- Megszűnik a Tizen rendszerű Samsung órák terméktámogatása
- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Meizu M6 note (flyme rendszer) billentyűzár feloldás
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mgoogyi
senior tag
válasz BlacKSouL #31599 üzenetére
Kicsit régi hozzászólásra reagálok, de eléggé rá vagyok kattanva az olajtémára.
"Tudtommal annyi a történet, hogy az ACEA egyszerűen nem minősítette (még?) ezt az olajat, vagyis nem kapott hivatalos besorolást."
Ez egyrészt kicsit LOL, mert nem hiszem, hogy ingyen csinálna bármit az ACEA, másrészt
a 0w20 Premium Ultra nem teljesíti az ACEA A1/B1 A3/B3 A5/B5 egyikét se, ugyanis kevés benne a TBN, ami min 8 kéne legyen, de csak 5.1 van neki. (TBN = a savas cuccok semlegesítésére való bázis)Kicsit mintha paráznál a C-s besorolásoktól, pedig azok csak másról szólnak, mint A/B téma.
A C2 követelményei pl nagyon hasonlóak az A1/B1 A5/B5-re, azaz könnyű futású olaj, ahol az üzemanyagtakarékosság előtérbe van helyezve a nyírásstabilitással(HTHS) szemben. A fő különbség ott van, hogy a C-s olajoknál a SAPS (kéne, foszfor, stb.) mennyisége limitálva van, illetve kisebb az előírt TBN. Sok C2-es olaj szokta tudni az A1/B1 vagy A5/B5-öt, a C3-asok meg általában tudják az A3/B3 A3/B4-et.
Ugyanakkor nyilván a gyártók keze kicsit meg van kötve a C-s olajoknál, mert nyilván nem lehet olyan fasza olajat összerakni, ha tiltva van egy csomó összetevő."Cx ugye a kifejezetten katalizátorkímélő olajtípus (mod: pontosabban a gáz "utókezelés"-t is alkalmazó motorokhoz), de tudtommal a C-s olajok akkor használhatók (egyébként)katalizátoros autóban, ha a könyvük kifejezetten ezt írja elő. Létezik továbbá - a bonyolultság kedvéért - hibrid vagy semleges olaj, mely mind az A3/B4, mind a C3 minősítést megkapja. Ez önthető abba is, ami A3-at kér, és olyanba is ami C3-at. Gondolom ebben a katalizátorra vonatkozó adalék pont a határon van.
Nem mondom, hogy a C3-as olajtól tönkremegy a motor ami A1/3/5-t kér, de azért nem véletlen az az előírás, nem csak a hecc kedvéért írják ezt elő."Ez érdekes okfejtés, de ennél egyszerűbb a dolog: vagy rá van írva az olaj dobozára, hogy ACEA A1 v. A3 v. A5 és akkor lehet használni, ha meg ne, akkor meg nem. Attól, hogy egy olaj C-s, az nem jelenti azt, hogy egy A-s motornak rossz.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Energiaital topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen routert?
- Egérpad topik
- Revolut
- E-book olvasók
- Filmvilág
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Megszűnik a Tizen rendszerű Samsung órák terméktámogatása
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen