- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Mobil flották
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- MIUI / HyperOS topik
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- iPhone topik
- Sony Xperia XZ1 Compact - izomkocka
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Hét bő esztendőt ígér a Galaxy S24
Hirdetés
-
Nokia 3210 - felélni az örökséget
ma A HMD ismét elővett egy klasszikust, hogy újra kiadják. De ismét csalódás lesz azoknak, akik az eredeti modellt is használták. És lehet, hogy másoknak is.
-
Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
ph Az MI-s képességekkel felvértezett újdonság 20 százalékkal jobb fénysűrűséget produkál az egész képátlón átívelve, mint a PG27AQDM.
-
Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord teszt
gp 43 év szinte beláthatatlan idő a videojáték-világban – márpedig az első Wizardry idén tölti be ezt a kort. Most az eredeti legenda az eredeti játékmenettel, de megújult látványvilággal tért vissza.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kételkedem
addikt
Én a kressz vizsga időszakonkénti megújítását is bevezetném. Lehetne pl 5 évente vizsgáztatni a jogsival rendelkezőket. Az ugyanis szerintem nem helyes, hogy valaki levizsgázott 25 évesen 1960-ban és most 75 évesen ugyan azzal a vizsgával vezet. Kételkedem benne, hogy nem kopott meg a tudása az elmúlt évtizedekben!
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
félisten
válasz kételkedem #23652 üzenetére
-
brd
nagyúr
válasz kételkedem #23652 üzenetére
Nem túl életszerű, hogy elfelejtette, mit jelent a vasúti átjáróban a felváltva villogó 2 piros lámpa. Nem a tudással van a baj, hanem amit úgy is hívnak, hogy józan paraszti ész. No' az hiányzik sokaknál... és nem attól lesz nekik, hogy esetleg "újra" megtanulják a szabályokat.
Lauda: Bezzeg az én gyorshajtásomról a határozatot időben ki tudták küldeni.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
kételkedem
addikt
Nem a konkrét esetre gondoltam. A vasúti átjáró tilos jelzését nem lehet elfelejteni, ahogyan a stop táblát vagy a behajtani tilost sem. Sok mindent azonban igen. A párhuzamos közlekedésre vonatkozó szabályokba, a körforgalmas, villamosos tesztkérdésekbe szerintem a nem rég vizsgázottak ceruzája is beletörne.
A kresz folyamatosan változik. Természetesen nem alapjaiban, de minden évben vannak benne kisebb változások. Erről hatékony tájékoztatás nincs. pl minden rendőri igazoltatáskor a sofőrök kezébe nyomhatnának egy kis füzetecskét a legfrissebb változásokról. A híradóban mindenki azt hall amit akar, így fordulhat elő, hogy minden biciklis szentül meg van győződve arról, hogy egyirányú utcában bármikor bármerre mehet.A józan ész nem tananyag, azt nem lehet tanfolyamon oktatni, a kreszt igen.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
lujó55
őstag
válasz kételkedem #23652 üzenetére
A gond nem a tudással, hanem a felfogással van.
Nagyon sokan tisztában vannak vele, hogy mit lehet és mit nem, csak egyszerűen tesznek rá, mert "nem azé lizingeltem a vasat a tegnap bejegyzett cégemmel, hogy itt tötymörögjek, én különbenis sztár vagyok". Na ez a gond! -
Noddy
senior tag
válasz kételkedem #23652 üzenetére
Szerintem a 50-es években se volt benne a kreszben, hogy "a leeresztett sorompón át szabad hajtani" című bejegyzés.
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
bobsys
addikt
Dehat ezek sablon levelek. Adatbazis van. Sablonba beszurni az adatbazis megfelelo mezoit es lehet tolni a leveleket kifele. Automatikusan. Boritekkal egyutt.
Jo nagy szamokat mondanak, de nem gondolom, hogy lehetetlen feladat. Csak nem Mancikanak kellene begepelni az adatokat.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
brd
nagyúr
válasz kételkedem #23655 üzenetére
Erre egy hosszabb választ akartam írni, hogy mi értelme egyáltalán a KRESZ-nek, miért alakították ki, de inkább csak megkérdezem: a balesetek vajon hány százaléka történik (ill. történhetne) amiatt, hogy valakik csak az 50 évvel ezelőtti szabályokat betartva vezetnek (vagy amire abból emlékeznek, de van józan paraszti eszük, pl. nem hajtunk a közeledő vonat elé, még akkor sem, ha hupilila színben villog az átjárót biztosító lámpa)? Aki felelősségteljes életet él, az magától is igyekszik a többieknek kevésbé a terhére lenni, értendő ez a járművezetésre is.
Persze nem mondom, hogy felesleges a javaslatod, csak a balesetek számát/súlyosságát nem ezzel lehetne hatékonyan csökkenteni, hanem sokkal inkább olyasmivel, amit Lauda írt (nem feltétlen az a teszt, mert pontosan nem tudom, miből áll, de gondolom, olyasmik lehetnek benne, hogy reakcióképesség-teszt, forgalmi helyzetek felismerése, és a rájuk való reagálás, pszichológiai teszt és hasonlók).Tanítani valóban nehéz a "józan észt", viszont nem biztos, hogy attól függetlenül mindenkit engedni kellene járművet vezetni.
The only real valuable thing is intuition.
-
dovitt
csendes tag
És mi lenne a szint? a 18 évesek reakcióideje vagy a 40, vagy az 50 éveseké. Én lehet hogy én kétszer olyan gyorsan megcsinálok valamit mint Te. Akkor Te alkalmatlan vagy a járművezetésre. Ugyan már. Egyszerű úrvezetők. Hány olyan ember közlekedik akik kicsit lassabban reagálnak le dolgokat mint az átlag és elvannak.Miért gondolod, hogy ezen teszten megfelelt emberek nem lehetnek agresszívek vagy egyszerűen idióták.
-
tomcsi23
veterán
...tilosban parkolók elleni..
Tegnap állok a Fehérvári elején. Egyszer látom, rendőrautó megáll, majd kék-piros villogó bekapcsol, egyik kipattan. Hát egy autót fotózott, mely szépen leparkolt, bár megállni tilos tábla után vagy 5 méterrel. Nem lógott be, nem állt zebrán, senkit nem zavart, csak ott volt, ja és este 10-kor. Ezek lefotózták vagy 3 oldalról, majd a tiltó táblát is, aztán sziréna ki, majd elhajtottak....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
shaft72
tag
Na gyerekek.
Ma délelőtt Gyáli út a Metrónál, külső sávban rendőr + NKH. Félreállítanak, nyissa ki a motorháztetőt. Jaj, hát ez nem gyári xenon. Műszaki vizsgáját ezennel bevonom, matricát lekaparom. A helyszínt vonatatva vagy TRÉLERREL hagyhatja el. Trélerrel át a kispesti NKH vizsgaközpontba, közelben lévő autoelektromossági szervizben 6 ezerért kicseréltet xenon szett normál izzóra. Vizsgaalkalom holnap, kaptam útvonalengedélyt. Természetesen első ajtókról fólia lerángat. Valaki járt már hasonlóan?
-
-
dragonfx
veterán
válasz jerry311 #23670 üzenetére
azért ez brutál így szétment az audi.
a biztositótábla benn az utascellába te jo ég mekkorát kaphatott ez a kocsi.
az octivia is gyönyörü.esélytelenk voltak.de tuti nem 60nalmentek mint a tesztekben."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Khelben
nagyúr
Ehhez vajon mit kellett szívni? Még jó, hogy teherautó jött, nem egy másik személyautó...
2010. november 18., csütörtök 06:41
Három fiatal meghalt, három súlyosan megsérült a Lágymányosi hídon hajnalban, a híd Pestről Budára haladó oldalát lezárták a forgalom elől. A fiatalok autójukkal a híd Budai hídfőjénél a forgalommal szemben hajtottak fel a hídra, ahol karamboloztak a Posta egyik tehergépkocsijával.A teherautó az autó baloldalába csapódott, az autóban utazók beszorultak a roncsok közé. Egy fiút életveszélyes, kettőt súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba a mentők.
A forgalmat a Budára vezető oldalon a helyszínelés idejére leállították, mert a sérült járművek elfoglalják a két forgalmi sávot.
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #23675 üzenetére
http://index.hu/bulvar/hirek/2010/11/18/halalos_baleset_a_lagymanyosi_hidon/
Vannak képek is, valami kisautó volt.
-
lujó55
őstag
válasz Khelben #23676 üzenetére
Nekem két dolog jött le:
1.) az emberi hülyeség határtalan. Miért hitték azt, hogy hatan jól elvannak a kocsiban?
2.) a teherautó (de beszélhetünk bármilyen kamionról is) alig sérült. Az áruszállítókat csak a vonat tudja eltaposni. Itt nincs gyűrődési zóna? Ha egy személyautó nem elég "gyalogosbarát" akkor meg lehet nézni az NCAP és biztonsági besorolását és a biztosítási díját is. A vontatókra miért nincs ilyen? Olyanok, mint a betonfal. -
-
lujó55
őstag
válasz Khelben #23679 üzenetére
Én értem és igazad is van amikor a súlyt emlegeted a mozgó tömeg lendülete miatt, de ha a kamionok is olyan vacak 0.4-es pléhből készülnének, mint a (
típust direkt nem írok) akkor nem lenne ekkora pusztítás a kisautókban.
(Mondjuk nem is bírna többtíz tonnát cipelni ha kartonból készülne )
Véleményem még mindig nem változott: kamiont a vonatra! (A mostani eset persze nem 40 tonnás nyergessel történt, de ettől függetlenül, szvsz.) -
kételkedem
addikt
válasz Khelben #23676 üzenetére
Ford Fiesta.
Ötnek is szűkös, hatan csak egymás hegyén-hátán férhettek be.-------------------
(#23657) Noddy
Szerintem a 50-es években se volt benne a kreszben, hogy "a leeresztett sorompón át szabad hajtani" című bejegyzés.Nem volt benne, és én sem írtam ilyesmit!
(#23659) brd
a balesetek vajon hány százaléka történik (ill. történhetne) amiatt, hogy valakik csak az 50 évvel ezelőtti szabályokat betartva vezetnekNem tudom, hogy a balesetek hány százaléka következik be tudatlanságból. egyértelmű, hogy a súlyos vagy halálos balesetek döntő többsége emberi hiba miatt következik be. Relatív gyorshajtás, ittas vezetés, elalvás, felelőtlen magatartás, túlzott kockázatvállalás stb.
Ezek pontosan így meglennének akkor is, ha időszakonként újból vizsgázni kellene a kreszből. Agresszív, bunkó sofőrök akkor is lennének az utakon. Azt azonban továbbra is fenn tartom, hogy semmiképpen sem ártana, sőt szerintem javítana valamennyire a jelenlegi helyzeten ha időnként számon kérnék a szabályokat.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
kételkedem
addikt
Biztosan egymást nyomták agyon. A sofőr túlélte, pedig a képek alapján úgy látszik, hogy a bal oldala, eleje ütközött a teherautónak.
Az durva, ahogy a három fiatal ki van terítve a szalagkorlát mellé!
