogy én csak csak a csapottvégűekkel kapcsolatban olvastam a zörgős problémákat. Meg valahogy egy olyan kép alakult ki bennem az olvasottak alapján, hogy a szedánban a zajszigetelés is korrektebb lenne (bár nem ültem még egyben sem).
-
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #52283 üzenetére
Kérlek taníts Mester...!!! 6,3-6,5 jelenleg az átlagom.
Más: Hétvégén felfigyeltem nyüsszögő és rezonáló hangra jobb oldl felől. Szaki rávágta azonnal, hogy a befújó ventillátorom csapágyas. Hatalmas hümmőgés után közölte: Na azt
szopáslesz kicserélni.
Persze nem találtam még itthon hozzá, szóval rendelhetek egy gyárit a márkaszervízben vagy a csepeliektől.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
-
Bandi18
tag
válasz BlacKSouL #52388 üzenetére
Hello
A fordulat mind1 ha terhelés van hidegen akkor csinálja. De nem dízeles kerregés, nehéz leírni . De inkább tompa mintsem csörgés. Mintha az égés nem lenne tökéletes. De most rendeltem kiolvasót, meglátjuk. Gyertya az 30k km-el ezelőtt lett cserélve
[ Szerkesztve ]
-
Bandi18
tag
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #52525 üzenetére
Taylort kérdezd, hogy melyik része.
De ha annyi mocsok van, akkor úgyis nyit a biztonsági szelep a szűrőben, és csak kering a dzsuva.szerk.: Komolyabbra fordítva, én úgy értettem, hogy ha pl. olajsáros a szelepek, vezérműtengelyek környékén, azt nem fogja feloldani és eltüntetni onnan a Sustina. Ahhoz le kell szerelni a hengerfejet és kézzel elmosni.
[ Szerkesztve ]
-
TaylorPro
addikt
válasz BlacKSouL #52531 üzenetére
Értelek, szépen leírtad. Ezért mondom én kezdő vagyok.
Szerintem ez az igaz emlékeim szerint: "Melyik részét kamerázták, és ott mit hogyan tisztított az olaj? (Ha mondjuk azt mondja, hogy a korábbi olajtól fekete olajsár volt lerakódva a szelephimbákon és a vezérműtengelyen, valamint az olajteknő alján is, és a Sustina detergens adalékai agresszívebben, hatékonyabban oldják a lerakódott olajsárt ezeken a területeken, azt elhiszem, és ez így magyarázat lehet"
Az hogy nálam nem fogy az számomra nem észrevehető még. Biztosan fogyott 1mm-ert, de azt úgy se veszem észre. Meg alig mentem vele az olajcsere óta.
Más: Amikor cseréltük az olajat sógorom azt mondta az a jó ha az olajszint a max jelzés alatt van, kb háromnegyeden. Ez tényleg így jó? Tesóm maxra önti az SX4-ben. Haverom A4 Audiban max fölé, és az szépen csipkedi is.
Pixel 8 Hazel
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #52531 üzenetére
Ezt elolvasva most már valamennyire elhiszem, hogy van némi tisztítóhatása. Nem vagyok tribológus, csak autószerelő-tanonc, viszont egy kicsit még mindig szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, amit TaylorPro írt. Szívesen megnézném azt az endoszkópos mutatványt saját szemmel, esetleg a motort teljesen szétszedve, de ez nem hiszem, hogy meg fog történni.
TaylorPro: Én maxra töltöttem egy hónappal ezelőtt. Legyen a két határ között, akkor nagy baj nem lehet. Hogy valaki 3/4-ig tölti, vagy a max jelzésig, szerintem annyira nem számít.
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #52596 üzenetére
Alig esett valami az éjjel, de a szél segített. Reggel már volt olyan szakasz ahol megpakolta hóval az utat. Persze egy hótoló se járt erre. Magyarország, én így szeretlek...
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #52598 üzenetére
Az oké, hogy sóznak, felénk is "alá" sóztak már, nem is fagyott rá eddig még. A gond a hófúvásokkal van, nálunk mindig fúj a szél és ezt a száraz por havat hamar összegyűjti. Ezen nem lehet átkommandózni, vagy kikerüljük, ha lehet, vagy másik útvonalat választunk. Na ezeket kellene nekik eltolniuk.
Helyi gazdák nyomják traktorokkalAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #52651 üzenetére
Igen, azt találtam ki én is. Csak reggel meg kell cserélni a kocsikat. Udvarra csak egy fér be, utcára meg nem akarok hosszabbítóval villanyt kivinni
Keresgetem az akkukat, de basszus nem jó Picivel erősebb exide már nem fér el.
Ami biztos, hogy most egy Banner Power Bull P4523 J+ van benne. Ezt lemértem: 238x129x203 ( hossz, szélesség, magasság)
Csak még a saru típusa nem tiszta ( vékony, vagy normál), ha reggel felteszem töltőre megnézem mennyi hellyel gazdálkodhatok és a lefogatása hogy van. Ha belemegy egy picivel nagyobb akkor már olyat veszekAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #52653 üzenetére
Töltöttem ma egy kicsit. Reggel 7 -től kb du 4 -ig. Már reggel is azt jelezte, hogy fullon van. Lidlis töltőm van, eddig működött, gondolom most is (nem mértem rá, q.va hideg van ). Indult délután, bár most is tekert, többet mint nyáron.
Most már tényleg keresek bele 0W olajat... Talán azzal segítek kicsit...Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #52659 üzenetére
Igen, már írtad ezt korábban is és máshol is olvastam. Van itthon egy saját készítésű töltő, igaz nem okos, de tölt rendesen ( gyenge 12V, erős 12V, gyenge 24V, erős 24V , állítható töltőáram), de kb két hete megadta magát ( kölcsön adtuk és leveri a biztit )
Sajnos még mindig aláfutok az olcsó termékeknek héha, pedig párszor már megfogadtam, hogy szerszámból és műszaki cikkekből csak jót veszek.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen