- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Fotók, videók mobillal
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
xDefiant - Íme a végleges gépigény
gp Az ingyenes FPS a mia naptól végre játszható lesz minden platformon.
-
Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
ma Május 21-től megindul a Honor új középkategóriás készülékének hazai értékesítése független és szolgáltatói kínálatban is.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #29149 üzenetére
Hűazannyát, emelem kalapom
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Toomy
senior tag
venember83 - Köszi a figyelmeztetést!
[ Szerkesztve ]
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
válasz venember83 #29149 üzenetére
Írhatnék pár kiegészítést? Személyes tapasztalatként. Persze csak ha nem gond.
Nagyon jól összefoglaltad amit írtál, rengeteg igazság van benne. Csak gondoltam hozzálölök pár mondatot.
[ Szerkesztve ]
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
venember83
nagyúr
válasz Ł-IceRocK-Ł #29154 üzenetére
Felőlem. Nem vagyok én elbírálóbizottság, és az én véleményem is minden bizonnyal hagy kívánnivalót maga után.
-
szki
őstag
válasz TripleB #29157 üzenetére
Majd hétvégén elküldöm, leírom, mert hosszú. Most meg aludnom kell, mert kelő nappal indulok.
Más: Androidra Időkép kliens. Kipróbáltam. Jó lesz! Van Widget, és még a radar, meg a széltérkép érdekes nekem.
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
válasz venember83 #29149 üzenetére
Nagyon jól leírtad hogy a tárcsafékeknek 2 fajtája van, de csak a mechanikusra tértél ki.
A másik fajtája a hidraulikus.
Ebben a típusban nem bowden van, hanem olajvezeték, benne ásványi olaj
(általában DOT.4 es vagy magasabb minőségű az ajánlott).Itt is a munkahenger nyomja a fékbetétet a tárcsához annyi különbséggel, hogy a munkahengert az olaj mozgatja.
Előnye a hihetetlen puha húzhatóság, könnyű beállítás, vagány kinézet, iszonyatos fékerő. Főleg a 4 munkahenger/féktest- daraboknál.
Hátránya a drága ár, a belépőszint is 16 k körül tanyázik. Sérüléskor, pl ha megsérül az olajvezeték, annak drágább a métere mint a bowdenesé, és még akkor légteleníti kell az egész szettet, pótolni az elveszett olajat. Ami így együtt nem kis pénz. (ha sérül a fékkar, akkor meg mégdrágább)A bowdeneshez még annyit, hogy ajánlott személyem szerint a Hayes MX-2. Egy munkahengeres, egyszerű, de brutális fékerő.(a bowdenesek között) Olcsó, megbízható.
A shimano tárcsafékeit nem ajánlom. Megint csak saját tapasztalat.
(persze a Saint-cuccok ezek alól kivételt képeznek ilyen téren, meg még pár alkatrész, de ezt most nem ide)Nagyon jelentős dolog az hogy összeilleszkedő alkatrészt vegyünk. Nem mindegy hogy fémes,félfémes, illetve műgyanta alapú tárcsát és vagy/fékbetétet veszünk. Ezeknek passzolniuk kell. A fémes és félfémes hez egy tárcsatípus van. A félfémes könnyebben kopik, a fémes nehezen kopik össze, de utána sokáig nincs gond vele. Műgyanta alapúról nincs tapasztalatom.
DH-FR re kizárólag 203 és 224 es átmérőjű tárcsa az ajánlott!!!
Családokat írtál, de csak teleszkópból. Váltó és felszereltségcsaládok, legalább ilyen fontosak, főleg ha egységesek is. Nem írok sorrendet, csak sorolom: Sram, Syncros, Ritchey,Shimano Saint széria. És még sorolhatnám.A felniválasztás szintén nem mindegy. Széles, erős felnit kell választani, a választék nagy, kinézetre is lehet választani. Két fő csoportja van: illesztett, illettve hegesztett. A hegesztett felni erősebb mint az illesztett, a gyártási technológiát kihagynám.
Teleszkópos részhez: sountourt-t nem írnám jónak. Használható bizonyos körülmények között, de dh-fr, el kell felejteni. A marzocchi-val kapcsolatban igazad van, a szervízhálózat nincs a helyzet magaslatán, de pesten az x-factorban(nem az rtl-es marhaság) a srácok segítőkészek és ügyesek. Apróról meg lehet vadászni csomó gyári és tuningalkatrészt. Ezt leszámítva az egyik legjobb telókról beszélünk.
Nem említetted a BOS telókat sem. Idehaza kevéssé ismert, de rendkívüli minőség, strababírás extrém helyzetekben is, ami jellemezheti az igényes design mellett.