[ Szerkesztve ]
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
Noddy
senior tag
válasz kételkedem #23681 üzenetére
Oké, csak akkor rossz helyen fejtetted ki a véleményed. Én nem sok értelmét látom egy 5 évente történő kressz vizsgának, a pénzlehúzáson kívül, mert akik rendszeresen vezet az benne van a kresszben, tudja mikor mit kell csinálnia (persze attól még lehet figyelmetlen bunkó, de azon az ismételt vizsga se segít), ez azoknak kellene aki pl. 3-4 évig nem vezetett. Persze ezt nem tudom, hogy lehet ellenőrizni
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Sajnos ezt a tapasztalat egyszerűen nem igazolja. Sokan vezetnek napi szinten szabálytalanul, sokszor a szabályokra történő rossz emlékezés miatt.... Csinálj gyorsan egy próbavizsgát, meg fogsz lepődni, hogy nem lesz hibátlan....
Persze olcsón kellene megoldani, hogy ne pénzlehúzás legyen, akár önkéntes alapon is, de egy "Öt perc KRESZ" témájú műsor bőven elférne sok tévén, az interneten pedig még könnyebben megvalósítható lenne...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Calogero
addikt
-
shaft72
tag
Lényegtelen, hogy hány kilós terhelésnél vakít és hánynál nem, ha egyszer illegális. A kérdés még mindig az, hogy miért lehet ilyet árulni, és beszerelni (nem "barkácsolni")
Több cég hirdetése megtévesztő, többféle szabványt beidéznek, hangsúlyozzák a xenon előnyeit, úgyhogy a laikus aztán miből gondolná, hogy közben tilos. Ebben az ügyben azért írok majd a Fogyasztóvédelemnek, kíváncsi lennék az állásfoglalásukra. -
neduddki
nagyúr
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Winner_hun
félisten
Még mindig a villamos az erősebb [KLIKK]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
brd
nagyúr
-
félisten
válasz Khelben #23676 üzenetére
Itt egy cikk a baleset helyszinerol. Erthetetlen hogyan lehet ennyi mindent egyszerre es egymas utan benezni, allitolag a helyszint is ismerte a vezeto. Az mar csak egy + kerdes, hogy a tobbi se latta, hogy rohadtul nem jo fele mennek? Ha ezek nem ittak, akkor szivhattak valamit, vagy nem tudom mit csinaltak, de abszurd.
-
Khelben
nagyúr
válasz AMD Power #23693 üzenetére
Főleg, hogy a teherautó jó eséllyel a külső sávban ment, ők meg, ha 2 irányúnak gondolták az utat, akkor a belsőben. Hogy sikerült vajon összeütközni? Ráadásul úgy, hogy oldalról kapták a teherautót. Kíváncsi leszek majd, hogy megírja-e valamelyik újság a konkrét történéseket.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz shaft72 #23665 üzenetére
..ez azért nagyon szélsőséges és genyó eset.
Nekem a motorban is van, amikor pl. Ausztriában megvágtak a nyitott kipufogója miatt, abszolút nem érdekelte őket a xenon.
Nem beszélve arról, h 3x úgy látok vele este, és feltűnőbb is vagyok, kisebb eséllyel hajtanak ki elém.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
válasz runner 125 #23696 üzenetére
Nem beszélve arról, h 3x úgy látok vele este,
Ez lehet, viszont masok is kozlekednek az utakon es az ilyen ganyolt sz@rok ugy tudnak vakitani mint az allat.
-
runner 125
nagyúr
Épp a minap írtam le motoros topikba is.
Ahogy beépítettük az volt az első, h leállítottuk a tompítottat, nem beszélve arról, h tudom állítani a motor hátsó felfüggesztésének a magasságát is. Tompítottért még senki nem villogtatott, és már én is "jöttem a motorommal szembe", nem gázos.
Refit meg értelemszerűen leveszem, ha valaki jön.
..aki motorozik, tudja miről beszélek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
válasz runner 125 #23698 üzenetére
Ok, de ha velem jossz szembe es elvakulok, tuti lehetsz benne, hogy kiegetem a retinadat.
-
Calogero
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs