Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CB

    senior tag

    válasz BlacKSouL #31599 üzenetére

    Ez most akkor tömören azt jelenti, hogy sürgősen keressek olyan 0W-20 - as olajat, ami az előírt ACEA szabványnak megfelel, mert ami most be van töltve a motorba, az tönkreteheti a katalizátort?
    Mondjuk már egy éve be van töltve az Eneos 0W-20, és 10000 km-t mentem vele.

    Eddig egyedül ezt találtam, amihez ACEA szabvány is van írva, de mellette van a C2 is.

    [ Szerkesztve ]

    40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.

  • mgoogyi

    senior tag

    válasz BlacKSouL #31599 üzenetére

    Kicsit régi hozzászólásra reagálok, de eléggé rá vagyok kattanva az olajtémára.:)

    "Tudtommal annyi a történet, hogy az ACEA egyszerűen nem minősítette (még?) ezt az olajat, vagyis nem kapott hivatalos besorolást."

    Ez egyrészt kicsit LOL, mert nem hiszem, hogy ingyen csinálna bármit az ACEA, másrészt
    a 0w20 Premium Ultra nem teljesíti az ACEA A1/B1 A3/B3 A5/B5 egyikét se, ugyanis kevés benne a TBN, ami min 8 kéne legyen, de csak 5.1 van neki. (TBN = a savas cuccok semlegesítésére való bázis)

    Kicsit mintha paráznál a C-s besorolásoktól, pedig azok csak másról szólnak, mint A/B téma.
    A C2 követelményei pl nagyon hasonlóak az A1/B1 A5/B5-re, azaz könnyű futású olaj, ahol az üzemanyagtakarékosság előtérbe van helyezve a nyírásstabilitással(HTHS) szemben. A fő különbség ott van, hogy a C-s olajoknál a SAPS (kéne, foszfor, stb.) mennyisége limitálva van, illetve kisebb az előírt TBN. Sok C2-es olaj szokta tudni az A1/B1 vagy A5/B5-öt, a C3-asok meg általában tudják az A3/B3 A3/B4-et.
    Ugyanakkor nyilván a gyártók keze kicsit meg van kötve a C-s olajoknál, mert nyilván nem lehet olyan fasza olajat összerakni, ha tiltva van egy csomó összetevő.

    "Cx ugye a kifejezetten katalizátorkímélő olajtípus (mod: pontosabban a gáz "utókezelés"-t is alkalmazó motorokhoz), de tudtommal a C-s olajok akkor használhatók (egyébként)katalizátoros autóban, ha a könyvük kifejezetten ezt írja elő. Létezik továbbá - a bonyolultság kedvéért - hibrid vagy semleges olaj, mely mind az A3/B4, mind a C3 minősítést megkapja. Ez önthető abba is, ami A3-at kér, és olyanba is ami C3-at. Gondolom ebben a katalizátorra vonatkozó adalék pont a határon van.
    Nem mondom, hogy a C3-as olajtól tönkremegy a motor ami A1/3/5-t kér, de azért nem véletlen az az előírás, nem csak a hecc kedvéért írják ezt elő."

    Ez érdekes okfejtés, de ennél egyszerűbb a dolog: vagy rá van írva az olaj dobozára, hogy ACEA A1 v. A3 v. A5 és akkor lehet használni, ha meg ne, akkor meg nem. Attól, hogy egy olaj C-s, az nem jelenti azt, hogy egy A-s motornak rossz.

Új hozzászólás Aktív témák