Szerintem 160 felett már DH-FR, de ez nem változtat semmin. az én 175 ösöm akkor hova megy?Az átütőtengelyes részhez:
ugye van 20 as, újabban már a 15 ös átütőtengely. A legelterjedtebb egyenlőre a 20 mm es szabvány. Ehhez persze ilyen agy is kell.
Van még a hagyományos tengelyrögzítési szabvány, megfelelő aggyal 10 es átütőst tudunk belőle varázsolni, ami így nyilván erősebb mint a sima gyorszáras megoldás.Ugyanakkor szeretném kiemelni a védőfelszerelés jelentőségét. Mert az egészség a legfontosabb.
Remélem tudtam valami hasznos infóval szolgálni.
[ Szerkesztve ]
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
Stauffenberg
nagyúr
Én is kipróbáltam és semmit nem ad a webes nézethez képest, ráadásul olyan programozói katasztrófával állunk szemben, hogy egy HTC One X csúcs készüléken is szaggat az egész felület (az én Motorola Defy cuccosomon meg pláne).
Widget pedig eddig is volt vagy tizenhárom tonnányi a Marketen. Szóval nem tud meghatni. A radarkép király, mert nagyítható, ez tényleg jó, de "szerencsére" nem animált és a széltérkép "layert" sem lehet ráhúzni, így ez szintén nem sokra jó.
A köpönyeg.hu böngészős (mobilos) verziója helyből jobb alkalmazás lenne.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz venember83 #29149 üzenetére
Köszi szépen, majd ha lesz időm beledolgozom az első hsz.-ba, meg kicsit ráncba szedem, talán be is fejezem, de előtte mindenféleképp beírom ide, hogy megfelel e a közösségnek.
Ł-IceRocK-Ł:
Köszi szépen a Te véleményed is, beírom azt is.
Mindenkitől várok véleményt, nincs megszabva, hogy kiírhat. Ugyanolyan tagja vagyok a fórumnak mint bárki más itt, csak én indítottam a hullámot és én szerkesztem. Legjobb tudásom szerint beleírom azokat a gondolatokat, linkeket amiket itt írtok.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Ł-IceRocK-Ł #29163 üzenetére
Oké, de ha kérhetem inkább PÜ.-be írd le és konvertálatlanul, ha esetleg több pontból áll, vagy vannak benne linkek, úgy könnyebb lenne a dolgom.
Más:
Amúgy kb. 22:00-ra értem haza, voltam egy kicsit nightrideolni, jól esett, bár nem fáztam egy percet sem. Kb. egy pörgős 20-25-öt mentem így este, kűzdve a békákkal, denevérekkel, muslicákkal és egyéb rovarokkal. Egy valami nekirepült a csengőmnek, jó hangot adott ki
Furcsának találom, hogy csak 1 emberrel találkoztam össze ezen az úton, mikor beértem Vácra ott is eléggé kihalt volt minden, kivéve 1-2 központi helyet. Persze gondolom nem sok emberben van annyi kurázsija, hogy így este tök sötében erdőben a fák között kerékpározgasson, fusson vagy hasonló. Meg hát na, holnap munkanap, csak tudnám hol vannak a fiatalok? Elvileg szinte minden sulinak vége, vagy legalábbis a nagyrészének, ahhoz képest alig voltak.
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
válasz Vasinger! #29164 üzenetére
Rendben, holnap elküldöm neked. Kitérek a kerékre, gumikra, hajtásra, mire kell odafigyelni, jó tippek/tanácsok. Váztípusok. Dh-fr, esetleg tegyek bele all mountain-enduro -ra vonatkozó írásokat is?
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
rii
nagyúr
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Perillustris
senior tag
válasz GeneraL_XTX #29010 üzenetére
Minap váltottam a gyári külsőről Continental Contact Reflex-re, miután munkából hazafelé a Kolozsvári úton szétszakadt(!) a hátsó külső gumi. Egy mögöttem lévő buszról utána leszálló hölgy - még nem tudva, mi történt - kedvesen megkért, hogy máskor óvatosabban álljak meg, mert a busz nagyot fékezett, és majdnem elestek többen. Megmutattam neki a kereket, és elmondtam, hogy arra koncentráltam, hogy a szinte azonnal instabillá vált bringát kikormányozzam a járdára, nem is észleltem a buszt, ugyanis nem vészfékezett, hanem nyilván igen profin szakaszosan - ám erőteljesen - lassított, amennyire muszáj volt. Jó eséllyel látta az okot (látványosan nézett ki), mert semmi dudálás és anyázás nem volt.
A Hajtányig való eltolás még nem is lett volna vészes, hiszen csak két és fél kilométerre voltam tőlük, ám félúton leugrott a felniről az abroncs, a belső rátekeredett a fogaskerekekre, beszorult, úgyhogy onnan cipelnem kellett. Na, az nem volt kellemes, ugyanis a gyerekülés is rajta volt...
A boltban pikk-pakk átszerelték a kiválasztott gumit, ezért haza már nem kellett tolnom. Kissé sokalltam a 6 ezer forintos árát a külsőnek, de akkor már nem érdekelt, csak zuhanyozni akartam otthon.
Nem mellesleg igen jó választás, majd az elsőt is ilyenre cserélem.
[ Szerkesztve ]
Perillustris
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
válasz Perillustris #29167 üzenetére
Jók a Continental gumik. Nálam egy használt volt, amit sokáig nyűztem, elég strapabíróak.
Szerencse hogy ennyivel megúsztad a defektet."lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
TripleB
senior tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #29160 üzenetére
Annyit tennék hozzá, hogy vannak a DOT jelzésű fékfolyadékok ÉS az ásványi olajok, a kettő nem ugyanaz.
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
tekeyagd
tag
válasz venember83 #29153 üzenetére
-
Doki-HUN1978
senior tag
Tegnap sikerrel lecseréltem a fékolajat a bringámon.
Nem az erre kitalált szettet vettem meg hozzá, pusztán néhány könnyen beszerezhető dolog kell hozzá.- 6-os villás kulcs
- fecskendő (60ml-est vettem 180Ft-ért a gyógyszertárban)
- fél méter átlátszó cső (kisállat kereskedésben kapható 200ft kb.)-1 műanyag dobozka + szig.szalag (én ezekkel fogtam fel a kicsorgó olajat, de ez opcionális)
Ezek a dolgok elegek voltak a cseréhez.
Remélem segítettem valakinek vele...Más: 39-es lábra
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
ludsimon
veterán
HOPPÁ HOPPÁ!
Bent van az első két RAAM dobogós! [link]
undefined
-
Xantomas
őstag
Teleszkóp olajokkal kinek milyen tapasztalata van?
Ideiglenesen, picit nagy viszkozitású váltóolaj (75W) van benne, picit hígítva műszerolajjal, arra jó volt, hogy valami legyen a lábakban, próba erejéig, de nem az igazi. (kevertem, rázogattam, nem habzik)
Tudom, hogy mindenki a Motorexet ajánlja, mert bevált, de kipróbálnék valami mást is. Pl Castrol, Repsol, Motul, esetleg Agip olajok.
Az SM-RT64-es SLX Centerlockos tárcsák gariztatása hogy van, egyáltalán mennyi gari van rajta? Így, hogy normálisan működik a villám, és nem kotyog, nagyon kijött, hogy a Centerlock csillagon, a féktárcsa kotyog a szegecseknél. Nem csak az egyik, mindkettő, és olvastam, a bikemag fórumán, Rob írta, hogy cserélik gariban, mert a szegecsek rossz anyagúak, nem bírják.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #29175 üzenetére
Az lesz.
Ráírok Rob-ra meg Memére is, hogy akkor most mi van, hova vigyem."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
venember83
nagyúr
válasz Xantomas #29174 üzenetére
A Fox tagba mi sima telóolajat tettünk, Castrol vagy Repsol volt. Sok tapasztalatom nincs vele, keni a szimeringet, kb. ennyi is a dolga rugóstagba, mivel a csillapítás zárt patron. A srác, aki csinálta, azt mondta, hogy ő a gépén is ilyesmi sima olajat használ (Speci Epic gép Fox taggal és Speci Brain villával), nemigen volt gondja olaj miatt.
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #29177 üzenetére
Akkor lehet inkább Castrol megy bele. Némileg alacsonyabb a dermedéspontja, mint a Motorexnek, ami azért a téli használatra nézve igencsak pozitív.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #29175 üzenetére
Megvan a bescannelt blokk. Több mint egy éves. Azt hittem még nincs annyi
Mindegy, használom így, csak egy pontozóval, meg egy kalapáccsal zömíteni kéne a szegecset a furatba."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Vasinger!
nagyúr
Ez már volt linkelve? LINE OF SIGHT
-
tvse1995
senior tag
Erre valaki?
----------------------------------------------
Tegnap nem tudtam mit kezdeni magammal és elmentem éjfélkor egy körre a városban.
Valami iszonyat jó volt. Forgalom nulla, lámpák csak sárgán villogtak, kellemes idő.
Nagyon élveztem. Lehet, hogy rendszeresíteni fogom.[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Vettem egy patentszemet a láncba, ha nem jó vagy gond lesz vele
a szerelő vissza tudja rakni a láncot úgy ahogy eredetileg volt? (vagy ez kizárt)" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DonThomasino #29189 üzenetére
Patent szemnek épp az a lényege, hogy a lánc nyitható/csukható legyen. Anélkül ha egyszer már szét lett szedve a lánc, nem lehet újra összerakni.
-
sanzi89
addikt
válasz DonThomasino #29189 üzenetére
Vissza tudja, ha a kiszedett részt elhoztad a szervizből. Elvileg az pont az a szem, aminek a helyére tették be a patentszemet. Különben még ki kellene venni a láncból, ami láncrövidüléssel jár, amit nem biztos, hogy elbír a hajtásod/váltásod.
u.i.: De nagyon figyelni kell a jó összerakásra, ehhez árulnak külön Shimano stifteket is, de ha pontozóval rámegy az ember a kinyomott majd visszarakott csap végére, akkor nem fog szétjönni a lánc. Ettől függetlenül gyenge pont lesz, nem érdemes szétszedegetni.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
DonThomasino
veterán
-
ludsimon
veterán
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz DonThomasino #29194 üzenetére
"Ha nem jönne be?!"
Ezt nem igazán értem...
Ha bent van a patentszem nem kell visszatenni a régi láncszemet, hiszen az is úgy viselkedik mint egy láncszem.
Úgy kell hagyni és kész, max nem szedegeted szét a láncot.[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ludsimon #29195 üzenetére
Ugyan a bringázás világába még csak alig egy hónapja tértem vissza és korábban nem volt jellemző, hogy Budapesten tekerjek, de azért vannak ilyen elmeroggyantak szép számmal és halnak is meg az úton szép számmal. Van egy rendőrtiszt a családban a közlekedési részlegen és ő is mondja, hogy a halálos gázolásos/ütközéses biciklis balesetek 80%-ban amiatt következnek be, mert a bringás egyszerűen fatálisan hülye módon keveri magát bajba. Csupán a maradék 20% előfordulás következik a gépjármű vezető hibájából.
Leggyakoribbak:
1.) Nem ismeri kellően a KRESZ szabályait, mert autója nincs, ezért úgy gondolja neki azt nem kell ismernie.
2.) Nem ismeri a saját korlátjait, azt hiszi ha kicsit jobban beletapos akkor még átér a villamos, busz, autó előtt a kereszteződésben.
3.) Zavaró körülmény miatt nem érzékeli a veszélyt (ez szinte mindig üvöltő zene vagy telefonálás).
Ezt így lehet akár gyakorisági sorrendnek is venni. Az autós közlekedéssel szemben én is a bringázást pártolom, de MINDEN NAP látok olyan hülyéket akik a fenti három pontból valamelyiket (akár mindet egyszerre) elkövetik. Nyilván az alul linkelt film más, ez már nagyon szélsőséges ostobaság amit a film kedvéért művelnek (csak éppen veszélyesebb, mint egy Jackass).
Egy ismerősöm dolgozott motoros futárként San Franciscoban, ahol olyan kultusza van a fixis futárkodásnak, hogy a motorosokat lenézik és megvetik a bringások. Ott viszont amúgy élőben is ennyire hülyék és túl vakmerők. A városban már ez számít a legveszélyesebb munkának, mert az ügyfelek elvárják, hogy gyors legyél mint a motoros, de ehhez az kell, hogy mindenen áthajts... piroson, útzáron, dugón. És ezt a lehető legnagyobb sebességgel tekerve.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Stauffenberg #29197 üzenetére
Amúgy ezt sose értettem teljesen, miért a futárok között lett népszerű a fixi? Logika nekem azt diktálná, hogy mivel nekik ez munkaeszköz, nekik érné meg a legjobban a normális váltó, jó fékek, stb...
-
Xantomas
őstag
válasz tekeyagd #29199 üzenetére
Azért nem mondanám, hogy azért mert csórók, de tény, hogy a lehető legnagyobb megbízhatóság, elnyűhetetlenség a cél.
Ott kell hagyni sokszor az utcán a bringát, a tolvajokat meg vonza az, ha csilivili cuccot lát, míg egy hót egyszerű, váltó nélküli két kerekű nem érdekelte őket.
Eddig. Mióta divat, lopják ezeket is, pláne, mert baromi gyorsan el lehet adni alkatrészekre szedve."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Politika
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- War Thunder - MMO Combat Game
- Apple asztali gépek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen